vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1263830

Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Aamulla kylmänä käynnistäessä öljynpaine valo jäi palamaan noin min. verran. Tarkistin öljyt, oli ylämerkissä.
Mikähän mahtaa taas autoa vaivata.
Uudet öljyt laitettu noin 300km sitten.
Ihmeellisiä vehkeitä toi pirkka wolkkarit


Poissa salama

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 340
  • Fabia vRS Combi vm-11
    • Profiili
Enpä tiedä pirkka wolkkareista. Tutulta asentajalta kuulin, että maahantuojalla olisi tilastoja jossa olisi kaikista eniten vikkoja 08 ocuissa. Tämä siis toisen tai kolmannen käden tietoja, joten aina kannattaa ilmeisesti kysellä takuu juttuja vaikka se olisi umpeutunut. Itselläni oli aikoinaan maali ongelmaa konepellissä. No se varmaan olisi ruostunut, jos sitä ei olisi fiksattu!
 :-\Ja softien pävityksi varmuunden vuoksi, jollain verukkeella takuu aikana! Merkkiliikkeessä.


Poissa Petmix

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 6
    • Profiili
Moikka
2008 ostettu ocu ravaa takuun jälkeen korjaamolla. Takuuaikana pamahti pakokaasujärjestelmästä alipaineanturi ja samalla  imumoottori nokalta. Nyt parhaillaan ilmesesti ongelma Common railin suuttimessa nro.1. Onkos kenelläkään tietoa kuinka paljon tuollainen kustantantaa? Vanhalla pumpputekniikalla oleva on kuulemma Metron mukaan töineen n. 1700 €  :P


Poissa leppis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 47
  • Ocu RS TDI Combi
    • Profiili
jeps. perjantaina räsä sammui kesken ajon ja taisi hehkun valoa näyttää. hinausauto vei pajalle ja nyt vaan odotellaan tuomiota  ???  >:(

Villi veikkaus suutin menny. :P

sehän se. kakkossylinterin pumppusuutin oikarissa. vaihto töineen n. 1250€

selvityksessä nyt tuleeko maahantuoja yhtään vastaan, vaikka "goodwill" ehdot eivät täyty.


maahantuoja kuittasi osat ja itselle jäi maksettavaa vianselvitys- ja vaihtotyö ~300€

tyytyväinen täytyy olla että selvisi suht vähällä, ainakin toistaiseksi.


Poissa Petmix

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 6
    • Profiili
jeps. perjantaina räsä sammui kesken ajon ja taisi hehkun valoa näyttää. hinausauto vei pajalle ja nyt vaan odotellaan tuomiota  ???  >:(

Villi veikkaus suutin menny. :P

sehän se. kakkossylinterin pumppusuutin oikarissa. vaihto töineen n. 1250€

selvityksessä nyt tuleeko maahantuoja yhtään vastaan, vaikka "goodwill" ehdot eivät täyty.


maahantuoja kuittasi osat ja itselle jäi maksettavaa vianselvitys- ja vaihtotyö ~300€

tyytyväinen täytyy olla että selvisi suht vähällä, ainakin toistaiseksi.

Kiitos tuosta saa hieman hintahaarukkaa. Hoitaako korjaamo selvityksen maahantuojan kanssa asiakkaan pyynnöstä vai pitää ryhtyä itse toimiin -> kuluttaja-asiamies ym.. ja sitten maahantuoja.  ???


Poissa leppis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 47
  • Ocu RS TDI Combi
    • Profiili

Kiitos tuosta saa hieman hintahaarukkaa. Hoitaako korjaamo selvityksen maahantuojan kanssa asiakkaan pyynnöstä vai pitää ryhtyä itse toimiin -> kuluttaja-asiamies ym.. ja sitten maahantuoja.  ???

tässä tapauksessa homma meni harvinaisen sujuvasti, kiitos autoliikkeen. hintoja kuullessani ihmettelin, että itsekö pitää kaikki maksaa, jolloin huollon kaveri kertoi kyselevänsä maahantuojalta vastaantuloa. itse ei tarvinnut olla yhteydessä mihinkään suuntaan. pisteet kouvolaan  :D


Poissa jaajo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 31
    • Profiili
Käykää kysymässä merkkiliikkeessä oman räsänne puolien koodit on nimittäin maahantuojan puolan vaihtokampanja menossa! tänään vaihtoivat omaan 06-seen puolat jotka muuten on 1.8 tsi:n puolat!Saattaa kuulemma rikkoa katin nuo vanhat puolat!JOULUJA!


Poissa audioman

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 46
  • Octavia RS TDI CR HB
    • Profiili
Octavia TDI CR RS vm 2008 TAAS rikki. Moottoritiellä hävisi tehot ja syttyi sekä hehkun että moottorin varoitusvalo. Monitoiminäytössä ilmoitus Engine Fault Workshop. Vika ei hävinnyt sammuttamalla ja käynnistämällä uudestaan kuten joskus aikaisemmin. Moottori käy jotenkin ravistaen, ja tehot on hukassa. Johan tällä ehdittiinkin ajella melkein kaksi kuukautta ilman korjaamopäiviä. Taisi tulla autoton joulu :-(


Poissa leppis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 47
  • Ocu RS TDI Combi
    • Profiili
ei se vaan tykkää kylmästä... toissapäivänä kesken ajon hehkun valo palamaan ja ilmoitus: Engine Fault Workshop > sammutus, käynnistys > kaikki ok

eilen 2 tuntia piuhan perässä, eikä käyntiin millään. muutaman yrityksen jälkeen taas hehkun valo ja Engine Fault Workshop

tänään pitää koittaa uudestaan kun on vähän jo lämpöisempää  ;)


edit: lähtihän se taas niin ettei mitään. kai se käytävä vikakoodit luettamassa kuitenkin...
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 25, 2010, 04:23:02 ip kirjoittanut leppis »


Poissa Petmix

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 6
    • Profiili
ei se vaan tykkää kylmästä... toissapäivänä kesken ajon hehkun valo palamaan ja ilmoitus: Engine Fault Workshop > sammutus, käynnistys > kaikki ok

eilen 2 tuntia piuhan perässä, eikä käyntiin millään. muutaman yrityksen jälkeen taas hehkun valo ja Engine Fault Workshop

tänään pitää koittaa uudestaan kun on vähän jo lämpöisempää  ;)


edit: lähtihän se taas niin ettei mitään. kai se käytävä vikakoodit luettamassa kuitenkin...

Oletko laittanut pahvia puskurin alaosaan. Itselläni alkoi nykimisellä ja nyt todettu että välijäähdytin kunnolla jäässä ja ilmesesti sylinterin nro 1 ei toimi, joten on menossa vaihtoon. Osan hinta 500 € kpl- > kuullostaa nuo ongelmat samanmoisilta kuin itselläni. VAG-konserni ei tunnusta tuota jäätymis ongelmaa!!!


Poissa KariT

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 232
    • Profiili
Eilen jäi oma diesel -08 pihaan, ei jaksanut käynnistyä vaikka oli 2h lämmityksessä. Akunjännite oli pudonnut 11,5V.
Perjantaina ajelin ihan normaalisti, mutta lauantai aamuna ei enää jaksanut käynnistyä.

Aikaisemmin käynnistettäessä mittaristo piipannut ja jättänyt hetkeksi ratin kuvan mittaristoon.
Vikakoodit luettiin ja jännite oli ollut liian alhainen. Mikä helvetti sitä jännitettä puottaa?

Jos autossa olisi jokin, (soitin, vahvistimet, ym) mikä virtaa syö, niin luulisi vian tulevaan useammin esiin. Mihinkään ei ole koskettu/säädetty...


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Mulla teki -06 diesel saman. Akku vaan vaihtoon ja meno jatkuu. Sekin akku tsippas ihan tosta vaan mitään varottelematta.


Poissa reiskaar

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 34
    • Profiili
kyllä on surkea kylmäkäynnistyjä tuo -08 tdi rässi. Tänään -10c, triplahehkulla täristen ja rytkytellen käyntiin. Kauheeta kolinaakin piti. Tulee mieleen ihan vanha caddyn lousku. Tosin siinäkään ei käynnistyminen ollut tuollaista rykimistä ja hehkuvika oli tiedostettu juttu. Jos nää on tämmösii, niin vag vermeisiin en jatkossa koske. Ostan ennemmin vaikka hyundain i30:n, protestiksi.


Poissa freeride

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 11
    • Profiili
Itsellä ei mitään edellä mainittuja ongelmia. Auto RS TDI DSG -08.
Pahvi ollut talven alusta saakka yläosassa, puskurin ja syylärin välissä.
LAITTAKAA IHMEESSÄ KEULAAN SUOJAT -> KAIKKI TIETÄÄ MOOTTORIN LÄMPIÄMIS ONGELMASTA, MUTTA EIVÄT TEE SEN ETEEN MITÄÄN ITSE...vuodatus

Kokeilkaa joskus surutta kylmänä käyntiin, niin voin vaan veikata että osa autoista lähtee paremmin käyntiin.


Poissa reiskaar

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 34
    • Profiili
joo tänään tuli äkkilähtö ilman öljyparilaa, n. -10c. Helvetinmoinen rytinä ja kolina. Ei tarvinnu tänään kauheesti sahata, mutta ekat 10s kävi aikalailla kolisten. VAG dieselit on rumimpia ääneltään mitä tiedän, nykymittapuulla.