vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1264003

Metu69salemi

  • Vieras
Puhdas veikkaus, jouset poikki toisestä päästä ja ne pääsee jotenkin elämään. Tuntuuko penkki kulahtaneelta?


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Puhdas veikkaus, jouset poikki toisestä päästä ja ne pääsee jotenkin elämään. Tuntuuko penkki kulahtaneelta?

Penkki tuntuu muuten pirun hyvälle ja käsillä kopeloiden ei ainakaan tunnu siltä että olis jousi poikki. Tota ristiselän tukea alan vahvasti veikkaamaan että siitä on jokin osa sanonu työsuhteensa irti


Poissa eskoo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 12
    • Profiili

Merkkiliikkeen linjaus oli tuosta se, että se turbo on se, mikä siellä herjaa ja indikoi noita kaikkia valoja tauluun vilkkumaan. Voihan se olla, et jos sieltä turbon läpi ilman mukana menee öljyä tarpeeksi, niin ei katti siitä tykkää tietty, kun aika "rikasta" tavaraa tulee sisään.
[/quote]

Käytinpä tuossa autoa Finturbon suositusten mukaan Kamitec:llä. Kaverin kanssa ajettiin lenkki sen läppärin kanssa ja ahtopainekäyrä täysin normaali. Hänen mielestään vikakoodi ilmoittaa, että ahtopaineen antama tieto on epätarkkaa, ei se mitä siellä kulkee ja tästä on tullut herjaa ja koodia. Auto menee nyt ens vkon alusta samaan paikkaan katsottavaksi ja lähdetään katsomaan ahtopainetunnistimen johtosarja kohti ECUa ja itse tunnistimen toimivuus. Mut turbossa tosiaan ei mitään!!!

Siinä teille: Metro Auto!! Turboa vaan tarjotaan vaihdettavaksi, et saadaan iso remontti ja asiakkaalta rahat pois.  8)


Poissa Rabalski

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 6
    • Profiili
mulla ollut 3 RS octaviaa II,nykyinen 41tkm ajettu 2008/10kk ja mielestäni kaikissa ollut sama homma.. päivän eka käynnistys on nihkeä,ei vaan tunnu "laakista" starttaavan.. ajelet jonkun aikaa niin kyllä sit starttaa niinkun normaali auto ;D muilla vastaavaa,saisko tota jotenkin esim huollon yhteydessä säädettyä tms...

Tuolla selvitystä meneillään...itellä sama "vika".

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=168484&highlight=octavia


Poissa tmu

  • vRS jäsen
  • Varikkotyttö
  • *****
    • Viestejä: 37
  • Octavia III Combi RS 2.0 TDI -15
    • Profiili
Dieselvuotoa, polttoainesuodattimen paikkeilla. Nenä paljasti dieselin käryä ja tarkempi tutkinta selvitti kosteutta polttoainesuodatin kotelon ympäristössä (lähinnä alla). Onko kotihoito-ohjeita tai ideoita? Huollossa tuo suodadin viimeksi vaihtui joten toki vaihtoehtona sinnekin reklamoida, huollosta vaan jo pari kuukautta.


Poissa tmu

  • vRS jäsen
  • Varikkotyttö
  • *****
    • Viestejä: 37
  • Octavia III Combi RS 2.0 TDI -15
    • Profiili
Dieselvuotoa, polttoainesuodattimen paikkeilla. Nenä paljasti dieselin käryä ja tarkempi tutkinta selvitti kosteutta polttoainesuodatin kotelon ympäristössä (lähinnä alla). Onko kotihoito-ohjeita tai ideoita? Huollossa tuo suodadin viimeksi vaihtui joten toki vaihtoehtona sinnekin reklamoida, huollosta vaan jo pari kuukautta.

Huollossa käyty ja nyt loppui valuttelu ja valittelu. Polttoainesuodattimen kannen O-rengas näyttää olevan tarkka asennettava että pitää aineet sisällä. Huoltotakuu onneksi toimii.


Poissa uncasimo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 37
  • Combi RS TDI -08
    • Profiili
Moro! Uusi jäsen ilmoittautuu. Tuli ostettua Combi TDI RS -08 pumppusuuttimilla, ajettu 94tkm. Kaupasta ostettuna takuuta vielä jäljellä, mutta kysynpä täältä viisaammilta.

Eli kiihdytyksissä kierroksilla n. 2400-2700 kuuluu moottooritilasta jonkinlaista kilinän ja sirinän välimaastosta olevaa ääntä. Samaa joka vaihteella. En ole vielä koittanut, että kuuluuko ilman vaihdetta, jotta voisi paikallistaa äänen lähteen. Tehot OK, ei viritelty.

Onko kenelläkään ollut vastaavaa?


Poissa mjlehtom

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
  • Octavia RS II TDI CR Combi -08
    • Profiili
Itselläni alkoi kuulumaan samanlaista ääntä. Sunnuntaina paheni, kun käytiin Kotkassa ja melkein joka risteyksessä kolahti. Maanantaina  ei juurikaan kuulunut ja kun tänään kuului ja olin Auto-Sunin lähettyvillä Kouvolassa pyörähdin sinne. Käytiin lenkki heittämässä ja ei tietenkään kuulunut kunnolla. Pari tosi pientä joita kaveri ei tainnut huomata. Ajattelivat seuraavassa huollossa (noin 500 km päästä) vaihtaa kalistuksen vakaajan puslat. Arveli että vääntyessä voisi pitää tämän kolauksen.

Tuo moottorin kiinnitys voisi olla yksi, kun reilummin lähtiessä kuuluu pahat äänet eli kone selkeästi pääsee heilumaan. Täytyy vielä tarkkailla ja huoltoon mennessä ehdottaa myös tuota.

Onkohan näihin saatavilla jäykempiä puslia? Tai jos tilaa jäykemmän vakaajan (esim. H&R:n) tuleekohan mukana jäykemmät puslat? Minkä paksuiset RS:n vakaajat on?


Seuraava ongelma alkanut ilmetä säännöllisesti:

Käännettäessä vasemmalle tai oikealle tilanteessa jossa autoon kohdistuu vähänkin enemmän vääntöä, kuuluu jostain kuskin jalkojen suunnasta vaimeahko paukaus. Välillä paukahdus on voimakkaampi, välillä vaimeampi. Auto tutkittu Metro Autossa jossa eturipustus purettu mutta mitään väljää tai viallista ei löytynyt. Saivat itsekin äänen kuulumaan mutteivat osaa sanoa mistä se tulee.

Saattaisi olla esim moottorin kiinnityksestä. Pitäisi kuulemma etsiä vikaa siten että poissuljetaan kohta toisensa jälkeen, eli auto pajalla pitkään.

Kukaan törmänny vastaaviin paukahdus ääniin?

Samanlaista paukahtelua on alkanut esiintyä täälläkin. Löytyikö tähän ikinä ratkaisua?


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
mulla ollut 3 RS octaviaa II,nykyinen 41tkm ajettu 2008/10kk ja mielestäni kaikissa ollut sama homma.. päivän eka käynnistys on nihkeä,ei vaan tunnu "laakista" starttaavan.. ajelet jonkun aikaa niin kyllä sit starttaa niinkun normaali auto ;D muilla vastaavaa,saisko tota jotenkin esim huollon yhteydessä säädettyä tms...

Tuolla selvitystä meneillään...itellä sama "vika".

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=168484&highlight=octavia

Minä sitä siellä yritän ratkoa. Hemmetin ärsyttävä vika! Leon lähtee aina kuin palmun alta.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Samanlaista paukahtelua on alkanut esiintyä täälläkin. Löytyikö tähän ikinä ratkaisua?

Voisiko kyseessä olla apurungon pulttien venyminen ja apurunko pääsee liikkumaan, aiheuttaen tuon vaikeasti paikallistettavan kolinan? Ne pultithan on ns. murtopultit jotka on suunniteltu katkeamaan törmäyksessä, joten ovat ilmeisesti herkkiä ajanmyötä myös venymään. Jossain toisessa topicissa täällä oli muistaakseni varaosanumerotkin niille pulteille. Samaan alustaratkaisuun perustuvaan Golfiin on saatavissa ECS tuningilta normaalit pultit noiden murtopulttien tilalle, niin niiden ei pitäisi venyä. Tosin en sitten tiedä saako niitä täältä joltain paikalliselta yritykseltä, vai pitääkö tilata rapakon takaa.  :)


Poissa tumpelo85

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 29
    • Profiili
mielenkiintoinen probleema tänää omassa autossa ei mennyt avain enää virtalukkoon .. mikä vois olla vikana onko kokemuksia?
tosiaan avain ei mene juuri ollenkaan sisään vaikka mitä teki.. onkohan virtalukko sökö.. auto rs -08 tdi 230tkm


Poissa Jay Walker

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 27
    • Profiili
Ohoi!


Onko kellään ollut alkuperäisen soittimen kanssa ongelmia? Eilen ja tänään kun lähdin pihasta ajamaan, 500m jälkeen radio alkoi äänekkäästi paukkua. Ensin kuuluu kaiuttimista kova pamaus ja sen jälkeen radio hiljeni hetkeksi.

Tämä tapahtui ensimmäisen kerran eilen aamulla. Pamahti kolme kertaa putkeen, jonka jälkeen laitoin rammarin suosiolla kiinni. Myöhemmin päivällä kuuntelin Spotifystä musiikkia AUXin kautta ja ongelmaa ei ollut. Tänään aamulla taas kun lähdin ajamaan radio päällä niin pauke alkoi.

Viikonloppuna satoi, voisiko kosteus aiheuttaa kosketushäiriöitä? Aikaisemmin sateessa ei mitään ongelmaa.

Auto on ollut käytössä vasta pari kuukautta. Radio ja AUX jatkuvassa käytössä eikä ongelmia ole aikaisemmin ilmennyt.

Auto RS Octavia II, pre-facelift.

Vika hävisi yhtä nopeasti kuin tulikin. Jos ongelma palaa pitää ryhtyä toimenpiteisiin. Laittelen tänne viestiä miten se korjattiin.

Kiitos JaValle vinkistä ja linkistä.

Ongelma palasi tuossa kuukausi sitten hieman erilaisena. Kesän kuivan aikana ongelma katosi ja nyt kun on ollut märkää pidempään on ongelma tosiaan tullut takaisin. Nyt ei enää pamahdellut, mutta radio sammuili ja pysyi päällä vain hetken. Päällä pysyminen kävi päivä päivältä vaikeammaksi kunnes lopulta radion näytössä näkyi vain viivoja yläreunassa. Edes tausta- tai nappivalot eivät pala.

Otin oikeuden tänään omiin käsiin ja ruuvailin rammarin irti. Tarkistin johdot ja liittimet. Streamin perässä oli kolvailun jälkiä liittimissä, putsasin ne. Sillä ei ollut mitään vaikutusta.

Vasemman etukaiuttimen ja maadoitusjohdon päät oli jeppeteipillä merkattu rammarin takana. Seurailin mihin maadoitusjohto päättyi koska epäilin toisen pään hapettuneen. Pitkän kuorimisen jälkeen löytyi maadoitusjohdon päätepysäkki kuskin ovesta ja siellä oli kunnossa oleva liitin. Vika ei voinut johtua siitä.

Paneeleja purkaessani huomasin että kun heiluttelin oveen menevää johtonippua, radio heräsi taas henkiin ja toimii nyt moitteetta. Epäilen että ovessa oleva liitos, korin puolella, ennen kumisukkaa, on löystynyt tai viallinen ja siinä on kosketushäiriö.

Jos kun tuo palaa taas pitää kokeilla juottaa piuha yhteen ja ohittaa tämä liitin. Mitähän virkaa tuollaisella ylipäätänsä on?
RS Octavia II pre-facelift kombi


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Takapää jyrisee, taitaa olla pyörän laakeri finaalissa. Tietäis vaan että kumpi  ???


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Takapää jyrisee, taitaa olla pyörän laakeri finaalissa. Tietäis vaan että kumpi  ???

Takapää tunkilla ylös ja kokeilee pyöritellä molempia renkaita, jos niissä tuntuu välystä. Kyllä tuon luulisi aika helposti löytyvän, jos oikein kunnolla jo jurisee. Paljonko on muuten autolla jo ajettu? Mietin tässä vaan, mikä mahtaa olla normaaliolosuhteissa noiden kesto...


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Takapää jyrisee, taitaa olla pyörän laakeri finaalissa. Tietäis vaan että kumpi  ???

Takapää tunkilla ylös ja kokeilee pyöritellä molempia renkaita, jos niissä tuntuu välystä. Kyllä tuon luulisi aika helposti löytyvän, jos oikein kunnolla jo jurisee. Paljonko on muuten autolla jo ajettu? Mietin tässä vaan, mikä mahtaa olla normaaliolosuhteissa noiden kesto...

Välystä noissa laakereissa ei ole ollenkaan, reilu viikko sitten juuri katsastettu.
Auto on -06 vm ja kohta ajettu 200tkm. Että hyvin on kyllä laakerit kestäny.