vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1264824

Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Mä putsasin egr:n ja vaihdoin sinne sen pienemmän tiivisteen niin helpotti huomattavasti
« Viimeksi muokattu: Elokuu 08, 2013, 06:06:30 ip kirjoittanut jaska74 »
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa kokkopa1

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 93
    • Profiili
Nyt alkoi räsän kytkin polkimesta kuuluumaan "naksaus" kun nostaa kytkimen ylös(Naksaus tulee ihan yläasennossa)??
Mistä moinen ääni??  ???

Mulla kuuluu kanssa kevyt naks välillä yleensä vain valoissa, kun vaihtaa vapaalle. RS on Tdi ja 74tkm vm.2010. En ainakaan ite pidä vaarallisena, koska aina autoista kuuluu ääniä sieltänsun täältä.
Octavia II RS Tdi 2010


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Nyt alkoi räsän kytkin polkimesta kuuluumaan "naksaus" kun nostaa kytkimen ylös(Naksaus tulee ihan yläasennossa)??
Mistä moinen ääni??  ???

Mulla kuuluu kanssa kevyt naks välillä yleensä vain valoissa, kun vaihtaa vapaalle. RS on Tdi ja 74tkm vm.2010. En ainakaan ite pidä vaarallisena, koska aina autoista kuuluu ääniä sieltänsun täältä.

Ei luulisi olevan aivan mahdoton homma pistää päätä sinne kojelaudan alle ja kädellä painella kytkintä ja samalla kuulostella mistä ääni mahdollisesti tulee...?  :) Jostain lueskelin että joillakin on auttanut palautusjouset rasvaus, mutta sitten on myös ollut tapauksia, joissa on koko työsylinteri vaihdettu.


Poissa aleba

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Nyt alkoi räsän kytkin polkimesta kuuluumaan "naksaus" kun nostaa kytkimen ylös(Naksaus tulee ihan yläasennossa)??
Mistä moinen ääni??  ???

Kurkkaappa sieltä polkimen päästä löytyvää työsylinteriä, siin on päässä pieni valkoinen, muovia oleva lukitusklipsi, sen saa erikseen vaihdettua ja niit aina sillon tällön menee :) tuolta JaVan linkin takaa löyty asiaa samaisesta aiheesta , mut vilkasu sinne pedaalin ja työsylinterin läheisyyteen ei varmaankaan olis pahitteeksi.
Octavia Vrs Combi TDi -07


Poissa kokkopa1

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 93
    • Profiili
Kyllä se naks ääni kuuluu konehuoneesta, mutta vain silloin, kun esim valoissa vaihtaa vapaalle ja päästää kytkinpolkimen ylös. Melko ylä-asennossa tuo ääni kuuluu. Kaikki kuitenkin toimii hyvin ja vaihtaessa ei ääntä (erota?) kuulu.
Octavia II RS Tdi 2010


Oxhide

  • Vieras
Nyt palaa keltainen "check oil level" , eikä sitä saa kuitattua millään pois. ?-ljy on tarkistettu ja sitä on riittävästi. Konepellin pitäminen auki 30sek ei kuittaa merkkivaloa pois. Otin akunkengätkin irti ja takas, ei auttanut. Luin äsken vikakoodit => ei vikakoodeja. Mitähän sitä seuraavaks tekis ? Onkohan jompikumpi antureista rikki (pinta-anturi tai konepellin lukituksessa oleva) ?


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Nyt palaa keltainen "check oil level" , eikä sitä saa kuitattua millään pois. ?-ljy on tarkistettu ja sitä on riittävästi. Konepellin pitäminen auki 30sek ei kuittaa merkkivaloa pois. Otin akunkengätkin irti ja takas, ei auttanut. Luin äsken vikakoodit => ei vikakoodeja. Mitähän sitä seuraavaks tekis ? Onkohan jompikumpi antureista rikki (pinta-anturi tai konepellin lukituksessa oleva) ?

Täällä vastaava ongelma ja ratkaisuksi osoittautui konepellin lukituksen tunnistusanturin vaihto. Testaa nyt ensin liittimet sieltä, ettei ole hapettumia yms.


Oxhide

  • Vieras
Nyt palaa keltainen "check oil level" , eikä sitä saa kuitattua millään pois. ?-ljy on tarkistettu ja sitä on riittävästi. Konepellin pitäminen auki 30sek ei kuittaa merkkivaloa pois. Otin akunkengätkin irti ja takas, ei auttanut. Luin äsken vikakoodit => ei vikakoodeja. Mitähän sitä seuraavaks tekis ? Onkohan jompikumpi antureista rikki (pinta-anturi tai konepellin lukituksessa oleva) ?

Täällä vastaava ongelma ja ratkaisuksi osoittautui konepellin lukituksen tunnistusanturin vaihto. Testaa nyt ensin liittimet sieltä, ettei ole hapettumia yms.

Kiitoksia linkistä!, pitää tutkia liittimet.


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Kaatuukos muilla oven kynnyksessä oleva RS peltilätkä sateella?
Mun mielestä se ei kyllä kuuluis kastua...
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa mixa76

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 128
  • Octavia vRS 2.0 TDI -07 farkku
    • Profiili
Kastuukos muilla oven kynnyksessä oleva RS peltilätkä sateella?
Kastuuhan tuo välillä... taitaa tulla jopa oven sisältä?  :o ??? Jossain on muistaakseni joku korjausohjekin tuohon, tiivistemassaa johonkin väliin, olisko oven ja sen niitatun sisäpellin liitokseen?


Oxhide

  • Vieras
Nyt palaa keltainen "check oil level" , eikä sitä saa kuitattua millään pois. ?-ljy on tarkistettu ja sitä on riittävästi. Konepellin pitäminen auki 30sek ei kuittaa merkkivaloa pois. Otin akunkengätkin irti ja takas, ei auttanut. Luin äsken vikakoodit => ei vikakoodeja. Mitähän sitä seuraavaks tekis ? Onkohan jompikumpi antureista rikki (pinta-anturi tai konepellin lukituksessa oleva) ?

Täällä vastaava ongelma ja ratkaisuksi osoittautui konepellin lukituksen tunnistusanturin vaihto. Testaa nyt ensin liittimet sieltä, ettei ole hapettumia yms.

Kiitoksia linkistä!, pitää tutkia liittimet.

Liittimet katottu ja ei auttanut. Tosin nyt huomasin sellasen, että kun on virrat päällä konepelti auki 30 sek niin valo kuittaantuu. Sitten virrat pois ja päälle niin keltainen valo on taas taulussa. Kaipa se pitää huoltoon kiikuttaa...


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Kastuukos muilla oven kynnyksessä oleva RS peltilätkä sateella?
Kastuuhan tuo välillä... taitaa tulla jopa oven sisältä?  :o ??? Jossain on muistaakseni joku korjausohjekin tuohon, tiivistemassaa johonkin väliin, olisko oven ja sen niitatun sisäpellin liitokseen?

Perinteinen ongelma kyseessä näissä Golf -johdannaisissa autoissa. Samaa vikaa ilmennyt III ja IV korimallin pohjalevyillä olevissa autoissa. Korjauksena tosiaan ovipahvin sisältä löytyvän välipellin uudelleen tiivistys. Hankalaksi homman tekee se, että se pelti on pop-niiteillä alkuperäisesti kiinni, joten pitää porailla ne pois, laittaa uudet tiivisteet tai massat väliin ja laittaa uudet pop-niitit rikottujen tilalle.

Tuolla on samaa ongelmaa käsitelty ja googlesta löytyy vaikka kuinka ja paljon lisää infoa ko. ongelmasta.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Liittimet katottu ja ei auttanut. Tosin nyt huomasin sellasen, että kun on virrat päällä konepelti auki 30 sek niin valo kuittaantuu. Sitten virrat pois ja päälle niin keltainen valo on taas taulussa. Kaipa se pitää huoltoon kiikuttaa...

Kannattaako tuota kuitenkaan viedä pajalle, kun se anturi on hyvin helpossa paikassa. Tarkista sen liitokset nyt vielä ennen kuin luovutat. Vaihtokin on helppo: Pohjamuovi pois ja öljyt ulos koneesta. Anturi itsessään on öljypohjassa kolmella pultilla kiinni. Ohjetta tarjoilee hän.


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Kastuukos muilla oven kynnyksessä oleva RS peltilätkä sateella?
Kastuuhan tuo välillä... taitaa tulla jopa oven sisältä?  :o ??? Jossain on muistaakseni joku korjausohjekin tuohon, tiivistemassaa johonkin väliin, olisko oven ja sen niitatun sisäpellin liitokseen?

Perinteinen ongelma kyseessä näissä Golf -johdannaisissa autoissa. Samaa vikaa ilmennyt III ja IV korimallin pohjalevyillä olevissa autoissa. Korjauksena tosiaan ovipahvin sisältä löytyvän välipellin uudelleen tiivistys. Hankalaksi homman tekee se, että se pelti on pop-niiteillä alkuperäisesti kiinni, joten pitää porailla ne pois, laittaa uudet tiivisteet tai massat väliin ja laittaa uudet pop-niitit rikottujen tilalle.

Tuolla on samaa ongelmaa käsitelty ja googlesta löytyy vaikka kuinka ja paljon lisää infoa ko. ongelmasta.

Ok, tattis. Mä olin jo valmistautunu saamaan itkuraivarin maalarille joka vaihto mulle koko oven...  ;D

Lienee syytä korjata tuo ennen ensilumia ja pakkasia...
« Viimeksi muokattu: Elokuu 15, 2013, 09:41:38 ap kirjoittanut jaska74 »
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Hikikarpalot otsalla lukenut tätä topiikkia ::) Tää nyt menee vähän aiheen ohi. Ei kuitenkaan olisi varmaan pöllömpi idea, että postauksessa olisi aina vuosimalli ja kilsat kerrottu.
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400