Pari viikkoa takaperin auto alkoi nykimään kovemmissa kiihdytyksissä n.2,500rpm kohdalla ja aika nopeasti tämän jälkeen sytytti pakokaasujärjestelmän merkkivalon tauluun. Viaksi selvisi DPF:n paine-eroanturi. Anturin vaihdon jälkeen auto toimi noin 50km ja heitti itsensä saman merkkivalon, DPF:n varoitusvalon ja vilkkuvan hehkun valon kanssa vikatilaan. DPF oli tullut tiensä päähän ja pienen kiroilun jälkeen päätin että en ala sitä vaihtamaan. Kilsoja pöntöllä oli takana 162tkm.
Otin yhteyttä optimoiautosi.fi Tampereen pisteeseen ja autoon ajettiin DPF:n poisto-softa, entuudestaan olevan Karalan ohjelman kaveriksi.
Pöntön revin itse irti autosta ja rälläkän sekä MIG:n avustuksella sisuskalut jäi ämpäriin, tallin nurkkaan.
Skoda rokkaa taas ja positiivisena lisänä kulkupuoli tuntui parantuneen hieman ja kulutus putosi noin 0.5l/100km
Ton DPF:n irroitus ja tyhjennys on aika työläs projekti, mutta ehdottomasto vaivan arvoinen!