vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1263455

Poissa TRo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
    • Profiili
Noniin eli 7pv ehti olla Rs pihalla ja huomenna käyn näyttämässä takaovien sisänurkkia kun kuskin puolelta paistaa keltanenpohjamaali 10cm matkalta (paperinohut kaistale) + apparin puolella about 2nuppineulanpään kokoinen ruostetäplä  >:(

Tais olla hyvät meikkauksen kun koitin vielä noita tarkkaan syynätä kun autoa ostin....

Ilmoittelen tänne, että menikö takuuseen vaiko eikö ? (auto on 2007vm, täydellä merkkihuoltokirjalla)
Mullakin on takaovien kaarissa paperinohut suikale mistä on maali lähtenyt. Myös tavarasäiliön oikeassa nurkassa on kynnen kokoinen ruosteläntti. Hienosti oli autoliike meikkaillut tuon tavarasäiliön luukun.

Huomenna MetroAutoon ottamaan uudet kuvat ja työnjohtaja oli kyllä todella asiallinen ja kertoi että Skoda korvannut 5-6v autoja tämän asian kanssa ja vakuutteli puhelimessa, että varmasti saadaan hyvä ratkaisu, joten hyvä fiilis vielä asiasta :)

Voisiko nämä mennä takuuseen? Auto on rekisteröity 12/06


Poissa K-PaX

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 31
    • Profiili
Terve,

Alkoi tossa aamusti melko kummallinen vika...auto on 07 vm tdi rs 160tkm ajettu...laitoin auton käyntiin, lähti ilman ongelmia mutta sitten kuulu naksahdus ja kierrosluku mittari tippu alas ja kone sammu...tätä se teki 3-4 kertaa kunnes se sitten pysy käynnissä ja pystyikin ajamaan ihan normaalisti kunnes ihan täydestä kiihdytyksessä auto pätkäs ja saman lainen naksahtelu kuulu ikäänkuin ratin alta vasemmalta ja auto meinas sammua, välillä vilkuttaa hehkuvaloa mutta kun auton sammuttaa ja laittaa takaisin käyntiin niin valo häviää:D olipas vaikeasti selitetty mutta toivottavasti teillä olis jotain ideaa mikä voisi olla vialla...

T:Krisu


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Terve,

Alkoi tossa aamusti melko kummallinen vika...auto on 07 vm tdi rs 160tkm ajettu...laitoin auton käyntiin, lähti ilman ongelmia mutta sitten kuulu naksahdus ja kierrosluku mittari tippu alas ja kone sammu...tätä se teki 3-4 kertaa kunnes se sitten pysy käynnissä ja pystyikin ajamaan ihan normaalisti kunnes ihan täydestä kiihdytyksessä auto pätkäs ja saman lainen naksahtelu kuulu ikäänkuin ratin alta vasemmalta ja auto meinas sammua, välillä vilkuttaa hehkuvaloa mutta kun auton sammuttaa ja laittaa takaisin käyntiin niin valo häviää:D olipas vaikeasti selitetty mutta toivottavasti teillä olis jotain ideaa mikä voisi olla vialla...

T:Krisu

Tuliko ton sammuilun jälkeen toi hiukkaspöntön poltto päälle??
Itsellä ainakin auto joskus sammuilee vähän ennenku tuo pirun poltto iskee päälle. Mutta hehkun valoa ei sentään viel oo vilkutellu.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Terve,

Alkoi tossa aamusti melko kummallinen vika...auto on 07 vm tdi rs 160tkm ajettu...laitoin auton käyntiin, lähti ilman ongelmia mutta sitten kuulu naksahdus ja kierrosluku mittari tippu alas ja kone sammu...tätä se teki 3-4 kertaa kunnes se sitten pysy käynnissä ja pystyikin ajamaan ihan normaalisti kunnes ihan täydestä kiihdytyksessä auto pätkäs ja saman lainen naksahtelu kuulu ikäänkuin ratin alta vasemmalta ja auto meinas sammua, välillä vilkuttaa hehkuvaloa mutta kun auton sammuttaa ja laittaa takaisin käyntiin niin valo häviää:D olipas vaikeasti selitetty mutta toivottavasti teillä olis jotain ideaa mikä voisi olla vialla...

T:Krisu

Tuliko ton sammuilun jälkeen toi hiukkaspöntön poltto päälle??
Itsellä ainakin auto joskus sammuilee vähän ennenku tuo pirun poltto iskee päälle. Mutta hehkun valoa ei sentään viel oo vilkutellu.

Ja onkos tuohon Krisun autoon jo kaikki suuttimet ehditty vaihtamaan? Ja tietty vikakoodit voisi lukea, niin pääsisi paremmin ongelman aiheuttajan jäljille...  :)


Poissa K-PaX

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 31
    • Profiili
Elikkäs 3kpl suuttimia on vaihdettu autoon tähän asti..poltto ei mene päälle kun auto sammuu..
ihmetyttää vaan kun esimerkiksi jos ajaa vakkari päällä niin silloin kun tää naksahdus tapahtu ja kone rupeaa hyytymään niin se heittää vakkarin pois päältä...ja mittaristo sekoilee samaan aikaan....olisko joku foorumilainen jostain turun seudulta kenellä olis lukulaitetta?



Poissa randomi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 35
    • Profiili
Elikkäs 3kpl suuttimia on vaihdettu autoon tähän asti..poltto ei mene päälle kun auto sammuu..
ihmetyttää vaan kun esimerkiksi jos ajaa vakkari päällä niin silloin kun tää naksahdus tapahtu ja kone rupeaa hyytymään niin se heittää vakkarin pois päältä...ja mittaristo sekoilee samaan aikaan....olisko joku foorumilainen jostain turun seudulta kenellä olis lukulaitetta?


Mulla oireili talvella, kovilla pakkasilla, vähän samalla tavalla jolloin paikansin vian akkuun, joka alkoi olemaan tiensä päässä.
ex-Octavia II RS TDI -07, Audi A6 3.0 TDIq -05, KTM Super Duke -06


Poissa K-PaX

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 31
    • Profiili
Sain luettua vikakoodin mutta kun se oli tolla torque ohjelmalla niin en tiedä kuinka tarkka tuo vehje on...vikakoodi oli P0321 powertrain ingnition/distributor engine speed input cirquit
Range/performance..
Toivottavasti viisaammat pystyy auttamaan


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Sain luettua vikakoodin mutta kun se oli tolla torque ohjelmalla niin en tiedä kuinka tarkka tuo vehje on...vikakoodi oli P0321 powertrain ingnition/distributor engine speed input cirquit
Range/performance..
Toivottavasti viisaammat pystyy auttamaan

Ross-Tech kertoo seuraavaa: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16705/P0321/000801

Oireiden kuvauskin sivulla täsmäisi kertomiisi ongelmiin.

Eli tuo anturi voi olla rikki, tai sen johdotuksissa on vikaa. Siitä sitten ei ole hajua, missä kohtaa koneen kyljessä tuo anturi sijaitsee...


Poissa octavius

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 46
    • Profiili
Tuli törmättyä mielnkiintoiseen vikaan. Kaikki alkoi siitä kun nakkasin auton aurauskulmien säätöön. Puolituntia viennin jälkeen tuli soitto että auto on sylkässyt vedet asentajan niskaan. Vauhdilla paikalle ja todettiin että taisi olla keittänyt. No nakkasin auton sit korjaamolle jonne jätin sen tarkastettavaksi. No tänään sit hain sen ja huollosta vaan todettiin että kun kerran flektit on jäähdyttänyt lämmöt alas niin ei sitten lähde enään toimimaan uudelleen muttei kumminkaan tienneet syytä siihen miksi eivät toimineet. Mitä oisko joku muu törmännyt samanmoiseen ongelmaan oman skodansa kanssa???? Ja kyseessä on 2.0 tfsi.
VAG Finland facebookissa!!


Poissa smkil

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 22
    • Profiili
Nyt tuli räsään ihmeellinen vika...

Eilen ehtoolla kun töistä lähdin niin auto toimi normaalisti.
Kahvilla käytyäni olin lähdössä liikkeelle. Kytkintä kun painoin, poljin tärisi järjettömästi ja käyntiääni muuttui.
Pohjassa eikä ylä-asennossa tärissyt niin paljon.

Tänään aamulla lähtiessäni kokeilemaan asiaa mitään tärinöitä ei ollut.

Olisiko asetelma hajoamassa tms.

Autona siis -06 150tkm ajettu 2.0tfsi.

Kuinka paljon mahtaa uusi kytkinpaketti maksaa? Ja onko jotain parempia ja ehkä halvrmpia settejä kuin alkuperäinen?


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Luulisi että asetelma oireilisi jo aiemmin ja alkaisi pikkuhiljaa pahenemaan... Tuollainen on/off vikailu ei oikein kuulosta asetelmalta. Miten sitten käyttäytyi ajossa, kun lähdit kahvilta? Tärisikö kiihdytyksissä vai katosiko oireilu yhtä nopeasti kuin ilmestyikin?


Poissa smkil

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 22
    • Profiili
Luulisi että asetelma oireilisi jo aiemmin ja alkaisi pikkuhiljaa pahenemaan... Tuollainen on/off vikailu ei oikein kuulosta asetelmalta. Miten sitten käyttäytyi ajossa, kun lähdit kahvilta? Tärisikö kiihdytyksissä vai katosiko oireilu yhtä nopeasti kuin ilmestyikin?

Kiihdytyksissä ei tärissyt... Vain kun painoi kytkintä. Mahdollisesti kaksoismassavauhtipyörä?


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Kaksoismassa taas oireilisi todennäköisesti kiihdytyksissä, varsinkin isoilla vaihteilla ja pienillä kierroksilla lähtiessä kiihdyttämään. Ja sekin hiipii pikkuhiljaa pahemmaksi ja jos auto nyt taas toimii normaalisti, niin kuulostaa hieman omituiselta mekaaniseksi viaksi.


Poissa A-J

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 25
    • Profiili
Onkos kenelläkään ruvennut turvavyö hälytys piippailemaan satunnaisesti kesken ajon?
Tänään pari kertaa piippaili kun yksikseen ajelin ja vyö oli kiinni ja muilla penkeillä
ei ollut tavaroita.

Tai sitten kuskinpenkin liukukiskon vierestä löytyvän kannen alta irroittaa sen pikkuliittimen, niin loppuu myös tuo pimputus.

Mikä se niistä liittimistä on, että saa pimputuksen loppumaan? Siellä on niitä kolme. Eli lähimpänä kiskoa on keltainen liitin, sitä vastapäätä on musta liitin (pienin näistä) ja sitten siinä keskellä on isompi liitin. Kävin pikaisesti räpläämässä ja se keskellä oleva iso liitin lähtee oikeinkin helposti irti, mutta nämä kaksi muuta tuntui olevan paljon tiukemmassa... ei viitsisi hajoittaa mitään. En toistaiseksi ainakaan löytänyt mitään klipsiä, minkä vapauttamalla liitin lähtisi irti.

Omassa autossa on myös alkanut itsekseen pimputtamaan kesken ajon, vaikka vyö on kiltisti kiinni.


Poissa A-J

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 25
    • Profiili
No niin, räplätty on. Sain sitten Airbagin merkkivalon syttymään merkkivaloihin ja ajotietokone ilmoittaa "Airbag Fault"...  :D :D Milläs tuon nyt sitten saa pois??? Pitääkö se mennä kuittaamaan johonkin piuhan päähän?

Tuli siis irroitettua VÄÄRÄ liitin prkl...

Eli turvavyötä koskeva liitin on se pieni musta?