Meidän RS TDI CR vm 2008 on menossa syksyllä vaihtoon. Ajettu nyt 123 000 km. Ohessa vikaraportti (toivottavasti täydennystä ei enää tule).
- 500 km auto ei käynnisty. Hinataan korjaamolle. Tarkistuksia ja liitosten kiristyksiä.
- Kaikkina talvina kovilla pakkasilla (-27 C tai alle): tehot häviävät ja tauluun tulee ilmotus "Engine fault workshop". Asiasta huomautetaaan huoltojen yhteydessä. Päivitetty softat, ei apua. Tämä auto ei kaikesta päätellen ole tarkoitettu ajettavaksi kovilla pakkasilla.
- noin 50 000 km: kytkinpoljin menee hervottomaksi. Auto korjaamolle, jousia vaihtoon.
- noin 70 000 km: lämpimällä ilmalla tehot pois, "Engine fault workshop" vilkkuu jatlkuvalla pimputuksella. Auto korjaamolle, jotkut läpät moottorista vaihtoon.
- 120 000 km huollon yhteydessä: kaikki jarrulevyt ja -palat vaihtoon (lienee tosin normaalia näillä kilmetreillä).
- 122 600 km: lämpimällä ilmalla tehot pois ja "Engine fault workshop". Auto korjaamolle. Ahtimen alipainekellon kalvo rikki, josta syystä koko ahdin (KKK) vaihtoon.
Jokainen vika on vaatinut korjaamoaikaa muutamasta päivästä pariin viikkoon, kaikkiaan auto on ollut korjaamolla noin viikon vuodessa. Tästä saattaa joku saada hyvän kulkineen, sen verran on uusia osia laitettu
Ja pakkasongelmista kuulemma selviää etupään peitemaskilla.
Octavian puolustukseksi on sanottava, että ajelin edellisellä autollani Octavia 2.0 TDI:llä 115 000 km ilman vian vikaa (jos nyt polttimoita ei lasketa). Ja sitä edellinen Octavia 1.9 81 kW TDI selvisi vastaavasta taipaleesta kahdella lyhyellä korjaamokäynnillä (kierot jarrulevyt, vuotava ohjaustehostin).