vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1263851

Poissa Klasu81

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 400
  • Skoda Octavia Combi vRS 2.0 TSI -14
    • Profiili
Huomasin takaspoilerin päällä vaalean laikun. Tärkempi tarkastelu näytti että lakka olisi korkannut!!? Voiko olla?

Ihan hyvinkin voinut lakka korkata.
Vaggineissa on yleensä kohtalaisen kova lakka. Mulla on omassa Räsässä etupuskuri tosi surkeassa kunnossa juurikin lakan irtoilun takia. Näyttää siltä että maalipintaan kun tulee riittävän kova isku siihen tulee tavallaan delaminaatio eli lakka irtoaa maalin pinnasta.
Korjauksesta en osaa sanoa mitään kun en maalaamisesta juuri mitään tiedä. :(
Bad company corrupts


Poissa eskoo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 12
    • Profiili
Hei vain. Uusi räsän omistaja ilmoittautuu. Kyseessä on kylläkin jonkun toisen vanha (140 000 ajettu), mutta itselle uusi. koeajo meni hyvin, mutta kun automyyjän kanssa lyötiin kättä päälle, niin sitten:

Auto sammui ekana päivänä kaupasta ajon jälkeen 3 kertaa kesken ajon ja "punainen akku" eli latauksen varoitusvalo jäi palamaan. Avaimen kun käänsi alkuasentoon, lähti uudesteen käyntiin ilman ongelmia. Kihlatulle kävi niin kiihdyttäessä ja minulla 2 kertaa tullessa valoihin/risteykseen.
Auto sammui siis luullakseni vaihteen vaihtamistilanteessa, olisiko siinä ollut, että kierrokset putosivat liian alas?

Lisäksi huomasin nyt juhannuksen aikana kaverimme luona, että ilmansuodattimen kotelossa oli KAIKKI ruuvit löysällä. Suodatin oli paikallaan, olisiko mahtanut vaikuttaa käyntiin ja sammumiseen?  :-\

Lisäksi vielä semmoista kierrosten mukaan taajuutta muuttavaa vihellystä on ilmennyt tuossa 1500-3000 rundin kohdalla, kylmällä koneella vähän kovempaa kuin lämpimällä… turbo hajalla?

Mahtaako muuten kannattaa soittaa tuonne Herttoniemen VV-autoon myyjälle asiasta, kai niillä joku virhevastuu käytetyisskin autoissa on?

Mielenkiinnolla odottaisin kommentteja, kiitos jo etukäteen kaikille.  :)


Poissa Klasu81

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 400
  • Skoda Octavia Combi vRS 2.0 TSI -14
    • Profiili
Lisäksi vielä semmoista kierrosten mukaan taajuutta muuttavaa vihellystä on ilmennyt tuossa 1500-3000 rundin kohdalla, kylmällä koneella vähän kovempaa kuin lämpimällä… turbo hajalla?

Mahtaako muuten kannattaa soittaa tuonne Herttoniemen VV-autoon myyjälle asiasta, kai niillä joku virhevastuu käytetyisskin autoissa on?

Mielenkiinnolla odottaisin kommentteja, kiitos jo etukäteen kaikille.  :)

Tervetuloa foorumille!

Tuo kierrosten mukaan muttuva vihellys on kohtalaisen varmasti turbosta johtuvaa. Se tuppaa lopussa viheltelemään kunnes sitten sanoo poks.
Samoiten sammuilu ei kuullosta hyvältä. Oletko tarkastanut että laturi toimii kunnolla?

Kannattaa ilmanmuuta soittaa myyjälle, koska heillä on vastuu myymästään autosta. Vaadit kertomiesi vikojen korjausta ja turbolle vähintäänkin tarkastusta. Tosin 140 000km ajettuun eivät varmasti lähde uutta turboa vaihtamaan omaan piikkiinsä.
Bad company corrupts


Poissa eskoo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 12
    • Profiili
kiitoskiitos!

Tuota turboakin epäilen, niin yhden toisen topicin altakin lueskelin, että näin on. Soitin VV auto Herttoniemeen myyjälle, oli oikein asiallinen, sovittiin että vien sen metroautoon tarkastukseen ja ovat yhteydessä myyjään. He siis myönsivät autossa olevan takuun ihan suoraan ilman mitään.

Lisäksi sanoin tuosta, että heidän asentaja oli unohtanut kaikki ilmansuodattimen ruuvit auki kopasta, mikä tuossa jussina löytyi. Laitan siitä viestin kanssa hänelle eteenpäin huoltoa varten.

Eli nyt sieltä metroautosta kannattaa pyytä tarkistamaan varsinkin laturi ja turbo? Eivät varmaan joo omaan piikkiinsä turboa lähde uusimaan, mutta olisi heidän kannattanut tarkistaa se turbon kunto ennen myyntiin laittoa kuitenkin..


Poissa Esaiah

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 18
  • Ocu RS 06
    • Profiili
Eli meitin Räsän vikalista:

- Kuskinpenkin lämmityselementti lopetti toimintansa
- Antennin vaihto/uusiminen
- Talvivanteet täristää, ehkä kesävanteetkin
- Radiosta puuttuu toinen antenni
- Radion RDS toiminto ei toimi
- Maalia lähtenyt kuskin oven kulmasta ja kuskin oven aluslistan alta
- Valojen keskusyksikkö vikaantui ja vaihdettiin
- Turbosta jumiutui joku venttiili -> koko turbo vaihtoon
- Jarrulevyt vaihdettu
- ja jotain muuta pienempää jota en nyt muista

Tähän päälle vielä 120tkm edessä eli vetohihnan vaihto tulossa.


Tämä kaikki noin 8kk sisällä... kiva auto ajaa mutta ei kyllä oo pätkääkään kaikki paikat kunnossa.
-

Nyt sitten vielä muutama nyt huollossa löytynyt vika:

- Kuskin oven lukkopatruuna ei toimi
- Lisäjarruvalo ei toimi(vaihto vissiin vaatii spoilerin irroituksen)
- Vasemman ajovalon pesurin läppä kadonnut(ei sinällään vika mutta kumminkin)

Ja sitten:

Huollosta lähdetty viime ke. ?-ljyt siis vaihdettu. Sunnuntaina, noin 200km ajon jälkeen öljyn varotusvalo vilkkuu... mittatikun tarkistus-->mittatikku kuiva.
Tänään ma taas huoltoon.

Hyvä huolto ++


Poissa tonee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 54
    • Profiili
Hiljaisesta vauhdista jarrutettaessa ja hitaissa käänöksissä kun rattia kääntää niin kuuluu rutinaa jostain konepellin tason korkeudelta.
Voisiko olla iskarin yläpään kääntölaakeri? Muilla ollut samaisia oireita?


Poissa Toby

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 7
    • Profiili
Onkos jollain ollut ongelmia, et peruutusvalot palaa satunnaisesti? Huollossa väittivät ettei toimi ollenkaa, mut kyllä ne välillä palaa ja välillä ei. Pystyykö ite tekee asialle jotain vai pitääkö viedä jonnekin pajalle. Ilmeisesti siis joku kytkin jossain kontaktihäiriöinen, mistä syystä valot palaa satunnaisesti laitettaessa pakki päälle.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Onkos jollain ollut ongelmia, et peruutusvalot palaa satunnaisesti? Huollossa väittivät ettei toimi ollenkaa, mut kyllä ne välillä palaa ja välillä ei. Pystyykö ite tekee asialle jotain vai pitääkö viedä jonnekin pajalle. Ilmeisesti siis joku kytkin jossain kontaktihäiriöinen, mistä syystä valot palaa satunnaisesti laitettaessa pakki päälle.

Peruutusvalojen kytkin löytyy vaihdelaatikon kyljestä ja sen pääsee helpolla tarkistamaan/vaihtamaan yläkautta konehuoneen puolelta. Eräässä keskustelussa pyydettiin kokeilemaan painamaan vaihdekeppiä jommalle kummalle sivulle peruutusvaihteen ollessa päällä. Jos tuolla on vaikutusta valon palamiseen, on peruutusvalon kytkin jotenkin "väärässä" kohdassa laatikossa...


Poissa ttll

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 303
    • Profiili
    • lindholm.1g.fi
No niin, alkoihan ne ongelmat täälläkin, johan tässä ~130tkm päästiin ongelmitta. Saas nähdä mikä Ocuun tuli ja kuinka kalliiksi se käy. Eilen kesken ajon tuli engine fault, go to workshop -ilmoitus (ei mennyt varo-ohjelma päälle), uudelleenkäynnistys -> ei ilmoitellut uudestaan ja meno jatkui. Tänään käynnistyksen jälkeen auto sammui, "Oil Pressure, Stop Engine, Owner's Manual" eikä lähde enää käyntiin.

Tässä on nyt tietysti googleteltu ja löydetty vaikka mitä kauhuskenaarioita.. Esimerkiksi tämä (tasapainoakseli öljypumpussa, tai jotain sinne päin):
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=155716&sid=fc59ed72512b22fdac9f6043b1847e56

Tuolta tosin ei oikein ota selvää missä konetyypissä (BMR, BMP, BKP...) tuo ongelma vai onko kaikissa. No, sormet ristiin ja toivotaan nyt vaikka jotain anturivikaa  :D (Turhia toiveita..?)

Eihän nuo surullisen kuuluisat suuttimet oireile noin, eihän? Eikös se silloin vilkuttele hehkun valoa? Niissähän on takuu ymmärtääkseni laajennettu 7 vuoteen, mutta edellistä huoltoa ei tehty merkkiliikkeessä, niin tappeluksihan se siinä tapauksessa tietysti menee...  :-\


Poissa Coleman

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 19
  • Skoda Octavia vRS TDi Combi -08
    • Profiili

Poissa eskoo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 12
    • Profiili
Lisäksi vielä semmoista kierrosten mukaan taajuutta muuttavaa vihellystä on ilmennyt tuossa 1500-3000 rundin kohdalla, kylmällä koneella vähän kovempaa kuin lämpimällä… turbo hajalla?

Mahtaako muuten kannattaa soittaa tuonne Herttoniemen VV-autoon myyjälle asiasta, kai niillä joku virhevastuu käytetyisskin autoissa on?

Mielenkiinnolla odottaisin kommentteja, kiitos jo etukäteen kaikille.  :)

Tervetuloa foorumille!

Tuo kierrosten mukaan muttuva vihellys on kohtalaisen varmasti turbosta johtuvaa. Se tuppaa lopussa viheltelemään kunnes sitten sanoo poks.
Samoiten sammuilu ei kuullosta hyvältä. Oletko tarkastanut että laturi toimii kunnolla?

Kannattaa ilmanmuuta soittaa myyjälle, koska heillä on vastuu myymästään autosta. Vaadit kertomiesi vikojen korjausta ja turbolle vähintäänkin tarkastusta. Tosin 140 000km ajettuun eivät varmasti lähde uutta turboa vaihtamaan omaan piikkiinsä.

Noniin, Metro Auto ilmoitti turbon viallisuudesta ja on ilmoittanut saman myös myyjälle. Saapa nähdä mahtaako myyjä itsenäisesti soittaa. Autolla voi ajaa, mutta vinkuna ei lopu ennen uuden turbon vaihtoa. Hintaa koko pkt:lle tulee aika suolaiset n. 3500€ kun on aika vaikea homma. Voi olla et jos myyjän kanssa ei pääse sopuun, niin menee auto takaisin kauppaan ja omat rahat takaisin tilille..

Enpä nyt sitten tiedä, kuinka kestävä tällainen rs onkaan. Onkohan joku mahtanut ajaa 200k+ rikki ilman isompia ongelmia?



Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
No niin, alkoihan ne ongelmat täälläkin, johan tässä ~130tkm päästiin ongelmitta. Saas nähdä mikä Ocuun tuli ja kuinka kalliiksi se käy. Eilen kesken ajon tuli engine fault, go to workshop -ilmoitus (ei mennyt varo-ohjelma päälle), uudelleenkäynnistys -> ei ilmoitellut uudestaan ja meno jatkui. Tänään käynnistyksen jälkeen auto sammui, "Oil Pressure, Stop Engine, Owner's Manual" eikä lähde enää käyntiin.

Tässä on nyt tietysti googleteltu ja löydetty vaikka mitä kauhuskenaarioita.. Esimerkiksi tämä (tasapainoakseli öljypumpussa, tai jotain sinne päin):
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=155716&sid=fc59ed72512b22fdac9f6043b1847e56

Tuolta tosin ei oikein ota selvää missä konetyypissä (BMR, BMP, BKP...) tuo ongelma vai onko kaikissa. No, sormet ristiin ja toivotaan nyt vaikka jotain anturivikaa  :D (Turhia toiveita..?)

Eihän nuo surullisen kuuluisat suuttimet oireile noin, eihän? Eikös se silloin vilkuttele hehkun valoa? Niissähän on takuu ymmärtääkseni laajennettu 7 vuoteen, mutta edellistä huoltoa ei tehty merkkiliikkeessä, niin tappeluksihan se siinä tapauksessa tietysti menee...  :-\

Omasta ku meni aluksi suuttimen johto, niin temppuili tollatavalla, mut kun suutin poksahti, niin oli kerrasta vainaa, ei pahemmin valot vilkkun mittaristossa. No rahalla tosta selviää, ellei takuu korvaa.


RedRäsä

  • Vieras
Noniin päivitellääs taas skeidillacin vikalistaa,ocu tfsi -06 combi

- Tasakaasulla alkoi taas nykiminen ja kierrokset heittelee 500-1200. Auto meinaa sammua välillä jopa. Tänään sytytti vian jälkeen moottorivalon mutta sammutti parin startin jälkeen eikä pätkinyt kauppa reissulla kertaakaan. Talvella merkkiliikkeessä uusittu johtosarjasta ecun ja polttoaineventtiilin välisiä kaapeleita. Saa nähdä onko sama vika ja mitä ne on sinne oikeasti tehnyt. Näissä tfsi koneissa on ilmeisesti aika paljon ollut sähkövikaa konehuoneessa.?

- Takapuskurista alkanut maali irtoamaan, ilmeisesti jälkeen päin uusiksi maalattu tai puskuri vaihdettu joskus.

- Hälyt soi itekseen edelleen aina silloin tällöin.

- Oikealle käännyttäessä joku kolahtaa etupäässä silloin tällöin. Vetari varmaan mensossa.

- Oikea etututka huutelee itsekseen, ärsyttävä.

- Myöskin toinen ksenon purkaa sopimusta alkanut punertamaan.




Poissa r2

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 3
    • Profiili
Minulla lopetti -07 diesel Räsästä ilmastointi toimintansa. Miettisellä huollon yhteydessä sitten tutkivat asiaa ja totesivat kompuran olevan sökönä --> korjausarvio 1500-1600€...(JES!). No, vein sitten paikalliselle jäähdytinkorjaamolle jossa sattui olemaan sopiva kompura hyllyssä. Liekkö noita särkynyt jollain muullakin kun sattui olemaan pienessä pajassa ko. kompuroita hyllyssä valmiina ;). Lopulta tekivät kompuran vaihdon, järjestelmän huuhtelun ynnä muut tarvittavat temput 650:llä ekulla ja hommalle tuli kahden vuoden takuu.

No nyt sitten tämä yksi tyyppivika oli korjattu niin olihan se taas mukava päästellä ilmastoidulla autolla menemään. Tätä riemua kestikin sitten kaikki kolme päivää kunnes kesken ajon "engine fault, go to workshop" ja hehkun merkkivalo vilkkui. Auto sammui siihen paikkaan ja ei enää käynnistynyt. Hinuri kyydissä auto Miettiselle ja seuraavana päivänä soittivat että nelos sylinterin pumppusuutin on rikki. Itse vielä luulin siinä vaiheessa että 7 v. takuuhan niillä on koska autossa on täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja, joten nou hätä. No huoltoneuvoja kuitenkin sanoi homman maksavan about 800€ ja mitään ei tule takuuseen! Soitin vielä maahantuojalle ja pariin muuhun Skoda huoltoja tekevään liikkeeseen ja vastaus oli sama = ei takuuta. Auto on siis reilu 5 vuotta vanha ja ajettu 180 tkm ja rapiat. Wolkkarilla ilmeisesti näille suutimille on tuo 7 v. takuu mutta Skodalla on aivan omat käytäntönsä. En sitten tiedä missä tuo takuun raja oikeasti menee kun sain puhelimessa vain todella asiantuntevan vastauksen asiaa kysyessäni: "kai se muistaakseni ehkä satatuhatta kilometriä on meillä ollut"


Poissa ttll

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 303
    • Profiili
    • lindholm.1g.fi
Joo suutinvikahan se omassakin oli. Vakuutus korvaa hinauksen ja vuokra-auton, ja suuttimen osaltakin huollosta sanoi, että "luulen, että menee takuuseen". Mutta lopullista tuomiota vielä odotellaan..