vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1264870

Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
No voi vee.. hienosti on taas jemmattu  :P
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa SnowLord

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 12
    • Profiili
Missä mahtaa olla vikaa kun kuskinpuolen ilmasuulakkeista tulee vain kuumaa ilmaa riippumatta lämpötilasäädöstä? Apparin puoli toimii normaalisti.
 ???

Octavia RS TDI -08


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Missä mahtaa olla vikaa kun kuskinpuolen ilmasuulakkeista tulee vain kuumaa ilmaa riippumatta lämpötilasäädöstä? Apparin puoli toimii normaalisti.
 ???

Octavia RS TDI -08

Todennäköisesti vika juurikin tuossa yllä mainitussa kuvassa olevasta nro. 27 anturista. Antaa väärää tietoa järjestelmälle kuskinpuolen lämpötilasta. Jos ja kun nuo anturit ovat identtisiä, koita vaihtaa niiden paikkaa päikseen, jolloin näet siirtyykö ongelma apukuskin puolelle, jolloin voidaan todeta anturin varmasti olevan rikki.

Vika voi myös olla läpässä, joka säätelee lämpötilaa. Jostain löysin että sen läpän pystyy kalibroimaan uudelleen laittamalla autoon virrat päälle, jonka jälkeen painetaan yhtäaikaa Econ ja sisäilmankierrätysnappia. Noita kun hetken painaa, pitäisi läppien alkaa surista ja kalibroida itseään parin minuutin ajan.

Vikakooditkin kannattaa lukea, jos siellä olisi jotain mennyt vikakoodin arvoisesti rikki...  :)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 22, 2013, 10:27:18 ap kirjoittanut JaVa^ »


Poissa SnowLord

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 12
    • Profiili
Missä mahtaa olla vikaa kun kuskinpuolen ilmasuulakkeista tulee vain kuumaa ilmaa riippumatta lämpötilasäädöstä? Apparin puoli toimii normaalisti.
 ???

Octavia RS TDI -08

Todennäköisesti vika juurikin tuossa yllä mainitussa kuvassa olevasta nro. 27 anturista. Antaa väärää tietoa järjestelmälle kuskinpuolen lämpötilasta. Jos ja kun nuo anturit ovat identtisiä, koita vaihtaa niiden paikkaa päikseen, jolloin näet siirtyykö ongelma apukuskin puolelle, jolloin voidaan todeta anturin varmasti olevan rikki.

Vika voi myös olla läpässä, joka säätelee lämpötilaa. Jostain löysin että sen läpän pystyy kalibroimaan uudelleen laittamalla autoon virrat päälle, jonka jälkeen painetaan yhtäaikaa Econ ja sisäilmankierrätysnappia. Noita kun hetken painaa, pitäisi läppien alkaa surista ja kalibroida itseään parin minuutin ajan.

Vikakooditkin kannattaa lukea, jos siellä olisi jotain mennyt vikakoodin arvoisesti rikki...  :)

Kalibrointi ei auttanut. Kuullosti siltä että vain apparin puolella kävi suhina ja naksutus?
Vikakoodeja ei löytynyt...
Näyttää hankalalta tuo purku :-(

Octavia RS TDI -08


Poissa Ahmatti

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 28
    • Profiili
Itsellä on myös jotain mahdollista häikkää ilmastoinnin kanssa. Viime vuonna uusittu kompura ja nyt lämpimillä ei viilentänyt ollenkaan. Laitettiin UV-aineet sisään ja järjestelmässä oli kaksi vuotoa. Yksi kompuralle tulevan putken o-rengas ja toinen täyttöaukon venttiili meni vaihtoon. Korjauksen jälkeen kyllä puhaltaa jotenkin kylmää mutta nyt hellepäivinä huomaa että ei oikein teho riitä vaan puhallin huutaa kokoajan melkein täysillä. Kokeilin laittaa asetuksen 16 asteelle ja annoin seistä puoli tuntia tyhjäkäynnillä, sen jälkeen mittasin auton sisätilan lämmöksi 20-21 astetta. Auto oli seissyt kumminkin koko päivän varjossa eikä aurinko päässyt korventamaan sisätiloja. Puhallinnopeuden merkkivalo oli tippunut pari pykälää täydestä.  Aika suuri heitto näyttää olevan lämpötiloissa?

Painoin nyt tuon econin ja sisäilmankiertonapin alas ja se antoi koodit 0e5 ja 01h mitähän nuo mahtavat tarkoittaa?

Samalla huomasin tuon puolen tunnin testin aikana että tuo toinen isompi flekti pärähtää käyntiin tyhjäkäynnillä ja huutaa puoli minuuttia, sammuu taas puoleksi minuutiksi ja toistaa sen uudestaan puolen minuutin välein varmaan niin kauan kuin bensaa riittää, puolen tunnin ajan se teki tuota tuolla syklillä kokoajan. Tämä alkoi tapahtumaan tiivisteen ja o-renkaan vaihdon jälkeen. Silloin kun järjestelmä oli tyhjä kylmäaineesta ei ainakaan tyhjäkäynnillä ikinä flekti pyörinyt.

Skoda Octavia RS combi 2006


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili

Painoin nyt tuon econin ja sisäilmankiertonapin alas ja se antoi koodit 0e5 ja 01h mitähän nuo mahtavat tarkoittaa?


0e5 on heksadesimaaliarvo ja käännettynä desimaaliksi tulos on 229, josta löytyy koodi Ross-Tech:n sivuilta. 01h koodista en tiedä, kun se ei suoraan käänny desimaaleiksi... Olikohan muuten vielä niin, että mahdolliset muut vikakoodit järjestelmästä saa esiin pyörittämällä jompaa kumpaa lämmönsäädintä silloin kun ensimmäinen koodi näkyy taulussa...? Briskodan puolelta tuosta saattaisi löytyä lisää infoa.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili

Kalibrointi ei auttanut. Kuullosti siltä että vain apparin puolella kävi suhina ja naksutus?
Vikakoodeja ei löytynyt...
Näyttää hankalalta tuo purku :-(

Octavia RS TDI -08

Veikkaisin tuon perusteella että vasemman puolen lämmönsäätöläppä ei toimi kuten pitäisi. Löytyy tuosta kuvasta numerolla 20. Täällä ohjeet purkuun. Samasta paikasta löytyy muuten ohjeita niiden antureiden paikallistamiseen ja purkamiseen... Ei tarvitse edes koko kojelautaa irroittaa noiden osien purkamiseen.  ;D


Poissa Ahmatti

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 28
    • Profiili
Itsellä on myös jotain mahdollista häikkää ilmastoinnin kanssa. Viime vuonna uusittu kompura ja nyt lämpimillä ei viilentänyt ollenkaan. Laitettiin UV-aineet sisään ja järjestelmässä oli kaksi vuotoa. Yksi kompuralle tulevan putken o-rengas ja toinen täyttöaukon venttiili meni vaihtoon. Korjauksen jälkeen kyllä puhaltaa jotenkin kylmää mutta nyt hellepäivinä huomaa että ei oikein teho riitä vaan puhallin huutaa kokoajan melkein täysillä. Kokeilin laittaa asetuksen 16 asteelle ja annoin seistä puoli tuntia tyhjäkäynnillä, sen jälkeen mittasin auton sisätilan lämmöksi 20-21 astetta. Auto oli seissyt kumminkin koko päivän varjossa eikä aurinko päässyt korventamaan sisätiloja. Puhallinnopeuden merkkivalo oli tippunut pari pykälää täydestä.  Aika suuri heitto näyttää olevan lämpötiloissa?

Painoin nyt tuon econin ja sisäilmankiertonapin alas ja se antoi koodit 0e5 ja 01h mitähän nuo mahtavat tarkoittaa?

Samalla huomasin tuon puolen tunnin testin aikana että tuo toinen isompi flekti pärähtää käyntiin tyhjäkäynnillä ja huutaa puoli minuuttia, sammuu taas puoleksi minuutiksi ja toistaa sen uudestaan puolen minuutin välein varmaan niin kauan kuin bensaa riittää, puolen tunnin ajan se teki tuota tuolla syklillä kokoajan. Tämä alkoi tapahtumaan tiivisteen ja o-renkaan vaihdon jälkeen. Silloin kun järjestelmä oli tyhjä kylmäaineesta ei ainakaan tyhjäkäynnillä ikinä flekti pyörinyt.

Skoda Octavia RS combi 2006

Oli tuo oma rassi nyt piuhan päässä ja tietokone näytti että ilmastointijärjestelmässä liikaa painetta. Parin päivän päästä kokeillaan uudelleentäyttöä ilmaiseksi tietenkin. Katsotaan sitten auttoiko asiaan vai johtuuko jostain muusta.


Poissa Jonttu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 17
  • Bmw e91 lci 320d touring 2011 Ex: skoda octavia RS
    • Profiili
Jaahas, pääsihän sitä joku 2kk ajamaan toimivalla autolla. Perjantaina jälleen hiukkassuodattimen valo syttyi, ajoin reippaammalla kaasujalalla mutta eipä sammunut tuo pirulainen ja noin 50km ajon jälkeen hehkunvalo alkoi vilkkumaan ja auto vikasietotilaan.
Noh vein sen sitten huoltoon turun rintajuoppille missä oli noin 2kk sitten vaihdettu paineanturi, kun jälleen siitä heitti vikakoodia.
Sain samana päivänä auton takaisinkin tälläkertaa oli johtosarja hinkkautunut jostain ja 6 piuhaa kuparit näkyvissä. Noh taas toimii hienosti mutta alkaahan käymään toi laite lompakonpäälle jälleen 270e köyhempi. Ei kyllä oo missään muussa autossa ollut näi paljon vikoja......


Poissa Jonttu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 17
  • Bmw e91 lci 320d touring 2011 Ex: skoda octavia RS
    • Profiili

Poissa Jaypee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
    • Profiili
Itsekin olen nykimisen kanssa joutunut tekemisiin. Oman käsitykseni mukaan EGR ei voi poistaa käytöstä koska on toteutettu jotenkin "sisäisesti" venttiilien ajoituksella tms. Viisaammat selittäköön paremmin  ;D

Oletko tehnyt mitään korjaavia toimenpiteitä nykimisen suhteen? Itse en ole saanut aikaiseksi. Merkkiliikkeestäkin koitin ko. asiaa kysellä, mutta eivät kuulemma ole moisesta kuullutkaan ja maahantuojakaan ei tiedä mitään...

Voiko -07 bensa räsästä ottaa EGR:n pois käytöstä? Ohjelmoinnilla, tulppaamalla, supistavalla tiivisteellä?
Syynä imusarjan karstoittuminen (varsinkin talvella), joka aiheuttaa nykimistä.
Jos keinona ohjelmointi, onko tietoa kuka osais ohjelmallisen poiston 100km:n säteellä Kuopiosta?

T: Peku


Poissa SnowLord

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 12
    • Profiili
Kiitos JaVa vinkeistä! Koodi 711 eli 1809 desimaaleina ilmoittaa juurikin tuon läpän ongelmista. Kyselin tuon osan perään ja
toivottavsti se saadaan tällä viikolla jopa paikoilleen, on meinaan vähän lämmin ajella... :P

Octavia RS TDI -08



Veikkaisin tuon perusteella että vasemman puolen lämmönsäätöläppä ei toimi kuten pitäisi. Löytyy tuosta kuvasta numerolla 20. Täällä ohjeet purkuun. Samasta paikasta löytyy muuten ohjeita niiden antureiden paikallistamiseen ja purkamiseen... Ei tarvitse edes koko kojelautaa irroittaa noiden osien purkamiseen.  ;D


Edit: Korjattu lainaus T: Metu
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 25, 2013, 10:02:45 ap kirjoittanut Metu69salemi »


Poissa Volvotdi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
  • Tampere - Pori
    • Profiili
    • Lisää tehoa
Itsekin olen nykimisen kanssa joutunut tekemisiin. Oman käsitykseni mukaan EGR ei voi poistaa käytöstä koska on toteutettu jotenkin "sisäisesti" venttiilien ajoituksella tms. Viisaammat selittäköön paremmin  ;D

Oletko tehnyt mitään korjaavia toimenpiteitä nykimisen suhteen? Itse en ole saanut aikaiseksi. Merkkiliikkeestäkin koitin ko. asiaa kysellä, mutta eivät kuulemma ole moisesta kuullutkaan ja maahantuojakaan ei tiedä mitään...

Voiko -07 bensa räsästä ottaa EGR:n pois käytöstä? Ohjelmoinnilla, tulppaamalla, supistavalla tiivisteellä?
Syynä imusarjan karstoittuminen (varsinkin talvella), joka aiheuttaa nykimistä.
Jos keinona ohjelmointi, onko tietoa kuka osais ohjelmallisen poiston 100km:n säteellä Kuopiosta?

T: Peku

Kyllä EGR:n saa softasta poistettua! Egr on tuossa moottorissa toteutettu aivan samalla tavalla kuin kaikissa muissakin! Nykiminen saattaa juuri johtua egr:n epämääräisestä toiminnasta tai jos tekee dpf:n polttoa niin silloin nuo tuntuu nykivän.


Poissa Ahmatti

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 28
    • Profiili
Itsellä on myös jotain mahdollista häikkää ilmastoinnin kanssa. Viime vuonna uusittu kompura ja nyt lämpimillä ei viilentänyt ollenkaan. Laitettiin UV-aineet sisään ja järjestelmässä oli kaksi vuotoa. Yksi kompuralle tulevan putken o-rengas ja toinen täyttöaukon venttiili meni vaihtoon. Korjauksen jälkeen kyllä puhaltaa jotenkin kylmää mutta nyt hellepäivinä huomaa että ei oikein teho riitä vaan puhallin huutaa kokoajan melkein täysillä. Kokeilin laittaa asetuksen 16 asteelle ja annoin seistä puoli tuntia tyhjäkäynnillä, sen jälkeen mittasin auton sisätilan lämmöksi 20-21 astetta. Auto oli seissyt kumminkin koko päivän varjossa eikä aurinko päässyt korventamaan sisätiloja. Puhallinnopeuden merkkivalo oli tippunut pari pykälää täydestä.  Aika suuri heitto näyttää olevan lämpötiloissa?

Painoin nyt tuon econin ja sisäilmankiertonapin alas ja se antoi koodit 0e5 ja 01h mitähän nuo mahtavat tarkoittaa?

Samalla huomasin tuon puolen tunnin testin aikana että tuo toinen isompi flekti pärähtää käyntiin tyhjäkäynnillä ja huutaa puoli minuuttia, sammuu taas puoleksi minuutiksi ja toistaa sen uudestaan puolen minuutin välein varmaan niin kauan kuin bensaa riittää, puolen tunnin ajan se teki tuota tuolla syklillä kokoajan. Tämä alkoi tapahtumaan tiivisteen ja o-renkaan vaihdon jälkeen. Silloin kun järjestelmä oli tyhjä kylmäaineesta ei ainakaan tyhjäkäynnillä ikinä flekti pyörinyt.

Skoda Octavia RS combi 2006

Oli tuo oma rassi nyt piuhan päässä ja tietokone näytti että ilmastointijärjestelmässä liikaa painetta. Parin päivän päästä kokeillaan uudelleentäyttöä ilmaiseksi tietenkin. Katsotaan sitten auttoiko asiaan vai johtuuko jostain muusta.

Ja olihan siellä liikaa painetta järjestelmässä "vanhat" aineet ulos ja uudet tilalle ja johan rupesi puhaltamaan arktista ilmaa, eikä näytä enää ilmastointilaite vikakoodeja. Myönsivät jonkun virheen sattuneen eivätkä veloittaneet mitään.


Poissa Jaypee

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 14
    • Profiili
Kyseessä oli bensa-mallin räsät. Niissä EGR on toteutettu siten, että sitä ei saa "helposti" poistettua softalla tai työkaluilla.

Itsekin olen nykimisen kanssa joutunut tekemisiin. Oman käsitykseni mukaan EGR ei voi poistaa käytöstä koska on toteutettu jotenkin "sisäisesti" venttiilien ajoituksella tms. Viisaammat selittäköön paremmin  ;D

Oletko tehnyt mitään korjaavia toimenpiteitä nykimisen suhteen? Itse en ole saanut aikaiseksi. Merkkiliikkeestäkin koitin ko. asiaa kysellä, mutta eivät kuulemma ole moisesta kuullutkaan ja maahantuojakaan ei tiedä mitään...

Voiko -07 bensa räsästä ottaa EGR:n pois käytöstä? Ohjelmoinnilla, tulppaamalla, supistavalla tiivisteellä?
Syynä imusarjan karstoittuminen (varsinkin talvella), joka aiheuttaa nykimistä.
Jos keinona ohjelmointi, onko tietoa kuka osais ohjelmallisen poiston 100km:n säteellä Kuopiosta?

T: Peku

Kyllä EGR:n saa softasta poistettua! Egr on tuossa moottorissa toteutettu aivan samalla tavalla kuin kaikissa muissakin! Nykiminen saattaa juuri johtua egr:n epämääräisestä toiminnasta tai jos tekee dpf:n polttoa niin silloin nuo tuntuu nykivän.