vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1264083

Poissa Jonttu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 17
  • Bmw e91 lci 320d touring 2011 Ex: skoda octavia RS
    • Profiili
Joopajoo, enpä itse noista juuri mitään ymmärrä joten taitaa auto lähteä pajalle tutkittavaksi.... Jos hiukkasloukku todella olisi tukossa niin ihmettelen miksi antaa myös paineanturi vikakoodia ? jos hiukkassuodatin on täysin tukossa niin eikö auto oireilisi jollain lailla ? ennen kun auto eilen illal siirtyi vikatilaan, silloin kun tuo hiukkassuodattimen valo pelkästään paloi ja ajoin tuon 40km revitys ajon niin auto toimi täysin normaalisti ja tehot olivat hienosti tallessa/ ei nykymistä tai pätkimistä.... Jos tuo pelkkä anturi on rikki niin voiko autolla nyt ajella huoltoon huoletta vai soitanko ajoturvaan :D ja mitähän tuo anturi maksaa ? käytössä on pelkästään joku halpis vikakoodinlukulaite..... Jos dpf on entinen niin mitähän tuo pöntön tyhjennys ja uudelleen ohjelmointi kustantaa ? ainakaan hiukkasloukun uusinta ei sovi meikäläisen lompakolle.....


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Joopajoo, enpä itse noista juuri mitään ymmärrä joten taitaa auto lähteä pajalle tutkittavaksi.... Jos hiukkasloukku todella olisi tukossa niin ihmettelen miksi antaa myös paineanturi vikakoodia ? jos hiukkassuodatin on täysin tukossa niin eikö auto oireilisi jollain lailla ? ennen kun auto eilen illal siirtyi vikatilaan, silloin kun tuo hiukkassuodattimen valo pelkästään paloi ja ajoin tuon 40km revitys ajon niin auto toimi täysin normaalisti ja tehot olivat hienosti tallessa/ ei nykymistä tai pätkimistä.... Jos tuo pelkkä anturi on rikki niin voiko autolla nyt ajella huoltoon huoletta vai soitanko ajoturvaan :D ja mitähän tuo anturi maksaa ? käytössä on pelkästään joku halpis vikakoodinlukulaite..... Jos dpf on entinen niin mitähän tuo pöntön tyhjennys ja uudelleen ohjelmointi kustantaa ? ainakaan hiukkasloukun uusinta ei sovi meikäläisen lompakolle.....

Kukaan täällä ei varmaankaan satavarmaksi osaa sanoa, voiko autolla turvallisesti ajella huoltoon asti. Jos se liikkuu kuitenkin normaaliin matkavauhtiin asti, niin itse kyllä ajaisin sen huoltoon. Se vikatila on kuitenkin tarkoitettu siihen, että autolla pääsee nilkuttamaan tarvittaessa huoltoon asti.

Oletetaan nyt näiden tietojen valossa että sieltä on se anturi rikki, eikä maalailla piruja seinille sen DPF:n osalta. Jatkuva poltto vaan kuulosti aluksi siltä, että pöntössä on niin paljon tavaraa, ettei saa sitä poltettua puhtaaksi.

Pöntön tyhjennys ja uudelleen ohjelmointi maksaa tietty paikasta riippuen n. 1000€ ja pöntön uusinta on tuotakin kalliimpi operaatio marmoritiskin kautta. Merkkiliike on ainoa, joka pystyy laitteistollaan tarkistamaan sen DPF:n täyttöasteen ja jos kertovat sen olevan täynnä, niin siinä vaiheessa kannattaa miettiä omalle kohdalle se edullisempi vaihtoehto.  ;)


Poissa Jonttu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 17
  • Bmw e91 lci 320d touring 2011 Ex: skoda octavia RS
    • Profiili
Jepjep, huomenna soittoa siis Turun Rinta-jouppille... pitää toivoa parasta että olisi pelkkä anturi vika. Ostin auton noin 2-3kk sitten joten en tiedä jos myyjäliikkeen kanssa taistelis jos suostuisivat tulemaan vastaan kustannuksissa. Lueskelin täältä jostain myös että juuri noissa paineantureissa olisi ollut joku maahantuojan vaihtokamppanja ? Voin kertoilla täällä sitten lisää kun vika selviää


Poissa Jonttu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 17
  • Bmw e91 lci 320d touring 2011 Ex: skoda octavia RS
    • Profiili
Noniin nyt räsä käy ja kukkuu taas ainakin toistaiseksi.
Sain siis auton takaisin tänään turun rinta-joupilta ja täydet pisteet sinne palvelusta ja nopeasta toiminnasta.
Ja autossa oli siis hajonnut tuo DPF paine-ero anturi ja auto luuli että hiukkassuodatin tukossa, koska anturi sekoili jtn omiaan.
Hinta : Anturi jtn 60e + työt+ regenerointi+ vikakoodit = 153e  ei mielestäni kovin paha hinta.
Noita antureita aika paljon kuulemma mennyt.... Samalla mitattiin pöntön hiukkaspitoisuus ennen 63 % ja jälkeen regeneroinnin 36 % eli ei kuitenkaan vielä ihan kabut tuo pönttö, kuulemma ihan normaalit lukemat, tiedä sitte.


Poissa Tapola

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 8
    • Profiili
Moro,

Herttoniemestä löytyy muutes paikka missä hiukkassuodattimen voi pesettää. Omani tuolla pesetin viime kesänä, hintaluokka tuolloin oli 550€.

RJV Autohuolto Oy Herttoniemi
Mekaanikonkatu 7

-T
-T
---
Octavia RS TDI -08 , Cbr 600F -95


Poissa Ale

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 28
    • Profiili
Tere.

Tiedä onko tämä nyt vika vai omaa osaamattomuuttani. Elikkäs kaistanvaihtovilkku ei pelaa enää. Onkohan tämä vika vai saako tuon jotenkin näppäilemällä taas toimintaan? Ohjekirjasta ei minun tapauksessa ollut hyötyä koska se on på svenska...


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Tere.

Tiedä onko tämä nyt vika vai omaa osaamattomuuttani. Elikkäs kaistanvaihtovilkku ei pelaa enää. Onkohan tämä vika vai saako tuon jotenkin näppäilemällä taas toimintaan? Ohjekirjasta ei minun tapauksessa ollut hyötyä koska se on på svenska...

Jos autossa on Maxidot, eli isompi ajotietokone, pääsee sitä kautta muokkaamaan tuota ominaisuutta. Katso ohjeita esimerkiksi täältä sivulta 20. Comfort valikon alta kohta Lane ch. flash.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 30, 2013, 06:23:10 ip kirjoittanut JaVa^ »


Poissa Ale

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 28
    • Profiili
Tere.

Tiedä onko tämä nyt vika vai omaa osaamattomuuttani. Elikkäs kaistanvaihtovilkku ei pelaa enää. Onkohan tämä vika vai saako tuon jotenkin näppäilemällä taas toimintaan? Ohjekirjasta ei minun tapauksessa ollut hyötyä koska se on på svenska...

Jos autossa on Maxidot, eli isompi ajotietokone, pääsee sitä kautta muokkaamaan tuota ominaisuutta. Katso ohjeita esimerkiksi täältä sivulta 20. Comfort valikon alta kohta Lane ch. flash.

Kiitos JaVa! Nyt toimiin kuten pitääkin. Laitetaanpa linkki talteen kun tuo englanti sujuu paremmin kuin toinen kotimainen.. :)


Poissa Unelmavävy

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 116
  • Octavia RS 2.0 TFSI HB
    • Profiili
Jaahas, porsi sitten takarenkaitten laakerit, molemmat luultavasti. Oikella oikein kunnon välys ja jyrinä, vasemmalla ei niin paha mutta pieni välys havaittavissa samoin ylimääräistä ääntä. Ajettu 122 tkm, näitä on kuitenkin ilmeisesti jonkunverran mennyt jo noilla kilometreillä?


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
voihan takapuoli..
normiajossa auto toimii kun kello, mutta kun antaa reippaasti kenkää niin kesken vedon auto nykäsee (pätkäsee) joka vaihteella..
vikakoodit ei kerro mitään, joten kannattaako jo huolestua etukäteen..?
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa Erno

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 744
    • Profiili
kun antaa reippaasti kenkää niin kesken vedon auto nykäsee (pätkäsee) joka vaihteella..
vikakoodit ei kerro mitään, joten kannattaako jo huolestua etukäteen..?

Tapahtuuko toi pätkäisy samoilla kierroksilla joka vaihteella? Kuulostaa pikaisesti siltä, että fuskaa paineet pois jostakin kohti ahtoputkistoa...


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
itseasiassa joo, tuntuu siltä, että kun paineet on tapissa, niin se päästää kaiken kerralla pihalle ja alkaa sitten uudestaan nostaa niitä
jossain siinä kolmen tonnin korvilla
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
itseasiassa joo, tuntuu siltä, että kun paineet on tapissa, niin se päästää kaiken kerralla pihalle ja alkaa sitten uudestaan nostaa niitä
jossain siinä kolmen tonnin korvilla

Jos on VCDS käytettävissä, niin sillä pääsee logittamaan noita ahtopaineita. Saisi varmuuden tuohon, että hukkaako paineet johonkin kesken kiihdytyksen.


Poissa Newbie

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Ajattelin tänne kirjoitella kokemuksia puolentoista vuoden RS ocu tdi -07 omistajana.

Autossa ei ole ollut oikeastaan mitään vikaa koko aikana paitsi nyt rävähti kuusi vikavaloa tiskiin ja auto hyytyi. Vein RS-huoltoon Tampereelle (loistavaa palvelua) ja soittelivat että egr-venttiili ja takalaakeri on sökönä. Laittoivat auton nopeasti kuntoon ja siinä samalla myös vaihtoivat kaikki suuttimet Skodan piikkiin (!).

Tuo ruostuminen vaivaa kyllä minuakin. Takaluukun alareunassa on peukalon kynnen kokoinen läiskä ja myös sivupeilien reunoissa havaittavissa ruostetta. Myös takaovien kaarissa ohuet ruostesuikaleet. Voikohan noita koittaa saada Skodan maksettavaksi? Autolla kyllä ajettu jo 200k.

Kaiken kaikkiaan olen ollut todella tyytyväinen autoon!


Poissa tonee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 54
    • Profiili
Nyt hävisi octaviasta pakki, 1 ja 2 vaihteet. kaikki muut tuntuisi löytyvän kun liikkeelle pääsee.
Kytkin tuntuu kyllä toimivan ihan hyvin, mutta vaihdekeppi on jotenkin lörpön tuntuinen.
Onkohan vaihdevivustossa jotain kohtaa mikä antaisi periksi? Ainiin, vika ilmaantui kun
ajoin normaalisti hidastetöyssyn yli ja aloin vaihtamaan kakkosta päälle niin eipä enään löytynyt...
Arvauksia otetaan vastaan ja tietoakin jos löytyy!