Joudun valitettavasti osallistumaan itsekin tähän ketjuun. Olin ajatellut, että 2.0 TSI (CCZA) on suht immuuni jakoketjuongelmille joita 1.4 TSI koneissa on esiintynyt.
Joku aika takaperin Räsä käynnistyi huonosti eli piti pyörittää starttia kolme sekuntia ennenkuin lähti. Kävi kuitenkin normaalisti. Seuraavalla käynnistyskerralla sama ongelma ja nyt syttyi myös moottorivikavalo. Ajelin siitä sitten suoraan Olarin Veholle pikahuoltoon. Puolen tunnin odottelun jälkeen diagnoosi oli valmis: jako oli hypännyt eli ketjuvika. Auto jäi sinne, en ruvennut ruinaamaan sijaisautoa kun sain faijalta Octavian (hihna 1.6 :-) lainaksi.
Ketju ja kiristin vaihdettiin ja maahantuoja maksoi. Auto oli 2v 3kk vanha ja vajaa 60tkm ajettu. Loppujen lopuksi meni tosi vaivattomasti vaikka vähän toki maahantuojan tuomio huolestutti.
Olin pistänyt itse merkille jo paria viikkoa aikaisemmin, että kone kalisee startissa ja tarkoitus oli huomauttaa asiasta 60tkm huoltoon vietäessä. Mutta sitten kun ongelmat alkoivat niin siinä vaiheessa ei tullut koko ketjuongelma edes mieleen vaan ajattelin, että se on jotain "pienempää".
No ei mitään, matka jatkuu ja uusi ketjunkiristin on kuulemma kestävämpi kuin vanha. Vanhassa pre-FL 2.0TFSI räsässähän on vielä hihnakone (BWA).