Joopajoo, enpä itse noista juuri mitään ymmärrä joten taitaa auto lähteä pajalle tutkittavaksi.... Jos hiukkasloukku todella olisi tukossa niin ihmettelen miksi antaa myös paineanturi vikakoodia ? jos hiukkassuodatin on täysin tukossa niin eikö auto oireilisi jollain lailla ? ennen kun auto eilen illal siirtyi vikatilaan, silloin kun tuo hiukkassuodattimen valo pelkästään paloi ja ajoin tuon 40km revitys ajon niin auto toimi täysin normaalisti ja tehot olivat hienosti tallessa/ ei nykymistä tai pätkimistä.... Jos tuo pelkkä anturi on rikki niin voiko autolla nyt ajella huoltoon huoletta vai soitanko ajoturvaan ja mitähän tuo anturi maksaa ? käytössä on pelkästään joku halpis vikakoodinlukulaite..... Jos dpf on entinen niin mitähän tuo pöntön tyhjennys ja uudelleen ohjelmointi kustantaa ? ainakaan hiukkasloukun uusinta ei sovi meikäläisen lompakolle.....
Kukaan täällä ei varmaankaan satavarmaksi osaa sanoa, voiko autolla turvallisesti ajella huoltoon asti. Jos se liikkuu kuitenkin normaaliin matkavauhtiin asti, niin itse kyllä ajaisin sen huoltoon. Se vikatila on kuitenkin tarkoitettu siihen, että autolla pääsee nilkuttamaan tarvittaessa huoltoon asti.
Oletetaan nyt näiden tietojen valossa että sieltä on se anturi rikki, eikä maalailla piruja seinille sen DPF:n osalta. Jatkuva poltto vaan kuulosti aluksi siltä, että pöntössä on niin paljon tavaraa, ettei saa sitä poltettua puhtaaksi.
Pöntön tyhjennys ja uudelleen ohjelmointi maksaa tietty paikasta riippuen n. 1000€ ja pöntön uusinta on tuotakin kalliimpi operaatio marmoritiskin kautta. Merkkiliike on ainoa, joka pystyy laitteistollaan tarkistamaan sen DPF:n täyttöasteen ja jos kertovat sen olevan täynnä, niin siinä vaiheessa kannattaa miettiä omalle kohdalle se edullisempi vaihtoehto.