vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1263569

Poissa tumpelo85

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 29
    • Profiili
Onko kellää tietoa mistä johtuu ku auto käy tyhjäkäynnillä aina välillä vähän pätkimällä ja humpaa kone että sisällä tuntuu(kone heiluu).. autohan on 2.0tdi rs -08  ..


Poissa Api82

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 2
    • Profiili
Onko kellää tietoa mistä johtuu ku auto käy tyhjäkäynnillä aina välillä vähän pätkimällä ja humpaa kone että sisällä tuntuu(kone heiluu).. autohan on 2.0tdi rs -08  ..

Mulla on sama juttu, mutta oon ajatellu että se on joku auton ominaisuus:D Täällä -07 tdi rs


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Samaa heilumista esiintyi myös täällä. Syksyllä kiinnitin siihen vielä huomiota, mutta nyt en ole tuota huomannut tai sitten siihen on vaan turtunut. Ominaisuudelta kyllä haiskahtaa. Tosin välillä konehuoneen puolelta kuuluu tyhjäkäynnillä sellainen ääni, kuin juna ajaisi kiskoilla ohitse... Omituinen kolkotus, mutta en ole sitäkään enempää jaksanut tutkia, kun se välillä loppuu kuitenkin itsestään. Ajossa ei mitään omituista kuulu tai tunnu.


Poissa Juusok

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 3
    • Profiili
Huomasin justiinsa että on repsikan puolen takaoven alakulmasta alkanut maali hilseilemään  :-\ Onkos muilla ollut tuollaista ongelmaa?? Jonkun verran on jo peltiä näkyvissä...

Niin ja autohan oli -06 räsä combi


Poissa Juusok

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 3
    • Profiili
Kävin katsomassa kuskin puolelta niin sielläkin oli vähän jo alkua.. Näyttää niin kuin olisi tiiviste kuluttanut maalin rikki.

Siinä olis muutama kuva repsikan puolelta




ja kuskin puolelta


Poissa Snoopy

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 22
    • Profiili
Toi on ihan ominaisuus Ocussa ja johtuu juurikin sen ovitiivisteen kovuudesta. Kannatta myös tarkistaa ovista sen tiivisteen alta, löytyykö kulumaa maalista. Omasta vm.-06 Räsästä korjattiin viime kesänä takaovien karmit uudelleen maalaamalla ja samalla uusittiin pehmeämmät tiivisteet. Kaikki meni maahantuojan piikkiin, eli kipinkapin merkkiliikkeeseen näytille. Tosin kannattaa varautua seuraavanlaiseen kysymykseen, "Onks huoltokirjassa merkkihuollon leimat". Onneks omassa on.


Poissa mjlehtom

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
  • Octavia RS II TDI CR Combi -08
    • Profiili
Huomasin tuossa kun ajeltiin Hämeestä Keskisuomeen pidempää siivua ja vakkari oli päällä 6-vaihteella mittarin näyttäessä nopeudeksi 90 km/h, niin kierroslukumittari heijaa omituisesti kokoajan. Ei mitään kovin suurta heijausta, mutta sen verran että sen huomaa heti kun katsoo kierroslukumittaria. Onko muilla vastaavaa? Tosin en tiedä onko tämä jotain näiden kovien pakkasien aiheuttamaa, kun en ole vakkaria käyttänyt pariin kuukauteen. Autohan siis on -08 TDI RS.

Mulla on ihan samanlaista omassa -08 RS TDI CR:ssä (100tkm ajettu). Tekee tätä 5. ja 6. vaihteilla ~1500-2500 kierrosalueella tasakaasulla. Pakkanen ei näytä tuota aiheuttavan. Auto on vastikään Laakkoselta hommattu, joten pitäisi varmaan mennä asiasta reklamoimaan. Vai onko tämä vain ominaisuus tuossa mittaristossa? Toimiiko jollain siis vastaava mittaristo ilman tällaista heijausta?

EDIT: Viallisen mekatroniikan vaihto uuteen hävitti tämän heijauksen lähes kokonaan.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 30, 2012, 11:13:50 ip kirjoittanut mjlehtom »


Poissa mjlehtom

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
  • Octavia RS II TDI CR Combi -08
    • Profiili
Mulla DSG-loota täristää silloin tällöin koko autoa hetkellisesti kolmosvaihteelle vaihdon yhteydessä. Helpoiten tämä esiintyy esim. tiukassa liikenneympyrässä ajettaessa kakkosvaihteella ja sitten jos painaa kevyesti kaasua ympyrästä poistuttaessa, niin loota täristää vajaan sekunnin ajan kolmosvaihteen kytkeytymisen yhteydessä (melko pienillä kierroksilla siis). Tätä ei tapahdu koskaan tasakaasulla kiihdytettäessä, vaan ainoastaan jos kaasua alkaa painaa hieman enemmän juuri vähän ennen vaihtoa kolmosvaihteelle. Onkohan tämä "ominaisuus" vai vika? Voisikohan kytkinlevy olla kulunut kieroksi tms?

Toinen asia minkä olen huomannut on liikennevaloihin pysähdyksiin jarrutettaessa tapahtuva auton nytkyttäminen, juuri kun loota vaihtaa kolmoselta alaspäin kakkoselle. Kierroslukumittarin neula pysyy suunnilleen paikallaan ~1200 kierroksessa, mutta auto nytkyttää 5-10 kertaa ees taas ennenkuin kierrokset sitten tippuvat tyhjäkäynnin tuntumaan ja tilanne rauhoittuu. Näin tapahtuu ehkä joka viides jarrutus. Onko muilla vastaavaa?

EDIT: DSG:n mekatroniikkayksikkö oli hajalla, vaihto uuteen auttoi (myyjäliikkeen piikkiin, onneksi).
« Viimeksi muokattu: Elokuu 30, 2012, 11:12:22 ip kirjoittanut mjlehtom »


Poissa hyzza

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 2
    • Profiili

Tyhjäkäynnillä alkoi kierrokset elämään, "idle haunting". Välillä nousi jopa ~2000 ja siitä laski pätkittäin. Pari päivää siitä kun tämän huomasin syttyi varoitusvaloa ja auto huoltamolle ->  ongelma oli "tyyppivikana" oleva PCV-valve / huohotinputki
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 14, 2012, 07:45:09 ip kirjoittanut hyzza »


Poissa smkil

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 22
    • Profiili
Itsellä -06rs octavia, 2.0tfsi hb.

Mites mahtaa olla, kun itsekin olen jo aiemmin katsonut noita ovitiivisteiden kuluttamia maalipintoja ja kuinkas nyt satuinkaan katsomaan, samaa aihetta täällä on...

Niin siis miten mahtaa asia olla, kun auto on alkup. Viro auto. Tuotu siis uutena viroon ja sieltä uitettu suomeen?

Mistä mahtaisi noista takaisinkutsukampanjoista saada tietoa, onko niitä mitään tehty? Itsellä myös auto nykii tasakaasulla ajaessa, huomaa selvästi...

Löytyy venäjänkielinen huoltokirja...


Poissa antti-boy

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 23
    • Profiili
Jaahas, nyt tuli sitten eka ongelma skodan kanssa eli vettä oli kerääntynyt kuljettajanoven kynnykselle, tuttu "ominaisuus" jo ex-seatin kanssa.Ei vielä ollut lorahtanut sisäpuolelle, mutta pitkäkestoisempia sateita odotellessa... Ongelmasta varmaan selviää myös samalla tavalla kuin seatissa eli ovipaneeli irti ja jotain sikaa tai silikonia siihen "pellin" ja oven väliin jossa on se onneton orkkistiiviste?


Poissa Mika352

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 30
    • Profiili
Tässä on hetki omistettu -06 tfsi rs ja ajattelin kirjoitella opittuja kokemuksia.

Tyhjäkäynnillä alkoi kierrokset elämään, "idle haunting". Välillä nousi jopa ~2000 ja siitä laski pätkittäin. Pari päivää siitä kun tämän huomasin syttyi varoitusvaloa ja auto huoltamolle ->  ongelma oli "tyyppivikana" oleva PCV-valve / huohotinputki

Ja tosiaan kiitos huoltokampanja vinkistä, itsellä menee huomenna puolat vaihtoon ja moottorinohjausta päivitetään. (Tosin tästä olen lukenut että ensiksi katsovat ovatko tietyillä sarjanumeroilla varustettuja puolia, ja vain nämä vaihtavat. ) Autossa tuntuu olevan vähän "yleistä" vikaa että kylmänä käynnistyy huonosti, noh katsotaan jos huolto auttaa.

Sitten kysymystä, onko kellään kokemuksia cam follower- "tyyppivian korjaamisesta"? Kenelläkään Suomessa osan vaihtamisesta kokemusta tai tarkempaa tietoa mahd. ongelmasta yleensä. Suomeksihan osan nimi on ilmeisesti korkeapainepumpun paininkuppi. Onko korjaaminen missä onnistunut ja mitä kustantanut?

Autotohtorille autoa viedessä hän totesi saman kuin minäkin, että moottorista kuuluu selvä sivuääni, metallinen kilinä. Olivat sitten huoltamolla laittaneet omani ja toisen tfsi -06 vierekkäin, kuunnellet ja samat äänet lähteneet kummastakin, joten jätin tuon tutkimisen siihen. Noh välillä mietityttää pitäisikö tuota vielä tutkia.

Kävin myös termostaatin vaihdattamassa kun pysy talvella vähän huonosti lämmöt, typpivika ilmeisesti tämäkin. Onneksi tästä ei paljoa tarvinnut itse maksaa.

Itsellä on juuri tällä hetkellä auto pajalla ilmeisesti paininkupin hajoamisen johdosta, huomasin itse vasta siinä vaiheessa kun auto rupesi nykimään kaasu pohjassa eikä kulkenut 110km/h kovempaa. Mitään vikavaloa ei syttynyt paitsi ihan loppuvaiheessa vedättäessä 5-6 vaihteella vikakoodi oli p2293 fuel pressure regulator 2 performance. Vein auton huoltoon jossa vianhaun jälkeen sanoivat, että korkeapainepumppu on rikki. Odoteltiin viikko pumppua ja irroittaessa sitä totesivat paininkupin mikä on nokka-akselissa kiinni menneen rikki ja rikkoneen samalla myös nokka-akselin. Nokka-akselin, pumpun ym. osien vaihto tuleekin maksamaan itselleni yli 3000e ja kaiken tämän lisäksi auto on ollut korjaamolla jo kohta 7viikkoa. http://www.briskoda.net/forums/topic/142836-how-to-change-fuel-pump-cam-follower-on-2-0-tfsi/ tuossa joku linkki aiheeseen liittyen.


Poissa Peraa

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 12
  • RS diesel III -13 Ex: RSdiesel -11;-10;-07
    • Profiili
Itsellä -06rs octavia, 2.0tfsi hb.

Mites mahtaa olla, kun itsekin olen jo aiemmin katsonut noita ovitiivisteiden kuluttamia maalipintoja ja kuinkas nyt satuinkaan katsomaan, samaa aihetta täällä on...

Niin siis miten mahtaa asia olla, kun auto on alkup. Viro auto. Tuotu siis uutena viroon ja sieltä uitettu suomeen?

Mistä mahtaisi noista takaisinkutsukampanjoista saada tietoa, onko niitä mitään tehty? Itsellä myös auto nykii tasakaasulla ajaessa, huomaa selvästi...

Löytyy venäjänkielinen huoltokirja...

Itse ostin kanssa räksän Virosta -07 mallia ja viime vuonna ne vielä maalasivat sen. Juurikin takaovien luota ja takaluukun. Kaikki huollot tehty skodalla joten Nou Probleemia maksun suhteen.. 5 vuotta on se maalitakuu. Kaverille eivät maalanneet tehtaan piikkiin, auto oli yli 5 vuotta vanha...

maksovat minulle myös 2 suutinta töineen kun paukahti tuossa talvella.. sitten loppu huumori luotettavuuden suhteen ja vaihdoin -10 malliin. Ei vaan tunnu niin äkäseltä tämä CR verrattuna vanhaan pumppariin.. Pitäisi kysellä lastua..
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 26, 2012, 08:52:08 ip kirjoittanut Peraa »


Poissa juige

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 15
    • Profiili
Näyttää kans hieman siltä että pääsen omani riisseli räsän kanssa myös tähän kuuluisaan suutin kerhoon... Eilen otti auto ja sammui pihaan eikä enää käyntiin millään. Vikakoodiksi ilmoitti omalla lukulaitteella 8518..tuota koodia en löytänyt mistään suoraan, vaikka yritin googletella mutta monella joilla suutin oli kilahtanu niin tuo näkyi yhtenä koodina.

Muutaman kerran näinä 1.5 jonka olen auton omistanu niin on syttyny ehkuvalo ajon aikana palamaan ja joskus ollut havaittavissa pientä nykimistä pintakaasulla ja pienessä kiihdytyksessä, mutta ei mitään muuta vikaa autossa ole ollu.
Huolena vaan on se että auto on saksantuonti mutta saksan päässä huollot on liikkeessä tehtyjä. Suomessa taas on ite/ muu huolto suorittanu öljynvaihdot... no pitänee ensi viikolla viedä huoltoon ja katsoa mikä on diagnoosi virallisesti.


Poissa Midas

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 3
    • Profiili
Samaa heilumista esiintyi myös täällä. Syksyllä kiinnitin siihen vielä huomiota, mutta nyt en ole tuota huomannut tai sitten siihen on vaan turtunut. Ominaisuudelta kyllä haiskahtaa. Tosin välillä konehuoneen puolelta kuuluu tyhjäkäynnillä sellainen ääni, kuin juna ajaisi kiskoilla ohitse... Omituinen kolkotus, mutta en ole sitäkään enempää jaksanut tutkia, kun se välillä loppuu kuitenkin itsestään. Ajossa ei mitään omituista kuulu tai tunnu.
Oma A4 2.0 tdi on nyt pajalla odottelemassa vauhtipyörän vaihtoa, juurikin tuollaisen äänen takia. Eli alkoi sillä, että välillä kuului juna kolisevan hetken aikaan ja sitten se paheni vaan koko ajan ja totesivat korjaamolla sen tulevan tuosta kaksoismassapyörästä.