vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1263745

Poissa Puppe

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 11
    • Profiili
Vikakoodi p0303...välillä lievää nykimistä ja yleensä silloin lykkää ko. koodin..

Tulpat vaihdettu sekä puolat..edelleen samaa koodia lykkää ja ristiin puolia ja tulppia edelleen vaihdeltu. Samassa pytyssä vaan "sytytyskatkoksia" silloin tällöin. Vikakoodit ON nollattu toimenpiteiden väillä.

Ehdotuksia mitä seuraavaksi vaihtoon..ei kyl autoa.


Poissa supe

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 276
    • Profiili
ilmastointia alkoi tänä kesänä käyttämään eka kertaa niin konehuoneesta kuulu hirveä räminä.asensivat viime syksynä merkkihuollossa moottorilämmittimen ja ovat laittaneet sen vastuksen lohkon kylkeen väärään asentoon. ilmastoinnin tuulettimen siivekkeet ottaa kiinni siihen vastukseen josta kauhee räminä.ei ne paljon ole taas huollossa katsoneet kun ovat asennelleet


Poissa JaQu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 28
    • Profiili
2kk ollut nyt tuommoinen RS diesel -07, riemunkiljahdusten saattelemana huomasin, että pieni määrä öljyä on päättänyt siirtyä moottoritilan ulkopuolelle, tarkemmin sanottuna laturin päälle. Repsikan puolelta etupäästä kuuluu terävissä montuissa myös kolinaa - lienee koiranluu?!

Kerrankin on itsellä takuuta autossa sen verran, että mm. koiranluu kuuluu vaihtaa ilman erillistä veloitusta (vaikka yleensähän ei kuluvia osia kovin helpolla vaihdella takuuseen), eli tänään saadaan auto hoitoon - toivottavasti saavat kuntoon!

Onkos kenelläkään ollut tuota Finntakuuta omissa autoissaan?
Meinaan vaan että yhdessä lapussa selvästi luki, että auto pitäisi (olisi suotavaa) käyttää ennen takuuajan/kilometrien täyttymistä tarkastettavana - pitääköhän tämä kutinsa?


Poissa stuba

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 22
    • Profiili


Onkos kenelläkään ollut tuota Finntakuuta omissa autoissaan?
Meinaan vaan että yhdessä lapussa selvästi luki, että auto pitäisi (olisi suotavaa) käyttää ennen takuuajan/kilometrien täyttymistä tarkastettavana - pitääköhän tämä kutinsa?

Jos sinulla on Finntakuu jo autossasi niin se on jo tarkastettu. (Edellytys Finntakuun saamiselle)


Poissa JaQu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 28
    • Profiili


Onkos kenelläkään ollut tuota Finntakuuta omissa autoissaan?
Meinaan vaan että yhdessä lapussa selvästi luki, että auto pitäisi (olisi suotavaa) käyttää ennen takuuajan/kilometrien täyttymistä tarkastettavana - pitääköhän tämä kutinsa?

Jos sinulla on Finntakuu jo autossasi niin se on jo tarkastettu. (Edellytys Finntakuun saamiselle)

ahaa... No eihän siinä sitten, hieno homma jos näin on menetelty.
Eilen kuitenkin sain pienen kasan harmaita hiuksia, kun kuulin öljyvuodon syyn: Imusarjan läppien akseli on poikki! Eipä siinä, tämän kuun lopussa saamme auton uudelleen hoitoon, jolloin kyseinen palikka vaihdetaan uuteen, myyjäliikkeen piikkiin tietenkin....


Poissa Jii

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 16
    • Profiili
Vakkari lopetti toimintansa viime vkl... otin kytkimen irti viiksen päästä (todella helppo homma) ja putsasin ja taas toimii  :o


Poissa Puuhis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 52
  • -08 RS CR Tdi
    • Profiili
Etupäästä jalkatilan paikkeilta kuului epätasaisuuksissa, tiukemmassa kiihdytyksessä ja kaarteissa ajoittain terävä naksaus jonka myös tunsi lattiasta/polkimista.

Syynä apurungon venyneet kiinnityspultit jonka takia apurunko pääsi heilumaan koria vasten. Omassa kiikussa oli noin 2mm hiertymät korissa , kun apurunko heilunut (kilometrejä takana ~66tkm).

Korjauksena kiinnityspultit uusiksi sekä korin ja apurungon väliin laitettavat kitkalevyt. Helppo homma vaihtaa itse. Avuksi video: http://www.ecstuning.com/Volkswagen-Golf_V--2.0T/Suspension/OEM/Subframe/ES2102460/Video47-SD/ Skodan oma ohje on että kaikki nuo pultit mitä videon kaveri hypistelee vaihdetaan uusiksi. Kitkalevyt asennetaan 4 takapultin kohdalla apurungon ja korin väliin. Skodan ohjeessa on kiristysmomenttina kaikille pulteille 70Nm + 90 astetta + 90 astetta. Jos apurunko päässyt heilumaan, on suositeltavaa käyttää auto nelipyöräsuuntauksessa.

Kitkalevyt 4kpl, osanro: 7M3499349A
Pultit M12x1,5x100 2kpl, osanro: N10640301
Pultit M12x1,5x90 4kpl, osanro: N91039802
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 22, 2011, 08:25:36 ap kirjoittanut Puuhis »


Poissa Väpä

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 60
    • Profiili
Tälläistä ongelma pukkaa täällä...

1.Kiihdyttäessä noin 2200rpm nykäisee nopeasti ja sitten jatkuu normaalisti, huomaa helpoiten kylmällä koneella.
2.Pari kertaa tehny niin että hiljaisessa vauhdissa esim parkkipaikkaan peruuttaessa alkaa kierrokset pomppimaan siten että kone milten sammuu about 200-800rpm välillä. Hävii nopeasti ja moottoria ei tartte sammuttaa.
3.Oikea takajarru jumittaa, jarru lämpenee todella kuumaksi.

Jarrun takia pitää käyttää takuu huollossa. Moottorin ongelmista tuskin saan apua takuun puolelta koska autossa on putkistoa ja ohelmointia jne. Jos joku tietää missä ongelma voisi olla niin kerro toki :) Vituttaa vain hiukan koska autolla on ajettu 20tkm ja nyt jo ongelmia, sapettaa niin paljon jopa että auton vaihto mielessä  :-X
Saab 9-3 Aero 2.8t V6 300hv/490nm  8)


Poissa supe

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 276
    • Profiili
Tälläistä ongelma pukkaa täällä...

1.Kiihdyttäessä noin 2200rpm nykäisee nopeasti ja sitten jatkuu normaalisti, huomaa helpoiten kylmällä koneella.
2.Pari kertaa tehny niin että hiljaisessa vauhdissa esim parkkipaikkaan peruuttaessa alkaa kierrokset pomppimaan siten että kone milten sammuu about 200-800rpm välillä. Hävii nopeasti ja moottoria ei tartte sammuttaa.
3.Oikea takajarru jumittaa, jarru lämpenee todella kuumaksi.

Jarrun takia pitää käyttää takuu huollossa. Moottorin ongelmista tuskin saan apua takuun puolelta koska autossa on putkistoa ja ohelmointia jne. Jos joku tietää missä ongelma voisi olla niin kerro toki :) Vituttaa vain hiukan koska autolla on ajettu 20tkm ja nyt jo ongelmia, sapettaa niin paljon jopa että auton vaihto mielessä  :-X
    ota se ohjelma pois ja vie auto huoltoon,niin tutkivat siellä takuuseen..


Poissa Kri

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 414
    • Profiili

Korjauksena kiinnityspultit uusiksi sekä korin ja apurungon väliin laitettavat kitkalevyt.

Kitkalevyt 4kpl, osanro: 7M3499349A

Onkos toi osanumero vaan niille levyille ilman uusia pultteja ? Jos on niin oisko noitten pulttien numero sulla tiedossa ?


Poissa temeklizu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 3
    • Profiili
Tervehdys, onkos kuinka yleistä tuon hiukkasloukun (DPF:fän) tukkeutuminen?

Itellä ollu nyt 8kk TDI Räsä, mittarissa 120tkm ja nyt tukossa. Normaalisti ajan pitkäämatkaa, mutta nyt pyhien alla ajo ollu vähäsempää ja heti löi tukkoon vehkeet.
Kuulin kaulttarantain tietoo että jotku olis itse availlu ja puhdistanu "pöntön", onko kyseinen homma mahdollinen ja säästääkö itse tehtynä paljonkin. Minkäs hintaluokan osia tuo "pönttö" on?


Poissa Puuhis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 52
  • -08 RS CR Tdi
    • Profiili
Tervehdys, onkos kuinka yleistä tuon hiukkasloukun (DPF:fän) tukkeutuminen?

Itellä ollu nyt 8kk TDI Räsä, mittarissa 120tkm ja nyt tukossa. Normaalisti ajan pitkäämatkaa, mutta nyt pyhien alla ajo ollu vähäsempää ja heti löi tukkoon vehkeet.
Kuulin kaulttarantain tietoo että jotku olis itse availlu ja puhdistanu "pöntön", onko kyseinen homma mahdollinen ja säästääkö itse tehtynä paljonkin. Minkäs hintaluokan osia tuo "pönttö" on?

Sille voi yrittää pakko regenerointia esim vcds:llä. Pysyvämpi  ratkaisu on kaivaa pöntön sisukset pois ja muokkauttaa ecun softa niin ettei se enää seuraile paine-eroa hiukkaspöntössä. Kolmas ja kallein vaihtoehto on vaihtaa uusi pönttö.


Metu69salemi

  • Vieras
Hei,

Havaitsin tuossa, että oma räsä sammuilee. Tarkennusta: kun pysäytän auton vaikka liikennevaloihin ja painan kytkimen pohjaan, niin jossain vaiheessa auto vaan sammuu(, tehnyt nyt neljästi kuukauden aikana), vaihde on tosin 'silmässä'.

Olen jo käyttänyt merkkihuollossa aiheesta, mutta ei ensimmäistäkään vikakoodia. Mekaanikko jo mainitsikin, että saataa olla polttoaineen syötössä reikä ja saattaa saada liikaa ilmaa menoveden seassa


Poissa leppet

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 3
    • Profiili
Torstaina jätti dieseli Räsä (-06) ajettu tielle, mukavasti ennen juhannusta.
Hehkunvalo syttyi kiihdytyksen jälkeen ja sitten auto sammui, eikä startannut.
Lavetilla paikallisen laakkosen pihaan.

Huomenna alkaa soittelu huoltoliikkeeseen.

Tuomiota odotellessa.

Aiemmin on oireillut:
Hihnapyörä vaihdettu laturin päähän, oli jumissa. (Ajettu 195 000km)
Nykimistä 2500-3000 kierroksen tietämillä.
Kuulosti siltä että DFP "poltto" oli päällä  vähän väliä, tosin merkkivalo ei palanut, vaihtoivat 2vk sitten paakokaasun painetunnistimen, poltto homma väheni.




Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Omaa 06 räsä hyytyi samallalailla kiihdytyksen päätteeksi rullaamalla Keimolan Kesoilille.
Löytyy täältäkin aiheesta ja muistakin oireista.

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta