vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1263832

Poissa Kri

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 414
    • Profiili
Kyllä se on ominaisuus. Auto "luulee", että kone on lämmin koska vedenlämpö on selvästi korkeampi,kuin ulkolämpötila. Ja koska kone on "lämmin" ei tarvitse hehkuttaa. Kyllähän se vähän kummastuttaa, kun -20 asteessa hehkuvalo vain vilahtaa. Kun virtoja kääntää muutaman kerran päälle ja pois niin paljon helpommin lähtee Ocu käyntin.


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Kyllä mä käännän virta-avainta 2-3 krt ennenku tarttaan talvisin. Ei lähtenyt aamulla Yanmar kaivinkonekkaan lämpimästä tallista käyntiin ilman pitkää hehkutusta. Hehkua vaan  :)

Entisessä räsässä oli noita käynnistys onkelmia vällillä, akku vaihtu niin parani. Akku kun kuoli viime talven pakkasilla. Silti epäillen että joku hehku oli menossa pimeeks kun kesällä ei ihan lähtenyt ku palmun alta. Nykyinen tarttaa lämpimästä tallista.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 30, 2010, 10:16:49 ap kirjoittanut RS_OCUstin »

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


Poissa TPP

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 138
    • Profiili
Eka diiseli itellä ni ei kaikkea hoksaa. Sitä kuvittelee et auto lähtis "normaalisti" käyntiin ku kerran johon perässä on :D
Octavia RS TDi HB -07     


Poissa peris

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 18
    • Profiili
Kyllä mä käännän virta-avainta 2-3 krt ennenku tarttaan talvisin. Ei lähtenyt aamulla Yanmar kaivinkonekkaan lämpimästä tallista käyntiin ilman pitkää hehkutusta. Hehkua vaan  :)

Entisessä räsässä oli noita käynnistys onkelmia vällillä, akku vaihtu niin parani. Akku kun kuoli viime talven pakkasilla. Silti epäillen että joku hehku oli menossa pimeeks kun kesällä ei ihan lähtenyt ku palmun alta. Nykyinen tarttaa lämpimästä tallista.
Ei ole hyötyä väännellä virta on/off, jos hehkuttaa, niin pitää olla virta päällä koko hehkutuksen ajan, eikä laittaa pois välillä, parempi tulos saadaan, kun hehkutetaan kauemmin, mitä hehkuvalo näyttää.


Poissa Kri

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 414
    • Profiili
^Tuo RäSä ei vaan hehkuta pidempään, kun noi veden lämmöt on korkealla.


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Kyllä mä käännän virta-avainta 2-3 krt ennenku tarttaan talvisin. Ei lähtenyt aamulla Yanmar kaivinkonekkaan lämpimästä tallista käyntiin ilman pitkää hehkutusta. Hehkua vaan  :)

Entisessä räsässä oli noita käynnistys onkelmia vällillä, akku vaihtu niin parani. Akku kun kuoli viime talven pakkasilla. Silti epäillen että joku hehku oli menossa pimeeks kun kesällä ei ihan lähtenyt ku palmun alta. Nykyinen tarttaa lämpimästä tallista.
Ei ole hyötyä väännellä virta on/off, jos hehkuttaa, niin pitää olla virta päällä koko hehkutuksen ajan, eikä laittaa pois välillä, parempi tulos saadaan, kun hehkutetaan kauemmin, mitä hehkuvalo näyttää.

Joo ei todellakaan tule seurattua sitä hehkuvaloa, vaan antaa valon sammua ja sitten kääntää offille hetkenpäästä. 2-3krt toistaa tuon niin eiköhän se ole jo lämmin.

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


Poissa peris

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 18
    • Profiili
Kyllä mä käännän virta-avainta 2-3 krt ennenku tarttaan talvisin. Ei lähtenyt aamulla Yanmar kaivinkonekkaan lämpimästä tallista käyntiin ilman pitkää hehkutusta. Hehkua vaan  :)

Entisessä räsässä oli noita käynnistys onkelmia vällillä, akku vaihtu niin parani. Akku kun kuoli viime talven pakkasilla. Silti epäillen että joku hehku oli menossa pimeeks kun kesällä ei ihan lähtenyt ku palmun alta. Nykyinen tarttaa lämpimästä tallista.
Ei ole hyötyä väännellä virta on/off, jos hehkuttaa, niin pitää olla virta päällä koko hehkutuksen ajan, eikä laittaa pois välillä, parempi tulos saadaan, kun hehkutetaan kauemmin, mitä hehkuvalo näyttää.
Ei. Se ei lämmitä yhtään sen enempää kuin se virta on päällä, jos teet sen kolme kertaa, niin se viimmeinen kerta on se mikä sen hehkuttaa.
Joo ei todellakaan tule seurattua sitä hehkuvaloa, vaan antaa valon sammua ja sitten kääntää offille hetkenpäästä. 2-3krt toistaa tuon niin eiköhän se ole jo lämmin.



Poissa varmavoittaja

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 15
    • Profiili

Poissa varmavoittaja

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 15
    • Profiili
juuri pääsin laittaa auton parkkiin kun keltainen ratin kuva syttyi taulussa...takuu mennyt vajaa 2kk sitten.tänään käymään rinta-joupille ja kyselemään mitä tehdään


Poissa leppis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 47
  • Ocu RS TDI Combi
    • Profiili
jeps. perjantaina räsä sammui kesken ajon ja taisi hehkun valoa näyttää. hinausauto vei pajalle ja nyt vaan odotellaan tuomiota  ???  >:(


Poissa Peltzi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 39
    • Profiili
jeps. perjantaina räsä sammui kesken ajon ja taisi hehkun valoa näyttää. hinausauto vei pajalle ja nyt vaan odotellaan tuomiota  ???  >:(

Villi veikkaus suutin menny. :P


Poissa TPP

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 138
    • Profiili
Sunnuntaina huomasin että ku parkeilta vaihtaa valot takasi päälle ni ei syty vänkärinpuoleinen valo, joutuu montakertaa räpsyttämään eestakas tuota kytkintä. reilu kk sitte vaihoin nuo polttimot tarvike polttimoihin. Tähän asti toiminu ihan moitteettomasti lukuun ottamatta sitä et toinen polttimo näyttää paljo kirkkaammalta mitä toinen.

Vaikuttaako nuo linssit niin että vaikka molemmissa sekä lyhkäsissä että pitkissä on 5000k olevat xenonit ni lyhyet näyttää paljo keltasemmalta?!

Edit: Tänää vaihtelin polttimot puolelta toiselle, nyt ei syty tuo kuskinpuoleinen polttimo ja vänkärin puoleinen o nyt himmiämpi. Pitänee hommata uuet polttimot. On muuten v**tumainen tuo kuskinpuoleinen umpio saaha irti, ei sitte yhtään lyhkäsempää johtonippua oo saatu laitettua  ;D
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 08, 2010, 04:39:03 ip kirjoittanut TPP »
Octavia RS TDi HB -07     


Poissa leppis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 47
  • Ocu RS TDI Combi
    • Profiili
jeps. perjantaina räsä sammui kesken ajon ja taisi hehkun valoa näyttää. hinausauto vei pajalle ja nyt vaan odotellaan tuomiota  ???  >:(

Villi veikkaus suutin menny. :P

sehän se. kakkossylinterin pumppusuutin oikarissa. vaihto töineen n. 1250€

selvityksessä nyt tuleeko maahantuoja yhtään vastaan, vaikka "goodwill" ehdot eivät täyty.


Poissa Klasu81

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 400
  • Skoda Octavia Combi vRS 2.0 TSI -14
    • Profiili
No niin... pari viikkoa olen ihmetellyt jännää tahmoamista ohjauksessa. Kun ratti on suorassa ja kevyesti lähtee kääntämään n.5-10 asteen sektorilla tuntuu sellainen tahmoaminen ja muljahdus. Ei ole väliä kumpaanko suuntaan kääntää.
Samalla olen havainnut että suuntavakaus on heikentynyt. Eli rattia saa olla kokoajan kääntelemässä että kulkis suoraan...>:(

Tänään kävin näyttämässä autoa huollossa ja tutkivat melkotarkkaan 2 tuntia.
Vastauksena jonkinlainen hammastanko vika.:o
Kyselevät tehtaalta ohjeita ja samalla mahdollista jatkettua takuuta ko. osalle/osille.
Toivottavasti menee takuuseen koska uusi osa maksaa n.1400€ + työt...:o

Autolla ajettu nyt hitusen yli 65tkm...

Piti vähän kysellä perään että sain vastauksen. No maahantuoja tulee vastaan 50% varaosissa ja 50% työssä.
Olen ihan tyytyväinen. Hinta laski n.1700€:sta 850€
Ihan OK...
Bad company corrupts


Poissa Gihis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 13
  • Ocu II vRS Combi 07
    • Profiili
Gihis: Ei ole vielä löytynyt vian aiheuttajaa. Kunhan saa raavittua rahaa taas kasaan niin vien auton semmoiselle pajalle missä vika varmasti löytyy. Tähän mennessä on vaihdettu bensansuodatin, tulpat, puolat testattu, suuttimet vaihdettu (testerillä näkyi pätkimistä kolmessa, mutta ei auttanut itse vikaan), moottorin lämpötila-anturi vaihdettu. Olikohan vielä jotain.. ::) On myös ehdotettu ilmamääräanturia (puhdistin, ei auttanut) ja kaasupolkimen jotain anturia (ei tehty vielä mitään) ja vielä oli joku vaihtoehto mutten nyt saa päähän mikä.

Tuo nykiminen tuntuu olevan vaihtelevaa; nyt kylmien ilmojen tultua nykiminen on välillä melkein hävinnyt kokonaan. Kesällä tuntui paljon selvemmin.

Kaveri tiesi kertoa että TFSI koneissa on ainakin VW:n puolella menossa puolien vaihtokampanja. Menevät vaihtoon jostain syystä.

Eilen vaihdettiin mun autoon tuo maf ja ainakin nyt vaikuttaisi siltä, että nykimisestä päästiin eroon. Mutta kuten mainitsitkin, on nypytys myös keleistä riippuvainen ja nyt oli sellainen sää muutenkin ettei oire ollut pahimmillaan. Ettei vaan osa skodista ole nais- ja osa miespuolisia?  ;)

Kuitenkin, kaikki samat perusjutskat mullakin vaihdettiin eikä mikään auttanut. On se niin vaikeaa korjata auto, jos ei vikakoodia tule. Miten näitä pystyttiin korjaamaan 15 v sitten? Viallisista puolista pitäisi tulla vikakoodia, joten ne suljettiin tässä tapauksessa epäilyksien ulkopuolelle.

Mikäli vika tulee nyt vielä päälle, on seuraava epäilyksen kohde tuo mainetta niittänyt muuttuva (juuttuva) siivekkeinen turbo. Toivotaan ettei tule..