Hehe, hehkua tarkotin, itse olin vain ryypyn tarpeessa
No niin, auto oli yön yli Veholla ja syynä tuohon vikaantumiseen oli paine-eroanturin rikoontuminen. Ja kun anturi oli mennyt rikki, sen välittämän disinformaation johdosta hiukkassuodatin oli tukkeutunut ja se piti regeneroida manuaalisesti. Näin siis ymmärsin.
Lasku oli yhteensä 338 euroa
Itse anturi maksoi 57 euroa ja siitä sain 70 pinnaa "hyvän tahdon" takuu-alennusta. Loppusumma tulikin sitten tuosta regeneroinnista (219 euroa), painetunnistimen irrotuksesta ja kiinnityksestä (22 euroa) ja moottorin ohjainlaitteen päivityksestä (54 euroa).
Harmittaa kun tuossa tammikuussa makselin yli 500 euroa 60 tkm huollosta ja nyt sitten tämä. Positiivistä asiassa oli se, että kerrottuani lastenhoidollisesta hazarditilanteesta jonka hoitamiseksi auto oli välttämätön, sain "sijaisautoksi" yön yli koeajoon uudenkarhean Suberb 1.8 tsi farkun.
Hauskaa juttu on se, että jotta olisin saaanut Skodan ajoturvan kautta sijaisauton, minun olisi pitänyt jäädä tien päälle. Eli valojen sytyttyä nostaa kädet pystyyn, eikä ajaa itse korjaamolle.
Onko kellään tietoa tuosta hiukkasanturin rikkoontumisen yleisyydestä? Onko kenties yleisempikin (tyyppi)vika tuossa konsernidieselissä? Jotenkin näkisin, että nuo laskun isot kulut on seurauksia tuon anturin viasta.