vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1263795

Poissa Peltzi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 39
    • Profiili
.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 09, 2010, 09:29:01 ip kirjoittanut Peltzi »


Poissa Peltzi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 39
    • Profiili
.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 09, 2010, 09:31:30 ip kirjoittanut Peltzi »


Poissa Kri

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 414
    • Profiili
Radion koodi on autoon koodattuna eli ei pitäisi mitään koodeja kysellä.


Poissa Titta Jokisen tukka

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 3
    • Profiili
Ostin 2010 alkukesästä pitkän pähkäilyn jälkeen 08 -vuoden 2.0 TFSI Combi RäSÄn Laakkoselta. Autolla oli ostohetkellä ajettu n. 35 000 km, eli kohtuu pienillä kilometreillä. Autossa olikin Laakkosen 12kk/20 000km takuu, joten ostopäätöksen teko sujui varsin huolettomissa merkeissä, varsinkin kun edellinen omistaja kertoi auton toimineen hänellä moitteettomasti uudesta pitäen.
 
Ensimmäiset viikot sujuivatkin suht mutkattomasti, kunnes ensimmäiset mustat pilvet saapuivat pilamaan Skeidalla ajelun ihanuutta:
Huomasin ohitustilanteissa (vaihtaessa kuutoselta vitoselle tai vitoselta neloselle / kolmoselle) pienen kolahduksen, joka tuli jostain voimalinjan / laatikon suunnalta. Kolahduksen / tömäyksen tunsi myös takapuolessaan, joten aivan mitätön efekti ei ollut kyseessä.

Vein auton tsekattavaksi Hertsikan laakkoselle, jossa mekaanikko kävi autollani koeajolla todeten saman, kuin minäkin, eli kolahdus / tömähdys tuntuu selvästi alaspäin vaihtamisen yhteydessä. Tömähdys tuntui selvemmin, kun vaihtamisen jälkeen survoi kaasupoljinta reilummin lattiaan. Syyksi epäiltiin tukikumin heikkenemistä joko moottorin tai laatikon seudulla, joka tällöin aiheuttaisi ylimääräistä liikettä varsinkin nopeiden alaspäin vaihtojen yhteydessä. Yksi moottorin kumeista vaihdettiinkin, mutta ilman toivottua tulosta. Korjaamo tilasi uuden kumin tällä kertaa laatikkoon, jotta nähdään onko tälläkään mitään vaikutusta tömähdyksen vaimentamiseen... Pelko laatikossa olevasta mekaanisesta viasta alkaa hiipimään selkäpiihin  :'(

Ja jotta RäSän omistajan arki ei olisi pelkkää ruusuilla tanssimista, ilmaantui tuon kolahdusvaivan jälkeen uusi harmi: Auton starttaaminen varsinkin yli 12 tuntia seisoneena on käynyt todella työlääksi. Starttia saa pyörittää yli kaksi kertaa kauemmin normaalitilanteseen verrattuna. Starttaamisen aikana kuulostaa kuin kone rykisi / käynnistyisi vajailla pytyillä, varsinkin jos starttaa liian vähän aikaa. Korjaamo ei vielä osannut ottaa suoraa kantaa, mikä tämän "ominaisuuden" voisi aiheuttaa. Yhtenä vaihtoehtona vilautettiin bensapumpun vikaa tms... No toivottavasti hommaan saadaan selvyys seuraavan tukikumikeikan yhteydessä.

Niin kauan, kun hommat menevät Laakkosen piikkiin, ei tilanne aiheuta sydämentykytyksiä, mutta auta armias, jos joutuisin omalla rahalla pelaamaan... Naurut olisivat vielä harvemmassa, kuin nykytilanteessa.

Enpä kovin positiivista kuvaa Skodan laadukkuudesta ole kuluneina kuukausina saanut. Voipi olla että seuraava merkki on jotain ihan muuta, harmi vain, sillä suorituskykyiset ja järkihintaiset farkkuvehkeet ovat edelleen harmittavan harvinaisia.

Korjaamolle on kyllä annettava propsit, sillä heidän suhtautumisensa on ammattimaista ja aidosti asiakaspalveluhenkistä.


Poissa Jukka

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 748
  • Aivan vakio bensakone
    • Profiili
Itsellä loppui takuu 2-3 viikkoa sitten ja johan rupesi vikavaloa palamaan.

Vikakoodia polttoaineen paineista ja puhallinmoottorista.

2.0TFSI kyseessä.

Jep, hain tänään auton huollosta.. Molemmat flektin moottorit vaihdettiin. Autolla ajettu 46tkm...

Vikakoodiin liittyen vaihtoivat jonkun tankinvarusteen tms...

Ei siinä mitään ajattelin, että auto olisi nyt kunnossa. Pääsin autolle ja pistin käyntiin --> Sama vikavalo syttyi samantien ja huoltokaveri katsoi vikakoodit uudelleen. Tällä kertaa eri vikakoodi. Selvittely jatkuu...  :(


Poissa Teme

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 17
    • Profiili
Tosiaan aiemmin kirjoittelin oireista tossa mun TDi RäSässä, niin syyksi paljastui vuotava EGR:n lauhdutin.
Laakkosella ei ollu tietoa että tota noissa olis aiemmin mennyt, uusi oli tehdästilaus tuote ja hintaa oli kivat 395€+tiivisteet.
Oli kuitenkin halvempaa kun kansi reppä mihin myös jo henkisesti varauduin, vian totesin sillä kun ohitin lauhduttimen vedenkierro, niin siihen loppui pössyttely sekä veden häviäminen.


Poissa Peltzi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 39
    • Profiili
.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 09, 2010, 09:28:45 ip kirjoittanut Peltzi »


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Voi kele.
Startatessa syttyi hekuvalo auto oli seissyt parkissa päivän ja siihen se hehkuvalo jäi tököttään mittaritauluun. Ja samalla teksti go to workshop. 2 kertaa mietin että uskaltaako sammuttaa lähteekö käyntiin. Virrat pois ja uudelleen starttaus ja kuittaantu sillä. Pitänee huomenna ajella Viikkiin ja kattoa jos ois jotain vikakoodeja. Pitäis varmaan hommata se oma VAG com niin vois koodeja luella.

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Vänkärin puoleinen xenon poltin pimeni tänä aamuna. Ei ku uutta satsia tilamaan super skodalta  :(


Poissa audioman

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 46
  • Octavia RS TDI CR HB
    • Profiili
2008 TDI CR RS:n taivalta tähän asti, kun noin 63000 km on ajettu:
1. Aivan uutena käynistysongelmia. Mitään ei tapahtunut, kun virta-avaina käänsi. Auto hinattiin kertaalleen korjaamolle. Vian syy ei selvinnyt. Vika ei ole toistunut.
2. Aivan uutena toimimaton takalasin pyyhin. Varaosan saaminen kesti parisen kuukautta. Tämä ei toki estänyt ajamista.
3. Viime talvena noin 27 asteen pakkasella "Engine Fault Workshop", samalla tethot putosivat. Ilmoitus hävisi ja moottori toimi oikein sammuttamisen ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen. Ilmiö toistui aina, kun pakkanen kiristyi yli 27 asteen. Toivottavasti moottorisoftan päivitys auttaa, asia selviää ensi talvena.
4. Noin 50000 km kohdalla "Engine Fault Workshop", ja tiheä varoitusplimputus. Ei kuitenkaan mitään havaittavaa muutosta moottorin toiminnassa. Auto pajalle, ilmaläpät vaihtoon. Auto seisoi korjaamolla pari päivää varaosia odotellessa.
5. Noin 62500 km kohdalla etujalkatilasta kuului "sproiiinnnggg". Kytkimen liikerata puolittui (hyvä asia), mutta samalla se muuttui raskaaksi (huono asia). Sain autolle ajan 1,5 viikon päähän ongelman havaitsemisesta. Pajalla todettiin, että kytkimen pääsylinteri on rikki, eikä varaosaa välttämättä ehdi saada ennen viikonloppua. Uusi aika pajalle ensi viikoksi...

Tämä TDI RS on seissyt korjaamolla enemmän, kuin ainoakaan aikaisempi autoni, joita on ollut kymmenisen kappaletta.



Poissa Klasu81

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 400
  • Skoda Octavia Combi vRS 2.0 TSI -14
    • Profiili
Mulla kans katossa maalipinta halki molemmin puolin kattoa niiden sivukanttien pohjalla koko katon matkalta pituus suunnassa.  >:(
Näkyy tuossa punaisessa värissä todella hyvin  :-[
Käytin Miettisellä jossa kuvasivat ne halkeamat. Sitten soittivat seuraavana päivänä että menee vielä takuuseen. ;D

Ensi maanantaina pitäis mennä maalaukseen. Ikävintä on se että maalaus ruljanssi kestää 1,5 - 2 viikkoa. :'(

Onneksi sain neuvoteltua liikkeestä sijaisauton kahdeksi viikoksi. :)
Bad company corrupts


Poissa Mikko

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 9
    • Profiili
Miltäs toi maalipinnan halkeama näyttää? Itsellä kanssa vuoden vanhassa Ocussa repsikan ovessa ja katossa naarmuja / halkeamia, eikä ole minkäänlaista havaintoa mistä ne on tulleet. Etupuskuri jo maalattiinkin, kun se alkoi kesiä rekisterikilven ympäriltä.


Poissa Teme

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 17
    • Profiili
Mulla kanssa toiselta puolelta kattoa maali koko matkalta halki, Laakkonen tänään juuri ilmoitti että menee vielä takuuseen.


Poissa Jukka

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 748
  • Aivan vakio bensakone
    • Profiili
Voisiko joku nappaa kuvan tuosta maalipinnan halkeilusta, niin helpottaisi jatkossa muidenkin elämää?