vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1264142

Poissa Peraa

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 12
  • RS diesel III -13 Ex: RSdiesel -11;-10;-07
    • Profiili
Tänään aamulla kävi taas jännä juttu (142000 ajettu -06 räsä combi teddy)

Käynnistäessä hehkuvalo jäi vilkkumaan. Sammutin ja käynnistin uudelleen, ei ongelmaa, mutta cruise ei toiminut.

Vastaavanlaisista sähköjutuista kokemuksia? Varmuutta ei taida saada muuten kuin koodien lukemisella?  ???

Itellä oli vanhassa skodassa sama vika (TDI -07) . Teki vain kesällä (kuumat kelit??)... Jos pitkän matkan ajo niin seuraavan kerran kun käynnisti niin hehku vilkku. Sammui kun avaimet nolliin ja taas uudestaan. Sen jälkeen juurikin tuo vakkari ei toiminut. Vikakoodia eivät löytäneet! Homman kanssa pystyi elämään, sapettihan se. Sen huomasin että kun ekan kerran hehku vilkku ja sammutti niin piti odottaa 1-2min ennekuin koitti uudestaan käyntiin, silloin vakkari toimi... Outo juttu mutta niin se pelitti...

 


Oxhide

  • Vieras
Kertokaapas viisaammat mistä voi johtua tämmönen sviddumainen ongelma. Välillä auto täristää ajossa aikalailla (tasakaasulla), yleensä aina 2000rpm kohdalla. Kun tuo homma on päällä, autosta tulee samalla myös melkoinen nuhapumppu  ;D (ihan kun ei ahtaisi kunnolla). Ongelma ilmenee todella usein, mutta on myös päiviä kun auto toimii jokseenkin normaalisti. Autoon on vaihdettu viime vuonna uusi turbo ja MAF. Renkaisiin on tehty tasapainotukset ja ohjauskulmat on tarkistettu. Eihän DPF polton pitäisi tärinää aiheuttaa, voisiko vika olla EGR:ssä ? Vikakoodeja auto ei anna.

Selasin foorumia läpi ja muutamia vastaavia juttuja ollut, mutta ei niihin ole mitään ratkaisuja näkynyt.

Auto on RS TDI 2007, ajettu 130 tkm.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Kertokaapas viisaammat mistä voi johtua tämmönen sviddumainen ongelma. Välillä auto täristää ajossa aikalailla (tasakaasulla), yleensä aina 2000rpm kohdalla. Kun tuo homma on päällä, autosta tulee samalla myös melkoinen nuhapumppu  ;D (ihan kun ei ahtaisi kunnolla). Ongelma ilmenee todella usein, mutta on myös päiviä kun auto toimii jokseenkin normaalisti. Autoon on vaihdettu viime vuonna uusi turbo ja MAF. Renkaisiin on tehty tasapainotukset ja ohjauskulmat on tarkistettu. Eihän DPF polton pitäisi tärinää aiheuttaa, voisiko vika olla EGR:ssä ? Vikakoodeja auto ei anna.

Selasin foorumia läpi ja muutamia vastaavia juttuja ollut, mutta ei niihin ole mitään ratkaisuja näkynyt.

Auto on RS TDI 2007, ajettu 130 tkm.

Jos on VCDS käytössä, niin tuotahan voisi logitella, jotta näkee osuuko poltto samaan aikaan tärinän kanssa? Vaatiihan tuo vähän viitseliäisyyttä, mutta vähentäisi arpomisen määrää vian aiheuttajan osalta?


Oxhide

  • Vieras
Kertokaapas viisaammat mistä voi johtua tämmönen sviddumainen ongelma. Välillä auto täristää ajossa aikalailla (tasakaasulla), yleensä aina 2000rpm kohdalla. Kun tuo homma on päällä, autosta tulee samalla myös melkoinen nuhapumppu  ;D (ihan kun ei ahtaisi kunnolla). Ongelma ilmenee todella usein, mutta on myös päiviä kun auto toimii jokseenkin normaalisti. Autoon on vaihdettu viime vuonna uusi turbo ja MAF. Renkaisiin on tehty tasapainotukset ja ohjauskulmat on tarkistettu. Eihän DPF polton pitäisi tärinää aiheuttaa, voisiko vika olla EGR:ssä ? Vikakoodeja auto ei anna.

Selasin foorumia läpi ja muutamia vastaavia juttuja ollut, mutta ei niihin ole mitään ratkaisuja näkynyt.

Auto on RS TDI 2007, ajettu 130 tkm.

Jos on VCDS käytössä, niin tuotahan voisi logitella, jotta näkee osuuko poltto samaan aikaan tärinän kanssa? Vaatiihan tuo vähän viitseliäisyyttä, mutta vähentäisi arpomisen määrää vian aiheuttajan osalta?


Niinpä, kaipa se vaa pitää hommata nuo logitusvermeet. Merkkihuolto tota tossa ihmetteli, mutta ei ne osannu sanoa juuta eikä jaata kun ei vikakoodeja tullu.


Poissa Rabalski

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 6
    • Profiili
Meikäläisen -07 bensa rs teki viikonloppuna pienet temput ja lopetti pissapojan antamisen etu-sekä takalasiin samalla loppus takapyyhkimen toimiminen..ihme kyllä etupyyhkijät toimii sekä etuvalojen vesi tulee kyllä koneesta.Onko ollu vastaavia??
Pumpun ja takalasipyyhkijän sulakkeet näytti olevan kunnossa..ei muuta kuin korjaamolle..

Vikakoodit löytyi ja sit seuraavaksi aletaan etsiä sitä..ilmeisesti joku rele mennnyt.
Ja tänä aamuna syttyi esp-valo tauluun..että näin!Alkaa olemaan ensimmäinen ja viimeinen skoda meidän perheessä..
Käynnistysongelma on myös edelleen selvittämättä..antureita tarveis vissiin alkaa vaihtamaan yksi kerrallaan.Varmasti "halpaa" touhua! >:(


Oxhide

  • Vieras
Meikäläisen -07 bensa rs teki viikonloppuna pienet temput ja lopetti pissapojan antamisen etu-sekä takalasiin samalla loppus takapyyhkimen toimiminen..ihme kyllä etupyyhkijät toimii sekä etuvalojen vesi tulee kyllä koneesta.Onko ollu vastaavia??
Pumpun ja takalasipyyhkijän sulakkeet näytti olevan kunnossa..ei muuta kuin korjaamolle..

Vikakoodit löytyi ja sit seuraavaksi aletaan etsiä sitä..ilmeisesti joku rele mennnyt.
Ja tänä aamuna syttyi esp-valo tauluun..että näin!Alkaa olemaan ensimmäinen ja viimeinen skoda meidän perheessä..
Käynnistysongelma on myös edelleen selvittämättä..antureita tarveis vissiin alkaa vaihtamaan yksi kerrallaan.Varmasti "halpaa" touhua! >:(

Mä oon kuullu nämä sanat "ensimmäinen ja viimeinen skoda meidän perheessä" mun vaimon suusta aika monta kertaa  ;D


Poissa Haavis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 23
  • Octavia vRS Tdi Combi -08
    • Profiili
Tänään auto kotiin takas.. Pumppusuutin nro 2 rikki ja vaihto maksoi 750€ Forssan Astrum..

Maahantuoja ei ilmeisesti tullut millään tavalla vastaan korjauskustannuksissa?

Meni liikkeen piikkiin mistä auton ostin koko korjaus..


Poissa Jay Walker

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 27
    • Profiili
Ohoi!


Onko kellään ollut alkuperäisen soittimen kanssa ongelmia? Eilen ja tänään kun lähdin pihasta ajamaan, 500m jälkeen radio alkoi äänekkäästi paukkua. Ensin kuuluu kaiuttimista kova pamaus ja sen jälkeen radio hiljeni hetkeksi.

Tämä tapahtui ensimmäisen kerran eilen aamulla. Pamahti kolme kertaa putkeen, jonka jälkeen laitoin rammarin suosiolla kiinni. Myöhemmin päivällä kuuntelin Spotifystä musiikkia AUXin kautta ja ongelmaa ei ollut. Tänään aamulla taas kun lähdin ajamaan radio päällä niin pauke alkoi.

Viikonloppuna satoi, voisiko kosteus aiheuttaa kosketushäiriöitä? Aikaisemmin sateessa ei mitään ongelmaa.

Auto on ollut käytössä vasta pari kuukautta. Radio ja AUX jatkuvassa käytössä eikä ongelmia ole aikaisemmin ilmennyt.

Auto RS Octavia II, pre-facelift.

Vika hävisi yhtä nopeasti kuin tulikin. Jos ongelma palaa pitää ryhtyä toimenpiteisiin. Laittelen tänne viestiä miten se korjattiin.

Kiitos JaValle vinkistä ja linkistä.
RS Octavia II pre-facelift kombi


Poissa eskoo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 12
    • Profiili
Pitkästä aika täytyy taas kirjoitella tilanteestani:

VV-Auto Herttoniemestä 140k ajettu 06 tdi räsä on osoittautunut hankalaksi kulkineeksi. Ahtopainetunnistin vaihdettu, turbon akseli väljä, tandempumpun tiiviste kiristetty väärinpäin ja vuotanut öljyä koneeseen. Kaikki tähän mennessä korjattu, mutta nyt tuli päästöjen merkkivalo(kat:n näköinen?) sen vilkkuvan hehkuvalon kanssa mukaan kuvioihin. Voi että kun sapettaa tämä kaikki säätö ja hankaluus  :'( Toistaiseksi myyjä toiminut ihan asiallisesti, auto viety huoltoon ja he ovat maksaneet laskut, muttamutta... mikäköhän tälläkertaa, kohta nähdään. Vähän on alkanut mietityttää et olisko sittenkin pitänyt tyytyä siihen perusvarmaan(=tylsä) 1,9 teddyyn, joka on niin monessa hyväksi ja varmaksi kulkineeksi havaittu.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Pitkästä aika täytyy taas kirjoitella tilanteestani:

VV-Auto Herttoniemestä 140k ajettu 06 tdi räsä on osoittautunut hankalaksi kulkineeksi. Ahtopainetunnistin vaihdettu, turbon akseli väljä, tandempumpun tiiviste kiristetty väärinpäin ja vuotanut öljyä koneeseen. Kaikki tähän mennessä korjattu, mutta nyt tuli päästöjen merkkivalo(kat:n näköinen?) sen vilkkuvan hehkuvalon kanssa mukaan kuvioihin. Voi että kun sapettaa tämä kaikki säätö ja hankaluus  :'( Toistaiseksi myyjä toiminut ihan asiallisesti, auto viety huoltoon ja he ovat maksaneet laskut, muttamutta... mikäköhän tälläkertaa, kohta nähdään. Vähän on alkanut mietityttää et olisko sittenkin pitänyt tyytyä siihen perusvarmaan(=tylsä) 1,9 teddyyn, joka on niin monessa hyväksi ja varmaksi kulkineeksi havaittu.

Olisikohan DPF tullut tiensä päähän...

Eikä se maamoottori 1.9 TDI PD nokka-akseli ja VNT vikoineen paljoa parempi vaihtoehto välttämättä ole... Nyt on vaan Ocuun sattunut jostain syystä samaan läjään useampi ongelma.  :)


Poissa Esaiah

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 18
  • Ocu RS 06
    • Profiili
Eli meitin Räsän vikalista:

- Kuskinpenkin lämmityselementti lopetti toimintansa
- Antennin vaihto/uusiminen
- Talvivanteet täristää, ehkä kesävanteetkin
- Radiosta puuttuu toinen antenni
- Radion RDS toiminto ei toimi
- Maalia lähtenyt kuskin oven kulmasta ja kuskin oven aluslistan alta
- Valojen keskusyksikkö vikaantui ja vaihdettiin
- Turbosta jumiutui joku venttiili -> koko turbo vaihtoon
- Jarrulevyt vaihdettu
- ja jotain muuta pienempää jota en nyt muista

Tähän päälle vielä 120tkm edessä eli vetohihnan vaihto tulossa.


Tämä kaikki noin 8kk sisällä... kiva auto ajaa mutta ei kyllä oo pätkääkään kaikki paikat kunnossa.
-

Nyt sitten vielä muutama nyt huollossa löytynyt vika:

- Kuskin oven lukkopatruuna ei toimi
- Lisäjarruvalo ei toimi(vaihto vissiin vaatii spoilerin irroituksen)
- Vasemman ajovalon pesurin läppä kadonnut(ei sinällään vika mutta kumminkin)

Ja sitten:

Huollosta lähdetty viime ke. ?-ljyt siis vaihdettu. Sunnuntaina, noin 200km ajon jälkeen öljyn varotusvalo vilkkuu... mittatikun tarkistus-->mittatikku kuiva.
Tänään ma taas huoltoon.

Hyvä huolto ++
Jees eli tehdaskorjattu turbo oli koottu väärin. Huolto oli kuulemma keräillyt Turbon paloja konetilasta.

Sitten vaihdettiin tosiaan tuo lisäjarruvalo liimaspoikka irrottamalla.

Nyt sitten kun sain auton meneen läpi katsastuksesta(ilman huomautuksia) niin samantien huutaa taas öljyn varotusvalo ---> taas huoltoon tarkistukseen kun edellisesta kerrasta on kulunut noin 3000km.


Metu69salemi

  • Vieras
Nyt sitten kun sain auton meneen läpi katsastuksesta(ilman huomautuksia) niin samantien huutaa taas öljyn varotusvalo ---> taas huoltoon tarkistukseen kun edellisesta kerrasta on kulunut noin 3000km.

Mulla meni huollosta 1100 km, ennen kuin öljynpainevaloilmoitteli itsestään. ennen huoltoa ~20tkm ilman ilmoittelua. joten kävin marmorilta kysymässä, että mitä kuraa he käyttävät. Hain motonet:sta ihan jotain muuta. Ei ole sen jälkeen huudellut itsestään taas tuo valo. ~15tkm myöhemmin


Poissa eskoo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 12
    • Profiili
Pitkästä aika täytyy taas kirjoitella tilanteestani:

VV-Auto Herttoniemestä 140k ajettu 06 tdi räsä on osoittautunut hankalaksi kulkineeksi. Ahtopainetunnistin vaihdettu, turbon akseli väljä, tandempumpun tiiviste kiristetty väärinpäin ja vuotanut öljyä koneeseen. Kaikki tähän mennessä korjattu, mutta nyt tuli päästöjen merkkivalo(kat:n näköinen?) sen vilkkuvan hehkuvalon kanssa mukaan kuvioihin. Voi että kun sapettaa tämä kaikki säätö ja hankaluus  :'( Toistaiseksi myyjä toiminut ihan asiallisesti, auto viety huoltoon ja he ovat maksaneet laskut, muttamutta... mikäköhän tälläkertaa, kohta nähdään. Vähän on alkanut mietityttää et olisko sittenkin pitänyt tyytyä siihen perusvarmaan(=tylsä) 1,9 teddyyn, joka on niin monessa hyväksi ja varmaksi kulkineeksi havaittu.

Olisikohan DPF tullut tiensä päähän...

Eikä se maamoottori 1.9 TDI PD nokka-akseli ja VNT vikoineen paljoa parempi vaihtoehto välttämättä ole... Nyt on vaan Ocuun sattunut jostain syystä samaan läjään useampi ongelma.  :)



Merkkiliikkeen linjaus oli tuosta se, että se turbo on se, mikä siellä herjaa ja indikoi noita kaikkia valoja tauluun vilkkumaan. Voihan se olla, et jos sieltä turbon läpi ilman mukana menee öljyä tarpeeksi, niin ei katti siitä tykkää tietty, kun aika "rikasta" tavaraa tulee sisään.


Poissa audioman

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 46
  • Octavia RS TDI CR HB
    • Profiili
Meidän RS TDI CR vm 2008 on menossa syksyllä vaihtoon. Ajettu nyt 123 000 km. Ohessa vikaraportti (toivottavasti täydennystä ei enää tule).

- 500 km auto ei käynnisty. Hinataan korjaamolle. Tarkistuksia ja liitosten kiristyksiä.
- Kaikkina talvina kovilla pakkasilla (-27 C tai alle): tehot häviävät ja tauluun tulee ilmotus "Engine fault workshop". Asiasta huomautetaaan huoltojen yhteydessä. Päivitetty softat, ei apua. Tämä auto ei kaikesta päätellen ole tarkoitettu ajettavaksi kovilla pakkasilla.
- noin 50 000 km: kytkinpoljin menee hervottomaksi. Auto korjaamolle, jousia vaihtoon.
- noin 70 000 km: lämpimällä ilmalla tehot pois, "Engine fault workshop" vilkkuu jatlkuvalla pimputuksella. Auto korjaamolle, jotkut läpät moottorista vaihtoon.
- 120 000 km huollon yhteydessä: kaikki jarrulevyt ja -palat vaihtoon (lienee tosin normaalia näillä kilmetreillä).
- 122 600 km: lämpimällä ilmalla tehot pois ja "Engine fault workshop". Auto korjaamolle. Ahtimen alipainekellon kalvo rikki, josta syystä koko ahdin (KKK) vaihtoon.

Jokainen vika on vaatinut korjaamoaikaa muutamasta päivästä pariin viikkoon, kaikkiaan auto on ollut korjaamolla noin viikon vuodessa. Tästä saattaa joku saada hyvän kulkineen, sen verran on uusia osia laitettu :) Ja pakkasongelmista kuulemma selviää etupään peitemaskilla.

Octavian puolustukseksi on sanottava, että ajelin edellisellä autollani Octavia 2.0 TDI:llä 115 000 km ilman vian vikaa (jos nyt polttimoita ei lasketa). Ja sitä edellinen Octavia 1.9 81 kW TDI selvisi vastaavasta taipaleesta kahdella lyhyellä korjaamokäynnillä (kierot jarrulevyt, vuotava ohjaustehostin).
« Viimeksi muokattu: Elokuu 09, 2012, 12:14:51 ip kirjoittanut audioman »


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Kuskin penkin selkänojasta jokin antanut periksi. Tulee iskuja selkään lähes samaantapaan ku istuis joku pikkukakara takapenkillä ja potkis selkänojaa. Mun ei tarvii kauheesti liikkua jakkaralla, kun iskuja satelee. Mahtaako joku tietää mikä tuolla on mahtanu hajota??