vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1263658

Poissa salama

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 340
  • Fabia vRS Combi vm-11
    • Profiili
N0 asiasta toiseen! Tai huollot on sama missä ne tehty,jos oikeesti on huollettu. mutta sen verran voin sanoa fabia räsän kohdalta, tai en voi sanoa 29000km mittarissa eikä huolto kehotus syty (  . Että 60 tkm huollossa menee jarrulevyt vaihtoon, jos ei takuuseen.


Poissa antti-boy

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 23
    • Profiili
Nyt on sitten ilmastointi kyrvähtänyt, täyttöhuoltoon kun vein heikon tehon takia eipä onnistunut täyttö kun alkoi puskea nesteitä jostain kompuran liitoksesta (huoltomies arveli kompuran takaiskuventtiiliä)... Noh, onneksi on autossa takuuta eli ei tarvi murehtia rahanmenoa.

Onkos muuten huoltokirjassa mitään mainintaa ilmastoinnista tai sen huoltamisesta? Oma huoltokirja kun on viroksi niin siitä ei saa tolkkua, mutta ajattelin varmistaa vielä tämän ettei takuufirma ala nurisemaan ilmastoinnin mahdollisesta huoltamattomuudesta...


Poissa Klasu81

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 400
  • Skoda Octavia Combi vRS 2.0 TSI -14
    • Profiili
Eipä tuolle ilmastoinnille ole kuulemma mitään huolto-ohjelmaa, mutta suosittelevat sille huoltoa/tarkastusta n. 2-3 vuoden välein. Näin sanoivat Kuopiossa Miettisellä, kun siellä viimeksi huollatin autoa.
Bad company corrupts


Poissa Coleman

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 19
  • Skoda Octavia vRS TDi Combi -08
    • Profiili
Lauantaina pamahti täällä suutin RäSästä.. tänään huollosta soitettiin että kaikki pennit menee maahantuojan piikkiin!  ;D ;D ;D


Poissa antti-boy

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 23
    • Profiili
Lauantaina pamahti täällä suutin RäSästä.. tänään huollosta soitettiin että kaikki pennit menee maahantuojan piikkiin!  ;D ;D ;D
Missäspäin tämmöstä palvelua saa? Johan sitä kannattaa jo vähän kauempaakin viedä auto kyseiseen paikkaan jos kerta korvaavat kokonaan... Vai oliko autossa jotain takuuta kyseisen liikkeen osalta?


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Lauantaina pamahti täällä suutin RäSästä.. tänään huollosta soitettiin että kaikki pennit menee maahantuojan piikkiin!  ;D ;D ;D
Missäspäin tämmöstä palvelua saa? Johan sitä kannattaa jo vähän kauempaakin viedä auto kyseiseen paikkaan jos kerta korvaavat kokonaan... Vai oliko autossa jotain takuuta kyseisen liikkeen osalta?

Täydellisellä merkkiliikkeen huoltokirjalla varustettuun autoon on pumppusuuttimien osalta 7 vuoden takuu. Tästä väännetty enemmänkin mm. Briskodan ja nopeiden vihannesten puolella: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=161781


Poissa Coleman

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 19
  • Skoda Octavia vRS TDi Combi -08
    • Profiili
Lauantaina pamahti täällä suutin RäSästä.. tänään huollosta soitettiin että kaikki pennit menee maahantuojan piikkiin!  ;D ;D ;D
Missäspäin tämmöstä palvelua saa? Johan sitä kannattaa jo vähän kauempaakin viedä auto kyseiseen paikkaan jos kerta korvaavat kokonaan... Vai oliko autossa jotain takuuta kyseisen liikkeen osalta?

Täydellisellä merkkiliikkeen huoltokirjalla varustettuun autoon on pumppusuuttimien osalta 7 vuoden takuu. Tästä väännetty enemmänkin mm. Briskodan ja nopeiden vihannesten puolella: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=161781

Juurikin näin..  ;D


Poissa masa

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 18
    • Profiili
Onko kukaan onnistunut saamaan rahojaan takaisin pumppusuutinvaihdoista nyt kun vika on myönnetty? Briskodan juttujen perusteella on saatu rahoja takaisin ja jopa takaisinikutsuja.


Poissa KK-85

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 42
    • Profiili
Noniin, 140tkm täynnä ja molemmat etupyöran laakerit ääntää aika mukavasti! Vein tänään huoltoon ja sieltä kaveri äsken soitti että oli tullut väärät laakerit, sellaiset mitkä on normi Ocuun tarkoitettu..ja tietysti ne mitkä sopii räsään on kakskertaa  kalliimmat. Kiva! >:(
-08 COMBI RS TDI


Poissa JaniH

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 18
    • Profiili
Eli n.60km/h mittarinopeudessa tasaisesti ajellessa tai vakkari päällä nopeusmittari väpättää n.2kmh väliä edestakaisin, nopeus ei siis muutu, viisari vaan liikkuu. 80km/h ei enää väpätä. Onko kellään muulla tullu tämmöstä vastaan?

Mulla tekee tuota n. 40km/h vauhdissa. Pitäs kysästä huollosta mikä mättää.
Vanhojen kaivelua: onko tähän probleemaan tullut lisätietoa? Esiintyykö samaa muilla?

Omassa ja kaverin vRS:ssä on molemmissa tuo nopeusmittarin pieni huojunta. Molemmat bensakoneella, toinen -06 ja toinen -07.
-06 vRS HB, 2.0TFSI


Poissa antti-boy

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 23
    • Profiili
Vakkari lakkas tänää toimimasta ku salama kirkkaalta taivaalta, mutta purin viiksen ja kun ei sopivaa torx-ruuvaria löytynyt piirilevyn irroittamiseen viiksestä niin rapsuttelin kontaktipintoja varovasti ruuvimeisselillä ja alkoi taas pelittää :D Henkimaailman vehkeitä...  ::)


Poissa Napero

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 9
    • Profiili
Noniin, oma RS lähtee 3 viikon päästä vaihtoon ja se on ollut silloin taksikäytössä 2v ja 5kk.
Elikkäs autolle melko raskasta käyttöä, mutta ajattelin silti kertoa teille että mitä kaikkea eteen tuli tässä matkalla eteen.
Välttämättä en ihan tarkalleen jokaisen tapauksen kilsoja muista ulkoa mutta kuitenkin...

Autoni on siis Occu RS DSG-laatikolla ja vuosimallia 2010.

- DSG-laatikon massavauhtipyörä vaihdettiin takuuseen, kun mittarissa oli noin 170tkm.

- Etuiskarit päästi öljyt ulos 130tkm kohdalla. (Kiitos renkipojalle) Mutta takuuseen menivät.

- Toinen LED-huomiovalo päästi vettä sisään, ei mennyt takuuseen vaikka auto alle vuoden.
Tästä kiitos Lohjanportin Autolle, jonka mukaan ko. vesi johtui kolarista, jota ei käynyt :D

- Etupyörän laakeri alkoi laulaa äänekkäästi noin 180tkm kohdalla. Meni takuuseen.

- Talvella satunnaisia varoitusvalovikoja, katosivat heti kun ilma lauhtui.

- Takasivuikkunan lista lensi kerran helvettiin, meni takuuseen.

- Ahtopaineen säätöventtiili hajosi noin 190tkm kohdalla, sattui takuun loputtua. Maksoi 220e.

- Takaoven sarana alkoi paukkua 170tkm kohdalla, meni takuuseen.
(Jostain syystä hantinpuolen takaovi avataan taksissa melko usein)

- Takaluukun kaasujousi päästi nesteet ulos, takuuhomma.

Että melko hyvin omasta melestäni kestää rajumpaakin käyttöä.
Kertaakaan ei jättänyt tielle :)

EDIT: Se unohtui mainita, että autossa ollut virisofta kiinni ensihuollosta alkaen. Laskee muuten kulutustakin melkee litran ;)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 22, 2012, 07:42:33 ip kirjoittanut Napero »
"Tunteella koettu, järjellä valittu. Skodalla menee hyvin!"
Nyk: Superb 2,0 TDi -12 ja Felicia 1,9D.
Exät: Octavia RS -10, Octavia 2,0 TDi -08


Metu69salemi

  • Vieras
Noniin, oma RS lähtee 3 viikon päästä vaihtoon ja se on ollut silloin taksikäytössä 2v ja 5kk.
Elikkäs autolle melko raskasta käyttöä, mutta ajattelin silti kertoa teille että mitä kaikkea eteen tuli tässä matkalla eteen.
Välttämättä en ihan tarkalleen jokaisen tapauksen kilsoja muista ulkoa mutta kuitenkin...

Autoni on siis Occu RS DSG-laatikolla ja vuosimallia 2010.

- DSG-laatikon massavauhtipyörä vaihdettiin takuuseen, kun mittarissa oli noin 170tkm.

- Etuiskarit päästi öljyt ulos 130tkm kohdalla. (Kiitos renkipojalle) Mutta takuuseen menivät.

- Toinen LED-huomiovalo päästi vettä sisään, ei mennyt takuuseen vaikka auto alle vuoden.
Tästä kiitos Lohjanportin Autolle, jonka mukaan ko. vesi johtui kolarista, jota ei käynyt :D

- Etupyörän laakeri alkoi laulaa äänekkäästi noin 180tkm kohdalla. Meni takuuseen.

- Talvella satunnaisia varoitusvalovikoja, katosivat heti kun ilma lauhtui.

- Takasivuikkunan lista lensi kerran helvettiin, meni takuuseen.

- Ahtopaineen säätöventtiili hajosi noin 190tkm kohdalla, sattui takuun loputtua. Maksoi 220e.

- Takaoven sarana alkoi paukkua 170tkm kohdalla, meni takuuseen.
(Jostain syystä hantinpuolen takaovi avataan taksissa melko usein)

- Takaluukun kaasujousi päästi nesteet ulos, takuuhomma.

Että melko hyvin omasta melestäni kestää rajumpaakin käyttöä.
Kertaakaan ei jättänyt tielle :)


Et sattuis olemaan Lohjalainen ja vieläpä kuskaa keltaista Ocua, jossa Kamin tekstit kyljessä?


Poissa Napero

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 9
    • Profiili
Hups, jäin kiinni :D
Minähän se olen kyllä.
"Tunteella koettu, järjellä valittu. Skodalla menee hyvin!"
Nyk: Superb 2,0 TDi -12 ja Felicia 1,9D.
Exät: Octavia RS -10, Octavia 2,0 TDi -08


Poissa hyzza

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 2
    • Profiili
Tässä on hetki omistettu -06 tfsi rs ja ajattelin kirjoitella opittuja kokemuksia.

Tyhjäkäynnillä alkoi kierrokset elämään, "idle haunting". Välillä nousi jopa ~2000 ja siitä laski pätkittäin. Pari päivää siitä kun tämän huomasin syttyi varoitusvaloa ja auto huoltamolle ->  ongelma oli "tyyppivikana" oleva PCV-valve / huohotinputki

Ja tosiaan kiitos huoltokampanja vinkistä, itsellä menee huomenna puolat vaihtoon ja moottorinohjausta päivitetään. (Tosin tästä olen lukenut että ensiksi katsovat ovatko tietyillä sarjanumeroilla varustettuja puolia, ja vain nämä vaihtavat. ) Autossa tuntuu olevan vähän "yleistä" vikaa että kylmänä käynnistyy huonosti, noh katsotaan jos huolto auttaa.

Sitten kysymystä, onko kellään kokemuksia cam follower- "tyyppivian korjaamisesta"? Kenelläkään Suomessa osan vaihtamisesta kokemusta tai tarkempaa tietoa mahd. ongelmasta yleensä. Suomeksihan osan nimi on ilmeisesti korkeapainepumpun paininkuppi. Onko korjaaminen missä onnistunut ja mitä kustantanut?

Autotohtorille autoa viedessä hän totesi saman kuin minäkin, että moottorista kuuluu selvä sivuääni, metallinen kilinä. Olivat sitten huoltamolla laittaneet omani ja toisen tfsi -06 vierekkäin, kuunnellet ja samat äänet lähteneet kummastakin, joten jätin tuon tutkimisen siihen. Noh välillä mietityttää pitäisikö tuota vielä tutkia.

Kävin myös termostaatin vaihdattamassa kun pysy talvella vähän huonosti lämmöt, typpivika ilmeisesti tämäkin. Onneksi tästä ei paljoa tarvinnut itse maksaa.

Itsellä on juuri tällä hetkellä auto pajalla ilmeisesti paininkupin hajoamisen johdosta, huomasin itse vasta siinä vaiheessa kun auto rupesi nykimään kaasu pohjassa eikä kulkenut 110km/h kovempaa. Mitään vikavaloa ei syttynyt paitsi ihan loppuvaiheessa vedättäessä 5-6 vaihteella vikakoodi oli p2293 fuel pressure regulator 2 performance. Vein auton huoltoon jossa vianhaun jälkeen sanoivat, että korkeapainepumppu on rikki. Odoteltiin viikko pumppua ja irroittaessa sitä totesivat paininkupin mikä on nokka-akselissa kiinni menneen rikki ja rikkoneen samalla myös nokka-akselin. Nokka-akselin, pumpun ym. osien vaihto tuleekin maksamaan itselleni yli 3000e ja kaiken tämän lisäksi auto on ollut korjaamolla jo kohta 7viikkoa. http://www.briskoda.net/forums/topic/142836-how-to-change-fuel-pump-cam-follower-on-2-0-tfsi/ tuossa joku linkki aiheeseen liittyen.

Huh, ehkä se sitten kannattaa vaihtaa, osa kun ilmeisesti maksaa vain sen 50eur. Mulla on tällä hetkellä ilmastointi hajalla, pitäisi siihen ongelmaan keksiä joku kustannustehokas ratkaisu. Puolat sentään saatiin vaihdettua.