vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1263821

Poissa Klasu81

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 400
  • Skoda Octavia Combi vRS 2.0 TSI -14
    • Profiili
Kokeilin ottaa niistä halkeamista kuvaa...






Jospa noista saisi jonkinlaista selkoa...  ;)
Bad company corrupts


Poissa lamppa70

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 17
    • Profiili
Taas kerran syttyi pakokaasu järjestelmän valo palaan. käynti treen metro autossa ja vikakoodin luku.. kaasuläppä kotelossa vikaa. vikakoodit nollattiin ja seurantaa, auto toimii ihan normaalisti ! Melkein pääsin kotiin asti kunnes syttyi uudestaan ja ei kun osa tilaukseen, hinta arvio töineen n.400 e.. Kuukausi sitten vaihdettiin pakokaasun paineanturi...! Voi v...u näitä diisseli räsiä.. Mitähän seuraavaks !


Poissa betamax

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 212
  • ex. facelift vRS TDI -09
    • Profiili
Hieman vajaa vuoden ikäinen auto ja tasan 40 000km mittarissa. Ensimmäinen "vika" ilmaantui. Eli n.60km/h mittarinopeudessa tasaisesti ajellessa tai vakkari päällä nopeusmittari väpättää n.2kmh väliä edestakaisin, nopeus ei siis muutu, viisari vaan liikkuu. 80km/h ei enää väpätä. Onko kellään muulla tullu tämmöstä vastaan?


Poissa Tune

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 88
    • Profiili
Eli n.60km/h mittarinopeudessa tasaisesti ajellessa tai vakkari päällä nopeusmittari väpättää n.2kmh väliä edestakaisin, nopeus ei siis muutu, viisari vaan liikkuu. 80km/h ei enää väpätä. Onko kellään muulla tullu tämmöstä vastaan?

Mulla tekee tuota n. 40km/h vauhdissa. Pitäs kysästä huollosta mikä mättää.


Poissa RedBull

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 17
  • Skoda Octavia RS Combi -06
    • Profiili
Tänään kaupasta lähdettäessä parin metrin ajon jälkeen auto sammuu eikä millään enää käynnisty.
Siinä aikansa kirottua ja starttia pyöritettyä oli pakko alkaa työntämään autoa sivuun. Onneksi sai apua. :)

Heti kun auto saatiin sivuun, niin eikös se ekalla lähtenyt käyntiin. ;D
Vastaavaa on tapahtunut kerran aiemminkin. Kellään tietoa viasta?


Poissa varmavoittaja

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 15
    • Profiili
ajattelin kirjoitaa omia kokemuksia myös.Tuskin mitään uusia vikoja ole mutta kuitenkin. octavia 08 uutena ostettu.nyt mittarissa n.54 000 Ensinmäinen ongelma tuli noin 40 tienoin kun mittaristo alkoi muistuttaa joulukuusta.syttyi hehku-, hiukkas-suodatimen-,ja moottorin häiriövalo.ei muuta kun opus käteen mitä nuo valot meinaa.valoille löytyi yksi ja yhteinen ongelma.yritinkin ajaa tuota puhdistus ajoa mutta ei siitä mitään apua ollut joten puhelu rinta joupille ja auto huoltoon.viaksi löytyi  joku pakokaasu sensori,osa vaihtoon ja matka jatkuu.n. pari viikkoa(mittarissa tuolloin n.53) sitten syttyi hehku valo kesken ajon ja taas opus käteen että mikä nyt taas..ohjausjärjestelmässä joku vika,aja huoltoon.valo syttyi ja sammui koska milloinkin joten en stressanut siitä.soitin eilen rinta joupille ja sainkin heti ajan vika lukkuun jossa todettiin että kaasu läpän anturi paskana JES.kyseistä osaa ei tienkään koko suomen maasta löydy joten joudutaan tilamaan suoraan tehtaalta.niin ja auton käyttöön otto päivä on 17.10.08 eli menee takuun piikkiin ;D


Poissa lamppa70

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 17
    • Profiili
Tuttuja vikoja, juurikin näiden takia päätin vaihtaa fabia rs combiin jos noi bensa vehkeet kestäs vähä paremmin. Jos ei niin sit vaihtuu merkki !!!! Mulla oli takuu juuri menny umpeen ja kaik meni omaan piikkiin eli tuli kalliiksi. Vaihtu muuten ocu rs tdi cr combi aj.53000km - 08 tonnin välirahalla fabia rs combiin. Oon tyytyväinen ja samalla tuli tehookin pikkusen lisää !


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Ei oo enään vikoja, auto meni vaihtoon eilen. Ja tilalle tuli samaa merkkiä mut vähä toisenlainen  ;)
Ei kyllä itketä kun meni 1v 9kk aikana aika paljo ylimäärästä Räsään.

Siinä uusi peli
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=2944.msg67479;topicseen#new

Tuolla näyttäis olevan vanha myynnissä. Niin olinhan toinen omistaja :D
http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/3560451
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 15, 2010, 07:09:19 ip kirjoittanut RS_OCUstin »

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


Poissa lamppa70

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 17
    • Profiili
No johan sitä pääsi rämällä taas pari viikkoo, tänään taas kojetaulu valoja täynnä kun joulukuusessa. Mitähän tällä kertaa löytyy ja visakin alkaa oleen kohta tapissa.. Onneks saa viikon päästä uuden auton niin pääsee tosta paskasta eroon !!!!


Poissa lamppa70

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 17
    • Profiili
Turbo ja pakosarja vaihtoon tällä kertaa, saa nähdä tuleeko maahantuoja vastaan yhtään euroo, arvio n:3000 egee !


Poissa KUNU

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 19
    • Profiili
Jipii, pääsipä taas se 2000 kilometriä kunnes alko vittuilemaan. Perjantaina pienoinen vauhtikäännös liikennevaloista ja Airbagin merkkivalo syttyi palamaan, aika kovaan käyttöön on näköjään tarkoitettu tämä auto, SÄÄLITTÄVÄÄ.


Poissa Gihis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 13
  • Ocu II vRS Combi 07
    • Profiili
Laitetaanpas sitten yksi bensa räsä vikakin. Noin reilun viikon verran olen ihmetellyt mikä mahtaa olla vikana kun kylmällä moottorilla ilmenee nykimistä ja tärinää. Parhaiten sen huomaa kun ajaa n. 80km/h vitosella (kierrokset 2000-2500) ja painaa kaasua. Veto päällä auto alkaa rykiä melko rajusti. Kovemmilla kierroksilla vika häviää tai ainakin laimenee ja kun moottori on täysin lämmin niin vika häviää kokonaan ??? Mitenkähän iso remontti on tulossa ja mikä tuota voisi aiheuttaa?

Löytyiköhän tähän bensa RäSän nykimisongelmaan lopullista ratkaisua? Itsellä alkoi reilu viikko sitten nykimään, kun kelit viilenivät. Tosiaan, lämpimällä moottorilla ei mitään ongelmia. Voimakasta nykimistä siis esiintyy alhaisilla kierroksilla <2500 ja on muutenkin aika voimattoman oloinen

Tulppia, pa-suodatinta ja puolaa tuolloin epäiltiin, mutta viimeistä vastausta jäin kaipaamaan.

Muuten on kurvailtu 110 tkm aika vähillä vioilla. Turvavyöstä välillä piippailee ja radio sammuu muutaman kerran vuodessa, mutta siinä kaikki.


Poissa Tune

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 88
    • Profiili
Gihis: Ei ole vielä löytynyt vian aiheuttajaa. Kunhan saa raavittua rahaa taas kasaan niin vien auton semmoiselle pajalle missä vika varmasti löytyy. Tähän mennessä on vaihdettu bensansuodatin, tulpat, puolat testattu, suuttimet vaihdettu (testerillä näkyi pätkimistä kolmessa, mutta ei auttanut itse vikaan), moottorin lämpötila-anturi vaihdettu. Olikohan vielä jotain.. ::) On myös ehdotettu ilmamääräanturia (puhdistin, ei auttanut) ja kaasupolkimen jotain anturia (ei tehty vielä mitään) ja vielä oli joku vaihtoehto mutten nyt saa päähän mikä.

Tuo nykiminen tuntuu olevan vaihtelevaa; nyt kylmien ilmojen tultua nykiminen on välillä melkein hävinnyt kokonaan. Kesällä tuntui paljon selvemmin.

Kaveri tiesi kertoa että TFSI koneissa on ainakin VW:n puolella menossa puolien vaihtokampanja. Menevät vaihtoon jostain syystä.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 10, 2010, 02:45:57 ap kirjoittanut Tune »


Poissa Mike75

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 7
    • Profiili
itellä alko 06 bensa räsä antaan vikakoodia kampiakselin asentotunnistimesta, onko muilla ollut vastaavaa vikaa??

Minunkin -07 RS (tehty -06 puolella) antoi lienee saman vikakoodin viime huollossa. Ei lähtenyt nollaamalla pois ja seuraavana aamuna syttyi se keltainen moottorivalo mittaristoon. Huoltolappuun oli kirjattu jakopään ajoituksen säätö herjaa. Google kertoi varsinkin -06 autoissa tätä olleen (Seat, Skoda, Vw, Audi) tfsi moottorissa. Aiheesta löytyy mm. Briskodalta ja seur. linkistä http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=142727. Liekö sitten vika tuossa anturissa N205? Mitähän vaihto kustantaa? Liekö menisi tehtaan piikkiin...

Mikäs sulla oli vikana autossa?


Poissa KariT

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 232
    • Profiili
Parina aamuna virtoja päälle laitettaessa, mittaristossa vilkkuu punainen ratin kuva ja mittaristo piippaa muutaman kerran. Merkkivalo palaa vähän aikaa ja sammuu. Mitään vikaa ajossa en ole huomannut...

Pitää käydä katsastamassa vikakoodit Laakkosella.