vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1264090

Poissa misha

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 13
    • Profiili
Moro kaikille, eka postaus tälle foorumille.

Omassa autossa (2008 TDI RS Combi) on ollut seuraavat viat:

n. 60tkm kohdalla vakkarin viiksen päässä olevasta keinuvivusta hävisi "naksahtava tunto" alaspäin painettaessa. Toimi kuitenkin, joten annoin sen olla.

Viime heinäkuun lopulla (116tkm) pasahti ykkössylinterin pumppusuutin ja nyt lokakuun lopulla (123tkm) sama juttu kakkossylinterin kanssa. Skoda-ajoturva toimi hyvin ja molemmat korjaukset ja osat menivät 100% maahantuojan piikkiin ilman mitään vääntämistä.

Ostin autoni kesällä 2008 esittelyautona ja ehdin kehua Skodan maasta taivaisiin ajettuani neljä vuotta käytännössä täysin viattomalla autolla, kunnes pumppusuutinongelmat alkoivat. Nyt olis tarkoitus odotella millainen uudesta RS:stä tulee ominaisuuksien ja hinnan suhteen, ja vaihtaa sitten ehkä siihen. Ikävä kyllä pitänee varautua siihen, että jää vielä pari kertaa tielle ennen sitä...


Poissa KK-85

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 42
    • Profiili
Noniin. Columbuksen navi alkanut temppuilemaan. Soittimesta pitäisi katketa virta kun ottaa avaimet virtalukosta mutta eipä katkea enää. Pitää napista sammuttaa ja pistää päälle..jos nyt sattuu ees heti lähtemään käyntiin. Välillä myös virta katkeaa itsekseen ykskaks kesken ajon, tällöin lähtee suoraan napista päälle. Oisko jossain johto löysällä tms.? Oisko jollain vinkkejä millä soittimen sais irti että vois tutkailla johdotuksia? Tai kuvaa millaiset "avaimet" siihen tarvittaisiin.
-08 COMBI RS TDI


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Tuolta löytyy kuvallisia ohjeita, tosin ohjeen aiheena on streamin korvaus MFD2:sella, mutta kyllä siitä idea selviää: http://octavia-vrs.com/cms/content/mfd2-install-guide


Poissa TPP

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 138
    • Profiili
Ovat kuulemma kesällä Helkamalla tiukentaneet pumppusuuttimien osalta korvauksia. just soitti huollosta et tarkistavat tarkkaan huoltokirjan et miten asia on, itelläni löyty 1 merkintä "ei merkkihuollosta" öljynvaihto 15000 väliin normihuollosta, eipähän hoksannu erikseen sanoa sillon ettei tarvi merkintää vihkoon laittaa. Mutta toisaalta suuttimien hinnat on tulleet alaspäin ettei vituta läheskään ni paljoa!!   >:(
Octavia RS TDi HB -07     


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Kyllähän sillä tietysti on väliä, missä autoon vaihdetaan öljyt, varsinkin kun noi suuttimet hajoaa siitä syystä että niiden eristeet pettää ja öljy aiheuttaa oikosulun suuttimessa... Mitähän ne seuraavaksi keksii ettei tarvitsisi tyyppivikaa korjata firman piikkiin? Varmaan pitää olla tankkauskuitit esittää että autossa on käytetty vain Neste Pro Dieseliä...  ;D
Melko surkuhupaisaa touhua kyllä, kun esim briskodan sivuilta olen lueskellut että ovat joissain tapauksissa vaihtaneet kiltisti kaikki suuttimet heti uusiin Skodan piikkiin, kun yksikin vaan hajoaa.

Mikä muuten on tämän hetken listahinta tuolle suuttimelle?


Poissa TPP

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 138
    • Profiili
Onhan se kun ostaa ite öljyt jä käyttää ne vaihattamassa ni paskaahan sitä silloin laitetaan.. kuulemma ni pitkästi menny km jo yli ettei tehas maksa maahantuojalle tuosta mitään. Nykyään kuvat huolto vihosta laitetaan maahantuojalle et ne siitäki vielä katsoo että on pistetty "oikiat" öljyt sisään!

n.550€ maksaa tällähetkellä. Vaihetaan nyt sitte joululahjana itelle nuo pari suutinta mitkä siihen on vaihtamatta, ni ei pitäs sen jälkeen ainakaan suuttimien takia soitella hinuria paikalle!  ;D
Octavia RS TDi HB -07     


Poissa juzbe

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
    • Profiili

Javalle vastaus, eli kilsoja tällä hetkellä tasan 200 tkm. Juu sitä ne sanoivat,että aukoton merkkihuollon kirja pitää olla
jos maahantuojalta korvausta halajaa. No viime viikolla vaihdettiin vielä suuttimien johtosarja ns. hyvityksenä liikkeen piikkiin,
hintaa silläkin kapistuksella olis ollu 150 plus työt päälle.


Poissa antti-boy

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 23
    • Profiili
Skoda päätti antaa ennenaikaisen joululahjan ja heitti jarrupalojen kuluneisuusvalon kojetauluun. Ajattelin nyt sitten kerralla vaihtaa koko kierroksen kun nuo levytkin ovat aika kulahtaneet, joten minkäslaiset levyt ja palat tuohon nyt mahtaa sitten mennä, etulevyn halkaisijaksi löysin 312mm, mutta entäpä takalevy ? Paloista ei myöskään ole mitään tietoa... Ajattelin selvitä tästä budjettiratkaisulla ja mennä hakemaan osat motonetistä, ei vaan viitsisi niitä vääriä mennä hakemaan kun tuskin siellä tiskillä ovat aiheesta sen viisaampia ?


Poissa RäsäSokota

  • Administrator
  • Apukuski
  • *****
    • Viestejä: 385
  • Octavia Combi vRS 4x4
    • Profiili
Skoda päätti antaa ennenaikaisen joululahjan ja heitti jarrupalojen kuluneisuusvalon kojetauluun. Ajattelin nyt sitten kerralla vaihtaa koko kierroksen kun nuo levytkin ovat aika kulahtaneet, joten minkäslaiset levyt ja palat tuohon nyt mahtaa sitten mennä, etulevyn halkaisijaksi löysin 312mm, mutta entäpä takalevy ? Paloista ei myöskään ole mitään tietoa... Ajattelin selvitä tästä budjettiratkaisulla ja mennä hakemaan osat motonetistä, ei vaan viitsisi niitä vääriä mennä hakemaan kun tuskin siellä tiskillä ovat aiheesta sen viisaampia ?

Motonet nettisivuilta lainattua...

22-5968  Jarrulevy VAG 312mm eteen
            Octavia-II Eteen JÄÄHD jos ø312mm ( yleensä 2,0FSi/TFSi/TDi 16"/17"-vanteet)

22-5969 Jarrulevy VAG 04-> 286mm
            Octavia-II Taakse jos ø286mm

Palat menee kyl sitten arvauksen puolelle  :-\

22-1778 Jarrupalat VAG Ate 03->
            Octavia-II Eteen jos 156x66mm (yleensä 2,0FSi/2,0TFSi/2,0TDi)

22-1779 Jarrupalat VAG Lucas/taka 03->
            Octavia-II Taakse jos Lucas/105x56mm (yleensä)


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Onko kukaan törmännyt Octavian kanssa sellaiseen ongelmaan, että ohjaus ikäänkuin pykältää keskialueella? Parhaiten tuon huomaa matka-ajossa, jolloin tulee normaalisti tehtyä hyvin pientä ohjausliikettä. Erittäin ärsyttävä piirre, kun ohjaus tökkii. Pienessä vauhdissa taas ei huomaa mitään ongelmaa. Yritin forumin hakutoiminnolla etsiä tietoa tästä ongelmasta, mutta vain muutamalla käyttäjällä oli ollut samanlaisia oireita, eikä varsinaisesta ongelman ratkaisusta ole ollut puhetta. Kesärenkailla ei tuota ongelmaa ollut ja se onkin nyt mielestäni alkanut vasta näiden pakkasien aikana. Ohjausvaihdeko tuolta nyt sitten on kajahtamassa, vai mikä voisi olla vikana?


Poissa antti-boy

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 23
    • Profiili
Teille ketkä pähkäilette noiden pumppusuuttimien kanssa kun niitä ei suostuta syystä tai toisesta korjaamaan takuuseen niin koittakaapa viedä autoanne laakkoselle tai jollekkin volkkarin merkkihuollolle, ainakin kaveri tiesi jyväskylän autotarvikkeesta kertoa (toimii autonasentajana) että volkkari on antanut suuttimille 7 vuoden pidennetyn ns. goodwill takuun.


Poissa mixa76

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 128
  • Octavia vRS 2.0 TDI -07 farkku
    • Profiili
Onko kukaan törmännyt Octavian kanssa sellaiseen ongelmaan, että ohjaus ikäänkuin pykältää keskialueella?

Itseasiassa olen, ihan tässä lähiaikoina ilmennyt. Ennemminkin tuntuu sellainen pikkuinen "tyhjä" kohta ohjauksessa, kun hiukan kääntää (juuri matkanopeudessa kulkusuuntaa hienosäätäessä) ja sitten "ottaa kiinni". Akku vaihtui tuossa joku aika sitten, joten sillä saattaa olla osansa asiassa? Onkohan olemassa "ohjauksen sopeutus" proseduuria? Huomenna kärry menee pajalle muissa merkeissä (mm. etualatukivarren helat), niin kyselen samalla tuota.  8)


Poissa mixa76

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 128
  • Octavia vRS 2.0 TDI -07 farkku
    • Profiili
Teille ketkä pähkäilette noiden pumppusuuttimien kanssa kun niitä ei suostuta syystä tai toisesta korjaamaan takuuseen niin koittakaapa viedä autoanne laakkoselle... volkkari on antanut suuttimille 7 vuoden pidennetyn ns. goodwill takuun.

VW tuskin korvailee Skodan suuttimia, vaikka saman konsernin jäsen onkin...  ::)


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Onko kukaan törmännyt Octavian kanssa sellaiseen ongelmaan, että ohjaus ikäänkuin pykältää keskialueella?

Itseasiassa olen, ihan tässä lähiaikoina ilmennyt. Ennemminkin tuntuu sellainen pikkuinen "tyhjä" kohta ohjauksessa, kun hiukan kääntää (juuri matkanopeudessa kulkusuuntaa hienosäätäessä) ja sitten "ottaa kiinni". Akku vaihtui tuossa joku aika sitten, joten sillä saattaa olla osansa asiassa? Onkohan olemassa "ohjauksen sopeutus" proseduuria? Huomenna kärry menee pajalle muissa merkeissä (mm. etualatukivarren helat), niin kyselen samalla tuota.  8)

Sähköinen ohjaustehostinhan tuossa on ja sille on oma ohjausmodulinsa, johon on joskus ajettu jopa jotain päivityksiä. Käsittääkseni VCDS:llä pystyy myös säätämään tuon ohjauksen herkkyyttäkin. Ohjauskulman tunnistimeenhan on kai kalibrointimahdollisuuskin, mutta vaikuttaisiko se tuohon ongelmaan? Jäämme odottamaan tuloksia, jos tosiaan saisit jotain infoa sieltä pajalta.  :)
Omassa koslassa tosin ei ole akkua käytetty irti useampaan kuukauteen, joten en ihan suoraan syyttäisi sitä.


Poissa uncasimo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 37
  • Combi RS TDI -08
    • Profiili
Onko kukaan törmännyt Octavian kanssa sellaiseen ongelmaan, että ohjaus ikäänkuin pykältää keskialueella?

Itseasiassa olen, ihan tässä lähiaikoina ilmennyt. Ennemminkin tuntuu sellainen pikkuinen "tyhjä" kohta ohjauksessa, kun hiukan kääntää (juuri matkanopeudessa kulkusuuntaa hienosäätäessä) ja sitten "ottaa kiinni". Akku vaihtui tuossa joku aika sitten, joten sillä saattaa olla osansa asiassa? Onkohan olemassa "ohjauksen sopeutus" proseduuria? Huomenna kärry menee pajalle muissa merkeissä (mm. etualatukivarren helat), niin kyselen samalla tuota.  8)


Sähköinen ohjaustehostinhan tuossa on ja sille on oma ohjausmodulinsa, johon on joskus ajettu jopa jotain päivityksiä. Käsittääkseni VCDS:llä pystyy myös säätämään tuon ohjauksen herkkyyttäkin. Ohjauskulman tunnistimeenhan on kai kalibrointimahdollisuuskin, mutta vaikuttaisiko se tuohon ongelmaan? Jäämme odottamaan tuloksia, jos tosiaan saisit jotain infoa sieltä pajalta.  :)
Omassa koslassa tosin ei ole akkua käytetty irti useampaan kuukauteen, joten en ihan suoraan syyttäisi sitä.

Sama homma täällä! Eli nyt kun hieman kovemmat pakkaset alkoivat, niin tämä asia ilmeni. Kesärenkailla ei tuota ongelmaa ollut. Talvirenkaat ovat erikokoiset kuin kesärenkaat. Aluksi ajatteli, että johtuu siitä, että rengaskotelo on täynnä lunta ja jäätä johon rengas hankasi, mutta vika ei poistunut kun tyhjensin rengaskotelon. Mulla on melko surkeat kitkarenkaat, joissa ei noilla jäisillä tienpinnoilla pitoa ole juuri yhtään. Voisiko olla syynä, en tiedä. Mutta olen huomannut, että kuivalla tienpinnalla, kun pitoa on ei tätä ongelmaa esiinny.