vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1264709

Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Kyllä on joku muu vika kuin pdf filtteri.

Varmaan Adobe:n Reader rikki tjsp... Eiku!  ;D

Pienet perustelut olisi varmaan ihan kivat tuolle heitolle vian aiheuttajasta?


Poissa mixa76

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 128
  • Octavia vRS 2.0 TDI -07 farkku
    • Profiili
Voipi olla ainakin DPF-paineanturissa vikaa, jos pakojärjestelmän valoa polttaa.

Onko muuten kokemuksia DPF:n hinnasta, suomesta löysin ainoan Osasuoralta, hintaa oli tonnin. Ulkomailta en vielä ole löytänyt.

Kysäise Marmorilta DPF:n osanro (luultavasti 1K0254705SX, 1K0254702EX tai 1K0254702LX ja hinta tiskiltä n. 2200 €...  :o). Tarjontaa riittää tarvikepuolella ulkomailta tilatessa. Syötät OEM nro:n Googleen, niin johan löytyy, mm. Tsekistä. Hollannista, Saksasta...   8) ;D


Poissa Volvotdi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
  • Tampere - Pori
    • Profiili
    • Lisää tehoa
Tai kannattaisiko poistaa koko töttörö autosta ja ajella sen jälkeen huoletta pienemmällä kulutuksella ja isommilla tehoilla. Kannattaa nimittäin muistaa, että vaikka töttörön saisi 800€:lla niin se pitää myös asentaa ja pakkopolttaa, jne eli noillekin pitää varata satoja euroja.

Mutta ennen vaihtoa tai poistoa kannattaa tosiaan vaihtaa tuo paineanturi, osa on halpa ja sen uusiminen saattaa riittää auton kuntoon saamiseksi.


Poissa Ferodoz

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 11
    • Profiili
Anturissa oli vika. Ainakin yhtäkkiä tuntuis siltä. Hyvä jos näin.


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Anturissa oli vika. Ainakin yhtäkkiä tuntuis siltä. Hyvä jos näin.

Jostain olin lukevinani että ko anturi on kaikkien vag dieseleiden vaihdetuin osa...
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa Ferodoz

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 11
    • Profiili
Anturissa oli vika. Ainakin yhtäkkiä tuntuis siltä. Hyvä jos näin.

Jostain olin lukevinani että ko anturi on kaikkien vag dieseleiden vaihdetuin osa...

Juu paljon mahdollista. Seinäjoen Autoseinillä meinasivat että he eivät ole yhteenkään autoon vaihtaveet vielä dpf:ää, eli ei ne vissin hajoa hirveen usein. Sinänsä lohduttava tieto. :) antureita kylläkin on mennyt.


Poissa mixa76

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 128
  • Octavia vRS 2.0 TDI -07 farkku
    • Profiili
Seinäjoen Autoseinillä meinasivat että he eivät ole yhteenkään autoon vaihtaveet vielä dpf:ää, eli ei ne vissin hajoa hirveen usein. Sinänsä lohduttava tieto. :)
Ei se DPF varmaan "hajoa" vaan täyttyy tuhkasta, kun on tarpeeksi hiukkasia polteltu. Eli tukkeutuu ts. virtausvastus kasvaa liian suureksi (siksi siellä on niitä antureita)... 
Ja en kyllä yhtään ihmettele, jos ei ole yli 2k € osia vaihdeltu.   8) ;D


Poissa Ferodoz

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 11
    • Profiili
Jaha. Sama vika uusiutui. Toivottavasti nyt kestää vielä sjoki-himos-sjoki välin.


Poissa Volvotdi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
  • Tampere - Pori
    • Profiili
    • Lisää tehoa
Jaha. Sama vika uusiutui. Toivottavasti nyt kestää vielä sjoki-himos-sjoki välin.

Kyllä sillä voi huoletta ajella, mutta lapinreissuun lähtisin toisella autolla :) Dpf ei mene tukkoon hetkessä, ajella voi 1000-2000km.


Poissa Ferodoz

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 11
    • Profiili

Poissa Belhan

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 24
    • Profiili
Nyt heitti bensa räsä omistusaikani ensimmäisen epäilyttävän vikavalon 90tkm (mittarissa 175t) ajon jälkeen. Vikakoodin luvusta jäi käteen koodi "p0171 system too lean (bank 1)". Kuittasin tuon jotta näen tuleeko saman tien takaisin. No ei tullut, ~1000km sai ajaa ja nyt heitti taas kyseisen koodin. Mikähän lie aiheuttaa ? Onko kokemuksia ?
-06 Combi TFSI-


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Tuo viittaa etummaiseen lambdaan ja sen toimintaan, eli koodin mukaan kone käy laihalla. Veikkaan, että joko ahtovuoto, ilmamassamittari, tai sitten viallinen lambda.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa Belhan

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 24
    • Profiili
Tuo viittaa etummaiseen lambdaan ja sen toimintaan, eli koodin mukaan kone käy laihalla. Veikkaan, että joko ahtovuoto, ilmamassamittari, tai sitten viallinen lambda.

Vihjeitä itsehutkiskeluun vai vienkö suosiolla huoltoon ? Suolesta vaan kun tarvitaan käytännössä kokoaika kahta autoa, tarvis tällä viikolla katsastaa ja ei takeita kuin nopeesti saa huollon sovitettua :/ Liekö kuin tappava tauti jos ei kuitenkaan heti kuittauksen jälkeen antanut uudestaan vikaa ?
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 18, 2014, 02:08:26 ip kirjoittanut Belhan »
-06 Combi TFSI-


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
FFP:n puolella samaa asiaa puitu, tosin 1.8T:n näkökulmasta. Audifinns puolella myös painittu saman ongelman kanssa, joten melko yleinen vika on kyseessä. Onko mahdollista tehdä autoscan VCDS:llä? Veikkaan, että sieltä löytyy enempikin koodeja.
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa Belhan

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 24
    • Profiili
FFP:n puolella samaa asiaa puitu, tosin 1.8T:n näkökulmasta. Audifinns puolella myös painittu saman ongelman kanssa, joten melko yleinen vika on kyseessä. Onko mahdollista tehdä autoscan VCDS:llä? Veikkaan, että sieltä löytyy enempikin koodeja.

Kyllä tuota tuli googleteltua mutta ei juuri kyseisen myllyn kohdalle osunut vastaavaa. Mulla on vain tuollanen köyhänmiehen elm..
-06 Combi TFSI-