vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1263428

Poissa KariT

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 232
    • Profiili
171000km ajettu, kolme vuotta vanha CEGA CR-myllyllä oleva yllätti maanantaina:

Kesken ajon alkoi hehkun -merkkivalo vilkkumaan ja näytöllä lukee Engine vault, workshop...
Uudelleen käynnistys poisti vian hetkeksi. Ajelin kotiin ja auto kerkes olla puolisen tuntia
paikallaan ja lähettiin kaverin kanssa tutkimaan vikakoodeja. 20km testiajo ja ei mitään tietoa
viasta tai vikakoodista.

Tiistai aamuna 80km työmatka meni moitteetta, mutta kotimatkalla kesken ohituksen syttyi
hehkun -merkkivalo vilkkumaan, tehot hävis ja moottori sammui ;D Uudelleen käynnistys ja
vika on poissa...

Auto on nyt Pieksämäen Laakkosella ja katsotaan, mikä sitä vaivaa...

Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa?


Poissa Kri

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 414
    • Profiili
Mulla oli vähän samanlaisia oireita, kun tuo DPF suodattimen sensori oli hajalla.


Poissa KariT

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 232
    • Profiili
Kaasuläppä ja ahtoputket jäässä.

Polttoainesuodatin vaihdettu, forte -huuhtelu ja sulatus. Taas toimii!


Poissa TPP

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 138
    • Profiili
Taas jätti pirssi tienposkeen, veto pois ja hehkun valoa rupes vilkuttaan. Oiskohan mahollisesti suutin vika jälleen, kerkeshän tuota reilu 10tkm ajaakki edellisen suutinhuollon jälkeen!  ;D
Octavia RS TDi HB -07     


Poissa KariT

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 232
    • Profiili
2 viikkoa se toimikin....

Pakkasta -24,0C ja vauhtia 90km/h, vakkari päällä. Ensin tuntui pari pientä nykäisyä ja muutaman kilometrin jälkeen
hehkunmerkkivalo alkoi vilkkumaan ja auto sammui. Ei mennyt Limp modeen. Starttaus ja matka jatkuu normaalisti...

Ei toi jäätymisestä voi johtua ja kaikki suojat on keulassa paikallaan.


Poissa TPP

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 138
    • Profiili
Suutinhan sieltä oli menny, ei muuta ku tappeleen maksajasta :D ekasta suutin huollosta saa suuttimen osalta rahat tilille lähipäivinä. Oli kuulemma jakohihna ollu aika heikolla hapella, 141tkm ajettu. nooh se vaihtuu samalla ku rupiavat suutinta rappaamaan :D
Octavia RS TDi HB -07     


Poissa JaniH

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 18
    • Profiili
Aamulla paloi EPC- ja luistoneston valot. Kylmänä ei ottanut kiekkoja yli 2000 kierroksen. EPC-valo sammui parinkymmenen metrin jälkeen. Ajossa toimi kuitenkin normaalisti ja työpaikan pihassa tehdyn uudelleenkäynnistyksen jälkeen ei palanut mitään vikavaloja. Torque ei löytänyt vikakoodeja, huomenna pääsee testaamaan VCDS:llä.

Onkohan pakkanen tehnyt temppunsa vai onko kellään valistuneempia arvauksia?
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 31, 2012, 12:40:54 ip kirjoittanut JaniH »
-06 vRS HB, 2.0TFSI


Poissa magai

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 6
    • Profiili
Auto on vm.2006 rs tfsi farmari. Pakkasilla kuljettajanpuoleinen takaovi aukeaa muttei ei enää pysy kiinni. Onko kenelläkään vinkkiä saako lukkoa puhdistettua, vai pitääkö ostaa uusi lukko? Toinen vika on öljyvuoto kannenpäästä, alipainepumpulta. Millainen tiivistys siellä on, onko jokin o-rengas vai jotain muuta?


Poissa raceblue

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 4
    • Profiili
Aamulla paloi EPC- ja luistoneston valot. Kylmänä ei ottanut kiekkoja yli 2000 kierroksen. EPC-valo sammui parinkymmenen metrin jälkeen. Ajossa toimi kuitenkin normaalisti ja työpaikan pihassa tehdyn uudelleenkäynnistyksen jälkeen ei palanut mitään vikavaloja. Torque ei löytänyt vikakoodeja, huomenna pääsee testaamaan VCDS:llä.

Onkohan pakkanen tehnyt temppunsa vai onko kellään valistuneempia arvauksia?
mulla teki tänään saman, eli EPC ja luistoneston valot jäi palamaan. sammutin auton ja käynnistin uudestaan eikä sen jälkeen ollut mitään ongelmaa, auto toimi normaalisti. aika omituista, että nuo paloi samaan aikaan. toivottavasti ei mitään suurempaa ongelmaa ole tulossa. ilmottele jos antaa vikakoodeja VCDS:llä...


Poissa JaniH

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 18
    • Profiili
Torque ei löytänyt vikakoodeja, huomenna pääsee testaamaan VCDS:llä.
VCDS:llä löytyi moottorista viisi vikakoodia, 005445/P1545, 008852/P2294, 001092/P0444, 000051/P0033 ja 000579/P0243. Lisäksi ABSeista 01314 Check DTC Memory. Torque löysi noista moottorin vikakoodeista kaksi.

Merkkihuollon analyysissa nollasivat vikakoodit ja kehoittivat lataamaan akun. Tätä tukee myös nuo VCDS:n antamat tiedot, jännite on viansyntymishetkellä ollut pienimmillään 10,9V. Lisäksi minulla tulee pääosin lyhyttä ajoa, joten kävin hakemassa Motonetistä CTEKin ylläpitolaturin. Toivottavasti ei tämän suuremmasta ongelmasta ollut kyse.
-06 vRS HB, 2.0TFSI


Poissa Teukka

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 6
    • Profiili
Sama vika nyt -20 pakkasilla. EPC ja luistonestovalo jäi palamaan. Valot nollautuivat sammutuksen jälkeen, mutta syttyi taas muutaman kilometrin jälkeen. Huollossa auto ilmoitti ison listan eri vikakoodeja. Neljä tuntia tekivät töitä (valohoitoa) mutta vikaa ei löytynyt. Ajattelin laittaa yöksi sisälämppärin huutamaan kaasupolkimen juureen, jos vaikka kosteus olisi ollut vian laukaisijana. Jarruvalot toimii normaalisti, joten vika ei ilmeisesti tule sieltä (jos se on edes mahdollista).
Octavia Rs 2007 TFSI hatchback


Poissa raceblue

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 4
    • Profiili
tänään oli samat valot taulussa, töistä lähtiessä vilautti taas EPC:n valoa pari kertaa, mutta ei jäänyt palamaan. ESP jäi palamaan, mutta sammui kun käynnistin auton uudestaan. onneks ens viikolla saa lämmitystolppapaikan työpaikalta :)

jos vielä alkaa vilauttelemaan valoja ni täytyy ostaa uus akku, johan se alkaa olemaa melkein viis ja puol vuotta vanha...


Poissa salama

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 340
  • Fabia vRS Combi vm-11
    • Profiili
Niin tuli jo takuu aikana noita akku ongelmia, silloiseen 2.0 Tdi:hin. No eivät haluneet vaihtaa. Joten latasivat yön yli, Ja antoivat sijaisauton!


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Huomasin tuossa kun ajeltiin Hämeestä Keskisuomeen pidempää siivua ja vakkari oli päällä 6-vaihteella mittarin näyttäessä nopeudeksi 90 km/h, niin kierroslukumittari heijaa omituisesti kokoajan. Ei mitään kovin suurta heijausta, mutta sen verran että sen huomaa heti kun katsoo kierroslukumittaria. Onko muilla vastaavaa? Tosin en tiedä onko tämä jotain näiden kovien pakkasien aiheuttamaa, kun en ole vakkaria käyttänyt pariin kuukauteen. Autohan siis on -08 TDI RS.


Poissa braide

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 27
    • Profiili
No ei nyt kande ihmetellä jos elektroniikka temppuilee kun on -20 astetta. Lisäksi kun siihen lisätään vauhdin tuoma viima, niin kyllä ne pakkaslukemat on aika korkeella. Se on ihan sama jos pistätte kännykän vaikka 30min ajaksi ulos ja yritätte käyttää sitä niin aika tahmeeta on  ;)