vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1263454

Poissa KK-85

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 42
    • Profiili
Noniin ja taas se oma sokota sekoilee!! Mökkireissulla auto alkoi pitämään yli 2500 kierroksilla epäilyttävää säksätystä/naputusta/sellaista ääntä että on kiviä koneessa. No mitään vikavaloa ei alkuun syttynyt mutta sitten se moottorinkuva ilmestyi kojetauluun. Ajelin hiljakseen huoltoon jossa sanoivat vikavalon johtuvan nelossylinterin hehkun palamisesta vaikka kyseisen vian ei edes kuulusi sytyttää tuota vikavaloa! Auto siis toimi aivan normaalisti, ei mennyt vikatilaan tms. Tuo jumalaton ääni vain kuuluu koneesta.

Suurempi ihmettely alkoikin tuosta mekaanisesta kolinasta. Sanoivat että ääni on kyllä sellainen että se EI koneeseen kuulu mutta eivät tiedä mistä se tulee...Ääntä vaikea paikallistaa kun ei kuulu niin hyvin paikallaan, paremminkin ajettessa. Auto jäi pajalle ja nyt innolla odottelen kauanko sitä tutkivat ennenkuin vika löytyy  ja kuinka iso nippu euroja pitää ladata tällä kertaa pöytään.

P.S Onko kellään mennyt noita hehkuja pimeäksi RS koneista? Sanoivat huollossa ettei heillä ole ollut ikinä edes hyllyssä tuollaista kun ei ole noista mennyt. Kuulemma alempitehoisissa noita hehkuja on mennyt aika tavalla..

Noniin, tänään soitto porin rinta-joupille missä auto on ollu tutkittavana. Tuomio oli seuraava:

Nelos-sylinterin hehkusta puuttui osa ja epäilevät että se olisi siellä männän päällä..olivat yrittäneet suuttimen reijästä tutkia endoskoopilla mutta eivät olleet saaneet selvyyttä asiaan. Viikon jono huollossa ja ensi viikolla ehtivät vasta avata konetta..meinasivat että kannattaisi koneen avauksen yhteydessä vaihdattaa jakohihna/vesipumppu tarvikkeineen..

Auto on tosiaan 01/2008 rek. ja ajettu 122tkm. Takuuhan on mennyt umpeen mutta mielestäni näin uudessa autossa ei tälläistä vikaa voi tulla vastaan. Kädenvääntö alkakoon... >:(

Tänään soiteltiin sitten huollosta. Hehkun pala oli kiilautunut männän ja sylinterin väliin. Sulanut kiinni mäntään. Tehnyt kunnon naarmut sylinteriin ja epäilivät ettei ylikokoon poraus edes saisi naarmuja katoamaan. Kuvat maahantuojalle ja nyt odotellaan että vaihdetaanko kokonaan uusi kone vai mitä...Sanoivat ettei maahantuoja tässä kokonaan maksumieheksi ala mutta jos edes jotain saisi...

En kyllä aio joko pottia yksin maksella!! Onkos täällä porukalla kokemuksia miten hankalaksi menee jos joutuu kuluttaja-asiamiehen kautta hakemaan korvauksia?

Tänään tuli maahantuojalta palaute. Kokonaan uusi kone josta he korvaavat 70% ja 4h töitä..loppusaldoksi siitä jää meikäläiselle siltikin  6000-6500€!! Huoltopäälikkökin ihmetteli koneen ovaa hintaa, perus 2.0L tdi maksaa n.8000t€ ja räsän kone 15t€. Tiedä sitten onko hinnat tuollaisia oikeasti!!

Vaihtoehtona ois olla putkittaa sylinteri muttei ois jäänyt kun n. 1500€ halvemmaksi, ja nyt saa sentään koneelle 2vuoden takuun..ja suuttimetkin on uudet niin ei tarvii niitä hetkeen pelätä :D
-08 COMBI RS TDI


Poissa Tapola

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
    • Profiili
Uusi foorumilainen ilmoittautuu...

Kävin eilen työmatkalla Kauhajoella ja aamulla hotellin pihassa auto liikahti metrin-pari mutta sammui sitten samantien. Eikä enää lähtenytkään käyntiin. Soitto paikalliselle huollolle, avaimet respaan ja sitten töihin.

Iltapäivällä puhelu huollosta: suutin mennyt (kuten epäilinkin), uusi tilattu + asennettu. Hymyilytti jo tässä vaiheessa  koska hotelli oli jo aamulla ollut täyteen buukattu. Huollossa hymyilytti lisää: suuttimen vaihto + työt (ml. hinaus pari kilometriä), kokonaiskustannus 547,50€. Ihmettelin vielä hintaa tiskillä (kerroin varautuneeni 900 euroon), jolloin huoltomies kertoi suuttimen hinnaksi 469€ ja työn osuus 1,5h. Varaosaliikkeessä olivat tienneet että hinta on pudonnut äskettäin.

Skoda toi sitten hienosti illaksi kotiin, Kauhajoen suuntaan syvä kiitos ja kumarrus.

-T

PS. Skoda RS Tdi 2008 siis oli kyseessä, pumppusuutinmalli. Ja edellinen suutin meni kesäkuussa, silloin myyjäliikkeen piikkiin.

-T
---
Octavia RS TDI -08 , Cbr 600F -95


Poissa Väpä

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 60
    • Profiili
Onkohan mulla turbo menossa paskaks  :o Kiihdytyksessä kun kierrokset on korkealla kuuluu vinkumista. Löysin youtubesta videon missä samanlainen ääni: http://www.youtube.com/watch?v=pqxJ5FyxbDQ tosin mulla ei kuulu ihan noin selvästi . Mikäköhän on vikana vai onko mikään  ???
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 25, 2011, 03:35:07 ip kirjoittanut Väpä »
Saab 9-3 Aero 2.8t V6 300hv/490nm  8)


RedRäsä

  • Vieras
Missähän mahtaa vikaa olla kun kolme vikakoodia pukkasi. Oireena pätkiminen kiihdyttäessä, vauhti pysyy, mutta kaasua painettaessa ei tapahdu mitään. Myös tyhjäkäynnillä kierrokset ovat heitelleet alaspäin normaalista. Ilman oireita auto toimii normaalisti. ;o

P0192 - Polttoainekiskon painetunnistin - alhainen sisääntulosignaali
Johdinsarjan oikosulku maattoon, polttoainekiskon painetunnistin.

P0087 - Polttoainekisko/järjestelmäpaine liian alhainen
Polttoainepumppu, polttoainepaineen säädin, polttoaineen syöttöputkentukos, mekaainen vika

P1250 - Polttoainetta liian vähän
- Jatkuva

Eikä siis ole mitään väliä kuinka paljon tankissa on bensaa ;) niinkuin pajalla minulle sanottiiin että elä aja tyhjällä tankilla. Mistähän sitä lähtisi vikaa selvittämään?


Poissa honka

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 4
    • Profiili
Onkohan mulla turbo menossa paskaks  :o Kiihdytyksessä kun kierrokset on korkealla kuuluu vinkumista. Löysin youtubesta videon missä samanlainen ääni: http://www.youtube.com/watch?v=pqxJ5FyxbDQ tosin mulla ei kuulu ihan noin selvästi . Mikäköhän on vikana vai onko mikään  ???


Mulla kans ihan samanlainen ääni...Alko kuuluu heti sen jälkeen,ku vaihdoin BSR:n optiflow suodattimen. Aikasemmin ei kuulunu mitään ylimääräsii äänii  ;D
Skoda Octavia RS `08


Poissa supe

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 276
    • Profiili
Onkohan mulla turbo menossa paskaks  :o Kiihdytyksessä kun kierrokset on korkealla kuuluu vinkumista. Löysin youtubesta videon missä samanlainen ääni: http://www.youtube.com/watch?v=pqxJ5FyxbDQ tosin mulla ei kuulu ihan noin selvästi . Mikäköhän on vikana vai onko mikään  ???


veikkaisin kans tuota BMC twin air filteriä äänen aiheuttajaksi ;)


Poissa Make51

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 28
    • Profiili
Tervehdys

Uutena jäsenenä kirjoittelen ja hieman ihmettelen myöskin lukemiani
jäsenten kertomuksia RS:n vioista. Olen kaiketi autojen suurkuluttaja
koska nyt ostamani RS TFSI -08 on minun 23 auto. Vaihdoin sen runsas
kuukausi sitten (Audi A4 -07) ja olen vasta ajanut sillä pari tonnia.
Pikkuisen alkoi kylmäämään noi tarinat vioista jotka paljolti ovat
kylläkin dieselin ongelmia olleet. Olen toistaiseksi ollut
kohtuullisen tyytyväinen autoon jossa on mittarissa vasta 45 tkm.
Ensimmäiset havainnot ovat olleet mieletön rengasmelu ja aika kova
öljyn kulutus. Melua sain pienennettyä laittamalla takakonttiin
bitumilevyt kuumailmapuhaltimella. Olin myöskin yhteydessä
Helkama-autoon jossa kerrottiin, että taka-akselin asentoa muuttamalla
sitä saa pienennettyä. Merkkiliikkeet ovat saaneet säätöarvot. Autossa
on Long Life jonka ajattelin muuttaa kerran vuodessa tapahtuvaksi
huolloksi. Mitä öljyä suosittelette? Muuten miellyttävän ripeä.


Poissa Jyrki

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Octavia 2.0 Tdi Rs -08
    • Profiili

Toinen vika. Näppäsin itse eeberin kiinni ja käynnistys ongelmat alkoivat pakkasilla. Vika: Auto luulee että kone on lämmin. Palotilat kuitenkin kylmät kuten ainekin. Ei hehkuta. Joutuu starttaamaan sekunteja parinkymmenen pakkasessa ennen kuin starttaa. Jos ei käytä eeberiä niin auto hetkessä käyntiin vaikka pakkasta lähemmäs 30 astetta.

Mitenhän tuon ongelman ratkaisisi. Ilmeisesti hehkutus"arvoa" voi jotenkin muuttaa, mutta ei merkkihuollossa. Anturin paikkaa tuskin voi siirtää.

Tämä sama "ominaisuus" on myös lohkolämmittimen kanssa. Mulla auttaa se että kääntelee virtoja päälle useamman kerran, niin vähän lämpenee, koska kyllä diisseli aina hehkuttaa.



Mites se on?
Onko kellään vinkkejä tähän ongelmaan?
Pakkaset lähestyy uhkaavasti. Kyselin Laakkoselta apua ohjelmointiin, mutta eivät uskaltaneet luvata mitään kun eivät ole ennen tehneet muutosta noihin hehkuihin. Ja hintaahan varmaan tulisi tarpeeksi ku ne siellä muutaman tunnin räpläisivät.


Poissa betamax

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 212
  • ex. facelift vRS TDI -09
    • Profiili
Itellä ei oo tuota ongelmaa ollut webaston kanssa, mutta letkulämppärin kanssa kylläkin kun lämpö pakkautuu samaan kohtaan eikä kierrä. Kauanko pidät eberiä yleensä päällä ennenkuin starttaat?


Poissa Jyrki

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Octavia 2.0 Tdi Rs -08
    • Profiili
Itellä ei oo tuota ongelmaa ollut webaston kanssa, mutta letkulämppärin kanssa kylläkin kun lämpö pakkautuu samaan kohtaan eikä kierrä. Kauanko pidät eberiä yleensä päällä ennenkuin starttaat?

No yleensä noin 25 min. Sisätilat on silloin jo lämpimät ja ikkunat melkein sulat. Moottorin lämpö nousee about 35 asteeseen sillä ajalla.

Ja huollossa tosiaan jankuttivat sitä, että tehdasasenteisissa webastoissa ei tätä ongelmaa ole, mutta juurikin näissä jälkiasenteisissa.
Pitäisikö sitten lämmittimen "keskustella" auton kanssa jotenkin. En vaan siihen jaksaisi uskoa...
Mutta jotenkinhan tämä ongelma on noissa tehdasasenteisissa ratkaistu.


Poissa Mike75

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 7
    • Profiili
Missähän mahtaa vikaa olla kun kolme vikakoodia pukkasi. Oireena pätkiminen kiihdyttäessä, vauhti pysyy, mutta kaasua painettaessa ei tapahdu mitään. Myös tyhjäkäynnillä kierrokset ovat heitelleet alaspäin normaalista. Ilman oireita auto toimii normaalisti. ;o

P0192 - Polttoainekiskon painetunnistin - alhainen sisääntulosignaali
Johdinsarjan oikosulku maattoon, polttoainekiskon painetunnistin.

P0087 - Polttoainekisko/järjestelmäpaine liian alhainen
Polttoainepumppu, polttoainepaineen säädin, polttoaineen syöttöputkentukos, mekaainen vika

P1250 - Polttoainetta liian vähän
- Jatkuva

Eikä siis ole mitään väliä kuinka paljon tankissa on bensaa ;) niinkuin pajalla minulle sanottiiin että elä aja tyhjällä tankilla. Mistähän sitä lähtisi vikaa selvittämään?

Mulla oli omassa melko samaa oireilua. Ajossa ei ongelmaa huomannut, mutta paikallaan esim. liikennevaloissa tyhjäkäynti seilasi about 700 - 2000 rpm välillä. Välillä tuntui myös sellainen "nypyytys" aivan kuin ei kävisi kaikilla pytyillä.

Vikakoodeina en tarkkoja tiedä, mutta niitä oli tyhjäkäynnistä valitus. Sitten, että käy laihalla ja juurikin tuo polttoaineen määrä vaikka tankki täysi.
Syyksi paljastui vuoto paineventtiilin (mikä se sitten liekään) alipainepuolella. Uuden osan vaihtamalla oireet poistuivat. Osa kustansi muistaakseni 71€ ja on uudempi parannettu painos.
Työt toki tuohon päälle vian selvityksestä.


Poissa stuba

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 22
    • Profiili
Noniin tulihan taas halpa aamu ajella töihin viime perjantaina. Motarilta alas ramppiin ja ensin hehkun merkkivalo ja sitten heti perään go workshop tjsp....
Lopputulos 2x suutin kerralla pimeäksi ja siihen työ päälle niin ollaan n1500€ köyhempiä.
Kulkineella ajettu 144tkm vm-08
Eivät kuulemma enää vaihda johtosarjaa, koska osoittautunut turhaksi..?!?!


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Olikos se niin että 2008 malli tdi räsässä oli jo paremmat suuttimet?
Olikos myös niin että jos suuttimet on kaikki vaihdettu uusiin niin ne on ns. uudempia eikä ne enään laukea.
Nimimerkillä tekisi mieli vaihtaa nykyinen auto räsään takaisin :D

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Olikohan 9/2008 kun moottori vaihtui commonrail -tyyppiseksi, joissa siis ei ole niitä suutinongelmia. Todennäköisesti jos kyseessä taas on PD -koneella oleva yksilö ja siihen on vaihdettu suuttimet kertaalleen, ovat ne ns. päivitetyt mallit jolloin kestävät ilmeisesti paremmin. Jostain toiselta foorumilta olin lukevinani että niissä ensimmäisissä Siemensin suuttimissa on eriste ongelma, joka aiheuttaa niiden hajoamisen. Uudemmissa/vaihdetuissa suuttimissa pitäisi olla tuplaeristeet, joka ilmeisesti poistaa tuon ongelman. Jos pelkää noita suutinongelmia, niin kannattaa tarkistaa ennen ostoa että moottorikoodi on CEGA, jolloin kyseessä on commonrail kone.


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Juu nuo suutin ongelmat on tuttuja :D edellinen oli 2006 räsänen johon suuttimia vaihdeltiin.

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta