vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1263631

Poissa uncasimo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 37
  • Combi RS TDI -08
    • Profiili
Hain juuri auton pois maahantuojan kustantamalta ovikoteloiden maalausreissulta ja kyselin tämän kampanjan perään.
Olivat aivan äimän käkenä, että mistä tiedän.

Kuitenkin asiaan: Olisivat vaihtaneet sitten mulle suuttimet samalla 4 päivän reissulla. Muttei ollut hyllyssä. Ensi viikolla bilika uudestaan pajalle ja sitten laitetaan 3 suutinta uusiksi. Vaikka aiemmin onkin jo kaksi vaihdettu.

Eli jos et olisi tiennyt, niin niitä ei olisi vaihdettu! On kyllä ihme toimintaa. "No vaihdetaan nyt sitten, kun kerran tiesit."

Mites muuten, jos on vaihtanut öljyt kerran esim AD:lla eli ei ole täysi Skoda-leimarivistö, vaihdetaanko suuttimet veloituksetta? Itsellä tosin onneksi on Skoda-leimat.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Mites muuten, jos on vaihtanut öljyt kerran esim AD:lla eli ei ole täysi Skoda-leimarivistö, vaihdetaanko suuttimet veloituksetta? Itsellä tosin onneksi on Skoda-leimat.

Muistaakseni tässä samassa topic:ssa on ollut tuosta puhetta että eivät siinä tapauksessa vaihda niitä veloituksetta, jos yksikin huolto on tehty muualla, kuin merkkiliikkeessä.


Metu69salemi

  • Vieras
Eli jos et olisi tiennyt, niin niitä ei olisi vaihdettu! On kyllä ihme toimintaa. "No vaihdetaan nyt sitten, kun kerran tiesit."

Olisi ne vaihtaneet muutenkin, mutta ihmettelivät että tieto oli mulle asti kiirinyt. Ilmeisesti se on sellainen hyshys juttu


Poissa Jyrki

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Octavia 2.0 Tdi Rs -08
    • Profiili
Juu itse soittelin perjantaina tuosta suutin asiasta. Kovasti kiertelivät että pitää mennä ensin suutin rikki ja sitten ehkä katsotaan asiaa.
No aikani juteltuani sedän kanssa alkoi tulemaan asiasta tietoa. Kertoi että aivan rajattu erä ainoastaan kuuluu tämän vaihdon piiriin.
Jännä vaan ku ei aluksi tiennyt koko asiasta.

No taas samaan asiaan. Ei voi kuulemma purkamatta tietää mitkä suuttimet minulla on joten ei vaihdeta. No taas väännettiin kättä.
Lopulta hän keksi katsoa rekisterinumeron perusteella tehtaan tietokantaa ja kuinka ollakkaan autoni kuuluu tähän rajattuun ryhmään.

Torstaina auto pajalle ja purkavat suuttimet esiin. Jos ovat viallista sarjaa niin vaihdetaan. Jos eivät niin mylly takaisin kasaan ja kovaa ajoa.
Tämähän ei luonnollisesti maksa sitten mitään. Varmistin sen tarkkaan.

Puhelun lopuksi sanoi vielä että asiahan on vähän salainen joten hys hys. Niin varmaan.

Vaatikaahan vain palvelua. Kyllä sitä saa kun tarpeeksi rasittava osaa olla.


Poissa Uge

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 44
  • Octavia II RS
    • Profiili
Mikähän veivari siellä on ollut puhelimessa? Tehtaan kampanjat ei ole salaisia, on vaan sellaisia jotka ilmoitetaan trafille ja auto kutsutaan korjaamolle, sitten on sellaisia jotka tehdään kun auto käy korjaamolla vaikkapa huollossa. Tai sammuu tielle kesken ajon  :)


Poissa Jyrki

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Octavia 2.0 Tdi Rs -08
    • Profiili
Mikähän veivari siellä on ollut puhelimessa? Tehtaan kampanjat ei ole salaisia, on vaan sellaisia jotka ilmoitetaan trafille ja auto kutsutaan korjaamolle, sitten on sellaisia jotka tehdään kun auto käy korjaamolla vaikkapa huollossa. Tai sammuu tielle kesken ajon  :)


Juu en tiedä mikä veivari oli,mutta alko jo tuskastuttamaan välillä.
Ihme touhua on...


Poissa uncasimo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 37
  • Combi RS TDI -08
    • Profiili
Nyt on varattu aika 28.1. suuttimien vaihtoon.

Mutta kylläpä kuullosti edelleenkin hyvin salamyhkäiseltä hommalta. Piti ihan koneelta varmistaa, että onko tällaista kampanjaa menossa, vaikka sama hemmo mulle siitä mainitsi aiemmin.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Nyt on varattu aika 28.1. suuttimien vaihtoon.

Mutta kylläpä kuullosti edelleenkin hyvin salamyhkäiseltä hommalta. Piti ihan koneelta varmistaa, että onko tällaista kampanjaa menossa, vaikka sama hemmo mulle siitä mainitsi aiemmin.

Minkä paikkakunnan merkkiliikkeessä tuollaista toimintaa oikein harrastetaan?


Poissa uncasimo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 37
  • Combi RS TDI -08
    • Profiili
Nyt on varattu aika 28.1. suuttimien vaihtoon.

Mutta kylläpä kuullosti edelleenkin hyvin salamyhkäiseltä hommalta. Piti ihan koneelta varmistaa, että onko tällaista kampanjaa menossa, vaikka sama hemmo mulle siitä mainitsi aiemmin.

Minkä paikkakunnan merkkiliikkeessä tuollaista toimintaa oikein harrastetaan?

Helsinki.


Poissa mixa76

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 128
  • Octavia vRS 2.0 TDI -07 farkku
    • Profiili
Mites muuten, jos on vaihtanut öljyt kerran esim AD:lla eli ei ole täysi Skoda-leimarivistö, vaihdetaanko suuttimet veloituksetta? Itsellä tosin onneksi on Skoda-leimat.
Muistaakseni tässä samassa topic:ssa on ollut tuosta puhetta että eivät siinä tapauksessa vaihda niitä veloituksetta, jos yksikin huolto on tehty muualla, kuin merkkiliikkeessä.

Niin, siis jos suutin on hajonnut aiemmin (ennen kampanjaa) ja jättänyt tielle. Nyt on voimassa tehtaan kampanja, jossa tiettyä sarjaa olevat suuttimet vaihdetaan veloituksetta.

Varatessani tänään normihuoltoa huoltoneuvoja ihan oma-aloitteisesti sanoi, että "Täällä olis näköjään tehtaan kampanja menossa..." Eli tarkastavat suuttimien sarjanron perusteella menevätkö vaihtoon. Kyselin, että vaikuttaako asiaan, jos ei ole merkkiliikkeen leimat joka huollosta. Ei vaikuta, sanoi. Tosin johtosarjan joutuu itse kustantamaan, jos sen haluaa samalla vaihdattaa.

Ensi viikolla sitten selviää, onko vaihtotarvetta. Laitatan kyllä sen johtonipun samalla, jos tarvitsee suuttimia vaihdella. Itselläni ei ole hajuakaan, onko tuosta omasta hajonnut yhtään suutinta tähän mennessä. Mitään merkintöjä ei ainakaan ole... 8)
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 17, 2013, 11:13:14 ap kirjoittanut mixa76 »


Metu69salemi

  • Vieras
Tänään hain auton huollosta, nyt on 3 suutinta neljästä vaihdettu. Enempää ei pitäisi niitä mennä.


Poissa Ssam1975

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 6
    • Profiili
Mites muuten, jos on vaihtanut öljyt kerran esim AD:lla eli ei ole täysi Skoda-leimarivistö, vaihdetaanko suuttimet veloituksetta? Itsellä tosin onneksi on Skoda-leimat.
Muistaakseni tässä samassa topic:ssa on ollut tuosta puhetta että eivät siinä tapauksessa vaihda niitä veloituksetta, jos yksikin huolto on tehty muualla, kuin merkkiliikkeessä.

Niin, siis jos suutin on hajonnut aiemmin (ennen kampanjaa) ja jättänyt tielle. Nyt on voimassa tehtaan kampanja, jossa tiettyä sarjaa olevat suuttimet vaihdetaan veloituksetta.

Varatessani tänään normihuoltoa huoltoneuvoja ihan oma-aloitteisesti sanoi, että "Täällä olis näköjään tehtaan kampanja menossa..." Eli tarkastavat suuttimien sarjanron perusteella menevätkö vaihtoon. Kyselin, että vaikuttaako asiaan, jos ei ole merkkiliikkeen leimat joka huollosta. Ei vaikuta, sanoi. Tosin johtosarjan joutuu itse kustantamaan, jos sen haluaa samalla vaihdattaa.

Ensi viikolla sitten selviää, onko vaihtotarvetta. Laitatan kyllä sen johtonipun samalla, jos tarvitsee suuttimia vaihdella. Itselläni ei ole hajuakaan, onko tuosta omasta hajonnut yhtään suutinta tähän mennessä. Mitään merkintöjä ei ainakaan ole... 8)

Onko auton vuosimallilla merkitystä?Itselläni on 07 bensaräsä.Onko tietoa miten pitkään tämä "kamppanja"kestää?Mikäli tosiaan on niin että merkkiliikkeen leimoja tarvi se on hieno juttu,itselläni tosin on paitsi että huomenna tulee kyllä ei "merkkiliikkeen"leima.


Poissa mixa76

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 128
  • Octavia vRS 2.0 TDI -07 farkku
    • Profiili
Ko. kampanja on siis RäSän TDI-koneita koskeva...  ::)

Mutta jos ei ole vain rahasta kiinni, niin veisin merkkiliikkeeseen huoltoon. Ajoturva on silloin voimassa, eivätkä voi vedota muissa 'takuuhommissa' ulkopuoliseen leimaan.


Poissa Ssam1975

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 6
    • Profiili
Ko. kampanja on siis RäSän TDI-koneita koskeva...  ::)

Mutta jos ei ole vain rahasta kiinni, niin veisin merkkiliikkeeseen huoltoon. Ajoturva on silloin voimassa, eivätkä voi vedota muissa 'takuuhommissa' ulkopuoliseen leimaan.

Pahus :-\

Tossa tullut jo tapeltua maahantuojan kanssa ennenkin,yllättäen tuloksetta :P.Helkama,gots to love it.Mulle riitti sen kerran jälkeen.Olen meinaan auton toinen omistaja niin eivät esim.korvanneet jakohihnan vaihtoa joka tapahtui n.85tkm:sissä.Hihnan pitäisi maahantuojan mukaan kestää se 150tkm.Mun hihna kävi huollon mukaan "toisella"laidalla ja tuli ehdoton ajokielto.(vein sirityksen takia huoltoon)Onneksi sain auton myyneen liikkeen korvaamaan puolet kustannuksista sentään.(800e olisi maksanut muuten)

Varasinkin alunperin huollon merkkiliikkeestä (90tkm huolto)kuulin hinnan 580e konehuoneen fortte käsittelyllä niin alkoi päässä raksuttaa.Soitin tutulle joka pyörittää käpylässä autokorjaamoa niin hinta oli heti n.150e halvempi ja tiedän että saan sieltä hyvää palvelua sekä eritoten hyvää lopputulosta.Oikeastaan kaikki huollot tehnyt siellä viimeisen 3 auton aikana.

Olen jo pitkäkän lueskellut tätä foorumia ja kuten näkyy olen aivan "uusi" täällä.Oikeastaan kirjauduin sen takia koska halusin tietoa tästä suutin asiasta,odottelen vaan että milloin itselläni suuttimet paukahtaa ja hermot sen mukana ;D.


Poissa uncasimo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 37
  • Combi RS TDI -08
    • Profiili
Ko. kampanja on siis RäSän TDI-koneita koskeva...  ::)

Mutta jos ei ole vain rahasta kiinni, niin veisin merkkiliikkeeseen huoltoon. Ajoturva on silloin voimassa, eivätkä voi vedota muissa 'takuuhommissa' ulkopuoliseen leimaan.

Pahus :-\

Tossa tullut jo tapeltua maahantuojan kanssa ennenkin,yllättäen tuloksetta :P.Helkama,gots to love it.Mulle riitti sen kerran jälkeen.Olen meinaan auton toinen omistaja niin eivät esim.korvanneet jakohihnan vaihtoa joka tapahtui n.85tkm:sissä.Hihnan pitäisi maahantuojan mukaan kestää se 150tkm.Mun hihna kävi huollon mukaan "toisella"laidalla ja tuli ehdoton ajokielto.(vein sirityksen takia huoltoon)Onneksi sain auton myyneen liikkeen korvaamaan puolet kustannuksista sentään.(800e olisi maksanut muuten)

Varasinkin alunperin huollon merkkiliikkeestä (90tkm huolto)kuulin hinnan 580e konehuoneen fortte käsittelyllä niin alkoi päässä raksuttaa.Soitin tutulle joka pyörittää käpylässä autokorjaamoa niin hinta oli heti n.150e halvempi ja tiedän että saan sieltä hyvää palvelua sekä eritoten hyvää lopputulosta.Oikeastaan kaikki huollot tehnyt siellä viimeisen 3 auton aikana.

Olen jo pitkäkän lueskellut tätä foorumia ja kuten näkyy olen aivan "uusi" täällä.Oikeastaan kirjauduin sen takia koska halusin tietoa tästä suutin asiasta,odottelen vaan että milloin itselläni suuttimet paukahtaa ja hermot sen mukana ;D.

Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta ei kai noissa bensakoneissa ole samanlaisia pumppusuuttimia kuin dieselissä. Jos on pumppusuutimia ollenkaan.