vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1264075

Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Omassani polton aikana huomaa selvästi tehojen häviötä ja käyntiäänen muutoksen, mutta ei pala mitään merkkivaloa. Polton jälkeen kun auton pysäyttää, niin auto haisee todella pahalle. Poltto tulee noin kerran kahdella tankillisella ja tankkailen aina Teboililta. Tiedä sitten onko asemien (ABC, NEste jne.) ainelaatujen välillä eroa, joka vaikuttaisi tuohon polttojen tiheyteen. Mietin myös onko tuo DPF:n poltto normaalia parin tuhannen kilometrin välein?


Poissa Jay Walker

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 27
    • Profiili
Vien tossa keskiviikkona Laakkoselle maalattavaksi vuosi sitten ostamani Räsäsen. Onko teillä ollut sellaista ongelmaa, varsinkin takaovissa, että tiivisteiden väliin kertänyt lika hiertaa maalipinnan rikki? Kuulemma yleistä. Omalla kohdalla sitä ei Kuopion Miettisellä takuuseen korjattu, koska edellinen omistaja on tehnyt pari huoltoa muualla kuin merkkiliikkeessä. Muuten olisi mennyt takuuseen. Onneksi Veljekset Laakkosella, josta auton ostin, auto kuitenkin luvattiin laittaa kuntoon.

Samalla sivuraitelle, onko Kuopiossa hyvää paikkaa tehdä isompia huoltoja kuin Miettinen? 120.000km (vai mikä nyt olikaan) pitäis tehdä.
RS Octavia II pre-facelift kombi


Poissa biglimited

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 58
    • Profiili
07 ja en ole havainnut tiivisteruostetta, mutta takaluukusta sitä nyt keväällä löysin  >:( Rekisterin alta pienet jäljet sekä muutama pisteruostekohta muualla... Ei kai auta ku ite hioo ja laittaa maalii päälle? Tuskin Lohjalle kannattaa takuuseen enää syyskuun hankintaa koittaa?
RS Octavia III dieselfarkulla ja Possulla mennään... Kaks prätkää myös tallissa


RedRäsä

  • Vieras
Kuskin peilin lasi irtosi. Pohja irti ja liimat väliin ja hellästi puristuksiin avot taas pysyy.


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Ovi oli maalattavana just, ja maalari kertoi että melkein joka rs:ään tulee ekat ruosteet kynnyksessä olevan "rs" peltilätkän alle, noh sieltähän sitä löysin näköjään minäkin....
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa F-lame

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 25
  • Octavia Combi vRS -08
    • Profiili
Vien tossa keskiviikkona Laakkoselle maalattavaksi vuosi sitten ostamani Räsäsen. Onko teillä ollut sellaista ongelmaa, varsinkin takaovissa, että tiivisteiden väliin kertänyt lika hiertaa maalipinnan rikki? Kuulemma yleistä. Omalla kohdalla sitä ei Kuopion Miettisellä takuuseen korjattu, koska edellinen omistaja on tehnyt pari huoltoa muualla kuin merkkiliikkeessä. Muuten olisi mennyt takuuseen. Onneksi Veljekset Laakkosella, josta auton ostin, auto kuitenkin luvattiin laittaa kuntoon.

Samalla sivuraitelle, onko Kuopiossa hyvää paikkaa tehdä isompia huoltoja kuin Miettinen? 120.000km (vai mikä nyt olikaan) pitäis tehdä.

Itsellä löytyi tuollaista vikaa mutta paikka maalilla sain fiksailtua ne. Katsotaan jos alkaa kukkiimaan sieltä niin pitää sitten soitella metroautoon että mitäs tehdään kun tuossa pitäisi olla jonkin sortin "vaihto varma" takuu  :). Pitääpä kurkistella tuonne kynnyslistojen alle myös...
Octavia Combi vRS -08


Poissa Jonttu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 17
  • Bmw e91 lci 320d touring 2011 Ex: skoda octavia RS
    • Profiili
Joo elikkäs uutena onnellisena(toistaiseksi)2.0 TDI RS vm07 omistajana voisin myös kertoilla hieman viimeisen 5000km aikana ilmenneistä "vioista" autolla ajettu noin 196 tuhatta

- Päivä auton oston jälkeen jälkeen alkoi vuotamaan öljyä aluksi hieman, sitten runsaammin. VIKA hajonnut öljylauhdutin, luonnollisesti myyjäliikkeen piikkiin samalla myös öljynvaihto
- Kokojana hieman kylmänä kiukutellut jäähdytysnesteen pinta-anturi. VIKA valitti jäähdytysnesteen pinnasta ja kun kurkkasi pellinalle niin kaikki ok, paisuntasäiliö vaihdettu myyjäliikkeen piikkiin.
- Kuukauden ajon jälkeen hehkun merkkivalo ja moottorin vikavalo syttyivät ja tehot hävisivät. VIKA hajonnut pakokaasun lämpötila-anturi, vaihdettu myyjäliikkeen piikkiin.
- Pariviikkoa sitten hanttarin ikkuna rämähti ajossa auki ovenväliin tietysti. VIKA liikaa ulostulleet "lukitustapit" , purin ovipahvin ja asetin ikkunan kohdilleen ja hakkasin uudet lukitustapit paikoilleen nyt toimii.
- Humina vasemman eturenkaan tienoilta varsinkin oikealla käännettäessä. VIKA vasen etulaakeri täysin tuhoutunut, täristi myös. Uusi laakeri vaihdettu Turun autohuollossa, laakerin hinta 130e vaihto 50e hävisi tärinät ja huminat.

Tällähetkellä auto toimii "KopKop" hienosti, seuraavaks olis uusien kesärenkaiden osto ja kulmien suuntaus :)


Poissa Ahmatti

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 28
    • Profiili
Onkohan kellään ilmennyt seuraavaa ongelmaa. Elikkäs kytkin ei enää polkiessa palautunut kuin hitaasti nousemalla ja hetken kuluttua painui pohjaan asti hieman rusahtaen eikä enää noussut ylös kuin kengän kärjellä avittaen. Samalla sieltä jostain välistä tipahti joku pitkulainen kartion muotoinen muovinen osa mikä oli haljennut molemmista päistä. Näinköhän tuosta meni työsylinteri?? 


Poissa Ahmatti

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 28
    • Profiili
Vastaus omaan kysymykseen, eli kyseessä oli kytkimen työsylinterin akselin murtuminen ja menee koko sylinteri vaihtoon mutta ei ole onneksi mikään ylikallis homma.


RedRäsä

  • Vieras
Tänään huomasin kuskin puolelta kuuluvan natinan/naksunnan kun rattia kääntää (ei kuulu aina) ja osittain myös palautumisessa. Suoraan ajettassa monttuun ei ääntä tule. Kuulostaisi jousituksen suunnalta mutta varma en asiasta ole. Onko porukoilla iskarinlaakerista tullut minkälaista ääntä kun ollut paskana? Itsellä 84tkm / 7v ajetut laakerit joten voisi olla mahdollinen. Voiko uretaani puslat kallistuksenvakaajassa alkaa natisemaan näin kovaa että kabiiniin asti kuuluu?


Poissa Jonttu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 17
  • Bmw e91 lci 320d touring 2011 Ex: skoda octavia RS
    • Profiili
Noniin elikkäs pitikin laittaa edelliseen kirjoitukseen tuo "kopkop" toiminut hyvin.....

Olen kiinnittänyt huomiota mielestäni lähes kokoaikaiseen hiukkassuodattimen polttoon vaikka ajan työmatkaa turku-salo lähes päivittäin n 120km päivässä.
Tänään sitten syttyi tuo hiukkassuodattimen valo ja menin ajamaan 4 vaihteella 100km/h noin 20km matkan, valo sammui. Luin vikakoodit ja ilmeni vika p0471/pakokaasunpaine tunnistin. Hetkenkuluttua tuo hiukkasloukun valo syttyi jälleen ja noin 40km matka-ajon jälkeen alkoi hehkun merkkivalo vilkkua ja antoi vikakoodeja tuo sama p0471 sekä p2002. Räsä meni myös jonkinlaiseen vikatilaan koska tehot hävisivät ? Auto ei kuitenkaan nyi eikä pätki ja käy tasaisesti. Apuja hiukan kaivattaisiin että mikä mättää? ja uskaltaako tuolla esim huoltoon ajella.... ? Veikkaisin itse että hiukkassuodatin ei ole tukossa vaan auto luuleen niin koska anturi sekaisin/rikki ja siitä johtuisi myös tuo vikatila ? Olenkohan yhtään jäljillä?


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Tänään huomasin kuskin puolelta kuuluvan natinan/naksunnan kun rattia kääntää (ei kuulu aina) ja osittain myös palautumisessa. Suoraan ajettassa monttuun ei ääntä tule. Kuulostaisi jousituksen suunnalta mutta varma en asiasta ole. Onko porukoilla iskarinlaakerista tullut minkälaista ääntä kun ollut paskana? Itsellä 84tkm / 7v ajetut laakerit joten voisi olla mahdollinen. Voiko uretaani puslat kallistuksenvakaajassa alkaa natisemaan näin kovaa että kabiiniin asti kuuluu?

Kaverin kanssa jos pääset tuota testaamaan paikallaan siten että toinen kääntää kabiinissa rattia laidasta laitaan auton ollessa paikallaa ja toinen kuuntelee iskaritornien kohdilta, kuuluuko ääntä? Moottori tietenkin sammuksissa, jotta sieltä kuulee jotain.  :)

Edit: Kallistuksenvakaajan uretaanipuslat tuskin tekee tuota, elleivät ole jo todella vanhat. Omassa edellisessä kulkineessa oli Powerflex:n uretaanipuslat, joista alatukivarren taaimmaiset puslat antautuivat jo 10tkm ajomäärän jälkeen. Kallistuksenvakaajan puslat taas ei joudu niin suureen rasitukseen, joten epäilen että ne ovat vielä kunnossa.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 28, 2013, 08:54:55 ap kirjoittanut JaVa^ »


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Noniin elikkäs pitikin laittaa edelliseen kirjoitukseen tuo "kopkop" toiminut hyvin.....

Olen kiinnittänyt huomiota mielestäni lähes kokoaikaiseen hiukkassuodattimen polttoon vaikka ajan työmatkaa turku-salo lähes päivittäin n 120km päivässä.
Tänään sitten syttyi tuo hiukkassuodattimen valo ja menin ajamaan 4 vaihteella 100km/h noin 20km matkan, valo sammui. Luin vikakoodit ja ilmeni vika p0471/pakokaasunpaine tunnistin. Hetkenkuluttua tuo hiukkasloukun valo syttyi jälleen ja noin 40km matka-ajon jälkeen alkoi hehkun merkkivalo vilkkua ja antoi vikakoodeja tuo sama p0471 sekä p2002. Räsä meni myös jonkinlaiseen vikatilaan koska tehot hävisivät ? Auto ei kuitenkaan nyi eikä pätki ja käy tasaisesti. Apuja hiukan kaivattaisiin että mikä mättää? ja uskaltaako tuolla esim huoltoon ajella.... ? Veikkaisin itse että hiukkassuodatin ei ole tukossa vaan auto luuleen niin koska anturi sekaisin/rikki ja siitä johtuisi myös tuo vikatila ? Olenkohan yhtään jäljillä?

Paljonko autolla on kokonaisuudessaan ehditty ajamaan ja koska se on valmistettu? Vetääkö nyt heti vikatilaan, kun auton laittaa käyntiin, eli syttyykö hehkun valo vilkkumaan?


Poissa Jonttu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 17
  • Bmw e91 lci 320d touring 2011 Ex: skoda octavia RS
    • Profiili
Auto on vm07 ja ajokilometrejä 190 tuhatta. Juu vikatilassa on vaikka nollaisin koodit niin tulee heti molemmat uudestaa. Mitään ongelmia ei aikaisemmin ole tuon hiukkassuodattimen kanssa ollut. Ja en jaksa uskoa siihen että se olisi oikeasti tukossa, koska eikö juuri tuo paine-ero anturi mittaa sitä milloin polttoa pitää suorittaa ja nyt auto antaa siitä anturista koodia. Siitä päättelin että anturi antaa vääriä arvoja tai ei mitään arvoja ja auto luulee että hiukkassuodatin olisi tukkeutumassa?


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Auto on vm07 ja ajokilometrejä 190 tuhatta. Juu vikatilassa on vaikka nollaisin koodit niin tulee heti molemmat uudestaa. Mitään ongelmia ei aikaisemmin ole tuon hiukkassuodattimen kanssa ollut. Ja en jaksa uskoa siihen että se olisi oikeasti tukossa, koska eikö juuri tuo paine-ero anturi mittaa sitä milloin polttoa pitää suorittaa ja nyt auto antaa siitä anturista koodia. Siitä päättelin että anturi antaa vääriä arvoja tai ei mitään arvoja ja auto luulee että hiukkassuodatin olisi tukkeutumassa?

Tuo kilometrimäärä alkaa olla aika kunnioitettava DPF:lle, jos tässä yhteydessä oletetaan että on originaali suodin autossa. Koodi kyllä viittaisi ensimmäiseen anturiin koneelta päin katsottaessa, joten voihan se olla kyllä rikki. Jos käytössä on VCDS, voi vertailla ennen DPF:ää ja sen jälkeen olevien anturien antamia arvoja, niin niistä pystyy jo periaatteessa päättelemään onko DPF tukossa, vai ensimmäinen anturi rikki. Kannattaa nyt kuitenkin vielä katsoa anturin johdotus, kuten Ross-Tech:n sivuilla on kerrottu. Olisi halpa ja helppo vika vielä korjata.