vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1263339

RedRäsä

  • Vieras
Missähän mahtaa vikaa olla kun kolme vikakoodia pukkasi. Oireena pätkiminen kiihdyttäessä, vauhti pysyy, mutta kaasua painettaessa ei tapahdu mitään. Myös tyhjäkäynnillä kierrokset ovat heitelleet alaspäin normaalista. Ilman oireita auto toimii normaalisti. ;o

P0192 - Polttoainekiskon painetunnistin - alhainen sisääntulosignaali
Johdinsarjan oikosulku maattoon, polttoainekiskon painetunnistin.

P0087 - Polttoainekisko/järjestelmäpaine liian alhainen
Polttoainepumppu, polttoainepaineen säädin, polttoaineen syöttöputkentukos, mekaainen vika

P1250 - Polttoainetta liian vähän
- Jatkuva

Eikä siis ole mitään väliä kuinka paljon tankissa on bensaa ;) niinkuin pajalla minulle sanottiiin että elä aja tyhjällä tankilla. Mistähän sitä lähtisi vikaa selvittämään?

Mulla oli omassa melko samaa oireilua. Ajossa ei ongelmaa huomannut, mutta paikallaan esim. liikennevaloissa tyhjäkäynti seilasi about 700 - 2000 rpm välillä. Välillä tuntui myös sellainen "nypyytys" aivan kuin ei kävisi kaikilla pytyillä.

Vikakoodeina en tarkkoja tiedä, mutta niitä oli tyhjäkäynnistä valitus. Sitten, että käy laihalla ja juurikin tuo polttoaineen määrä vaikka tankki täysi.
Syyksi paljastui vuoto paineventtiilin (mikä se sitten liekään) alipainepuolella. Uuden osan vaihtamalla oireet poistuivat. Osa kustansi muistaakseni 71€ ja on uudempi parannettu painos.
Työt toki tuohon päälle vian selvityksestä.


Nyt myös tasakaasulla sillointällöin pätkäsee, varsinkin kiihdytyksen jälkeen kun jää ajamaan haluttua nopeutta. Hmm polttoaineenpaineensäätöventtiilikö olisi kyseessä?


Poissa K-PaX

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 31
    • Profiili
Oma jätti taas tielle...sahasin aamusti kesti vartin ennen kun käynnisty sitten ajossa ei mitään ongelmaa...sammutin työpaikalle ja ei senjälkeen enään käyntiin...hinaus rinta-joupille ja 3 päiväb tutkinnan jälkeen sanoivat ettei ole mitään vikaa...noh hain auton on taas toiminut moitteetta, alkaa vaan epäilyttää tää luotettavuus...07vm tdi


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Oma jätti taas tielle...sahasin aamusti kesti vartin ennen kun käynnisty sitten ajossa ei mitään ongelmaa...sammutin työpaikalle ja ei senjälkeen enään käyntiin...hinaus rinta-joupille ja 3 päiväb tutkinnan jälkeen sanoivat ettei ole mitään vikaa...noh hain auton on taas toiminut moitteetta, alkaa vaan epäilyttää tää luotettavuus...07vm tdi

Mulla teki ihan saman tossa kesän alussa, muutamapäivä ja sit paukahti suutin :(
(en maalaile piruja seinille)


Poissa K-PaX

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 31
    • Profiili
En ihmettelisi yhtään vaikka menisikin...3 vaihdettu jo...mun mielestä autoon ei paljon isompaa vikaa voi tulla kun se että ei lähde käymään...soittivat tänään vielä perään että nyppää akunkenkä irti niin voi olla että lähtee sillä konstilla...:D


Poissa Xavier

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 50
  • Jarrr, where's mi gold!
    • Profiili
Laitetaan tänne jonon jatkoksi seuraavanlaista tarinaa hengessä 'missä vikaa'.

Eli kyseessä ~78 tkm ajetettu vm. 2008 TFSI RS. En nyt oikein tiedä sanoa suoralta kädeltä, että onko kyseessä vika vai ominaisuus vai murhehdinko turhasta, mutta kyseessä on seuraavanlainen kummastus - liittyvätkö ongelmat toisiinsa/mikä sen aiheuttaa: Eli auto käynnistelee pääsääntöisesti hyvin, mutta silloin tällöin starttaaminen tuottaa tuskaa. Toinen silmiin pistävä juttu on se, että kun auto on tyhjäkäynnillä, niin esim. parkit ja sisävalot himmenee/kirkastuu auton käyntiäänen mukaan - mikäli tällainen ilmaisu sallitaan. Tuo himmeneminen/kirkastuminen ei siis todellakaan ole mitään massiivista, vaan valoja pitää tuijottamalla tuijottaa. Ajossa ei ole mitään ongelmia ja auto käy normaalisti.
 
Taustana kerrottakoon että sytytystulpat vaihdettiin huolto-ohjelman mukaisesti tuossa syksymmällä. Lisäksi huollosta huomautettiin että akku alkaa olemaan ehtoopuolella ja kaipaisi kenties vaihtoa lähitulevaisuudessa - samassa veikkasivat että akku olisi mahdollisesti syypää tähän. Mitään isompaa huoltoa ja/tai osaa autoon ei normihuollon yhteydessä vaihdettu.

Onko kellään tullut vastaavaa efektiä eteen? Viittaako tämä johonkin sähköpuolen probleemaan vai alkaako jokin paikka prakaamaan oikein kunnolla?
Ex-Octavia RS TFSI Combi 2oo8


Poissa Klasu81

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 400
  • Skoda Octavia Combi vRS 2.0 TSI -14
    • Profiili
Mulla oli samanlaisia oireita omassa Ocussa. Vaihdoin akun uuteen jolloin oireet hävisivät. Lisäksi asennutin defan akkulaturin. Mulla varsin tarpeellinen kun on eberi ja pääosin lyhyttä pätkäajoa...
Bad company corrupts


Poissa Unelmavävy

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 116
  • Octavia RS 2.0 TFSI HB
    • Profiili
Vaihda akku ja lataile sitä yön yli säännöllisesti varsinkin jos ajat pätkäajoa. Matala jännite voi aiheuttaa turhia virhekoodeja.


Poissa Vito78

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Moro!

Tämä ei varsinaisesti ole suurensuuri vika mutta kysytään nyt kuitenkin. Takalasin ympärissä auton sisällä oleva muovikehys resonoi ihan pirusti. Mikä avuksi??

Auton malli alla!!
Octavia RS 2,0 TFSI DSG HB 2009 Candy White



RedRäsä

  • Vieras
Btw. ainakin -06 bensa rs:ään on puolakampanja kun siitä oli joskus puhetta..


Poissa JaniH

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 18
    • Profiili
Moro!

Tämä ei varsinaisesti ole suurensuuri vika mutta kysytään nyt kuitenkin. Takalasin ympärissä auton sisällä oleva muovikehys resonoi ihan pirusti. Mikä avuksi??

Auton malli alla!!
Samaa probleemaa omassakin. Aika hankala oli koputtelemalla löytää ongelmakohtaa. Onko kukaan irroittanut tuota muovikehystä?

Tuollahan on kuva kiinnistyspisteistä: http://octavia-vrs.com/cms/content/tailgate-cover-removal
-06 vRS HB, 2.0TFSI


Poissa Xavier

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 50
  • Jarrr, where's mi gold!
    • Profiili
Mulla oli samanlaisia oireita omassa Ocussa. Vaihdoin akun uuteen jolloin oireet hävisivät. Lisäksi asennutin defan akkulaturin. Mulla varsin tarpeellinen kun on eberi ja pääosin lyhyttä pätkäajoa...

No tämä resepti näytti toimivan myös tässä casessa. Katotaan nyt vielä tovi eteenpäin kriittisellä silmällä ennen kuin haudataan tämä juttu.
Ex-Octavia RS TFSI Combi 2oo8


Poissa Rabalski

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 6
    • Profiili
Mulla oli samanlaisia oireita omassa Ocussa. Vaihdoin akun uuteen jolloin oireet hävisivät. Lisäksi asennutin defan akkulaturin. Mulla varsin tarpeellinen kun on eberi ja pääosin lyhyttä pätkäajoa...

Siis hävisikö tuo käynnistys ongelma samalla??


Poissa Xavier

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 50
  • Jarrr, where's mi gold!
    • Profiili
Siis hävisikö tuo käynnistys ongelma samalla??
No ittellä ei oo tullu noita random käynnistyshäriöitä enää tuon akun vaihdon jälkeen. Did the magic! ;)
Oma akku tosiaan oli aika rakkaan rauskassa kuosissa.
Ex-Octavia RS TFSI Combi 2oo8


Poissa leppis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 47
  • Ocu RS TDI Combi
    • Profiili
maanantaina sitten työreissulla meni taas pumppusuutin. parkkipaikalla käynnistyksessä hörähti kerran ja siihen jäi. edellisellä kerralla meni kakkossylinteristä, nyt nelosesta. ajoturva on kyllä ihan hyvä juttu :)

tällä kertaa onneksi ei tarvinut vääntää maksuista. itselle jäi hoidettavaksi vianetsinnän kustannukset ja maahantuoja hoiti loput.


Poissa Klasu81

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 400
  • Skoda Octavia Combi vRS 2.0 TSI -14
    • Profiili
Mulla oli samanlaisia oireita omassa Ocussa. Vaihdoin akun uuteen jolloin oireet hävisivät. Lisäksi asennutin defan akkulaturin. Mulla varsin tarpeellinen kun on eberi ja pääosin lyhyttä pätkäajoa...

Siis hävisikö tuo käynnistys ongelma samalla??

Joo hävis käynnistys ongelmat noilla peliliikkeillä. :)
Bad company corrupts