vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1264687

Poissa kt4v6

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
    • Profiili
Kiitoksia tiedoista. Täytyy nyt katsoo viel kun tulee joku joka ymmärtää englantia niin tietää sit paremmi :D
Skoda octavia rs 06- TFSI.


Poissa kt4v6

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
    • Profiili
Elikkä mitä tuo nyt voisi tarkoittaa että mikä sieltä on menossa? obd anto kuitenki anturin referenssi jännite A piiri matala niin onko sieltä jotai osaa menossa rikki? olis kiva tietää nyt kun on autoliikkeen turva viel voimas niin voi niitten piikkiin vaihtaa osaa jos on tarvis?
Skoda octavia rs 06- TFSI.


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Kappas, apparin selkänoja kallistuu itsestään pari senttiä viikossa...
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa mikatossa

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 151
    • Profiili

Poissa biglimited

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 58
    • Profiili
Perkeleen pakkanen! No ok pesin auton että se toki aiheutti mm ikkunoiden ja bensakorkin jäätymiset.. pakokaasujärj vikavalo syttyi, luettiin kaverin kans koodit ja lambda herjas, oli jääny kylmäks vaa. Tänää pihallin lopetti toiminnan. Taas koodit ja puhallinmoottoria herjas. Ilmeisesti jäästä jumissa, sillä lämmin talli ja koodit nollille ja taas mennään. Tuntuu muuten erityisen pirteältä pakkasilla motarilla.. softaus antaa paremmin tehoa varmaa ku imuilma kylmempää  ;D
RS Octavia III dieselfarkulla ja Possulla mennään... Kaks prätkää myös tallissa


Poissa LonGero

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
bensakorkin jäätymiset..

Onko tuo muuten ominaisuus että korkki tai sen painonappi jäätyy vai kertaluontoinen ongelma väärin ajoitetun pesun suhteen? Pieni yllätys itselle kun ei auennutkaan korkki kun piti tankata, onneksi ei ole tapana ajaa tankkia tyhjäksi asti ennen asemalle menoa.


Poissa biglimited

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 58
    • Profiili
Kyllä auton voi pestä vaikka millä pakkasella, kuhan saa sit jonnekin lämpimään rauhas kuivumaan vaikka yöksi. Toi pakokaasujärjestelmän vikavalo syttyi TAAS!! Tarviiko lambda sit käydä uusimas vai ajaako vaa kohti,kesää keltanen valo mittaristossa..?
RS Octavia III dieselfarkulla ja Possulla mennään... Kaks prätkää myös tallissa


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Vikakoodia pukkaa. Lähti aika huonosti aamulla käyntiin. Vahva veikkaus, että PCV vetää taas viimesiä. En ainakaan silmämääräisesti nähnyt mitään ahtovuotoja.

Koodia: [Valitse]
004759 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
               P1297 - 001 - Upper Limit Exceeded
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100001
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 99718 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 13:56:04

             Freeze Frame:
                    RPM: 1260 /min
                    Load: 34.1 %
                    Speed: 0.0 km/h
                    Temperature: -9.0°C
                    Temperature: -12.0°C
                    Absolute Pres.: 1010.0 mbar
                    Voltage: 14.986 V

Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Hehkun merkkivalo alkoi vilkuttamaan kesken matkanteon. Kulkuun ei vaikuttanut mitenkään ja lakkasi vilkkumasta kun käynnisti auton uudelleen. Tiedä sitten mikä vaivasi. Vikakoodeja en jaksanut alkaa tuolla pakkasessa kyttäämään. Toivotaan että oli vaan tilapäinen häiriö...  ::)


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Tänä aamuna olikin repullinen vikakoodeja. Hyvin lähtee kyllä käyntiin, mutta röpöttää aika tavalla.  ;D Jännä sinänsä, että kaikki nuo virhekoodit tulee tyhjäkäynnillä.

Koodia: [Valitse]
7 Faults Found:
004759 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
               P1297 - 001 - Upper Limit Exceeded
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100001
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 99833 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 07:02:58

             Freeze Frame:
                    RPM: 1068 /min
                    Load: 42.3 %
                    Speed: 0.0 km/h
                    Temperature: -5.0°C
                    Temperature: -9.0°C
                    Absolute Pres.: 1020.0 mbar
                    Voltage: 14.732 V

000768 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
               P0300 - 008 - Implausible Signal
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 99833 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 07:05:54

             Freeze Frame:
                    RPM: 871 /min
                    Load: 31.0 %
                    Speed: 0.0 km/h
                    Temperature: 18.0°C
                    Temperature: -9.0°C
                    Absolute Pres.: 1020.0 mbar
                    Voltage: 14.478 V

000769 - Cylinder 1: Misfire Detected
               P0301 - 008 - Implausible Signal
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 99833 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 07:06:00

             Freeze Frame:
                    RPM: 948 /min
                    Load: 32.1 %
                    Speed: 0.0 km/h
                    Temperature: 18.0°C
                    Temperature: -9.0°C
                    Absolute Pres.: 1020.0 mbar
                    Voltage: 14.478 V

000771 - Cylinder 3: Misfire Detected
               P0303 - 008 - Implausible Signal
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 99833 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 07:06:00

             Freeze Frame:
                    RPM: 948 /min
                    Load: 32.1 %
                    Speed: 0.0 km/h
                    Temperature: 18.0°C
                    Temperature: -9.0°C
                    Absolute Pres.: 1020.0 mbar
                    Voltage: 14.478 V

000772 - Cylinder 4: Misfire Detected
               P0304 - 008 - Implausible Signal
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 99833 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 07:06:00

             Freeze Frame:
                    RPM: 948 /min
                    Load: 32.1 %
                    Speed: 0.0 km/h
                    Temperature: 18.0°C
                    Temperature: -9.0°C
                    Absolute Pres.: 1020.0 mbar
                    Voltage: 14.478 V

000770 - Cylinder 2: Misfire Detected
               P0302 - 008 - Implausible Signal
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 99833 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 07:06:00

             Freeze Frame:
                    RPM: 948 /min
                    Load: 32.1 %
                    Speed: 0.0 km/h
                    Temperature: 18.0°C
                    Temperature: -9.0°C
                    Absolute Pres.: 1020.0 mbar
                    Voltage: 14.478 V

004243 - Bank 1; Fuel Measuring System 2: Malfunction
               P1093 - 008 - Implausible Signal
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 99833 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 07:07:05

             Freeze Frame:
                    RPM: 1333 /min
                    Load: 15.7 %
                    Speed: 13.0 km/h
                    Temperature: 24.0°C
                    Temperature: -9.0°C
                    Absolute Pres.: 1020.0 mbar
                    Voltage: 14.732 V

Readiness: 0000 0101

Edit. Jos joku miettii miten voi todeta onko PCV viallinen niin ymmärrykseni mukaan sen voi kokeilla seuraavalla tavalla. Auto käyntiin ja konepelti auki. Sitten hieman nostaa öljytikkua pois paikoiltaan ja mikäli tyhjäkäynti ei muutu niin silloin PVC vuotaa. Eli kun nostaa öljytikkua hieman niin tyhjäkäynnin pitäisi muuttua melko huonoksi. Kokeilin tota ja tänä aamuna ja tyhjäkäynti ei muuttunut mihinkään suuntaan, eli vuotaa jo valmiiksi.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 21, 2014, 09:16:48 ap kirjoittanut Spoonie »
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa biglimited

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 58
    • Profiili
Pakokaasujärjestelmän vikavalo pysyy nyt sammuneena kun kaveri vaihtoi uuden polttoainesuodattimen. Jotain mujua tuli vanhasta ulos pois otettaessa...
RS Octavia III dieselfarkulla ja Possulla mennään... Kaks prätkää myös tallissa


Poissa Ferodoz

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 11
    • Profiili
3000 km takana, nyt on alkanut ilmestymään vikoja.

Ensin muutamaan otteeseen alkoi hehkun valo vilkkumaan, ja näyttöön tuli "Engine fault, workshop." Noh, tämä meni 3-4 kertaa ohi uudelleen käynnistämällä. Sitten syttyikin pakojärjestelmän valo, ja ei muuta kun testeriin. Testeri ilmoitti neljä unknown -tyyppistä koodia (johtuen todennäköisesti testerin huonoudesta), ja valot sammuivat. Pari päivää meni tämän jälkeen hyvin, kunnes taas vilkkui hehkun valo, ja samalla syttyi DPF. Sen jälkeen alkoi poltto, joka vaikutti täysin normaalilta, ja puolen tunnin ajon jälkeen uudelleenkäynnistys sammutti vikavalot.

Noh, nyt sitten viikko tämän jälkeen eilen pölähti taas hehkun ja pakojärjestelmän valo palamaan yhtäaikaa, ja katsoin parhaaksi soittaa AutoSeinille huoltoajan. Aika järjestyi huomiselle, ja mikä mukavinta, niin huoltomies soittelikin pian takaisin että "sopisko sulle että vaihdetaan samalla pumppusuuttimet, kun sun auto kuuluu kampanjan piiriin?"

En laittanut yhtään vastaan. :) auto on siis 2007 2.0 tdi Rs.

Onko muuten kokemuksia DPF:n hinnasta, suomesta löysin ainoan Osasuoralta, hintaa oli tonnin. Ulkomailta en vielä ole löytänyt.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 05, 2014, 10:17:35 ap kirjoittanut Ferodoz »


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Onko muuten kokemuksia DPF:n hinnasta, suomesta löysin ainoan Osasuoralta, hintaa oli tonnin. Ulkomailta en vielä ole löytänyt.

Pikagoogletuksen tulos britti Ebay:stä. Toimituskuluineen n. 875 €. Hieman halvempiakin tuolta löytyi, mutta niissä ei ollut postikuluja ilmoitettu.

Mixa76 linkitti erääseen toiseen topic:iin tämän linkin.


Poissa Ferodoz

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 11
    • Profiili
Onko muuten kokemuksia DPF:n hinnasta, suomesta löysin ainoan Osasuoralta, hintaa oli tonnin. Ulkomailta en vielä ole löytänyt.

Pikagoogletuksen tulos britti Ebay:stä. Toimituskuluineen n. 875 €. Hieman halvempiakin tuolta löytyi, mutta niissä ei ollut postikuluja ilmoitettu.

Mixa76 linkitti erääseen toiseen topic:iin tämän linkin.

Kappas. Kiitoksia! Mobiiliversiolla Ebaysta en löytänyt mitään, pitää katella koneella vielä uudestaan.