vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1263342

Poissa Jyrki

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Octavia 2.0 Tdi Rs -08
    • Profiili
Aika peruttu pumppusuuttimien vaihtoon jo kahdesti. Suuttimia on kyllä, mutta kuulemma suutinten murtopultit täysin loppu. Pöllineet ko kuulemma audin,volkkarin ja seatin osistakin sopivat pultit.
Eli maahantuojan toimitusta odotellessa.


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Niin se vaan lähtee -06vm räsä pajalle suuttiminen tarkistukseen maahantuojan piikkiin. Ei kyselty huoltohistoriaa eikä mitään muutakaan.
Ainut mitä joutuu itse maksamaan on johtosarja jos joudutaan vaihtamaan, sillekkin sanottiin hinnaksi noin 60euroa, ei paha.


Poissa tumpelo85

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 29
    • Profiili
Niin se vaan lähtee -06vm räsä pajalle suuttiminen tarkistukseen maahantuojan piikkiin. Ei kyselty huoltohistoriaa eikä mitään muutakaan.
Ainut mitä joutuu itse maksamaan on johtosarja jos joudutaan vaihtamaan, sillekkin sanottiin hinnaksi noin 60euroa, ei paha.

Nyt alakaa ollee jo ihan hyvällä mallilla tuo homma :D


Poissa mixa76

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 128
  • Octavia vRS 2.0 TDI -07 farkku
    • Profiili
Ainut mitä joutuu itse maksamaan on johtosarja jos joudutaan vaihtamaan, sillekkin sanottiin hinnaksi noin 60euroa, ei paha.

Tuo hinta kuulostaa epäilyttävän halvalta. Varaosanrolla Slamit antaa hinnaksi n. 120 € (Audi/VW), mutta jos "Skoda-osan" valitsee, antaa samalla nrolla paljon kalliimman hinnan (n. 160 €).  ::)  Jos tuon noin satkulla saa merkkiliikkeestä, ni tilaan oitis.

P.S. Oma kulkine tsekataan suuttimien osalta huomenna normihuollon yhteydessä.  8)

EDIT. Kaikki suuttimet menevät uusiksi! Tuurilla ne laivatkin... ;D  Varaavat vaihtoajan, kun osat saadaan. Johtosarja marmorilta: 148 €...
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 23, 2013, 04:38:01 ip kirjoittanut mixa76 »


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Ainut mitä joutuu itse maksamaan on johtosarja jos joudutaan vaihtamaan, sillekkin sanottiin hinnaksi noin 60euroa, ei paha.

Tuo hinta kuulostaa epäilyttävän halvalta. Varaosanrolla Slamit antaa hinnaksi n. 120 € (Audi/VW), mutta jos "Skoda-osan" valitsee, antaa samalla nrolla paljon kalliimman hinnan (n. 160 €).  ::)  Jos tuon noin satkulla saa merkkiliikkeestä, ni tilaan oitis.

P.S. Oma kulkine tsekataan suuttimien osalta huomenna normihuollon yhteydessä.  8)

Mahtaako maahantuoja tulla tossa johtosarjassakin vähän vastaan....tiedä sitä sitten, mutta tämän hinnan kertoivat lohjan skodalla.


Poissa supe

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 276
    • Profiili
Minkälainen käytäntö on muuten tapauksissa joissa maahantuoja maksaa tietyn prosentti osuuden korjauksesta ja asiakkaalle jää sit osa maksettavaksi,niin maksaako asiakas sen oman osuuden merkkikorjaamolle vai lähettääkö maahantuoja sit jonkin laskun postitse,vai miten homma toimii!?


Poissa Vito78

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
58 tuhatta viatonta kilometriä mentiin.

Aamulla lähdettiin ajaan Espoosta kohti Riihimäkeä ja siinä hiukan ennen Myllykukkoa alko auto ravistaan silleen että huomasin et jotain on vialla. Avokki ei huomannu mitään. Parikertaa teki tätä ja sit syttykin varotusvalot ja teksti engine fault. Ei muutakun tiensivuun ja soitto 24h matkanjatkamis palveluun. Hinuri tulikin paikalle ja auto vietiin Hyvinkäälle odottaan huomista.

Onko vastaavaa sattunut foorumilaisille??

Autohan on 2009 bensa RS...

Ruiskusuutin paskana...Hinta-arvio noin 700 € töineen. Mitä luulette tuleeko maahantuoja kustannuksissa vastaan? Autolla ajettu 58 TKM.
Octavia RS 2,0 TFSI DSG HB 2009 Candy White



Poissa Jyrki

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Octavia 2.0 Tdi Rs -08
    • Profiili
58 tuhatta viatonta kilometriä mentiin.

Aamulla lähdettiin ajaan Espoosta kohti Riihimäkeä ja siinä hiukan ennen Myllykukkoa alko auto ravistaan silleen että huomasin et jotain on vialla. Avokki ei huomannu mitään. Parikertaa teki tätä ja sit syttykin varotusvalot ja teksti engine fault. Ei muutakun tiensivuun ja soitto 24h matkanjatkamis palveluun. Hinuri tulikin paikalle ja auto vietiin Hyvinkäälle odottaan huomista.

Onko vastaavaa sattunut foorumilaisille??

Autohan on 2009 bensa RS...

Ruiskusuutin paskana...Hinta-arvio noin 700 € töineen. Mitä luulette tuleeko maahantuoja kustannuksissa vastaan? Autolla ajettu 58 TKM.

Hankalaa aina sanoa etukäteen,mutta ottaen huomioon tuon vähäisen kilometrimäärän niin luulis tulevan vastaan ainakin jonkin verran.
Tuntuu kummasti olevan nuo korvausasiat paikkakunta/asiakaspalvelija kohtaisia. (oma mielipide)


Poissa evilk

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 15
  • 2.0 TFSI RS Combi 2010
    • Profiili
Joudun valitettavasti osallistumaan itsekin tähän ketjuun. Olin ajatellut, että 2.0 TSI (CCZA) on suht immuuni jakoketjuongelmille joita 1.4 TSI koneissa on esiintynyt.

Joku aika takaperin Räsä käynnistyi huonosti eli piti pyörittää starttia kolme sekuntia ennenkuin lähti. Kävi kuitenkin normaalisti. Seuraavalla käynnistyskerralla sama ongelma ja nyt syttyi myös moottorivikavalo. Ajelin siitä sitten suoraan Olarin Veholle pikahuoltoon. Puolen tunnin odottelun jälkeen diagnoosi oli valmis: jako oli hypännyt eli ketjuvika. Auto jäi sinne, en ruvennut ruinaamaan sijaisautoa kun sain faijalta Octavian (hihna 1.6 :-) lainaksi.

Ketju ja kiristin vaihdettiin ja maahantuoja maksoi. Auto oli 2v 3kk vanha ja vajaa 60tkm ajettu. Loppujen lopuksi meni tosi vaivattomasti vaikka vähän toki maahantuojan tuomio huolestutti.

Olin pistänyt itse merkille jo paria viikkoa aikaisemmin, että kone kalisee startissa ja tarkoitus oli huomauttaa asiasta 60tkm huoltoon vietäessä. Mutta sitten kun ongelmat alkoivat niin siinä vaiheessa ei tullut koko ketjuongelma edes mieleen vaan ajattelin, että se on jotain "pienempää".

No ei mitään, matka jatkuu ja uusi ketjunkiristin on kuulemma kestävämpi kuin vanha. Vanhassa pre-FL 2.0TFSI räsässähän on vielä hihnakone (BWA).


Poissa supe

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 276
    • Profiili
Joudun valitettavasti osallistumaan itsekin tähän ketjuun. Olin ajatellut, että 2.0 TSI (CCZA) on suht immuuni jakoketjuongelmille joita 1.4 TSI koneissa on esiintynyt.

Joku aika takaperin Räsä käynnistyi huonosti eli piti pyörittää starttia kolme sekuntia ennenkuin lähti. Kävi kuitenkin normaalisti. Seuraavalla käynnistyskerralla sama ongelma ja nyt syttyi myös moottorivikavalo. Ajelin siitä sitten suoraan Olarin Veholle pikahuoltoon. Puolen tunnin odottelun jälkeen diagnoosi oli valmis: jako oli hypännyt eli ketjuvika. Auto jäi sinne, en ruvennut ruinaamaan sijaisautoa kun sain faijalta Octavian (hihna 1.6 :-) lainaksi.

Ketju ja kiristin vaihdettiin ja maahantuoja maksoi. Auto oli 2v 3kk vanha ja vajaa 60tkm ajettu. Loppujen lopuksi meni tosi vaivattomasti vaikka vähän toki maahantuojan tuomio huolestutti.

Olin pistänyt itse merkille jo paria viikkoa aikaisemmin, että kone kalisee startissa ja tarkoitus oli huomauttaa asiasta 60tkm huoltoon vietäessä. Mutta sitten kun ongelmat alkoivat niin siinä vaiheessa ei tullut koko ketjuongelma edes mieleen vaan ajattelin, että se on jotain "pienempää".

No ei mitään, matka jatkuu ja uusi ketjunkiristin on kuulemma kestävämpi kuin vanha. Vanhassa pre-FL 2.0TFSI räsässähän on vielä hihnakone (BWA).




Oireiliko muuten kuin ääntämällä startissa? Oliko kalina voimakasta,että kuuluko sisälle asti ja kuinka kauon kesti? Misä kuussa sulla to räsä käyttöön otettu?


RedRäsä

  • Vieras
Nyt rupes kuuluu vasemmalta etujousituksen suunnalta semmosta naksuntaa kun kääntää rattia ja kuuluu myös pienissä montuissa. Ei kuitenkaan kaasua painettaessa suoralla. Tuskin vetari on menossa?


Poissa kanada

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 79
    • Profiili
evilk: Oliko jakopään kampanjahuolto jo tehty autoosi ennen tätä ketjuhyppyä? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun kävin syksyllä muissa asioissa MetroAutolla ja sattumalta keskustelin myös huoltoneuvojan kanssa. Hän sitten katsoi autoni tiedot koneelta ja ilmoitti, että jakopään kampanja on vielä tekemättä ko. autoon. Seuraavan huollon yhteydessä se sitten tehtiin ja ilmeisesti tuo kiristin vaihdettiin, mutta nyt rupesi mietityttämään että voiko tuossa vielä piillä joku riski ongelmasta.


Poissa supe

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 276
    • Profiili
evilk: Oliko jakopään kampanjahuolto jo tehty autoosi ennen tätä ketjuhyppyä? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun kävin syksyllä muissa asioissa MetroAutolla ja sattumalta keskustelin myös huoltoneuvojan kanssa. Hän sitten katsoi autoni tiedot koneelta ja ilmoitti, että jakopään kampanja on vielä tekemättä ko. autoon. Seuraavan huollon yhteydessä se sitten tehtiin ja ilmeisesti tuo kiristin vaihdettiin, mutta nyt rupesi mietityttämään että voiko tuossa vielä piillä joku riski ongelmasta.
      ei ainakaan omaan 2010 tsi räsään ole tehty mitään kamppanja korjauksia jakopäähän ja juuri viimevkolla kyselinkin,että onko mitään kamppanjoita menossa tuohon autoon ja katsoi huollossa koneelta ja sanoi,että ei ole..


Poissa Puuhis

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 52
  • -08 RS CR Tdi
    • Profiili
Nyt rupes kuuluu vasemmalta etujousituksen suunnalta semmosta naksuntaa kun kääntää rattia ja kuuluu myös pienissä montuissa. Ei kuitenkaan kaasua painettaessa suoralla. Tuskin vetari on menossa?

Ettei vain ois apurungon pultit löysällä.


RedRäsä

  • Vieras
Nyt rupes kuuluu vasemmalta etujousituksen suunnalta semmosta naksuntaa kun kääntää rattia ja kuuluu myös pienissä montuissa. Ei kuitenkaan kaasua painettaessa suoralla. Tuskin vetari on menossa?

Ettei vain ois apurungon pultit löysällä.

Sekin on mahdollista vaikka itse ne kiristin viime keväänä kum vakaaja vaihdettiin. Juurikin tuommoisesta ääni voisi olla peräisin. Pitää tutkia asiaa lisää.