vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1264215

Metu69salemi

  • Vieras
tänää selvis et suutin tai usiampihan se on särki. Ei kuulemma maahantuoja tuu ollenkaan vastaan, 100tkm tai 36kk tulee 100% ja 100 tai 48kk ni 75% tän jälkeen ei ollenkaan. Kyllä meinas leuka tippua lattialle ku kuulin hinta-arvion yhelle suuttimelle 1400-1500€ töineen, ihanan kallista  >:(

Mulla kustansi 1200 yksi suutin johtoineen ja töineen. kyseessä 08 rs ja huoltamona lohjanportinauto



Poissa TPP

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 138
    • Profiili
Onneksi ei ollu ku yks syytin menny, selvittiin 1300€ laskulla.
Octavia RS TDi HB -07     


Poissa ertsi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
    • Profiili

Poissa KK-85

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 42
    • Profiili
Noniin ja taas se oma sokota sekoilee!! Mökkireissulla auto alkoi pitämään yli 2500 kierroksilla epäilyttävää säksätystä/naputusta/sellaista ääntä että on kiviä koneessa. No mitään vikavaloa ei alkuun syttynyt mutta sitten se moottorinkuva ilmestyi kojetauluun. Ajelin hiljakseen huoltoon jossa sanoivat vikavalon johtuvan nelossylinterin hehkun palamisesta vaikka kyseisen vian ei edes kuulusi sytyttää tuota vikavaloa! Auto siis toimi aivan normaalisti, ei mennyt vikatilaan tms. Tuo jumalaton ääni vain kuuluu koneesta.

Suurempi ihmettely alkoikin tuosta mekaanisesta kolinasta. Sanoivat että ääni on kyllä sellainen että se EI koneeseen kuulu mutta eivät tiedä mistä se tulee...Ääntä vaikea paikallistaa kun ei kuulu niin hyvin paikallaan, paremminkin ajettessa. Auto jäi pajalle ja nyt innolla odottelen kauanko sitä tutkivat ennenkuin vika löytyy  ja kuinka iso nippu euroja pitää ladata tällä kertaa pöytään.

P.S Onko kellään mennyt noita hehkuja pimeäksi RS koneista? Sanoivat huollossa ettei heillä ole ollut ikinä edes hyllyssä tuollaista kun ei ole noista mennyt. Kuulemma alempitehoisissa noita hehkuja on mennyt aika tavalla..
-08 COMBI RS TDI


Poissa KK-85

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 42
    • Profiili
Noniin ja taas se oma sokota sekoilee!! Mökkireissulla auto alkoi pitämään yli 2500 kierroksilla epäilyttävää säksätystä/naputusta/sellaista ääntä että on kiviä koneessa. No mitään vikavaloa ei alkuun syttynyt mutta sitten se moottorinkuva ilmestyi kojetauluun. Ajelin hiljakseen huoltoon jossa sanoivat vikavalon johtuvan nelossylinterin hehkun palamisesta vaikka kyseisen vian ei edes kuulusi sytyttää tuota vikavaloa! Auto siis toimi aivan normaalisti, ei mennyt vikatilaan tms. Tuo jumalaton ääni vain kuuluu koneesta.

Suurempi ihmettely alkoikin tuosta mekaanisesta kolinasta. Sanoivat että ääni on kyllä sellainen että se EI koneeseen kuulu mutta eivät tiedä mistä se tulee...Ääntä vaikea paikallistaa kun ei kuulu niin hyvin paikallaan, paremminkin ajettessa. Auto jäi pajalle ja nyt innolla odottelen kauanko sitä tutkivat ennenkuin vika löytyy  ja kuinka iso nippu euroja pitää ladata tällä kertaa pöytään.

P.S Onko kellään mennyt noita hehkuja pimeäksi RS koneista? Sanoivat huollossa ettei heillä ole ollut ikinä edes hyllyssä tuollaista kun ei ole noista mennyt. Kuulemma alempitehoisissa noita hehkuja on mennyt aika tavalla..

Noniin, tänään soitto porin rinta-joupille missä auto on ollu tutkittavana. Tuomio oli seuraava:

Nelos-sylinterin hehkusta puuttui osa ja epäilevät että se olisi siellä männän päällä..olivat yrittäneet suuttimen reijästä tutkia endoskoopilla mutta eivät olleet saaneet selvyyttä asiaan. Viikon jono huollossa ja ensi viikolla ehtivät vasta avata konetta..meinasivat että kannattaisi koneen avauksen yhteydessä vaihdattaa jakohihna/vesipumppu tarvikkeineen..

Auto on tosiaan 01/2008 rek. ja ajettu 122tkm. Takuuhan on mennyt umpeen mutta mielestäni näin uudessa autossa ei tälläistä vikaa voi tulla vastaan. Kädenvääntö alkakoon... >:(
-08 COMBI RS TDI


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Onko muilla samoja ongelmia ku mulla: Ennen ku hiukkaspöntön poltto lyö kunnolla päälle, kierrokset vaeltelee pirusti ja auto sammuilee risteyksissä. Poltto kun lyö päälle, niin kierrokset nousee tasan tuhanteen? Ennen ei oo kierrokset noin paljon heittäny, ei ainakaan niin että olis sammunu, kuten tänään kolmeen risteykseen taajamassa.


Poissa Jyrki

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Octavia 2.0 Tdi Rs -08
    • Profiili
Onko muilla samoja ongelmia ku mulla: Ennen ku hiukkaspöntön poltto lyö kunnolla päälle, kierrokset vaeltelee pirusti ja auto sammuilee risteyksissä. Poltto kun lyö päälle, niin kierrokset nousee tasan tuhanteen? Ennen ei oo kierrokset noin paljon heittäny, ei ainakaan niin että olis sammunu, kuten tänään kolmeen risteykseen taajamassa.

Mulla teki tuota samaa. Sillon ku autolla oli ajettu 50 000- 80 000km.
Samoin auto nyki hieman.
Huollossa laittoivat forten tankkkiin ni ainakin mulla hävis nuo viat. Nyt on mittarissa 106 000km ja välillä tuntuu pientä nykimistä ennen polttoa, mutta ei huomaa aina.
Tuo kierrosten nousu tuhanteen on normaalia ja sitä ei saa pois.
Mutta pönttö pois ja tyhjä tilalle. Pientä ohjelmointia ja ongelma on pysyvästi ratkaistu.
Itsellä ainakin edessä jos enemmän alkaa reistailemaan.


Metu69salemi

  • Vieras
Onko muilla samoja ongelmia ku mulla: Ennen ku hiukkaspöntön poltto lyö kunnolla päälle, kierrokset vaeltelee pirusti ja auto sammuilee risteyksissä. Poltto kun lyö päälle, niin kierrokset nousee tasan tuhanteen? Ennen ei oo kierrokset noin paljon heittäny, ei ainakaan niin että olis sammunu, kuten tänään kolmeen risteykseen taajamassa.

Ahaa, ai tuosta se siis johtuu.. Sitä "vikaa" on tutkittu kolme kertaa maahantuojan valtuuttamalla korjaamolla, joka kerta tullut samanlaisena takaisin.


Poissa apenaattori

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 1
    • Profiili
Itse oon joutunut vaihdatuttamaan tän vuoden puolella kahden sylinterin polttoainesuuttimet. Nämä ovat menneet maahantuojan takuuseen ilman mitään kummempia "tappeluita". Suosittelen kaikkia joilla nuo ongelmat ovat selvittämään tuota virhevastuuhommaa ennenkuin kaivaa kuvetta, sillä tuohan on aivanselvä valmistusvirhe vagin TDI-koneissa. Oma räsä on 2007 ja mittarissa 210 tkm ja kaikki neljä pumppusuutinta vaihdettu...

Nyt tosin huolettaa sellainen että lähestyykö hiukkassuotimen vaihto, sillä tuntuu että tuo kone tekee jatkuvasti tuota omaa polttoansa (50-100 km välein). Onko teillä tuo polttoväli tiheentynyt huomattavasti ennen suotimen "täyttä tukkiutumista"?



Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili

Poissa KK-85

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 42
    • Profiili
Noniin ja taas se oma sokota sekoilee!! Mökkireissulla auto alkoi pitämään yli 2500 kierroksilla epäilyttävää säksätystä/naputusta/sellaista ääntä että on kiviä koneessa. No mitään vikavaloa ei alkuun syttynyt mutta sitten se moottorinkuva ilmestyi kojetauluun. Ajelin hiljakseen huoltoon jossa sanoivat vikavalon johtuvan nelossylinterin hehkun palamisesta vaikka kyseisen vian ei edes kuulusi sytyttää tuota vikavaloa! Auto siis toimi aivan normaalisti, ei mennyt vikatilaan tms. Tuo jumalaton ääni vain kuuluu koneesta.

Suurempi ihmettely alkoikin tuosta mekaanisesta kolinasta. Sanoivat että ääni on kyllä sellainen että se EI koneeseen kuulu mutta eivät tiedä mistä se tulee...Ääntä vaikea paikallistaa kun ei kuulu niin hyvin paikallaan, paremminkin ajettessa. Auto jäi pajalle ja nyt innolla odottelen kauanko sitä tutkivat ennenkuin vika löytyy  ja kuinka iso nippu euroja pitää ladata tällä kertaa pöytään.

P.S Onko kellään mennyt noita hehkuja pimeäksi RS koneista? Sanoivat huollossa ettei heillä ole ollut ikinä edes hyllyssä tuollaista kun ei ole noista mennyt. Kuulemma alempitehoisissa noita hehkuja on mennyt aika tavalla..

Noniin, tänään soitto porin rinta-joupille missä auto on ollu tutkittavana. Tuomio oli seuraava:

Nelos-sylinterin hehkusta puuttui osa ja epäilevät että se olisi siellä männän päällä..olivat yrittäneet suuttimen reijästä tutkia endoskoopilla mutta eivät olleet saaneet selvyyttä asiaan. Viikon jono huollossa ja ensi viikolla ehtivät vasta avata konetta..meinasivat että kannattaisi koneen avauksen yhteydessä vaihdattaa jakohihna/vesipumppu tarvikkeineen..

Auto on tosiaan 01/2008 rek. ja ajettu 122tkm. Takuuhan on mennyt umpeen mutta mielestäni näin uudessa autossa ei tälläistä vikaa voi tulla vastaan. Kädenvääntö alkakoon... >:(

Tänään soiteltiin sitten huollosta. Hehkun pala oli kiilautunut männän ja sylinterin väliin. Sulanut kiinni mäntään. Tehnyt kunnon naarmut sylinteriin ja epäilivät ettei ylikokoon poraus edes saisi naarmuja katoamaan. Kuvat maahantuojalle ja nyt odotellaan että vaihdetaanko kokonaan uusi kone vai mitä...Sanoivat ettei maahantuoja tässä kokonaan maksumieheksi ala mutta jos edes jotain saisi...

En kyllä aio joko pottia yksin maksella!! Onkos täällä porukalla kokemuksia miten hankalaksi menee jos joutuu kuluttaja-asiamiehen kautta hakemaan korvauksia?
-08 COMBI RS TDI


Metu69salemi

  • Vieras
Minkä ikäinen kikotin?
voit yrittää perustella, että moottorissa oli vika jo ostettaessa. ei ihan kulumaviaksi lueta hehkun palojen irtoamista


Poissa KK-85

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 42
    • Profiili
Minkä ikäinen kikotin?
voit yrittää perustella, että moottorissa oli vika jo ostettaessa. ei ihan kulumaviaksi lueta hehkun palojen irtoamista

Auto on -08 mallinen. Oon toinen omistaja ja ajanut yli puolet noista 122tkm. Kaikki huollot/osat aina merkkiliikkeessä. Ja tietenkin suomiauto.
-08 COMBI RS TDI


Metu69salemi

  • Vieras
Mulla on samoilla specseillä varustettu ja meni  ~kk sitten suutin myyjän piikkiin, tosi oli ollut siinä vaiheessa 2kk omistuksessa