Mulla DSG-loota täristää silloin tällöin koko autoa hetkellisesti kolmosvaihteelle vaihdon yhteydessä. Helpoiten tämä esiintyy esim. tiukassa liikenneympyrässä ajettaessa kakkosvaihteella ja sitten jos painaa kevyesti kaasua ympyrästä poistuttaessa, niin loota täristää vajaan sekunnin ajan kolmosvaihteen kytkeytymisen yhteydessä (melko pienillä kierroksilla siis). Tätä ei tapahdu koskaan tasakaasulla kiihdytettäessä, vaan ainoastaan jos kaasua alkaa painaa hieman enemmän juuri vähän ennen vaihtoa kolmosvaihteelle. Onkohan tämä "ominaisuus" vai vika? Voisikohan kytkinlevy olla kulunut kieroksi tms?
Toinen asia minkä olen huomannut on liikennevaloihin pysähdyksiin jarrutettaessa tapahtuva auton nytkyttäminen, juuri kun loota vaihtaa kolmoselta alaspäin kakkoselle. Kierroslukumittarin neula pysyy suunnilleen paikallaan ~1200 kierroksessa, mutta auto nytkyttää 5-10 kertaa ees taas ennenkuin kierrokset sitten tippuvat tyhjäkäynnin tuntumaan ja tilanne rauhoittuu. Näin tapahtuu ehkä joka viides jarrutus. Onko muilla vastaavaa?
EDIT: DSG:n mekatroniikkayksikkö oli hajalla, vaihto uuteen auttoi (myyjäliikkeen piikkiin, onneksi).