vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1263919

Poissa Jyrki

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Octavia 2.0 Tdi Rs -08
    • Profiili
Nyt suuttimien vaihdon jälkeen tuli seuraava vika... Auto nykii ihmeellisesti tasakaasulla ajettaessa? Mistäköhän mahtaa johtua? Nykii siis vain välillä ja tuntuu selllaiselta, että jossain ahdistaa jokin.. Ei väliä onko moottori kylmä/lämmin niin ilmenee silti.. Olisiko jollain selitystä tälle ja mistä vikaa voisi lähteä hakemaan?

Hiukkasloukun poltto käynnissä. Itsellä nyki aikoinaan. Sitten vaihdoin pro-dieseliin. Nykiminen katosi täysin muutamaksi kuukaudeksi. Sitten vaihdettiin suuttimet ja nyt nykinä palasi entistä voimakkaampana.

Arvelua. Johtunee siitä, että suuttimien vaihdon jälkeen polttoaineen kulutus laski noin litralla. Kone käy kylmempänä. Hiukkasloukun lämpötila ei nouse tarpeeksi korkealle,joten tietokone muuttaa ajoitusta saadakseen putken kuumaksi ja suodattimen puhdistuksen toimimaan.
Koska tuo ajoitus muuttuu niin muuttuu polttoaineen kulutus ja auton käyntikin.

Ohje: Nosta kierroksia esim 2500rpm ja aja tasaisesti. Nopeuttaa polttoprosessia.


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Mulla tosta poltto-operaatiosta syttyy mittaristoon merkkivalo
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Mulla tosta poltto-operaatiosta syttyy mittaristoon merkkivalo

Rivien välistä luettuna siis tuon edellä kuvaamasi nykimisen aikana ei merkkivalo ilmeisesti pala? Vanhemmissa malleissa tosiaan taitaa olla erillinen merkkivalo tuolle poltolle, mutta ainakaan omassa autossani (-08) sitä ei ole. Kannattaa varmaan taas aloittaa sillä vikakoodien lukemisella ja miettiä sitten jatkotoimenpiteitä.


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Mulla tosta poltto-operaatiosta syttyy mittaristoon merkkivalo

Rivien välistä luettuna siis tuon edellä kuvaamasi nykimisen aikana ei merkkivalo ilmeisesti pala? Vanhemmissa malleissa tosiaan taitaa olla erillinen merkkivalo tuolle poltolle, mutta ainakaan omassa autossani (-08) sitä ei ole. Kannattaa varmaan taas aloittaa sillä vikakoodien lukemisella ja miettiä sitten jatkotoimenpiteitä.

Eipä syty mullakaan mitään valoja (autossa) Ja vm.-06


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Joo piti oikein tarkistaa... DPF:n merkkivalo syttyy kun on aika poltella suodatinta, ja kun ajonopeus yms on sopivia, niin auto aloittaa polton. Kun poltto on ohi, niin merkkivalo sammuu
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
hassu juttu tosta suuttimien vaihdosta.... soitin veholle ja kysäsin että kuuluuko autoni vaihdettavien joukkoon, puhelimessa setä sanoi rekkarin perusteella että ei.
noh, samalla kun kävin oikein myymälässä hakemassa lampunpesurin suojaa, kysäsin jannulta vielä uusiks siinä tiskillä, niin setä katto koneelta että ne on mulle jo vaihdettu...
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
hassu juttu tosta suuttimien vaihdosta.... soitin veholle ja kysäsin että kuuluuko autoni vaihdettavien joukkoon, puhelimessa setä sanoi rekkarin perusteella että ei.
noh, samalla kun kävin oikein myymälässä hakemassa lampunpesurin suojaa, kysäsin jannulta vielä uusiks siinä tiskillä, niin setä katto koneelta että ne on mulle jo vaihdettu...

Niillähän ilmeisesti on rekisteri siitä, mihin autoihin ne suuttimet on jo vaihdettu, joten varmaan sen takia sanoi ensin ettei autosi kuulu sen kampanjan piiriin, kun siihen on suuttimet jo vaihdettu.


Poissa supe

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 276
    • Profiili
Heti kun ilmat alkaa lämpenemään,niin tyhjäkäynti alkaa aina välillä elämään :-\
Kun on pakkasen puolella,niin ei juurikaan oireile,mutta tosiaan heti kun menee plussan puolelle,niin alkaa välillä tyhjäkäynti tärisemään,eli ei tee tuota aina mutta välillä tuntee kun esim.liikennevaloissa pikkaisen tärähtelee.tehnyt tuota jo melkein uudesta asti,takuuseenki tuota tutkivat,mutta mitään eivät löytäneet :-\
Ei varmaan vakavaa,mutta ois mielenkiintoista tietää,että onko toi vika vai ominaisuus!?
Autona siis vm.2011 TSI räsä


Poissa biglimited

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 58
    • Profiili
Muutama käyntinotkahdus täälläkin ollut tänä keväänä, muttei mitään vakavampaa (07 bensaRS)

Olettekos katselleet muuten öljykorkin alle talvisin... Ihan hirveet majoneesit löysin itse äsken kun lisäsin hiukan öljyä (tuttu öljynsyönti 2.0 tfsi koneessa)!!?? Putsasin ja katsotaan kuinka nopeesti palaa, kesällä ei pitäis tämmöstä olla ainakaan vissiin? Oma kesäauto tekee samaa kun ajelee pitkään nurkissa, mut poistuu kun vetää vähä kovemman pätkän maantietä :D
RS Octavia III dieselfarkulla ja Possulla mennään... Kaks prätkää myös tallissa


Poissa sokota

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 38
    • Profiili
Heti kun ilmat alkaa lämpenemään,niin tyhjäkäynti alkaa aina välillä elämään :-\
Kun on pakkasen puolella,niin ei juurikaan oireile,mutta tosiaan heti kun menee plussan puolelle,niin alkaa välillä tyhjäkäynti tärisemään,eli ei tee tuota aina mutta välillä tuntee kun esim.liikennevaloissa pikkaisen tärähtelee.tehnyt tuota jo melkein uudesta asti,takuuseenki tuota tutkivat,mutta mitään eivät löytäneet :-\
Ei varmaan vakavaa,mutta ois mielenkiintoista tietää,että onko toi vika vai ominaisuus!?
Autona siis vm.2011 TSI räsä

itsellä -06 rs ja tekee myöskin tuota "tärähtelyä" tyhjäkäynnillä. ei huomaa kierroksissa mitään heittelyä eikä käyntiäänessäkään. olisi kyllä mukava tietää mistä tuo tulee.


Poissa Ale

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 28
    • Profiili
Heti kun ilmat alkaa lämpenemään,niin tyhjäkäynti alkaa aina välillä elämään :-\
Kun on pakkasen puolella,niin ei juurikaan oireile,mutta tosiaan heti kun menee plussan puolelle,niin alkaa välillä tyhjäkäynti tärisemään,eli ei tee tuota aina mutta välillä tuntee kun esim.liikennevaloissa pikkaisen tärähtelee.tehnyt tuota jo melkein uudesta asti,takuuseenki tuota tutkivat,mutta mitään eivät löytäneet :-\
Ei varmaan vakavaa,mutta ois mielenkiintoista tietää,että onko toi vika vai ominaisuus!?
Autona siis vm.2011 TSI räsä

itsellä -06 rs ja tekee myöskin tuota "tärähtelyä" tyhjäkäynnillä. ei huomaa kierroksissa mitään heittelyä eikä käyntiäänessäkään. olisi kyllä mukava tietää mistä tuo tulee.

Täällä kans käsi pystöön. -06 bensa rs tekee myös tuota tärähtelyä. Tuntuu ihan ihan kuin joku tulppa kävisi pois pelistä tai jotain sellaista. Auto kävi vasta huollossa jossa vaihdettiin puolat tulpat ja jakopään remmi myös. Ei mitään vaikutusta. Ei tuo ilmeisesti ole vaarallista mutta olisi kyllä kiva tietää että mistä johtuu ja mitä sille voi tehdä? 


Poissa Jaruba

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 68
  • 388,2 BHP / 461,5 Nm
    • Profiili
Sama homma myös täällä tärinän kanssa, 2.0 TDI CR DPF -08 (CEGA)
Täysin satunnaisesti tärisee tyhjäkäynnillä, joka tuntuu ratissa ilkeänä resonointina, mitään "vikaa" ei ole löytynyt....


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Mulla tosta poltto-operaatiosta syttyy mittaristoon merkkivalo

Rivien välistä luettuna siis tuon edellä kuvaamasi nykimisen aikana ei merkkivalo ilmeisesti pala? Vanhemmissa malleissa tosiaan taitaa olla erillinen merkkivalo tuolle poltolle, mutta ainakaan omassa autossani (-08) sitä ei ole. Kannattaa varmaan taas aloittaa sillä vikakoodien lukemisella ja miettiä sitten jatkotoimenpiteitä.

Eipä syty mullakaan mitään valoja (autossa) Ja vm.-06

Syttyypäs muuten, tänään sytty ekaa kertaa. Oon ajanu n.80tkm tolla autolla ja aikasemmin ei oo syttyny. Voi kristus että nyki auto aika tavalla. Pitkän aikaan ennenku valo sytty, niin kierrokset oli tasan 1000. Syttyykö muilla useammin toi valo, siis niillä joilla tuo valo syttyy mittaristoon??


Poissa tmu

  • vRS jäsen
  • Varikkotyttö
  • *****
    • Viestejä: 37
  • Octavia III Combi RS 2.0 TDI -15
    • Profiili
Mulla tosta poltto-operaatiosta syttyy mittaristoon merkkivalo

Rivien välistä luettuna siis tuon edellä kuvaamasi nykimisen aikana ei merkkivalo ilmeisesti pala? Vanhemmissa malleissa tosiaan taitaa olla erillinen merkkivalo tuolle poltolle, mutta ainakaan omassa autossani (-08) sitä ei ole. Kannattaa varmaan taas aloittaa sillä vikakoodien lukemisella ja miettiä sitten jatkotoimenpiteitä.

Eipä syty mullakaan mitään valoja (autossa) Ja vm.-06

Syttyypäs muuten, tänään sytty ekaa kertaa. Oon ajanu n.80tkm tolla autolla ja aikasemmin ei oo syttyny. Voi kristus että nyki auto aika tavalla. Pitkän aikaan ennenku valo sytty, niin kierrokset oli tasan 1000. Syttyykö muilla useammin toi valo, siis niillä joilla tuo valo syttyy mittaristoon??

Omien havaintojen perusteella valo syttyy vasta jos tuo poltto ei onnistu muutamalla yrityksellä. Ikään kuin merkiksi siitä että pitäisi ajella isoilla kierroksilla pidempi matka, että poltto onnistuu kunnolla. Ainakin tällaisen käsityksen jostain lueskelemalla sain ja omien kokemuksien perusteella vahvistettuna. Tuosta tyhjäkäynnin 1000rpm tasalla olosta ainakin itse tietää yhdistää nykymiset helposti polttoon, normaalistihan tyhjäkäynti alle tuon.


Poissa Jyrki

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 94
  • Octavia 2.0 Tdi Rs -08
    • Profiili
Mulla tosta poltto-operaatiosta syttyy mittaristoon merkkivalo

Rivien välistä luettuna siis tuon edellä kuvaamasi nykimisen aikana ei merkkivalo ilmeisesti pala? Vanhemmissa malleissa tosiaan taitaa olla erillinen merkkivalo tuolle poltolle, mutta ainakaan omassa autossani (-08) sitä ei ole. Kannattaa varmaan taas aloittaa sillä vikakoodien lukemisella ja miettiä sitten jatkotoimenpiteitä.

Eipä syty mullakaan mitään valoja (autossa) Ja vm.-06

Syttyypäs muuten, tänään sytty ekaa kertaa. Oon ajanu n.80tkm tolla autolla ja aikasemmin ei oo syttyny. Voi kristus että nyki auto aika tavalla. Pitkän aikaan ennenku valo sytty, niin kierrokset oli tasan 1000. Syttyykö muilla useammin toi valo, siis niillä joilla tuo valo syttyy mittaristoon??

Omien havaintojen perusteella valo syttyy vasta jos tuo poltto ei onnistu muutamalla yrityksellä. Ikään kuin merkiksi siitä että pitäisi ajella isoilla kierroksilla pidempi matka, että poltto onnistuu kunnolla. Ainakin tällaisen käsityksen jostain lueskelemalla sain ja omien kokemuksien perusteella vahvistettuna. Tuosta tyhjäkäynnin 1000rpm tasalla olosta ainakin itse tietää yhdistää nykymiset helposti polttoon, normaalistihan tyhjäkäynti alle tuon.

Samaan tulokseen olen tullut kuin TMU. Esim.jos matka-ajossa alkaa tuntua tuota nykimistä niin kytkin pohjaan ja melkeinpä aina on kierrokset tonnissa. Eli poltto päällä. Ja kerran on vain tuo valo syttynyt. Silloin yritti polttoa tehdä ja oli lyhyttä ajoa ja sammutuksia. Tiesin ettei se voi edes onnistua. Mutta sitten kun valo syttyi ja oli aikaa niin motarille ja kierroksia.

Niin muuten. Ennen suutinten vaihtoa pro dieselillä sain poltot loppumaan melkein kokonaan. Vaihdon jälkeen alkoi taas nykiminen pro dieselillä.
Nyt on kolme tankkia takana abc:llä tankattua ja ei ole polttanut vielä kertaakaan. Tiedäs sitten mistä johtuu, mutta tarkkaillaan.