vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1263857

Poissa leppet

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 3
    • Profiili
Suutinhan se siellä oli rikki mennyt, ylläri pylläri.
Kustis 950e +työt...


Poissa mikka

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 2
    • Profiili
Hehkun merkkivalo rupesi vilkkumaan ja pakokaasujen valvontajärjestelmän merkkivalo paloi.

Vikakoodit luettiin ja sieltä löytyi P0546 (pakokaasun lämpötilatunnistin 1), varaosan hinta 136 €. Vastaavasta oli juttua myös briskodan sivuilla, väliaikaisesti pystyy korjaamaan sen verran ettei tarvitse ajella varajärjestelmällä.
http://briskoda.net/forums/topic/175682-code-p0546/


Poissa leppet

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 3
    • Profiili
Ei huonompi homma, 2 puhelua maahantuojalle ja muutama huoltoliikkeelle eilisen ja tämän aamun aikana...

Huollosta puhelu iltapäivällä että tehdas maksaa koko suuttimenvaihto lystin!!!  ;D

Kyllä hymyilyttää. :)


Lisäys: 3. Sylinterin suutin, sekä johtosarja vaihdettu.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 01, 2011, 04:27:21 ip kirjoittanut leppet »


Poissa Klasu81

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 400
  • Skoda Octavia Combi vRS 2.0 TSI -14
    • Profiili
No niin... nyt se räsä alkoi taas kenkkuilemaan. >:(
Tultiin kaupasta kotia kohti kun sytytti rengaspaineen ja luistoneston valot yhtäaikaa.
Ajoin sopivaan paikkaan sivuun ja tarkastin paineet, olivat kohdallaan. Sitten sammutus ja uudestaan liikkelle valot poistuivat muutaman metrin jälkeen. Hetken päästä syttyi ko. valot uudelleen, taas sammutus ja liikkeelle, valot sammui pois ja hetken päästä uudelleen päälle.
Onkohan muilla ollut samoja oireita?
Rengaspaineet tosiaan normaalit 2,8bar...
Onkohan ABS:n ohjainyksikkö sökönä?

No maanantaina taas Miettiselle ihmettelemään. ???

No niin vika selvis.

19.7. vein auton Miettiselle ja siellä kokeilivat päivitää ohjainlaitetta, ei päivittynyt. Vikakoodi ohjauskulma-anturista, ajoittainen, mekaaninen vika. Vaihtoivat kyseisen anturin, jolloin vika poistui ja nyt olen muutaman päivän ajellut taas ehjällä autolla :D
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 23, 2011, 10:37:41 ap kirjoittanut Klasu81 »
Bad company corrupts


Poissa Jukka

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 748
  • Aivan vakio bensakone
    • Profiili
No niin... nyt se räsä alkoi taas kenkkuilemaan. >:(
Tultiin kaupasta kotia kohti kun sytytti rengaspaineen ja luistoneston valot yhtäaikaa.
Ajoin sopivaan paikkaan sivuun ja tarkastin paineet, olivat kohdallaan. Sitten sammutus ja uudestaan liikkelle valot poistuivat muutaman metrin jälkeen. Hetken päästä syttyi ko. valot uudelleen, taas sammutus ja liikkeelle, valot sammui pois ja hetken päästä uudelleen päälle.
Onkohan muilla ollut samoja oireita?
Rengaspaineet tosiaan normaalit 2,8bar...
Onkohan ABS:n ohjainyksikkö sökönä?

No maanantaina taas Miettiselle ihmettelemään. ???

Oireet viittaisi samaan vikaan, kuin tässä keskustelussa? http://www.vrsclub.fi/vrsforum/index.php?topic=1622.0


Poissa MVA

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 104
    • Profiili
    • RS
Hieman ot, mutta millaiset rengaspaineet teillä on? Minulla on renkaina 225/45/17 ja paineet edessä 2,5 ja takana 2,3, kun ei ole kuljetettavaa kuormaa.


Poissa betamax

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 212
  • ex. facelift vRS TDI -09
    • Profiili
Tolla samalla rengastuksella oli 2,4 edessä ja 2,6 takana. Mulla on kontissa aina tavaraa.

225/35-19 oli 2,8 edessä ja 3,0 takana.


Poissa Unelmavävy

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 116
  • Octavia RS 2.0 TFSI HB
    • Profiili
Hieman ot, mutta millaiset rengaspaineet teillä on? Minulla on renkaina 225/45/17 ja paineet edessä 2,5 ja takana 2,3, kun ei ole kuljetettavaa kuormaa.

2.9 joka nurkassa.


Poissa MVA

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 104
    • Profiili
    • RS
Hieman ot, mutta millaiset rengaspaineet teillä on? Minulla on renkaina 225/45/17 ja paineet edessä 2,5 ja takana 2,3, kun ei ole kuljetettavaa kuormaa.

2.9 joka nurkassa.
OK, pitää varmaan tarkistaa paineet kohdalleen. Polttoaineluukussa lukee vain 2,2 eteen ja 2,0 taakse ilman suurempaa kuormaa.


Poissa Klasu81

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 400
  • Skoda Octavia Combi vRS 2.0 TSI -14
    • Profiili
Kyllä tämä skooda on sitten hieno laitos... :(
Eilen alkoi taas vaihteeksi moottorivalo palamaan. Mitään muuta vikaan viittaavaa ei ole. Tehot on tallella, mutta valo vain palaa. Torstaina saan auton koodien lukuun.
Mukavasti tässä näin viimeisellä lomaviikolla. >:(


Lisätietoa vikaan/vikoihin: moottorivalo johtui pa-säiliön huohotuksen hetkellisestä tukkeutumisesta. Epäilivät että johtuu kuumasta kelistä.
Samalla tutkivat tuossa aikaisemmin kertomani luistoneston ja rengaspaineiden valojen syttymis syytä. Ilmeisesti jokin G85 tms. anturin mekaaninen vika. Yrittivät päivittää jotain ohjausjärjestelmän purkkia, mutta päivityksiä ei ollut saatavilla. Valot olivat poissa kiltisti eilen ja tänään n.350km matkan, kunnes 10 km ennen kotia päättivät syttyä uudelleen palamaan... Saavat tiistaina Miettisellä tutkia tarkemmin.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 15, 2011, 07:33:53 ip kirjoittanut Klasu81 »
Bad company corrupts


Poissa Unelmavävy

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 116
  • Octavia RS 2.0 TFSI HB
    • Profiili
Kyllä tämä skooda on sitten hieno laitos... :(
Eilen alkoi taas vaihteeksi moottorivalo palamaan. Mitään muuta vikaan viittaavaa ei ole. Tehot on tallella, mutta valo vain palaa. Torstaina saan auton koodien lukuun.
Mukavasti tässä näin viimeisellä lomaviikolla. >:(

Ajatko paljon lyhyttä ajoa? Jos akku ei ehdi latautua kunnolla niin jossain kohtaa käy noin. Itsellä sama homma jo 2 kertaa. Kannattaa pitää laturissa yön yli silloin tällöin.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 12, 2011, 01:09:13 ip kirjoittanut Unelmavävy »


Poissa temeklizu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 3
    • Profiili
Noniin, auto oli parisen viikkoa pajalla. Ensin vikaa ei tahdottu löytää mistään, kun auto ei käynyt lainkaan. Vihdoin viimein vika löytyi, dpf-suodatin tukossa. Pakkogenerointi ei onnistu kun täyttöaste liian suuri. Uuden arvioitu kustannus minulle 1700€ kun maahantuoja tulisi vastaan 50% osan hinnasta. Hain auton hinurilla kotio kun ei kyseisiä rahoja juuri nyt taskusta jostain kumman syystä löydy. Onkos kellään kokemuksia kyseisen suodatimen pesusta? Tai kuinka kauan homma toimii jos suodattimen tyhjentää ja koittaa ohjelmoida ecun uusille paineille?


Poissa TPP

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 138
    • Profiili
Ilmastointi saatu vihdoin ja viimein kuntoon (koputtaa puuta). Vaihtoivat jonku säätömoottorin, ensin kylläkin väärälle puolelle mutta seuraavassa huollossa myönsivät virheen ja vaihtoivat oikean moottorin. :)
Vielä ku sais tuon auton kulkemaan. Pakokaasun lämpötila anturi vaihdettu ja auto toimi hyvin vajaat 80km, sitte taas rupes hehkun merkkivalo välkkyyn ja lopulta syttyi pakokaasujärjestelmän häiriö valo. Moottori ei ota kierroksia kun tuo hehkun valo välkkyy. Vikakoodi p0546 elikkä tuo samainen pakokaasun lämpötila-anturi, eikö niitä kolme näissä pirsseissä ole?!
Octavia RS TDi HB -07     


Poissa reiskaar

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 34
    • Profiili
olis kyllä herkkua jos markkinoille tulisi kitti joka sisältää; tyhjä näköispainos dpf-pöntöstä ja muu tarvittava rekvisiitta + uudelleen ohjelmointi.

Itse ajan pelkästään pitempää matkaa, mutta silti tuon pöntön puhdistusoperaatiot mietityttää kun auto nykii alkuvaiheessa ja murisee lopun aikaa. Pitäiskö autoa rankaista +4000rpm kierroksin aina kun mahdollista että sais kunnon pakopaasuvirtauksia? hmmm...


Poissa temeklizu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 3
    • Profiili
Tein itse ja säästin!! :)

Jälleen toimii räsä niin kuin pitää. Dpf:n tyhjentämisen sijaan tyydyin pesuun; Pakoputki poikki pöntön juuresta, liuotinaineita sisään aivan piripintaan. Varrotaan pitkähkö tovi jotta noki alkaa liueta. Liuenneet paskat höyrypesulla pois, jonka jälkeen astiaan uudet aineet ja pönttö vuorokaudeksi likoomaan astiaan. Vuorokauden kuluttua uusi pesu höyrypesurilla ja putken hitsaus. Ei muutakun paikalleen asennus ja ajoon, ensimmäisen generoinnin teki heti 5km päästä. Tarkastuksen jälkeen täyttöaste 13,5%, ennen operaatiota yli 90%.