Hyvin lähti mullakin tämä "skodailu" käyntiin, auto olut tasan viikon alla ja parin päivän jälkeen rupes viemään jäähdytin nestettä. No se oli niin vähän ette siihen sen enempää huomiota kiinnittäny, mutta kun nyt eilen tehtiin vähän pitempi reissu 500km, niin sillä matkalla sai sitä lisätä jo pari litraa!! Se rupes huolestuttaan ja vielä kun käynnistyksen yhteydessä alkoi pössäytteleen kivan valkoisen pilven sekä veti varaohjelman parin merkkivalon saattelemana päälle, niin kyllä tuli volvoa (V70R awd) ikävä.
Näitä sit kotia päästyäni aloin tutkiin ja öljyn seästä ei nestettä ole, eikä jäähdytysnesteessäkään mitään näy/haise, eikä työnnä painettakaan jäähd. järjestelmää, niin pientä toivon kipiinää tässä on.
Vika koodit luettuani vikavalojen syysksi paljastui rikkinäinen pakokaasujen lämpöanturi turbolla, mahtanutko vesi sen rikkoa? Tämän jälkeen huomasin putkesta tulevan vähän vettä ja se oli makeaa, jostain se neste sinne siis tulee.
No sit vähän lisää tutkittuani ja purettuani löysin vettä suht paljon imuläpältä ja egr:ltä joten rupesin miettiin miten sitä niin reilusti on sielläkin..
Kansi vikaan en jaksa vieläkään uskoa koska kaikki merkit ei oo kohdallaan, joten nyt otin käytöstä pois egr:n lauhduttimen ja huomenna uuden anturin saatuani ois tarkotus tarkistaa osuisko mun diagnoosi oikeaan..?
Mitäs ootte mieltä, mikä mättää?