vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1263878

Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Välystä noissa laakereissa ei ole ollenkaan, reilu viikko sitten juuri katsastettu.
Auto on -06 vm ja kohta ajettu 200tkm. Että hyvin on kyllä laakerit kestäny.

Onko pois suljettu jo se vaihtoehto että jyrinä tulee renkaista? Eli oletko koittanut vaihtaa renkaat takaa eteen ja toisinpäin, jos ne ovat spekseiltään identtiset?


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Välystä noissa laakereissa ei ole ollenkaan, reilu viikko sitten juuri katsastettu.
Auto on -06 vm ja kohta ajettu 200tkm. Että hyvin on kyllä laakerit kestäny.

Onko pois suljettu jo se vaihtoehto että jyrinä tulee renkaista? Eli oletko koittanut vaihtaa renkaat takaa eteen ja toisinpäin, jos ne ovat spekseiltään identtiset?

Renkaat on vaihdettu edestä taakse ja takaata eteen. Jyrinä senkun jatkuu. Huomenna menee oikeanpuolen takalaakeri vaihtoon. Ja jos sekään ei auta, niin sitten perjantaina myös vasemmanpuoleinen.
120e laakeri...ihanan halpaa.
Kun käännän vasemmalle, niin jyrinä hiljenee ja oikealle kääntyessä hiljenee.


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Välystä noissa laakereissa ei ole ollenkaan, reilu viikko sitten juuri katsastettu.
Auto on -06 vm ja kohta ajettu 200tkm. Että hyvin on kyllä laakerit kestäny.

Onko pois suljettu jo se vaihtoehto että jyrinä tulee renkaista? Eli oletko koittanut vaihtaa renkaat takaa eteen ja toisinpäin, jos ne ovat spekseiltään identtiset?

Renkaat on vaihdettu edestä taakse ja takaata eteen. Jyrinä senkun jatkuu. Huomenna menee oikeanpuolen takalaakeri vaihtoon. Ja jos sekään ei auta, niin sitten perjantaina myös vasemmanpuoleinen.

Laakeri vaihdettu ja olihan se aika loppu. Oikeapuoli oli sökönä, perjantaina sitten toinen puoli ihan vaan varmuuden varalta.
Pikkusen meinas olla napa tiukasti kiinni, mutta noin metrin jatkovarrella lähti helposti irti, ainakin ku vierestä katselin  :D
120e laakeri...ihanan halpaa.
Kun käännän vasemmalle, niin jyrinä hiljenee ja oikealle kääntyessä hiljenee.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
No on kyllä melko "edullinen" laakeri ja tuohon hintaan sen olettaisi olevan marmoritiskiltä haettu alkuperäisosa?


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
No on kyllä melko "edullinen" laakeri ja tuohon hintaan sen olettaisi olevan marmoritiskiltä haettu alkuperäisosa?
Eipä ollu marmori kamaa, a-tarvike kamaa.
Ei oo pelkkä laakeri, kun tulee kokonaan uus napa.


Poissa Miki

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 1
    • Profiili
Octavia RS TDI 4/07 ollut minulla 10/10

5/2011 Ruskun pumppusuutin 1 sylinteri hajosi 93 000 km korjattu RS-huolto Tampere 1260€
6/2012 Vaihteiston pääakselin laakeri hajosi 122 000 km korjattu ja koeajossa pumppusuutin 4 sylinteri yhteensä 3750 €
9/2012 Pumppusuutin 128 000 km kustannusarvio 845€

Maahantuoja maksaa, ostin auton Saksasta.


Poissa TPP

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 138
    • Profiili
Rupes kuskinpuolelta puhaltaan pelkkää lämminta/kuumaa ilmaa. Oiskohan tuossa menny kuskinpuoleinen säätömoottori sököksi?! viime kesänä vaihettiin vänkärinpuolelle.
Octavia RS TDi HB -07     


Oxhide

  • Vieras
Menee taas hienosti RS:n kanssa >:( Just kun edellisistä vioista on toivuttu niin uutta pukkaa. Nyt ilmoittivat huollosta, että ilmastoinnin kompura viallinen sekä imusarjassa pahoja ongelmia. Rahaa menee about kolme tonttua jos noi laitattaa. Pitää alkaa metsästää kompuraa jostain....


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Menee taas hienosti RS:n kanssa >:( Just kun edellisistä vioista on toivuttu niin uutta pukkaa. Nyt ilmoittivat huollosta, että ilmastoinnin kompura viallinen sekä imusarjassa pahoja ongelmia. Rahaa menee about kolme tonttua jos noi laitattaa. Pitää alkaa metsästää kompuraa jostain....

Saksan ebaysta uutta kompuraa? Ei ole kai hinnalla pilattu ja lähettävät näköjään parilla kympillä suomeen...
Mitäs vikaa imusarjassa? Voisi jotenkin kuvitella että ainoa ongelma siinä olisi ilmavuoto jostain halkeamasta tms.  ???

Edittiä: Tuosta uusi imusarja hullun halpaan hintaan...  ;D

Selittävät tuolla ilmoituksen pohjallakin mitä noista hajoaa:

Lainaus
Q) What happens to the old ones?
A)  The mechanism that opens and closes 4 of the inlet tracts can cause a hole to develope in the plastic inlet manifold, the only fix is to replace the manifold with a new modified type, this one!
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 24, 2012, 06:15:45 ip kirjoittanut JaVa^ »


Oxhide

  • Vieras
Menee taas hienosti RS:n kanssa >:( Just kun edellisistä vioista on toivuttu niin uutta pukkaa. Nyt ilmoittivat huollosta, että ilmastoinnin kompura viallinen sekä imusarjassa pahoja ongelmia. Rahaa menee about kolme tonttua jos noi laitattaa. Pitää alkaa metsästää kompuraa jostain....

Saksan ebaysta uutta kompuraa? Ei ole kai hinnalla pilattu ja lähettävät näköjään parilla kympillä suomeen...
Mitäs vikaa imusarjassa? Voisi jotenkin kuvitella että ainoa ongelma siinä olisi ilmavuoto jostain halkeamasta tms.  ???

Edittiä: Tuosta uusi imusarja hullun halpaan hintaan...  ;D

Selittävät tuolla ilmoituksen pohjallakin mitä noista hajoaa:

Lainaus
Q) What happens to the old ones?
A)  The mechanism that opens and closes 4 of the inlet tracts can cause a hole to develope in the plastic inlet manifold, the only fix is to replace the manifold with a new modified type, this one!

Kiitos linkeistä! :) imusarjassa on ainakin vuotoa(halkeamia) ja läppävikaa.


Oxhide

  • Vieras
Menee taas hienosti RS:n kanssa >:( Just kun edellisistä vioista on toivuttu niin uutta pukkaa. Nyt ilmoittivat huollosta, että ilmastoinnin kompura viallinen sekä imusarjassa pahoja ongelmia. Rahaa menee about kolme tonttua jos noi laitattaa. Pitää alkaa metsästää kompuraa jostain....

Saksan ebaysta uutta kompuraa? Ei ole kai hinnalla pilattu ja lähettävät näköjään parilla kympillä suomeen...
Mitäs vikaa imusarjassa? Voisi jotenkin kuvitella että ainoa ongelma siinä olisi ilmavuoto jostain halkeamasta tms.  ???

Edittiä: Tuosta uusi imusarja hullun halpaan hintaan...  ;D

Selittävät tuolla ilmoituksen pohjallakin mitä noista hajoaa:

Lainaus
Q) What happens to the old ones?
A)  The mechanism that opens and closes 4 of the inlet tracts can cause a hole to develope in the plastic inlet manifold, the only fix is to replace the manifold with a new modified type, this one!

Kiitos linkeistä! :) imusarjassa on ainakin vuotoa(halkeamia) ja läppävikaa.

Imusarja on nyt vaihdettu ja täytyy sanoa, että nyt kulkee taas niiku RS:n pitää. Ei kuulu myöskään enää rahinaa konehuoneesta. Paljastui, että imusarjan läppäakseli oli poikki.

Kompuran hommaan varmaankin Saksasta  ;)


Poissa Artturi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 89
    • Profiili
Onko tua imusarjavikainen pumppari vai cr?
kaverin 170hv pumppari Pasuunasta meni imusarjan palat koneeseen,sai toisen moottorin etsiä :P
Kompuraan saa kuulemma vaihdettua pelkän siimapyöränkin,muttei merkkihuolto sellaista komponenttiä tunne..


Oxhide

  • Vieras
Onko tua imusarjavikainen pumppari vai cr?
kaverin 170hv pumppari Pasuunasta meni imusarjan palat koneeseen,sai toisen moottorin etsiä :P
Kompuraan saa kuulemma vaihdettua pelkän siimapyöränkin,muttei merkkihuolto sellaista komponenttiä tunne..

Pumppari tuo on. Juu ei ollu tuossakaan kaukana, että olis pitäny alkaa etsimään toista konetta  ;D



Poissa mjlehtom

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
  • Octavia RS II TDI CR Combi -08
    • Profiili
Samanlaista paukahtelua on alkanut esiintyä täälläkin. Löytyikö tähän ikinä ratkaisua?

Voisiko kyseessä olla apurungon pulttien venyminen ja apurunko pääsee liikkumaan, aiheuttaen tuon vaikeasti paikallistettavan kolinan? Ne pultithan on ns. murtopultit jotka on suunniteltu katkeamaan törmäyksessä, joten ovat ilmeisesti herkkiä ajanmyötä myös venymään. Jossain toisessa topicissa täällä oli muistaakseni varaosanumerotkin niille pulteille. Samaan alustaratkaisuun perustuvaan Golfiin on saatavissa ECS tuningilta normaalit pultit noiden murtopulttien tilalle, niin niiden ei pitäisi venyä. Tosin en sitten tiedä saako niitä täältä joltain paikalliselta yritykseltä, vai pitääkö tilata rapakon takaa.  :)

Auto kävi huollossa ja apurungon kiinnityspultit vaihdettiin uusiin alkuperäisiin ja paukahtelu hävisi samantien. Kiitoksia vaan vinkistä!


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Kerrankin osui arvaus kohdilleen, taidan mennä lottoamaan...  ;D

Paljonko muuten maksoi ko. pultit?