vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1264822

RedRäsä

  • Vieras
Tämmönen letkun pätkä vuotaa ilmaa, ilmeisesti joku alipaineletku?




Eli kyseessä oli siis jarrutehostimen alipaineletku, jarrua siis saa painaa niinkuin ralliautossa ;> mutta tästä herää kysymys, tilasin linkissä olevan setin jossa on tuommoinen check valve. Vanhassa sitä ei siis ole, eiköhän tuo käytössä pidä olla tukittuna?

http://www.ecstuning.com/Volkswagen-Golf_V--2.0T/Search/SiteSearch/1K0612041GM/ES1905042/


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Tämä on se alkuperäinen ymmärtääkseni. Noissa on eri osakoodit.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


RedRäsä

  • Vieras
Itse itselleni vastaten. Eli oli oikea osa. Piti vain tukkia venttiili letku/klemmari/pultti yhdistelmällä. Ja taas jarrut toimii normaalisti.


Poissa Mika352

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 30
    • Profiili
Tyhmä kysymys, mutta osaisiko kukaan veikata mistä johtuu takajarrun kuumeneminen (laahaus). Olen ottanut ottanut satulan pois herkistänyt liut, sekä vaihtanut jarrumännän tiivisteet. Voisiko laahaus johtua kierosta jarrulevystä? Jarrusatula tuntui olevan todella tiukassa joutui kangella vääntämään auki. Lisäksi kuuluu ääni takaata, mikä muistuttaa mielestäni laakeririkkoa.:D


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Tyhmä kysymys, mutta osaisiko kukaan veikata mistä johtuu takajarrun kuumeneminen (laahaus). Olen ottanut ottanut satulan pois herkistänyt liut, sekä vaihtanut jarrumännän tiivisteet. Voisiko laahaus johtua kierosta jarrulevystä? Jarrusatula tuntui olevan todella tiukassa joutui kangella vääntämään auki. Lisäksi kuuluu ääni takaata, mikä muistuttaa mielestäni laakeririkkoa.:D

Eihän käsijarru vaan jää kantamaan?


Poissa Mika352

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 30
    • Profiili
Tyhmä kysymys, mutta osaisiko kukaan veikata mistä johtuu takajarrun kuumeneminen (laahaus). Olen ottanut ottanut satulan pois herkistänyt liut, sekä vaihtanut jarrumännän tiivisteet. Voisiko laahaus johtua kierosta jarrulevystä? Jarrusatula tuntui olevan todella tiukassa joutui kangella vääntämään auki. Lisäksi kuuluu ääni takaata, mikä muistuttaa mielestäni laakeririkkoa.:D

Eihän käsijarru vaan jää kantamaan?
Mielestäni rengas pyörii ihan hyvin ilman käsijarrua, pitää varmistaa asia vielä huomenna. Eikö se ilmottaisi laahaamisesta käsijarruvalon vilkkumisella ja ääntelyllä, tämän tekee ainakin vaijerin ollessa huonosti paikallaan.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Mielestäni rengas pyörii ihan hyvin ilman käsijarrua, pitää varmistaa asia vielä huomenna. Eikö se ilmottaisi laahaamisesta käsijarruvalon vilkkumisella ja ääntelyllä, tämän tekee ainakin vaijerin ollessa huonosti paikallaan.

Käsijarrun varoitusvaloa ohjataan itse käsijarrukahvan ohessa olevasta katkaisijasta, joten en oikein ymmärrä miten se voisi laahaamisesta ilmoittaa... Tarkoitin lähinnä sitä että vaijeri on asennettu huonosti tai säädetty väärin, jolloin kahvan ollessa alimmassa mahdollisessa asennossa, jää jarrut silti hieman kantamaan.

On tietty mahdollista että takapyörien laakeri on menossa rikki ja aiheuttaa kuumentumisen. Rallatuksen pitäisi silloin kuulua laakerista, kun purkaa jarruosat pois ja pyörittelee napaa käsin.


Poissa Mika352

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 30
    • Profiili
Mielestäni rengas pyörii ihan hyvin ilman käsijarrua, pitää varmistaa asia vielä huomenna. Eikö se ilmottaisi laahaamisesta käsijarruvalon vilkkumisella ja ääntelyllä, tämän tekee ainakin vaijerin ollessa huonosti paikallaan.

Käsijarrun varoitusvaloa ohjataan itse käsijarrukahvan ohessa olevasta katkaisijasta, joten en oikein ymmärrä miten se voisi laahaamisesta ilmoittaa... Tarkoitin lähinnä sitä että vaijeri on asennettu huonosti tai säädetty väärin, jolloin kahvan ollessa alimmassa mahdollisessa asennossa, jää jarrut silti hieman kantamaan.

On tietty mahdollista että takapyörien laakeri on menossa rikki ja aiheuttaa kuumentumisen. Rallatuksen pitäisi silloin kuulua laakerista, kun purkaa jarruosat pois ja pyörittelee napaa käsin.
Ääni kuuluu ainoastaa vähän kovemmalla nopeudella yli 20km/h epäilen etten saa ääntä kuuluviin käsin pyörittämällä, mutta pitääkin kokeilla ilman takasatulaa heittää pikku lenkki ja kuulostella.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Ääni kuuluu ainoastaa vähän kovemmalla nopeudella yli 20km/h epäilen etten saa ääntä kuuluviin käsin pyörittämällä, mutta pitääkin kokeilla ilman takasatulaa heittää pikku lenkki ja kuulostella.

Tuota ei ehkä kannata tehdä, kun voi tulla siinä vaiheessa ikävä yllätys kun pitäisi vauhtia hiljentää... Pahimmassa tapauksessa mäntä pulpahtaa pihalle tjsp.

Napaa kannattaa koittaa väännellä käsin ylös-alas suuntaan kun jarruhilut on pois. Pienikin lonksunta ja väljyys tarkoittaa laakereiden olevan kohta entiset.

Kuuluuko ääni muuten molemmilta puolilta ja kuumeneeko molempien puolien levyt?


Poissa Mika352

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 30
    • Profiili
Ääni kuuluu ainoastaa vähän kovemmalla nopeudella yli 20km/h epäilen etten saa ääntä kuuluviin käsin pyörittämällä, mutta pitääkin kokeilla ilman takasatulaa heittää pikku lenkki ja kuulostella.

Tuota ei ehkä kannata tehdä, kun voi tulla siinä vaiheessa ikävä yllätys kun pitäisi vauhtia hiljentää... Pahimmassa tapauksessa mäntä pulpahtaa pihalle tjsp.

Napaa kannattaa koittaa väännellä käsin ylös-alas suuntaan kun jarruhilut on pois. Pienikin lonksunta ja väljyys tarkoittaa laakereiden olevan kohta entiset.

Kuuluuko ääni muuten molemmilta puolilta ja kuumeneeko molempien puolien levyt?
Ääni ei kuulu molemmilta puolilta mielestäni ja kuumenee ainoastaan kuljettajan puolelta takaata. Joo itselläni mäntä pullahti ulos herkistellesäni jarruja:D Kova homma laittaa kotikonstein takaisin.


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Taustapeili resonoi. Ärsyttävän äänen pitää. Millä olette saaneet hiljaiseksi? Haulla löysin, että muillakin vastaavaa ollut, mutta en korjauskeinoa.

Liimaa yritin saumaan ja sitten elastista massaa, mutta aina vaan resonoi.
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Taustapeili resonoi. Ärsyttävän äänen pitää. Millä olette saaneet hiljaiseksi? Haulla löysin, että muillakin vastaavaa ollut, mutta en korjauskeinoa.

Liimaa yritin saumaan ja sitten elastista massaa, mutta aina vaan resonoi.

Sama juttu täälläkin. Puoli ärsyttävän äänen pitää aika ajoin, mutta ainoa varma korjauskeino taitaa olla muovien heittäminen mäkeen... Noita ylimääräisiä äänia tuolla autossa kuuluu niin paljon ettei noista enää jaksa välittää. Vanha auto ja eritoten jäykkä alusta ei ole kovin hyvä yhdistelmän sisustan muovien liikkumisen kanssa. :)


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Taustapeili resonoi. Ärsyttävän äänen pitää. Millä olette saaneet hiljaiseksi? Haulla löysin, että muillakin vastaavaa ollut, mutta en korjauskeinoa.

Liimaa yritin saumaan ja sitten elastista massaa, mutta aina vaan resonoi.

Sama juttu täälläkin. Puoli ärsyttävän äänen pitää aika ajoin, mutta ainoa varma korjauskeino taitaa olla muovien heittäminen mäkeen... Noita ylimääräisiä äänia tuolla autossa kuuluu niin paljon ettei noista enää jaksa välittää. Vanha auto ja eritoten jäykkä alusta ei ole kovin hyvä yhdistelmän sisustan muovien liikkumisen kanssa. :)

Sehän tässä harmittaa, kun toinen vaggine on ajettu puolet enemmän ja vanhempi halpa ropponen niin paljon paljon hiljasempi. Lisäksi sitä on madallettu. Tosin 12 vuotta sitten äänieristin sen ja on ollut niin mukavaa ja halpaa kyytiä, että perheeseen jäi vieläkin. Jospa ocua tässä jossain vaiheessa eristäs ja kahtos pysyykö 12 vuotta perheessä  ;)
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Huono käynnistyvyys vaivaa, kun auto seisonut yön yli. Sahuuttaa ja tuntuu ettei lähde käyntiin. Viimein sitten lähtee. Tuntuu kuin päästäisi bensan paineet pois ja joutuu nostamaan startin aikana bensat tankista asti.

Jostain toisaalta luin, että ihimiset ovat vaihdelleen repullisen antureita samaan vaivaan ja auttanut vain hetkeksi.

Bensan suodattimen meinasin vaihtaa. Pitääkö paine jotenkin "purkaa" linjoista ennen llitoksien avaamista? Jossain autoissa otetaan esim. bensapumpun sulake irti ja käytetään kunnes sammuu.

Onko suodatin miten hankala vaihtaa tai lähinnä miten letkut lähtee irti?
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Voi pee.. kuulostaa siltä että takalaakerit alkaa olla lopussa, ja mittarissa vasta 170tkm
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela