vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1263600

Poissa tume2011

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Onko kellään tullut mitään ongelmia lastutuksen jälkeen?? liittyen tietysti lisätehoihin/vääntöön.
Itellä ois ens viikolla edessä moinen mutta kuullut jo huhuja tutun tutun RS:ssästä että ei olis muka kone kestäny pelkkää softaa  :-\
Voipi olla että pelkkiä huhuja vaan  :)


Poissa Peraa

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 12
  • RS diesel III -13 Ex: RSdiesel -11;-10;-07
    • Profiili
SÄHK?-VIKA!

Olin lukitsemassa autoa avaimista ja ihmettelin, kun hälyt eivät kytkeytyneet päälle.
Nooh sitten kävin ovet läpi ja huomasin, ettei oikea etuovi mennyt lukkoon.

Meni 4 päivää kunnes paikallistin vian.
Oven johtosarja oli hapettunut niin pahasti että yksi liitin oli syöpynyt poikki!
Aika hyvin 3,5 vuotta vanhalta autolta! Toivottavasti kaikki muutkin sähköliitokset on yhtä hyvässä hapessa.
Korjasin sitten kaksi muuta liitosta samalla, mitkä olivat myöskin lähes syöpyneet.
 
Millin paksuisia johtoja miljoona.. meinasi jo muutama kerpele päästä!
Liitos tosiaan oli poikki rungon puolelta. Olisi luullut että johdot menisivät oven välistä, mutta ei!!
Hommasin yhdestä purkuautosta johtosarjan, mistä sitten sai hyvät liitokset

Pääasia ettei tarvinnut maksaa maltaita, kun huoltomiehet etsii syytä 85€/h


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Onko muilla ollu ongelmia auton radion kanssa, siis jos on vakio mankka vaihdettu toiseen "ei vakio" malliin, niin antaa vika ilmotuksen?
Kävin tänään auton kanssa huollossa ja huollon pojat oli ihmeissään kun tietokoneessa oli kokoajan joku pirun virhe/vika ilmoitus, kunnes selvisi että radion piruhan sen tekee.
Mihinkään tuo ei haittaa, mutta muuten vaan kyselen  ::) ::)


Poissa Tune

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 88
    • Profiili
Kävin tänään auton kanssa huollossa ja huollon pojat oli ihmeissään kun tietokoneessa oli kokoajan joku pirun virhe/vika ilmoitus, kunnes selvisi että radion piruhan sen tekee.
Huollon testeri valittaa jos se ei löydä alkuperäistä soitinta. Mutta se kyllä näkyy selvästi ja "vian" tajuaa viimeistään kun katsoo ettei autossa tosiaan ole kyseistä soitinta :D Taisi olla sille huollolle ensimmäinen ei-vakio-soittimella varustettu auto :P


Poissa supe

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 276
    • Profiili
miten muuten kun auto menee ihan normaaliin huoltoon,niin katsovatko huollon yhteydessä aina automaattisesti,että onko muistissa vikakoodeja... ???


Poissa Unelmavävy

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 116
  • Octavia RS 2.0 TFSI HB
    • Profiili
miten muuten kun auto menee ihan normaaliin huoltoon,niin katsovatko huollon yhteydessä aina automaattisesti,että onko muistissa vikakoodeja... ???

No luulis et katsoo, mutua tämä kylläkin.


Poissa KUNU

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 19
    • Profiili
Nonniin, katsastukseen kuukausi ja Skodassa alko palamaan yhtãkkiã Airbagin merkkivalo, onko kellããn ollut vastaavaa? Kãytin viereisessã paskapajassa jossa tietokone ilmoitti ettã tilapãinen hãiriõ kuskin puolella, korjaaja sanoi ettã todennãkõisesti kuskin penkin alla joku piuha lõysãllã tai vastaavaa. Noh, tuossa pajassa ei ollut sitã vertaa kiinnostusta ettã olisivat jaksaneet alkaa tekemããn asialle kunnolla mitããn eli pitãnee lõytãã toinen pulju, onko kellãã mielen alla pããkaupunkinseudulta kohtuu edukasta ja asiansa osaavaa puljua?


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili

Poissa KUNU

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 19
    • Profiili
http://www.dasautohuolto.fi/

Tuolta kannattaa ainakin kysellä. Ellei sitten vie Metro-autoon.

Hienoa, pitãnee kãyttãã tuolla, kiitos.

Tulipa tãssã mieleen toinenkin asia mikã on vaivannut pitkin talvea, puhallinjãrjestelmãn toiminta. Vaikka puhallus on kuinka suurella niin auto ei tullu pakkasilla lãmpenevãn ollenkaan pitkããkin matkaa ajettaessa. Takapenkeille ei tunnu tulevan ilmaa juuri lainkaan vaikka olisi mikã sããtõ paikallaan, ja ikkunat on usein huurussa. Tuntuu kun puhallinmoottori vain nostaa melutasoa, mutta teho ei muutu juurikaan vaikka laittaa lisãã puhallusta tulemaan, onkohan puhallinmoottori tullut tiensã pããhãn? Myõskin pitãã ajoittain kovaa nakutusta, vaikka jostakin luin ettã tãmã vissiin on aika yleistã?


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Kun laittaa virrat päälle ennen käynnistystä kuuluu naputtava ääni. Ne ovat ilmastoinnin läppämoottorit jotka hakee oikeaa asentoa. Ääni kuuluu yleensä apparin jalkatilasta. Niissä auttaa sopeutus liikkeessä. Omassani ex-06 räsässä vaihdettiin moottorit takuuseen, naputus alkoi kuulumaan noin vuoden päästä taas. Hae ilmastoinnin läppämoottorilla niin löytyy lisää tietoa.

En muista kuulleeni että puhaltimen moottoreita olis muuten mennyt vaihtoon. -02 ocussa vaihdettiin kun hävis 2 asento ja alkoi nitinä kuulumaan laakerista. Sitä helvettiä ei kestänyt.

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


Poissa Jyrki

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Octavia 2.0 Tdi Rs -08
    • Profiili
Octavia 2.0 Tdi Rs-08

Pari kuukautta sitten Matkalla Kuusamoon. Käynnistyi lähtiessä todella huonosti vaikka eeberi oli ollut 30min päällä. -36 astetta pakkasta. Siis pyöritti hyvin, mutta ei edes yrittänyt käyntiin.

Matkalla. Lämmöt normaalit mutta alkoi puhaltamaan perhanan kuumaa hanoista. Auto parkkiin ja eberiä päälle. Tasottui kotvan kuluttua. Liekö yritti jäätää.

Hehkun valo alkoi vilkkumaan. Auto parkkiin. Vika hävisi.

Pissapojan merkkivalo syttyi. Säiliö jäässä. Ulkona -40 astetta pakkasta

Kajaani-Kuusamo pitkällä välillä. Hiukkakiihdyttimen valo syttyy ja kohta syttyy hehkuvalotkin vilkkumaan. Nostin kierroksia. Ei polta ei jaksa.

Kuusamossa auto parkkiin, kamat kyydistä, auton siirto. Moottorin merkkivalo palaa. Varaohjelma päällä..

Saakelisti soittelua skodalle. Lähin huolto liian kaukana. Hmm... Kuusamossa autoliike Pörhö. Loistavaa palvelua ja volkkarin ohjelmat. Siis sinne ja ottivat kiire tapauksena väliin (vetosin kyydissä olleisiin lapsiin) vaikka piha täynnä jäätyneitä autoja. (Tosi paljon uusia audeja)

Skodalta sainkin jo vinkkiä jo vinkkiä missä vika voisi piillä ja Pörhön miekkoset epäili samaa. Suotimen paineanturin putkissa jäätä. Paineilmaa putkiin, läppäri kiinni ja ajelemaan. Poltto alkoi pelaamaan. Aika tukossa oli jo. Mut loppu hyvin ja kaikki hyvin. Pissapojan säiliökin suli samalla.

Lasku ei ollut paha ja kaverit siellä todella avuliaita. Kiitokset siitä. Jää putkiin muodostuu kuulemma kun lunta pääsee konehuoneeseen ja se sulaa siellä. Tooosi kovalla pakkasella putkiin päässy vähäinen vesi jäätyy ja aiheuttaa virheellistä informaatiota paineissa. Myönnän kyllä että lumihangessa on tullut ajettua.

Tämän episodin jälkeen ei ole ollut ongelmia paitsi eilen kun poltto junnasi päällä. Tyhjäkäynti 1000 rpm ja kierrokset ei nousseet yli 3000 rpm. Nokka kohti motaria ja kierroksia. Vika poistui. Valot eivät syttyneet missään välissä. Työmatka 15km pitkin motaria. Aika vähän siis ongelmia polton kanssa ollut. Enkä ole kertaakaan ennen tätä auttanut polttoa.

Käynnistys ongelmat ennen Kuusamon matkaa johtuivat dieselistä. Tankattu Juvalla ja sen suodatettavuus oli ollut -15. Monia autoja oli hyytynyt muutaman km päähän. Että aika ihme kun skeida jaksoi mennä vaikka 40 astetta pakkasta. Ja tankki oli tyhjä kun tankkasin. Laitoin varuilta kuusamossa jäänestoa.



Toinen vika. Näppäsin itse eeberin kiinni ja käynnistys ongelmat alkoivat pakkasilla. Vika: Auto luulee että kone on lämmin. Palotilat kuitenkin kylmät kuten ainekin. Ei hehkuta. Joutuu starttaamaan sekunteja parinkymmenen pakkasessa ennen kuin starttaa. Jos ei käytä eeberiä niin auto hetkessä käyntiin vaikka pakkasta lähemmäs 30 astetta.

Mitenhän tuon ongelman ratkaisisi. Ilmeisesti hehkutus"arvoa" voi jotenkin muuttaa, mutta ei merkkihuollossa. Anturin paikkaa tuskin voi siirtää.


Muuten matka sujunut ongelmitta (97 000km lasissa). Mitä nyt 3.5mm aux johdon pää katkesi sinne aux liitännän sisään. En ole saanut pois. Taidan vaihtaa raation. Ja kaatu vahingossa hydrauliöljyä apukuskin penkille.


Poissa Kri

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 414
    • Profiili

Toinen vika. Näppäsin itse eeberin kiinni ja käynnistys ongelmat alkoivat pakkasilla. Vika: Auto luulee että kone on lämmin. Palotilat kuitenkin kylmät kuten ainekin. Ei hehkuta. Joutuu starttaamaan sekunteja parinkymmenen pakkasessa ennen kuin starttaa. Jos ei käytä eeberiä niin auto hetkessä käyntiin vaikka pakkasta lähemmäs 30 astetta.

Mitenhän tuon ongelman ratkaisisi. Ilmeisesti hehkutus"arvoa" voi jotenkin muuttaa, mutta ei merkkihuollossa. Anturin paikkaa tuskin voi siirtää.

Tämä sama "ominaisuus" on myös lohkolämmittimen kanssa. Mulla auttaa se että kääntelee virtoja päälle useamman kerran, niin vähän lämpenee, koska kyllä diisseli aina hehkuttaa.


Poissa Jyrki

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Octavia 2.0 Tdi Rs -08
    • Profiili

Toinen vika. Näppäsin itse eeberin kiinni ja käynnistys ongelmat alkoivat pakkasilla. Vika: Auto luulee että kone on lämmin. Palotilat kuitenkin kylmät kuten ainekin. Ei hehkuta. Joutuu starttaamaan sekunteja parinkymmenen pakkasessa ennen kuin starttaa. Jos ei käytä eeberiä niin auto hetkessä käyntiin vaikka pakkasta lähemmäs 30 astetta.

Mitenhän tuon ongelman ratkaisisi. Ilmeisesti hehkutus"arvoa" voi jotenkin muuttaa, mutta ei merkkihuollossa. Anturin paikkaa tuskin voi siirtää.

Tämä sama "ominaisuus" on myös lohkolämmittimen kanssa. Mulla auttaa se että kääntelee virtoja päälle useamman kerran, niin vähän lämpenee, koska kyllä diisseli aina hehkuttaa.


Joo kyllä se tuntuu vähän auttavan, mutta paino sanalla VÄHÄN. Kaveri se ties kertoa, että sen jotenkin sais sen hehkutusajan muutettua. Mut sit se hehkuttas aina kauemmin. Myös kesällä. Tiedä sitten. No mut kohta on kesä ja kyseinen ominaisuus unohtuu taas puoleks vuodeks.

Ei muuten pitäs lukee tätä vika palstaa ennen ku on tarvis. Alko olemaan omassa kaarassa vikaa vaikka millä mitalla vaikka oikeasti asia ei näin ole.
Mielikuvitus....


Poissa mane999

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 2
    • Profiili
07 Räsässä paloi moottorivalo,hehku vilkkui ja näytössä teksti "engine fault workshop", jonka jälkeen auto meni koneelle luettavaksi ja lukivat tiedon, että pakokaasujärjestelmän lämpötila-anturi oli viallinen (ilmeisesti harvinainen tapaus).

109€ uusi kipale sellaisia. Vaihdon jälkeen saattaa ajoittain vilkahtaa "engine fault workshop" -teksti näytössä ja katoaa samantien. En oikein tiedä pitäiskö olla huolissaan vai painaa talla pohjaan ja nauttia keväästä.

Ensimmäinen kerta, kun räsä oli minun toimesta korjaamolla. Muuten olen ollut tyytyväinen räsään tänä talvena.
No johan pomppas..


Poissa Jyrki

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Octavia 2.0 Tdi Rs -08
    • Profiili
07 Räsässä paloi moottorivalo,hehku vilkkui ja näytössä teksti "engine fault workshop", jonka jälkeen auto meni koneelle luettavaksi ja lukivat tiedon, että pakokaasujärjestelmän lämpötila-anturi oli viallinen (ilmeisesti harvinainen tapaus).

109€ uusi kipale sellaisia. Vaihdon jälkeen saattaa ajoittain vilkahtaa "engine fault workshop" -teksti näytössä ja katoaa samantien. En oikein tiedä pitäiskö olla huolissaan vai painaa talla pohjaan ja nauttia keväästä.

Ensimmäinen kerta, kun räsä oli minun toimesta korjaamolla. Muuten olen ollut tyytyväinen räsään tänä talvena.



Jotenkin tuntuu, että tosi monella on ongelmia tuon hiukkassuodattimen takia. Millon on mitäkin. Soittelin eilen Skodalle lahteen ja kyselin niin ei varsinaista kamppanjaa ole käynnissä noitten antureitten takia, mut kannattaa ainakin kysellä huollosta ennen kuin ite maksaa.
Sanovat huollosta välttelevästi että onhan noita vaihdeltu.