vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1264919

Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Lähteekos combista toi takaluukun sisäpuolinen muovi miten irti?
Ilmeisesti lisäjarruvalo irroitetaan sitä kautta, ja ainakaan pikaisella vilkasulla ei ruuveja ollu näkyvissä
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Lähteekos combista toi takaluukun sisäpuolinen muovi miten irti?
Ilmeisesti lisäjarruvalo irroitetaan sitä kautta, ja ainakaan pikaisella vilkasulla ei ruuveja ollu näkyvissä

Takaluukun sulkemiseen käytetyn kumilenkin alla on yksi Torx, jonka ruuvaat ensin irti. Sitten vain muovin reunasta pikkuhiljaa pakottamaan muovia irti luukusta. Se muovi on ~10 metalliklipsulla kiinni luukussa. Sen irroituksen jälkeen saa sen U:n muotoisen muovisen osan irti, jossa ilmeisesti on samanlaisia metalliklipsuja. Itse en sitä U:n mallista muovia ole irti ottanut, mutta olisi sellainen muistikuva että siinä on alhaalla kaksi ruuvia, jotka pitää ensin irroittaa ja sitten taas vääntää muovi pois. Verhoilun irroitussarja on tuossakin sitten paljon parempi vääntämiseen, kuin ruuvimeisselit, joilla saa verhoiluun ikäviä jälkiä helposti.  ;)

Edit:
Tuolta ohjeet alemman muovin irroitukseen. Ja sama ylemmän muovin osalta.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 16, 2013, 08:20:17 ip kirjoittanut JaVa^ »


RedRäsä

  • Vieras
Tämmönen letkun pätkä vuotaa ilmaa, ilmeisesti joku alipaineletku?



Poissa joni_pelli

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 43
  • Octavia rs tdi
    • Profiili
Auto seisoi 2 viikkoa tallissa ja kun seuraavan kerran lähdin ajamaan niin eipä lähtenyt puhallus toimimaan. sen verran tutkin että puhaltimen moottori eikä säätöpaneeli ole menny. kellään ollut samanlaista vikaa?


Nyt löytyi vika!! Eli vebasto oli kytketty väärin niin siitä syystä rupesi puhallukset temppuilemaan. Seuraavaksi pitäisi sitten asentaa webasto uudestaan ohjeiden mukaan.


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Auton seisottua yön ylitse niin starttaus on aamulla jokseenkin kankeaa. Starttuuttaa pitkään ja viimein käynnistyy vaikean tuntuisesti. Käy kuitenkin heti ihan ok. Käyntiin lähtö kuitenkin lyhyemmän seisonnan jälkeen helpompaa. Liekö tuo starttaus yön yli seisottuaan kuuluukin olla tuommoinen?

En tiedä onko sattumaa, mutta toisinaan jarrupoljin on "kova", kun auto seisonut pidempään. En osaa kyllä tätä yhdistää vaikeaan starttiin.
Poljin on siis sen tuntuinen kuin olisi pumpattu useasti ilman, että auto olisi ollut käynnissä. Käynnistyttyään painuu sitten hieman alemmas. Jarrutehostus, kun alkaa.
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
En tiedä onko sattumaa, mutta toisinaan jarrupoljin on "kova", kun auto seisonut pidempään. En osaa kyllä tätä yhdistää vaikeaan starttiin.
Poljin on siis sen tuntuinen kuin olisi pumpattu useasti ilman, että auto olisi ollut käynnissä. Käynnistyttyään painuu sitten hieman alemmas. Jarrutehostus, kun alkaa.

Tuota olen pitänyt ihan normaalina ilmiönä tehostimella varustetussa autossa. Oma Octavia tekee ihan samaa.


Poissa randomi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 35
    • Profiili
Pari viikkoa takaperin auto alkoi nykimään kovemmissa kiihdytyksissä n.2,500rpm kohdalla ja aika nopeasti tämän jälkeen sytytti pakokaasujärjestelmän merkkivalon tauluun. Viaksi selvisi DPF:n paine-eroanturi. Anturin vaihdon jälkeen auto toimi noin 50km ja heitti itsensä saman merkkivalon, DPF:n varoitusvalon ja vilkkuvan hehkun valon kanssa vikatilaan. DPF oli tullut tiensä päähän ja pienen kiroilun jälkeen päätin että en ala sitä vaihtamaan. Kilsoja pöntöllä oli takana 162tkm.

Otin yhteyttä optimoiautosi.fi Tampereen pisteeseen ja autoon ajettiin DPF:n poisto-softa, entuudestaan olevan Karalan ohjelman kaveriksi.

Pöntön revin itse irti autosta ja rälläkän sekä MIG:n avustuksella sisuskalut jäi ämpäriin, tallin nurkkaan. :)
Skoda rokkaa taas ja positiivisena lisänä kulkupuoli tuntui parantuneen hieman ja kulutus putosi noin 0.5l/100km :)

Ton DPF:n irroitus ja tyhjennys on aika työläs projekti, mutta ehdottomasto vaivan arvoinen!

ex-Octavia II RS TDI -07, Audi A6 3.0 TDIq -05, KTM Super Duke -06


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Itseänkin kiinnostais heittää toi dpf tonne metsään, mutta mahtaako katsastussetä sanoa asiaan mitään??
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Itseänkin kiinnostais heittää toi dpf tonne metsään, mutta mahtaako katsastussetä sanoa asiaan mitään??

Ei sano, jos vain tyhjennät sen sisuskalut pois. Jos taas korvaat suoralla putkella, niin sitten voi tulla sanomista (hylsy). Välineistöä niillä ei ole (toistaiseksi), jolla mitata tuon pöntön toimintaa.


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Ok, tattis
En oo käyny noin tuoreen dieselin kanssa ikinä konttorilla, niin,ei hajua mittaako ne putken päästä vai katseleeko vaan silmällä savuja kuten ennenvanhaan  ;D
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Saakos takaluukun valoa sammutettua mistään kun pitää konttia auki?
Viikonloppuna oltiin pojan kanssa ajelemassa polttiksella ja varikko oli takaluukussa, ja kontti oli auki varmaan tunnin
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Ok, tattis
En oo käyny noin tuoreen dieselin kanssa ikinä konttorilla, niin,ei hajua mittaako ne putken päästä vai katseleeko vaan silmällä savuja kuten ennenvanhaan  ;D

Kyllä ne putken päästä suorittaa päästömittauksen, mutta DPF:n poistamien hiukkasten mittaukseen ei ole välineitä. Normaalit CO2 ja HC yms. arvot mittaavat kuitenkin...  :)


Poissa randomi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 35
    • Profiili
Ok, tattis
En oo käyny noin tuoreen dieselin kanssa ikinä konttorilla, niin,ei hajua mittaako ne putken päästä vai katseleeko vaan silmällä savuja kuten ennenvanhaan  ;D

Kyllä ne putken päästä suorittaa päästömittauksen, mutta DPF:n poistamien hiukkasten mittaukseen ei ole välineitä. Normaalit CO2 ja HC yms. arvot mittaavat kuitenkin...  :)

Juurikin näin, eli ei pitäis katsastukessa tulla ongelmia.. :)

Otin hieman kuvia tuosta operaatiosta ja multa saa tarvittaessa vinkkejä ja ohjeita, miten toi homma onnistuu helpoiten ilman nosturia tai monttua.

Ikävää puuhaa toi on tunkin ja huoltopukkien varassa tehdä, mutta hyvinkin mahdollista.
ex-Octavia II RS TDI -07, Audi A6 3.0 TDIq -05, KTM Super Duke -06


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Saakos takaluukun valoa sammutettua mistään kun pitää konttia auki?
Viikonloppuna oltiin pojan kanssa ajelemassa polttiksella ja varikko oli takaluukussa, ja kontti oli auki varmaan tunnin

Samaa itsekin pohdin. Löysin sitten käyttöohjeesta maininnan, että valo sammuu 30 min kuluttua. Näin ainakin -08 vuoden farkussa.
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Juurikin näin, eli ei pitäis katsastukessa tulla ongelmia.. :)

Otin hieman kuvia tuosta operaatiosta ja multa saa tarvittaessa vinkkejä ja ohjeita, miten toi homma onnistuu helpoiten ilman nosturia tai monttua.

Ikävää puuhaa toi on tunkin ja huoltopukkien varassa tehdä, mutta hyvinkin mahdollista.

Teeppä tuosta oma ns. HowTo topic tänne Octavia vRS II osastolle, jos otit tarpeeksi kuvia tuosta operaatiosta. Luulen että asialle riittää paljonkin kiinnostuneita, joiden innostus lopahtaa siihen kun ei uskalla alkaa räpeltämään tuon kanssa, kun ei tiedä mitä odottaa...

Ilmeisesti muuten ajoit auto vikatilassa sinne varsinaiseen ohjelmointiin?