vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1263554

Poissa tonee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 54
    • Profiili
Itelle kun laitettiin pultit niin oiskohan maksanut 20-30e kaikki pultit, ei voi muistaa ;D


Poissa Klasu81

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 400
  • Skoda Octavia Combi vRS 2.0 TSI -14
    • Profiili
No niin... nyt Räsä on keksinyt, että voisipa alkaa nykimään kiihdyttäessä.
Tässä parin viikon aikana huomannut pikkuhiljaa voimistuvan nykimisen kun kiihdyttää ripeästi.
Nykiminen tuntuu n.1900-2500rpm ollen voimakkaimmillaan n.2300rpm kohdalla.

Mitäköhän tuossa voisi olla... :-\

Vikavaloja ei ole ja koodeista ei ole tietoa, kun en omista VAG-comia.

Polttoaineena käytetty pelkästään 98E5, eli bensa Räsä kyseessä.
Bad company corrupts


RedRäsä

  • Vieras
-06 combissa jälleen kontti aukeilee itsekseen eikä välillä avaa kahvasta. Puolen vuoden sisään vaihdettu uusi hipasukahva jolloin vika poistui, mutta palasi taas. Mikä näitä vaivaa saamari!


Poissa Jyrki

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Octavia 2.0 Tdi Rs -08
    • Profiili
-06 combissa jälleen kontti aukeilee itsekseen eikä välillä avaa kahvasta. Puolen vuoden sisään vaihdettu uusi hipasukahva jolloin vika poistui, mutta palasi taas. Mikä näitä vaivaa saamari!

Ootko kahvalle meneviä piuhoja tarkastellu?
Lähinnä kontin luukun saranapuolelta.


Poissa mjlehtom

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
  • Octavia RS II TDI CR Combi -08
    • Profiili
Kerrankin osui arvaus kohdilleen, taidan mennä lottoamaan...  ;D

Paljonko muuten maksoi ko. pultit?

Meni Laakkosen piikkiin, joten en summaa nähnyt kun vilaukselta. Oliskohan ollut jotain parin kympin luokkaa.


Poissa Mika352

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 30
    • Profiili
No niin... nyt Räsä on keksinyt, että voisipa alkaa nykimään kiihdyttäessä.
Tässä parin viikon aikana huomannut pikkuhiljaa voimistuvan nykimisen kun kiihdyttää ripeästi.
Nykiminen tuntuu n.1900-2500rpm ollen voimakkaimmillaan n.2300rpm kohdalla.

Mitäköhän tuossa voisi olla... :-\

Vikavaloja ei ole ja koodeista ei ole tietoa, kun en omista VAG-comia.

Polttoaineena käytetty pelkästään 98E5, eli bensa Räsä kyseessä.
Kulkeeko muuten kumminkin normaalisti? Itellä rikkoutui polttoainepumpun päässä oleva kuppi nokka-akselille ja oireilli kiihdyttäessä nykimällä eikä kulkenutkaan yli 110km/h, 6 vaihteella pienillä kierroksilla kaasu pohjaan syttyi vikavalo.


RedRäsä

  • Vieras
-06 combissa vilkku jää päälle eli ei palaudu rattia takaisin käännettäessä. Onko se sitten uuden viiksen hommaus? Mikä näitä vaivaa :-)


Poissa Klasu81

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 400
  • Skoda Octavia Combi vRS 2.0 TSI -14
    • Profiili
Kulkeeko muuten kumminkin normaalisti? Itellä rikkoutui polttoainepumpun päässä oleva kuppi nokka-akselille ja oireilli kiihdyttäessä nykimällä eikä kulkenutkaan yli 110km/h, 6 vaihteella pienillä kierroksilla kaasu pohjaan syttyi vikavalo.

Kyllä tuo normaalisti tuntuu kulkevan. Nykiminen vain häiritsee. Eniten tuntuu nykivän kylmällä koneella.
Pitäis varmaan käydä tarkistuttamassa tuo pa-pumpun paininkuppi.
Bad company corrupts


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
-06 combissa vilkku jää päälle eli ei palaudu rattia takaisin käännettäessä. Onko se sitten uuden viiksen hommaus? Mikä näitä vaivaa :-)

Kyllähän tuo vahvasti siltä vaikuttaa. Tosin pikaisella googletuksella en löytänyt mistään Ocusta tai saman ikäluokan sisarmallista tuollaista ongelmaa... Täysin seonneita tapauksia on kyllä, joissa vilkku jää vilkuttamaan, vaikka viiksen palauttaisikin takaisin keskiasentoon. Joka tapauksessa taitaa edessä kuitenkin olla ratin irroitus ja viiksen vaihto...  :)


Poissa biglimited

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 58
    • Profiili
RS bensafarkku vm 2007 hommattiin perheeseen pari viikkoa sitten. Kun otin ekan kyytiläisen, huomattiin että kaksialueilmastointi puhalta esim 22c/22c asetuksilla hanttarin puolelta vain kylmää. Tilanne tasoittuu kun laittaa oikean puolen HI-asentoon. Anturi vai läppävika? Lohjalaisen myyjäliikkeen kanssa sovittu että vien auton Turussa asuvana Metroautoon tarkastettavaksi, heidän piikkiin ymmärtääkseni...
RS Octavia III dieselfarkulla ja Possulla mennään... Kaks prätkää myös tallissa


Poissa biglimited

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 58
    • Profiili
Itse itselleni vastaten. Anturi oli sökönä, löytyy kuulemma hanskalokeron takaa eikä montaa kymppiä maksa. Pääsee myyjäliike halvalla ;)
RS Octavia III dieselfarkulla ja Possulla mennään... Kaks prätkää myös tallissa


Poissa hezzuu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 19
    • Profiili
No niin... nyt Räsä on keksinyt, että voisipa alkaa nykimään kiihdyttäessä.
Tässä parin viikon aikana huomannut pikkuhiljaa voimistuvan nykimisen kun kiihdyttää ripeästi.
Nykiminen tuntuu n.1900-2500rpm ollen voimakkaimmillaan n.2300rpm kohdalla.

Mitäköhän tuossa voisi olla... :-\

Vikavaloja ei ole ja koodeista ei ole tietoa, kun en omista VAG-comia.

Polttoaineena käytetty pelkästään 98E5, eli bensa Räsä kyseessä.


Puolat/tulpat/ ilmamassamäärämittari..nuo nyt ensiksi tulee mieleen.


Poissa Amso

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 1
    • Profiili
Kirjotellaas tänne eka viesti..  ;D elikkäs pakokaasujärjestelmän merkkivalo on välistä vilahdellu.. nytten taas syttyi, torquella luettu koodi p2540. Low pressure fuel system sensor circuit Range/performance... Onkohan kellään kokemuksia moisesta tai veikkauksia? kyseessä siis tfsi -06, alle 70tkm.


Poissa tume2011

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Njoo tänään oma räsä sanoi sopimuksen irti. Pistetää hieman tarkempaa tietoa jos joltain ammattilaiselta
saisi vaikka vinkkejä.

Eli autossa noin kaksi viikkoa sitten huomasin kummaa "nykimistä". Auto meinasi sammua kesken ajon tai
kiihdyttäessä. Tämän ajo reissun jälkeen moottorin vikavalo syttyi mutta auto toimi täysin normaalisti seuraavat
kaksi viikkoa. Tänään päivällä huomasin perstuntumalla kiihdyttäsessä pientä nuhaisuutta. Illalla sitten keskellä
risteystä auto pätki pari kertaa jonka jälkeen sammui, kokeilin käynnistää pari kertaa mutta heikosti lähtee käyntiin
ja pysyy käynnissä vain noin 4-5 sekunttia. ja kaasua painatteassa sammuu välittömästi.

Huomenna hinauksella korjaamolle. Olis kiva jos asiaan enemmän perehtyneet osais antaa jotain osviittaa mistä
ongelmasta voisi olla kyse. Kiitos jo etukäteen!!

Lisätään vielä että autona -06 tfsi 105tkm ajettuna.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 30, 2012, 10:42:28 ip kirjoittanut tume2011 »


Poissa TPP

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 138
    • Profiili
Rupes tänään moottorin lämpömittari temppuileen, seilaa sekä ajossa että tyhjäkäynnillä. Vikakoodeja ei löytyny. termari vai lämpötilaanturi särki?! vai mistähän osais lähtä syytä ettimään?
Octavia RS TDi HB -07