vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1263643

Metu69salemi

  • Vieras
Jälleen toimii räsä niin kuin pitää. Dpf:n tyhjentämisen sijaan tyydyin pesuun; Pakoputki poikki pöntön juuresta, liuotinaineita sisään aivan piripintaan. Varrotaan pitkähkö tovi jotta noki alkaa liueta. Liuenneet paskat höyrypesulla pois, jonka jälkeen astiaan uudet aineet ja pönttö vuorokaudeksi likoomaan astiaan. Vuorokauden kuluttua uusi pesu höyrypesurilla ja putken hitsaus. Ei muutakun paikalleen asennus ja ajoon, ensimmäisen generoinnin teki heti 5km päästä. Tarkastuksen jälkeen täyttöaste 13,5%, ennen operaatiota yli 90%.

Mitä liuotin aineita käytit?


Poissa KK-85

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 42
    • Profiili
Ilmastointi saatu vihdoin ja viimein kuntoon (koputtaa puuta). Vaihtoivat jonku säätömoottorin, ensin kylläkin väärälle puolelle mutta seuraavassa huollossa myönsivät virheen ja vaihtoivat oikean moottorin. :)
Vielä ku sais tuon auton kulkemaan. Pakokaasun lämpötila anturi vaihdettu ja auto toimi hyvin vajaat 80km, sitte taas rupes hehkun merkkivalo välkkyyn ja lopulta syttyi pakokaasujärjestelmän häiriö valo. Moottori ei ota kierroksia kun tuo hehkun valo välkkyy. Vikakoodi p0546 elikkä tuo samainen pakokaasun lämpötila-anturi, eikö niitä kolme näissä pirsseissä ole?!

Itellä meni kanssa tuo pakokaasun lämpötila-anturi keväällä. Huollossa muistaakseni sanoivat että niitä on neljä siellä samassa paikassa ja ei tiedä minkä vaihtaa ellei jokaista testaa erikseen koska vikakoodi ei erittele antureita erikseen. Olivat kuulemma kantapään kautta oppineet että pitää kaikki testata erikseen, niinpä mulla meni tuo anturinvaihto hyvin mutta myönsivät että olivat aikanaan johonkin räsään vaihtaneet väärän anturin ja vika palasi heti huollon pihasta lähtiessä. Eli kannattaa kysellä huollosta ovatko varmasti testanneet kaikki anturit ja vaihtaneet varmasti oikean! Jos eivät niin huollon piikkiin uuden vaihto :D
-08 COMBI RS TDI


Poissa betamax

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 212
  • ex. facelift vRS TDI -09
    • Profiili
Meni kans DPF:n joku paineanturi rikki -09 facelift räsästä. Eka sytty pakokaasujärjestelmän häiriövalo, sitte seuraavana päivänä dpf:n valo ja alko polttaa sitä ja sit meni vikatilaan. No aika hyvin, 93tkm mittaris ja ensimmäinen kunnon vika :p


Poissa TPP

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 138
    • Profiili
Itellä meni kanssa tuo pakokaasun lämpötila-anturi keväällä. Huollossa muistaakseni sanoivat että niitä on neljä siellä samassa paikassa ja ei tiedä minkä vaihtaa ellei jokaista testaa erikseen koska vikakoodi ei erittele antureita erikseen. Olivat kuulemma kantapään kautta oppineet että pitää kaikki testata erikseen, niinpä mulla meni tuo anturinvaihto hyvin mutta myönsivät että olivat aikanaan johonkin räsään vaihtaneet väärän anturin ja vika palasi heti huollon pihasta lähtiessä. Eli kannattaa kysellä huollosta ovatko varmasti testanneet kaikki anturit ja vaihtaneet varmasti oikean! Jos eivät niin huollon piikkiin uuden vaihto :D

Kysyin huollosta et testasivatko kaikki anturit, ni sanoivat että ei pysty antureita erikseen testaamaan, et pitää luottaa siihen mitä tietokone sanoo.

ihmettelen et jos jossain paikassa sanotaan et pystyy testaan ja toisessa taas ei pysty...  :-\
Octavia RS TDi HB -07     


Poissa KK-85

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 42
    • Profiili
Itellä meni kanssa tuo pakokaasun lämpötila-anturi keväällä. Huollossa muistaakseni sanoivat että niitä on neljä siellä samassa paikassa ja ei tiedä minkä vaihtaa ellei jokaista testaa erikseen koska vikakoodi ei erittele antureita erikseen. Olivat kuulemma kantapään kautta oppineet että pitää kaikki testata erikseen, niinpä mulla meni tuo anturinvaihto hyvin mutta myönsivät että olivat aikanaan johonkin räsään vaihtaneet väärän anturin ja vika palasi heti huollon pihasta lähtiessä. Eli kannattaa kysellä huollosta ovatko varmasti testanneet kaikki anturit ja vaihtaneet varmasti oikean! Jos eivät niin huollon piikkiin uuden vaihto :D

Kysyin huollosta et testasivatko kaikki anturit, ni sanoivat että ei pysty antureita erikseen testaamaan, et pitää luottaa siihen mitä tietokone sanoo.

ihmettelen et jos jossain paikassa sanotaan et pystyy testaan ja toisessa taas ei pysty...  :-\

Hmm, erikoista kyllä... ??? Kun porin rinta-joupilla huollon kaveri nimenomaan sanoi että pitää jokainen anturi ottaa irti ja testata erikseen..piru kun en muista sitä vikakoodin numeroa mikä mulla siitä tuli, pitää tarkistaa että löytyykö paperit vielä ?--mapista kotoa :D
-08 COMBI RS TDI


Poissa masa

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 18
    • Profiili
Noniin... 2/4 takana...

Viikonloppuna suutin paskaksi lomareissulla. Auto vietiin hinurin kyytillä paikalliseen merkkihuoltoon ja meitä odottelikin neljän tunnin junamatka. Auto tänään diagnoosiin puolilta päivin. Kolmelta oli suutin vaihdettu ja auto valmis.

Auto ollut käytössä 9kk / 20tkm mittarissa vajaa 120 tkm

Onko kukaan laittanut PPD Räsään tehdaskorjattua VWn suutinta tai tilannut jostain Internet syövereistä näitä halvempaan, kuin 950,- hintaan?


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
450e oli tehdaskorjattu reilu vuosi sitten kun toista asenneltiin. Oli toinen ja viimeinen suutin siihen autoon.

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


Poissa trajaniemi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 9
    • Profiili
2008 rs cr dsg ja mittarissa 77tkm, itse niistä ajanut 4kk 25tkm ja nyt eka vika:
Ensin alkoi vilkuttaan hehkun valoa ja sitten tuli moottorin valo...
Olin juuri tulossa vaimon ja lasten kanssa lomareisulta turusta kohti jyväskylää.
Loimaan skoda autolla oli skoda huoltaja sairaana ja kukaan ei osannut kuulemma lukea vika koodeja, joten ajoin jouluvalot vilkuttaen jyväskylän laakkoselle ja sieltä löytyi vikakoodista seuraava vika:
Kaasuläppä koteloineen viallinen! Onnex sain suhteilla auton huoltoon jo seuraava päivänä ja osan sopivaan hintaan, niin taas toimii! Kiitokset JKL laakkoselle!


RedRäsä

  • Vieras
Noniin ensimmäiset 6kk yhteistä ajoa ocu 2 rs -06 takana ja ensimmäiset viat ilmenivät. Viikko takaperin rupesi ilmastoinnista kylmä ilma loppumaan, joten pärähdin paikalliselle ilmastoinnin huollon taitavalle pajalle. Sieltähän se soitto tuli parin tunnin päästä, että kompurahan tässä on paskana.. Matalapaine puolen paineet liian korkealla myös.. Vilkaisu tänne ja sydän pysähtyi kun näin marmoritiskin hintalapun. Skodateilestä tilaus nyt vetämässä, odotellaan rahtia siis vielä ensiviikkoon.

Tänään aamulla töihin lähtiessäni ajoin 3s vaihteella n.40kmh, 100metrin matkan jälkeen painoin kaasua ja mitään ei tapahtunut auto jatkoi vain samaa vauhtia eteenpäin? Jatkoin valoihin johon auto sammui pysähtyessäni. Mitään vikavaloja ei syttynyt eikä kone käynyt vajaalla. Käynnistin auton normaalisti ja jatkoin valoista eteenpäin, kiihdyttäessä jatkuvaa nykimistä ja kakomista. 200metriä myöhemmin oireet katosivat kokonaan. Mikä helvetti näissä tuoreissa autoissa oikein on vialla. Autollani on ajettu 65tkm ja ihan vakiopannu kaikinpuolin. Viikonloppuna vikakoodit lukuun toivottavasti jotain selviää. Onko kellään ideoita? Puolat?  bensapumppu?


Poissa Dalgor_

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 905
    • Profiili
Loimaan skoda autolla oli skoda huoltaja sairaana ja kukaan ei osannut kuulemma lukea vika koodeja

Mitähän ihmettä ne siellä touhuaa jos ne ei osaa noinkaan yksinkertaista asiaa tehdä ;D
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 30, 2011, 03:48:19 ip kirjoittanut Dalgor_ »
Oli ennen Fabia RS. Nyt Seat.


Poissa keke

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 56
    • Profiili

Poissa KariT

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 232
    • Profiili
Omassa dieselissä 148000Km mittarissa ja kaasuläppäkotelo antoi vikakoodia sähköiseltä puolelta-->koko paska vaihtoon. Varaosa 252€+työt.


Poissa TPP

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 138
    • Profiili
Nyt se sitte jätti omaki pirssi tienpäälle. sammu eikä suostu käynnistyyn.
Toissaviikolla saivat vaihettua koko kesän vaivanneen pakokaasun lämpötila anturin, ois nyt toiminu loppuvuojen ilman ongelmia  >:(
Octavia RS TDi HB -07     


Poissa reiskaar

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 34
    • Profiili
Diesel particle filter -ikoni syttyi (See instructions luki maxi dotissa). Eilen ehtoona jo tiesin että auto pisti "polton" päälle mutta kesken toimenpiteen auto parkkiin, miettien että taas sekoilee tuon jälkeen. Niimpä niin, tää aamu mentiin ekat 70km lievästi nykien, tietäen että taas se touhuu sitä polttoaan. Sitten syttyi tää valo. Aattelin että puhdistetaan ny sitä hormia ja annoin lisää "salvaa" koneelle. Kas, 100km jälkeen valo sammui itestään. En oo kyl täysin sata varma, menikö poltto ohitse, kun olin vielä loppumatkastakin lievää nykimistä havaitsevinani.

Mitä tommotteet paine / lämpötila -anturit maksaa tonne putkistoon, jos niitä aletaan uusimaan? Paljonko näissä tulee työssä / varaosissa liike / maahantuoja vastaan, kun tuntuu olevan aivan naurettavan yleinen lastentauti. Autollani menty 90tkm ja uudesta saakka tuo hiukkasten poltto on aiheuttanut nykimistä, murmutus-ääntä ja kuskille epäluottamusta Skodaan.


Poissa TPP

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 138
    • Profiili
tänää selvis et suutin tai usiampihan se on särki. Ei kuulemma maahantuoja tuu ollenkaan vastaan, 100tkm tai 36kk tulee 100% ja 100 tai 48kk ni 75% tän jälkeen ei ollenkaan. Kyllä meinas leuka tippua lattialle ku kuulin hinta-arvion yhelle suuttimelle 1400-1500€ töineen, ihanan kallista  >:(
Octavia RS TDi HB -07