vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1263946

vvi

  • Vieras
onko ihan normaalia, että 2.0 tfsi:ssä turbo huohottaa putkiston märäksi öljystä?


kipe

  • Vieras
onko ihan normaalia, että 2.0 tfsi:ssä turbo huohottaa putkiston märäksi öljystä?

Onhan tuon diisselin putket aivan öljyiset.. niin se oli mersun CDI-koneissakin.

En kyllä tiiä onko siitä haittaa


kipe

  • Vieras
On se taas nii ihanaa.. valoja alko sitte perjantaina vilkkumaan koetaulussa moottoritiellä ajaessa. uudelleen käynnistys ja samat lamput sytty uudestaan.

No törryytettiin suomen autohuoltoon se romu ja ajoturvasta vuokra-auto tilalle.. sieltähän tuli sitten kia ceed.. nyt voi sanoa et on kyllä paska auto.. skodaki on parempi.


Poissa RSTDIDSG

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 42
    • Profiili
Engine fault, workshop. Sinänsä jo tutuksi tullut teksti mittaristossa, ja milloin minkäkin vuoksi. Mutta nyt aivan ennenkuulumaton ja käsittämätön syy: kaasuläppäkotelossa öljyä! Kuulostaa lupaavalta...



Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Engine fault, workshop. Sinänsä jo tutuksi tullut teksti mittaristossa, ja milloin minkäkin vuoksi. Mutta nyt aivan ennenkuulumaton ja käsittämätön syy: kaasuläppäkotelossa öljyä! Kuulostaa lupaavalta...



Voin jo kuulla kuinka MASTERI/VISA vinkuu marmorilla...

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


arihy

  • Vieras
Minulle on alkanut kesän aikaan kerääntymään korjaamokäyntejä. Heinäkuun alussa 60tkm huolto, jota ennen ei ole ollut mitääm ongelmia, ja sen jälkeen kolme korjaamokäyntiä, joilla vaihdettu ensin kaasuläppäkotelo ja eilen hiukkasuodattimen paine-eroanturi.


Poissa RSTDIDSG

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 42
    • Profiili
Arihy, muistatko / tiedätkö paljonko kaasuläppäkotelo ja työ maksoivat? Luonnollisesti takuu loppui mun autosta kolme viikkoa sitten, eli ainakin osa lankeaa omalle lompsalle...
 


Poissa Jukka

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 748
  • Aivan vakio bensakone
    • Profiili
Itsellä loppui takuu 2-3 viikkoa sitten ja johan rupesi vikavaloa palamaan.

Vikakoodia polttoaineen paineista ja puhallinmoottorista.

2.0TFSI kyseessä.


Poissa evilk

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 15
  • 2.0 TFSI RS Combi 2010
    • Profiili
Itsellä loppui takuu 2-3 viikkoa sitten ja johan rupesi vikavaloa palamaan.
Vikakoodia polttoaineen paineista ja puhallinmoottorista.
2.0TFSI kyseessä.

Vaihdoin faceliftiin juuri ennenkuin takuu edellisestä Räsästä olisi loppunut. Se oli autokuumeen aiheuttamaa sattumaa, eikä pelkoa takuun loppumisesta  :D   

50000km ajoin edellisellä 2.0TFSI Combilla ja mitään varsinaista vikaa ei ollut.


Poissa Jukka

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 748
  • Aivan vakio bensakone
    • Profiili
Itsellä loppui takuu 2-3 viikkoa sitten ja johan rupesi vikavaloa palamaan.
Vikakoodia polttoaineen paineista ja puhallinmoottorista.
2.0TFSI kyseessä.

Vaihdoin faceliftiin juuri ennenkuin takuu edellisestä Räsästä olisi loppunut. Se oli autokuumeen aiheuttamaa sattumaa, eikä pelkoa takuun loppumisesta  :D   

50000km ajoin edellisellä 2.0TFSI Combilla ja mitään varsinaista vikaa ei ollut.

Tuolla omallani on 46tkm ajettu. Kahden vuoden aikana mitä nyt on öljyä vähän lisäilty ja ovilistat vaihdettu takuuseen.

Kai se nykyään pitää auto vaihtaa pois, kun takuu loppuu.


arihy

  • Vieras
Arihy, muistatko / tiedätkö paljonko kaasuläppäkotelo ja työ maksoivat? Luonnollisesti takuu loppui mun autosta kolme viikkoa sitten, eli ainakin osa lankeaa omalle lompsalle...
 

Minulla on vielä takuu voimassa, joten en osaa sanoa hintaa.


Poissa Teme

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 17
    • Profiili
Hyvin lähti mullakin tämä "skodailu" käyntiin, auto olut tasan viikon alla ja parin päivän jälkeen rupes viemään jäähdytin nestettä. No se oli niin vähän ette siihen sen enempää huomiota kiinnittäny, mutta kun nyt eilen tehtiin vähän pitempi reissu 500km, niin sillä matkalla sai sitä lisätä jo pari litraa!! Se rupes huolestuttaan ja vielä kun käynnistyksen yhteydessä alkoi pössäytteleen kivan valkoisen pilven sekä veti varaohjelman parin merkkivalon saattelemana päälle, niin kyllä tuli volvoa (V70R awd) ikävä.
Näitä sit kotia päästyäni aloin tutkiin ja öljyn seästä ei nestettä ole, eikä jäähdytysnesteessäkään mitään näy/haise, eikä työnnä painettakaan jäähd. järjestelmää, niin pientä toivon kipiinää tässä on.
Vika koodit luettuani vikavalojen syysksi paljastui rikkinäinen pakokaasujen lämpöanturi turbolla, mahtanutko vesi sen rikkoa? Tämän jälkeen huomasin putkesta tulevan vähän vettä ja se oli makeaa, jostain se neste sinne siis tulee.
No sit vähän lisää tutkittuani ja purettuani löysin vettä suht paljon imuläpältä ja egr:ltä joten rupesin miettiin miten sitä niin reilusti on sielläkin..
Kansi vikaan en jaksa vieläkään uskoa koska kaikki merkit ei oo kohdallaan, joten nyt otin käytöstä pois egr:n lauhduttimen ja huomenna uuden anturin saatuani ois tarkotus tarkistaa osuisko mun diagnoosi oikeaan..?

Mitäs ootte mieltä, mikä mättää?


Poissa Ronny

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 27
  • B6 quattro BSR
    • Profiili
Stream MP3: "CD ERROR" -lopputuloksena jokaisessa kokeillussa levyssä parit mukavat naarmut. Nice.  >:(


Poissa Peltzi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 39
    • Profiili
.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 09, 2010, 09:29:51 ip kirjoittanut Peltzi »


Poissa Tune

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 88
    • Profiili
Peltzi: Miten akku on testattu? Jos mahdollista niin kokeile toisella akulla. Ihan vain villi veikkaus, jos vaikka akku olisi tykännyt huonoa seisomisesta. Ja jos vielä vanha akkukin..