vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1263689

Poissa tume2011

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Oma vika selvisi huoltamolla, bensapaineen alipaineanturi oli porsinut, osa maksoi 50 egee ja koko homma 270 euroa
Turun rintajoupilla. Onneksi ei mitään vakavampaa!


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Aamulla 10km ajoa, hehkun valo vilkku kaks kertaa ja auto sammu. Ei lähde uudestaan käyntiin. Hinauspalvellua lähimpään korjaamoon. Nyt odotellaan tuomiota, villi veikkaus on että jälleenkerran suutin paskana. Ihana auto tuo skodilac. :)


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Aamulla 10km ajoa, hehkun valo vilkku kaks kertaa ja auto sammu. Ei lähde uudestaan käyntiin. Hinauspalvellua lähimpään korjaamoon. Nyt odotellaan tuomiota, villi veikkaus on että jälleenkerran suutin paskana. Ihana auto tuo skodilac. :)

Ja suutinhan se oli paskana, maahatuoja ei voi tulla vastaan osissa eikä korjauksessa kun auto on väärässä liikkeessä korjattavana (volkkarilla)


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Aamulla 10km ajoa, hehkun valo vilkku kaks kertaa ja auto sammu. Ei lähde uudestaan käyntiin. Hinauspalvellua lähimpään korjaamoon. Nyt odotellaan tuomiota, villi veikkaus on että jälleenkerran suutin paskana. Ihana auto tuo skodilac. :)

Ja suutinhan se oli paskana, maahatuoja ei voi tulla vastaan osissa eikä korjauksessa kun auto on väärässä liikkeessä korjattavana (volkkarilla)

Ykköspytyn suutin, hinta töineen 730e
Nyt olis sit kaikki kertaalleen vaihdettu, saas nähdä koska alkaa kierros uudestaan.


Poissa juzbe

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
    • Profiili
Minulla myös ykköspytyn suutin sökönä, hinta sen 750 töineen hämeenlinnassa. Kesällä meni ilmastoinnin kompura paskaks, hinta töineen 900 :( kyllä on halpaa hupia ajaa rs versiolla


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Minulla myös ykköspytyn suutin sökönä, hinta sen 750 töineen hämeenlinnassa. Kesällä meni ilmastoinnin kompura paskaks, hinta töineen 900 :( kyllä on halpaa hupia ajaa rs versiolla


Paljonko oli kilometrejä autossa, kun suutin pamahti? Ilmeisesti ei ole autossa aukoton huoltohistoria merkkiliikkeen tekemänä, jos itse jouduit maksumieheksi?


Poissa Jaypee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
    • Profiili
No niin... nyt Räsä on keksinyt, että voisipa alkaa nykimään kiihdyttäessä.
Tässä parin viikon aikana huomannut pikkuhiljaa voimistuvan nykimisen kun kiihdyttää ripeästi.
Nykiminen tuntuu n.1900-2500rpm ollen voimakkaimmillaan n.2300rpm kohdalla.

Onko ongelman aiheuttaja selvinnyt? Itsellä on ollut jo useita kuukausia samanlainen ongelma. Taisi ensimmäisiä kertoja ilmetä toukokuussa. Tuntuu siltä kuin nykiminen olisi vain kasvanut ajan saatossa. Tunnustautuuko joku muu kohtalotoveriksi?

Itse olen kysynyt asiaa merkkikorjaamosta parikin kertaa. Sekä ehdotellut tunnettuja vikoja aiheuttajaksi. Eivät kuulemma ole kuulleetkaan moisista...

Auto kävi juuri viimeviikolla huollossa merkkihuollossa. Käskin tutkia asiaa, ei kuulemma vikaa kun ei ole vikalokissa merkintää. Tenttasin huollon kaveria pitempään asiasta ja ei kuulemma ko. nykiminen tunnettu vika heillä eikä maahantuojalla.

Itse veikkaisin tuota polttoainepumpun "kuppia" tai sitten kannenimupuolen karstoittumista egr:n toimesta syylliseksi (perustuu ihan ei-ammattitaitoiseen mutuun). Ei vain jaksaisi sokkona lähteä purkamaan..

Autona -06 160tkm ajettu tfsi RäSä


Poissa Klasu81

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 400
  • Skoda Octavia Combi vRS 2.0 TSI -14
    • Profiili
Onko ongelman aiheuttaja selvinnyt? Itsellä on ollut jo useita kuukausia samanlainen ongelma. Taisi ensimmäisiä kertoja ilmetä toukokuussa. Tuntuu siltä kuin nykiminen olisi vain kasvanut ajan saatossa. Tunnustautuuko joku muu kohtalotoveriksi?

Itse olen kysynyt asiaa merkkikorjaamosta parikin kertaa. Sekä ehdotellut tunnettuja vikoja aiheuttajaksi. Eivät kuulemma ole kuulleetkaan moisista...

Auto kävi juuri viimeviikolla huollossa merkkihuollossa. Käskin tutkia asiaa, ei kuulemma vikaa kun ei ole vikalokissa merkintää. Tenttasin huollon kaveria pitempään asiasta ja ei kuulemma ko. nykiminen tunnettu vika heillä eikä maahantuojalla.

Itse veikkaisin tuota polttoainepumpun "kuppia" tai sitten kannenimupuolen karstoittumista egr:n toimesta syylliseksi (perustuu ihan ei-ammattitaitoiseen mutuun). Ei vain jaksaisi sokkona lähteä purkamaan..

Autona -06 160tkm ajettu tfsi RäSä

Joo ei ole muutosta tilanteessa. Edelleen nykii.

Käytin autoa kolme kertaa Miettisellä mutta eivät saaneet vikaa pois. Vikakoodeja oli vain aktiivihiilisäiliöstä johonka vaihdettiin uusi sisältö ja jonkinlainen magneettiventtiili. Nämäkään ei vikaa poistanut. Lisäksi Miettisen mielestä vikaa ei enään ole, kuitenkin tänäkin aamuna nyki kylmänä.

Pa-pumpun paininkuppia epäilin, mutta kun nykiminen loppuu kylmänä niin se ei oikein tunnu loogiselta vian aiheuttajalta.

Pitää varmaan viedä jollekkin joka oikeasti tuntee tfsi koneet...
Bad company corrupts


Poissa Klasu81

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 400
  • Skoda Octavia Combi vRS 2.0 TSI -14
    • Profiili
Rupes tänään moottorin lämpömittari temppuileen, seilaa sekä ajossa että tyhjäkäynnillä. Vikakoodeja ei löytyny. termari vai lämpötilaanturi särki?! vai mistähän osais lähtä syytä ettimään?

Vieläkö on vika päällä?
Oletko katsonut että vika on mittarissa vai anturissa? Todellisen tai ainakin todentuntuisemman lämpötilanhan voi katsoa Climatronikin kautta.
Omassa Ocussa lämpömittarin neula nousee nopeammin kuin todelliset lämmöt.
Bad company corrupts


Poissa TPP

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 138
    • Profiili
Rupes tänään moottorin lämpömittari temppuileen, seilaa sekä ajossa että tyhjäkäynnillä. Vikakoodeja ei löytyny. termari vai lämpötilaanturi särki?! vai mistähän osais lähtä syytä ettimään?

Vieläkö on vika päällä?
Oletko katsonut että vika on mittarissa vai anturissa? Todellisen tai ainakin todentuntuisemman lämpötilanhan voi katsoa Climatronikin kautta.
Omassa Ocussa lämpömittarin neula nousee nopeammin kuin todelliset lämmöt.

Nyt harvemmin tehnyt tuota. En o Climatronikista tarkistellu. jotenki vaikuttas tuolta anturi vialta ku tosiaan viisari "humppaa ylös ja alas". Normaalistihan se nousee aikalailla tasaisesti siihen puoleen väliin. ja tuntuu et aina ku tuo vika ilmenee ni rupiaa auto nykimään..
Octavia RS TDi HB -07     


Poissa tmu

  • vRS jäsen
  • Varikkotyttö
  • *****
    • Viestejä: 37
  • Octavia III Combi RS 2.0 TDI -15
    • Profiili
Liityin sitten minäkin pumppusuutinlaulukuoroon. Osa 1/4 jätti tien päälle kun mittarissa n. 106000km.
Kustannusmielessä kävi sinänsä hyvin kun ajoturva kuljetti huoltoon ja remonttilasku meni maahantuojalle. Tässä vaiheessa täytyy olla tyytyväinen merkkiliikkeen huoltoleimoihin. Vähän närästää tietoisuus siitä että tod.näk. 3 kertaa saa vielä kokea hinauspalvelua :(


Poissa tumpelo85

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 29
    • Profiili
Nonii itekki joutu liittymään suutinongelma kööriin, mittarissa 230tkm ja käsittääkseni ensimmäinen suutin mikä laukes :)
luulin jo että auton käyntihäiriöt johtu tuosta mutta eipä johtunutkaan .. remontin jälkee sama ongelma (Eli auto käy tyhjäkäynnillä "pätkimällä ravistaa konetta") huoltomies meinas että kaikki ei oo kunnossa autossa mutta mitään vikakoodeja ei skodillakki anna :( ... ei viittis arvaamallakaa mitää alakaa vaihtelee :(  ... onko jollaki vastaavaa ongelmaa ja ratkaisua???


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Nonii itekki joutu liittymään suutinongelma kööriin, mittarissa 230tkm ja käsittääkseni ensimmäinen suutin mikä laukes :)
luulin jo että auton käyntihäiriöt johtu tuosta mutta eipä johtunutkaan .. remontin jälkee sama ongelma (Eli auto käy tyhjäkäynnillä "pätkimällä ravistaa konetta") huoltomies meinas että kaikki ei oo kunnossa autossa mutta mitään vikakoodeja ei skodillakki anna :( ... ei viittis arvaamallakaa mitää alakaa vaihtelee :(  ... onko jollaki vastaavaa ongelmaa ja ratkaisua???

Vaihdettiinko uudet johdot samalla kun suutin vaihdettiin??
Ettei vaan olis toinenkin suutin menossa (en maalaa piruja seinille)


Poissa tumpelo85

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 29
    • Profiili
Nonii itekki joutu liittymään suutinongelma kööriin, mittarissa 230tkm ja käsittääkseni ensimmäinen suutin mikä laukes :)
luulin jo että auton käyntihäiriöt johtu tuosta mutta eipä johtunutkaan .. remontin jälkee sama ongelma (Eli auto käy tyhjäkäynnillä "pätkimällä ravistaa konetta") huoltomies meinas että kaikki ei oo kunnossa autossa mutta mitään vikakoodeja ei skodillakki anna :( ... ei viittis arvaamallakaa mitää alakaa vaihtelee :(  ... onko jollaki vastaavaa ongelmaa ja ratkaisua???

Vaihdettiinko uudet johdot samalla kun suutin vaihdettiin??
Ettei vaan olis toinenkin suutin menossa (en maalaa piruja seinille)

joo uus johtosarja. tehtiin jakoremmi huolto samalla. nyt ku oon ajellu päivän nii oireet on hävinny mutta silti nyt tärryyttää kokoajan tyhjäkäynnillä sillai että ku parkissa seisoo nii tuntee sisälle tärinän :( ennen remonttia oireet ilmeni ku oli kone lämmenny hiukan, ja tärinä /koneen heilunta oli suurempaa.. että ota tässä ny selvää että mistä kiikastaa..


Poissa mixa76

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 128
  • Octavia vRS 2.0 TDI -07 farkku
    • Profiili
...tehtiin jakoremmi huolto samalla.

Veikkaampa, että ajoituksessa on hienosädölle tarvetta...  8)
Vcds:llä tsekkaa arvot, tai työn tehneessä paikassa. Vaikka 'lukitustapit' sun muut vehkeet ovat käytössä, niin eivät ne sentään 0-toleranssissa ole. Voi jäädä yli 0,5 asteen heitto...