vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1264900

Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Onko toikin "tyyppivika" että kun ajaa vakkari päällä ja tulee alamäki, niin auto alkaa pätkiä ja nykiä...?

Tuleeko nykiminen alamäessä samaan tahtiin, kun ajotietokoneen mukaan hetkellinen kulutus muuttuu nollasta johonkin muuhun lukemaan? Ainakin omassa autossa tekee tuota nykimistä vakkarilla ja isolla vaihteella alamäkeen sellaisissa kohdissa, joissa automatiikka ei oikein tiedä, pitäisikö antaa lisää soppaa vai lyödä syöttö kokonaan kiinni...

Juu, samanlailla täälläkin.. eli todetaan tyyppiviaksi  ;D
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Onko kova homma kaivaa esiin ja putsata egr venttiili? Jostain olin lukevinani että se ois vesijäähdytteinen?
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
... ja edellistä kysymystä sivuten, onko kukaan tehny mr muscle käsittelyä turbolle,että toimiiko se aikuisten oikeesti.. kohta kun toi egr putki ois sopivasti kädessä, niin se menis siinä samalla...
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Onko kova homma kaivaa esiin ja putsata egr venttiili? Jostain olin lukevinani että se ois vesijäähdytteinen?

Tuolla on 2.0 PD BKD moottorin EGR:n purkuun ohjeet ja samanlainen systeemi pitäisi olla tuossa BMN koneessakin.

... ja edellistä kysymystä sivuten, onko kukaan tehny mr muscle käsittelyä turbolle,että toimiiko se aikuisten oikeesti.. kohta kun toi egr putki ois sopivasti kädessä, niin se menis siinä samalla...

FFP:n puolella ovat tuota kovastikin testailleet ja ovat todenneet sen toimivaksi keinoksi. Ei muuta kun kokeilemaan, ei siinä kai mitään häviä.


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Kiitos kovasti, jälleen kerran  :D

Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Egr:ssä on varmaan joku tiiviste, mikä kannattaa hakea ennen kun irrottaa sen..?
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Egr:ssä on varmaan joku tiiviste, mikä kannattaa hakea ennen kun irrottaa sen..?

Ei tarvitse, ellei onnistu rikkomaan yläpäässä olevaa O-rengasta. Siihen pakopuolelta tulevaan pikkuputkeen ovat jotkut asentaneet noita supistavia tiivisteitä, jotta ovat saaneet lian kertymisen määrää pienennettyä.



Löytyy ilmeisesti Seat:n varaosatiskiltä numerolla 028131547B.

Tuo vaikuttaa sitten talvella lämpöjen nousuu negatiivisesti, eli ei nosta läheskään yhtä nopeasti lämpöjä kuin ei supistavan orkkistiivisteen kanssa. Positiivisia vaikutuksia sitten on ollut käyttäjän perstuntumasta riippuen kaikkea pudonneen kulutuksen ja nopeamman kaasunvasteen väliltä. Ja tietty EGR likaantuu vähemmän tuolla.


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Jepulis, eli huomena siis metroautoon.. hyvä että tuli kysyttyä ennen remonttia
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa RS_OCUstin

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 311
  • Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey
    • Profiili
Pitäisköhän tota kokeilla BKD Altea XL:ään. Voin vaan kuvitella miltä näyttää, 128tkm mittarissa ja ikää 5v rapia.

https://www.spritmonitor.de/en/detail/1050663.html
Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Meta


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Onko tarkempaa tietoa mistä seatista toi osa ois? Metroautossa tuolla osanumerolla leviteltiin vaan käsiä
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Onko tarkempaa tietoa mistä seatista toi osa ois? Metroautossa tuolla osanumerolla leviteltiin vaan käsiä

Ihan satavarmaa tietoa nyt ei ole, mihin automerkkiin tuo edes kuuluu. Tuolta luettuna olisi Audi:n osa. Tiedä sitten onko tuokaan oikea tieto, kun ihan kaikkeen ei voi luottaa, mitä internetistä löytyy...  ;)


Poissa aleba

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Onko tarkempaa tietoa mistä seatista toi osa ois? Metroautossa tuolla osanumerolla leviteltiin vaan käsiä

Tietääkseni tuota tiivistettä ei ole Skodissa käytetty, sen takia Metrossa ei sulle sitä osattu myydä :) Laakkosen valikoimasta tuo kyseinen tiiviste ainakin löytyy, sopii useampaan vanhempaan Volkkariin ja Audiin :) Aikamonessa liikeessä on aina muutama kaveri, jotka on tietosia tuosta tulppaushommasta, mut niilläkin on sit jonkinlaista "harrastus" taustaa, jos tiedetään asiasta...

Tuli tänään laitettua omaan autoon tuo tiiviste, koeajolenkillä en huomannut mitään erikoisempaa parannusta, mutta ei se huonommaksikaan menny :D EGR/kaasuläppä oli yllättävän puhtaita, vaikka pirssillä on vedetty jo yli 80tkm. Tarttee kuitenkin putsata ne lähitulevaisuudessa, kun  niitä ongelmia ei vielä ole ollut... :)
Octavia Vrs Combi TDi -07


Poissa MM77

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 51
    • Profiili
Onko kellään bensa räsästä kiihdyttäessä kuulunut samanlainen sihahdus kun avais 1.5litran limu pullon ja sit häviää tehot saman tien??? Sen jälkeen räsä kävi todella huonosti.
Auto nyt hinaus auton kyydissä..
Olisko ahtoputki irronnut/hajonnut??
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 08, 2013, 10:02:18 ip kirjoittanut MM77 »


Poissa Bazeeba

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 129
    • Profiili
Kysytäämpäs vaikka tässä, kuuluuko tuosta bensa räsästä kuulua vakiona suhaus kun nosta kaasua? Jostain olin lukevinani ettei pitäsi kuulua mitään? Paljonko näissä on vakio ahtopaine?


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili