Tämmönen letkun pätkä vuotaa ilmaa, ilmeisesti joku alipaineletku?
Tyhmä kysymys, mutta osaisiko kukaan veikata mistä johtuu takajarrun kuumeneminen (laahaus). Olen ottanut ottanut satulan pois herkistänyt liut, sekä vaihtanut jarrumännän tiivisteet. Voisiko laahaus johtua kierosta jarrulevystä? Jarrusatula tuntui olevan todella tiukassa joutui kangella vääntämään auki. Lisäksi kuuluu ääni takaata, mikä muistuttaa mielestäni laakeririkkoa.
Lainaus käyttäjältä: Mika352 - Syyskuu 09, 2013, 09:05:34 ipTyhmä kysymys, mutta osaisiko kukaan veikata mistä johtuu takajarrun kuumeneminen (laahaus). Olen ottanut ottanut satulan pois herkistänyt liut, sekä vaihtanut jarrumännän tiivisteet. Voisiko laahaus johtua kierosta jarrulevystä? Jarrusatula tuntui olevan todella tiukassa joutui kangella vääntämään auki. Lisäksi kuuluu ääni takaata, mikä muistuttaa mielestäni laakeririkkoa.Eihän käsijarru vaan jää kantamaan?
Mielestäni rengas pyörii ihan hyvin ilman käsijarrua, pitää varmistaa asia vielä huomenna. Eikö se ilmottaisi laahaamisesta käsijarruvalon vilkkumisella ja ääntelyllä, tämän tekee ainakin vaijerin ollessa huonosti paikallaan.
Lainaus käyttäjältä: Mika352 - Syyskuu 09, 2013, 09:22:32 ipMielestäni rengas pyörii ihan hyvin ilman käsijarrua, pitää varmistaa asia vielä huomenna. Eikö se ilmottaisi laahaamisesta käsijarruvalon vilkkumisella ja ääntelyllä, tämän tekee ainakin vaijerin ollessa huonosti paikallaan.Käsijarrun varoitusvaloa ohjataan itse käsijarrukahvan ohessa olevasta katkaisijasta, joten en oikein ymmärrä miten se voisi laahaamisesta ilmoittaa... Tarkoitin lähinnä sitä että vaijeri on asennettu huonosti tai säädetty väärin, jolloin kahvan ollessa alimmassa mahdollisessa asennossa, jää jarrut silti hieman kantamaan.On tietty mahdollista että takapyörien laakeri on menossa rikki ja aiheuttaa kuumentumisen. Rallatuksen pitäisi silloin kuulua laakerista, kun purkaa jarruosat pois ja pyörittelee napaa käsin.
Ääni kuuluu ainoastaa vähän kovemmalla nopeudella yli 20km/h epäilen etten saa ääntä kuuluviin käsin pyörittämällä, mutta pitääkin kokeilla ilman takasatulaa heittää pikku lenkki ja kuulostella.
Lainaus käyttäjältä: Mika352 - Syyskuu 09, 2013, 09:38:36 ipÄäni kuuluu ainoastaa vähän kovemmalla nopeudella yli 20km/h epäilen etten saa ääntä kuuluviin käsin pyörittämällä, mutta pitääkin kokeilla ilman takasatulaa heittää pikku lenkki ja kuulostella. Tuota ei ehkä kannata tehdä, kun voi tulla siinä vaiheessa ikävä yllätys kun pitäisi vauhtia hiljentää... Pahimmassa tapauksessa mäntä pulpahtaa pihalle tjsp.Napaa kannattaa koittaa väännellä käsin ylös-alas suuntaan kun jarruhilut on pois. Pienikin lonksunta ja väljyys tarkoittaa laakereiden olevan kohta entiset.Kuuluuko ääni muuten molemmilta puolilta ja kuumeneeko molempien puolien levyt?Ääni ei kuulu molemmilta puolilta mielestäni ja kuumenee ainoastaan kuljettajan puolelta takaata. Joo itselläni mäntä pullahti ulos herkistellesäni jarruja:D Kova homma laittaa kotikonstein takaisin.
Taustapeili resonoi. Ärsyttävän äänen pitää. Millä olette saaneet hiljaiseksi? Haulla löysin, että muillakin vastaavaa ollut, mutta en korjauskeinoa.Liimaa yritin saumaan ja sitten elastista massaa, mutta aina vaan resonoi.
Lainaus käyttäjältä: Intruder 1400 - Syyskuu 10, 2013, 05:52:06 ipTaustapeili resonoi. Ärsyttävän äänen pitää. Millä olette saaneet hiljaiseksi? Haulla löysin, että muillakin vastaavaa ollut, mutta en korjauskeinoa.Liimaa yritin saumaan ja sitten elastista massaa, mutta aina vaan resonoi.Sama juttu täälläkin. Puoli ärsyttävän äänen pitää aika ajoin, mutta ainoa varma korjauskeino taitaa olla muovien heittäminen mäkeen... Noita ylimääräisiä äänia tuolla autossa kuuluu niin paljon ettei noista enää jaksa välittää. Vanha auto ja eritoten jäykkä alusta ei ole kovin hyvä yhdistelmän sisustan muovien liikkumisen kanssa.