vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1264636

Metu69salemi

  • Vieras
Oma vika kanssa korjattu.
P3138 oli vika ja se poistui 153€:n sijoituksella + 2:lla kossupullolla. Yksi mekaanikolle ja yksi VCDS:ää hallitsevalle kaverille.
Samalla pakotettiin regenerointi ja DPF:n täyttöaste putosi 103 %:sta 2 %:n.

Nyt sitä voi olla tyytyväinen, tuli hepatkin takaisin kotiin.


Poissa hautami

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 19
    • Profiili
Tervehdys!

Tänään tuli siis hommattua RS Octavia diesel-mallina.
Suutinongelmat ei tullut suurena yllätyksenä, mutta mistä saisin varmistuksen onko auto ollut kampanjassa jossa suuttimet on katsottu ja vaihdettu?
http://skoda.fi/fordrivers/huolto_ja_takuu/takaisinkutsukampanjat
Tuo sivusto ei antanut mitään, joten ei taida edes toimia?
Mistä tiedän onko kampanja edes enään voimassa? Moottorina siis juurikin tuo BMN.

Huoltohistoriasta huomasin että 4.sylinterin suutin on vaihdettu jo aiemmin.
Lisäksi oli huoltokirjassa merkintä kampanjasta: 2009 ja tunnus: 26E6

Kertooko tuo kenellekään mitään?


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Tervehdys!

Tänään tuli siis hommattua RS Octavia diesel-mallina.
Suutinongelmat ei tullut suurena yllätyksenä, mutta mistä saisin varmistuksen onko auto ollut kampanjassa jossa suuttimet on katsottu ja vaihdettu?
http://skoda.fi/fordrivers/huolto_ja_takuu/takaisinkutsukampanjat
Tuo sivusto ei antanut mitään, joten ei taida edes toimia?
Mistä tiedän onko kampanja edes enään voimassa? Moottorina siis juurikin tuo BMN.

Huoltohistoriasta huomasin että 4.sylinterin suutin on vaihdettu jo aiemmin.
Lisäksi oli huoltokirjassa merkintä kampanjasta: 2009 ja tunnus: 26E6

Kertooko tuo kenellekään mitään?

Tässä samassa topic:ssa:

RS TDI kävi takuuhuollossa kun moottorivalo syttyi aina satunnaisesti, yleensä käynnistyksen yhteydessä. Valo jäi yleensä päälle yhdeksi päiväksi ja kuittaantui monesti taas käynnistyksen yhteydessä. Outoa nykimistä oli välillä tasakaasulla.

vika: 01137/P0471, Pakokaasun painetunnistin 1-G450 (epäuskottava signaali).
Vian korjaus: avoin kampanja tekemättä 26E6 (painetunnistimen vaihto uuteen malliin+ ohjelmapäivitys)
Samalla päivitettiin muutenkin uusimat softat.

Suuttimien vaihtokampanjan voit tarkistaa pirauttamalla paikalliseen merkkihuoltoon. Varaavat todennäköisesti ajan huoltoon, jossa tarkistetaan, kuinka monta suutinta on vielä vaihtamatta, jolleivat sitä näe suoraan koneelta.


Poissa hautami

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 19
    • Profiili
Tervehdys!

Tänään tuli siis hommattua RS Octavia diesel-mallina.
Suutinongelmat ei tullut suurena yllätyksenä, mutta mistä saisin varmistuksen onko auto ollut kampanjassa jossa suuttimet on katsottu ja vaihdettu?
http://skoda.fi/fordrivers/huolto_ja_takuu/takaisinkutsukampanjat
Tuo sivusto ei antanut mitään, joten ei taida edes toimia?
Mistä tiedän onko kampanja edes enään voimassa? Moottorina siis juurikin tuo BMN.

Huoltohistoriasta huomasin että 4.sylinterin suutin on vaihdettu jo aiemmin.
Lisäksi oli huoltokirjassa merkintä kampanjasta: 2009 ja tunnus: 26E6

Kertooko tuo kenellekään mitään?

Tässä samassa topic:ssa:

RS TDI kävi takuuhuollossa kun moottorivalo syttyi aina satunnaisesti, yleensä käynnistyksen yhteydessä. Valo jäi yleensä päälle yhdeksi päiväksi ja kuittaantui monesti taas käynnistyksen yhteydessä. Outoa nykimistä oli välillä tasakaasulla.

vika: 01137/P0471, Pakokaasun painetunnistin 1-G450 (epäuskottava signaali).
Vian korjaus: avoin kampanja tekemättä 26E6 (painetunnistimen vaihto uuteen malliin+ ohjelmapäivitys)
Samalla päivitettiin muutenkin uusimat softat.

Suuttimien vaihtokampanjan voit tarkistaa pirauttamalla paikalliseen merkkihuoltoon. Varaavat todennäköisesti ajan huoltoon, jossa tarkistetaan, kuinka monta suutinta on vielä vaihtamatta, jolleivat sitä näe suoraan koneelta.

Jep, kiitoksia!
Soitanpa heti Tiistaina paikalliseen merkkihuoltoon josko osaisivat kertoa.


Poissa mikatossa

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 151
    • Profiili
Mulle sano miettisellä että suutinkamppanja jatkuu niin pitkään kun kaikki paskat suuttimet vaihdettu...


Poissa hautami

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 19
    • Profiili
Noin, huolto suuttimien vaihtoon varattu Perjantaille.
Missäs hinnoissa nuo johtosarjat on, jos niitä täytyy uusia?
Ei ymmärtääkseni mene samaan kampanjaan?

Näköjään ilmastointikaan ei puhalla kylmää ollenkaan, saa myyjäliike katsoa sen kuntoon. Ettei vaan olisi surullisen kuuluisa kompura mennyt.


Metu69salemi

  • Vieras
Näköjään ilmastointikaan ei puhalla kylmää ollenkaan, saa myyjäliike katsoa sen kuntoon. Ettei vaan olisi surullisen kuuluisa kompura mennyt.

Kahtos huviksesi raitisilmasuodattimen kunto, edellisessä ja tässä kulkineessa ilmastointi alkoi tehdä työtänsä heti niiden vaihdon jälkeen. Tai siis ilma alkoi liikkumaan miltein itsekseen ja kylmäkin alkoi tuntumaan.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Missäs hinnoissa nuo johtosarjat on, jos niitä täytyy uusia?
Ei ymmärtääkseni mene samaan kampanjaan?

Ei mene kampanjan piikkiin ja maksaa muistaakseni noin 150€.


Poissa hautami

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 19
    • Profiili
Tänään haettu auto huollosta. johtosarjan maksoin, 155e.
Yllätykseni kuulin että vain 2.sylinterin suutin vaihdettu, ei vaihda kaikkia vaan ainoastaan vialliset/rikkinäiset.

olenko ymmärtänyt väärin vai luulinko itsekseni että kaikki huonoa erää olevat suuttimet olisi pitänyt vaihtaa oli rikki tai ei?
Eli vielä kaksi vanhan mallin suutinta pelissä mukana.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Tänään haettu auto huollosta. johtosarjan maksoin, 155e.
Yllätykseni kuulin että vain 2.sylinterin suutin vaihdettu, ei vaihda kaikkia vaan ainoastaan vialliset/rikkinäiset.

olenko ymmärtänyt väärin vai luulinko itsekseni että kaikki huonoa erää olevat suuttimet olisi pitänyt vaihtaa oli rikki tai ei?
Eli vielä kaksi vanhan mallin suutinta pelissä mukana.

Kyllä merkkiliike minun autoon ainakin vaihtoi kerrasta kaikki suuttimet, kun yksi suutin kajahti. Periaatteessa tuosta tulee aika paljon kuluja sinulle, jos jokaisen yksittäisen suuttimen vaihdon kohdalla joudut johtosarjan uusimaan, kun ei niitä kerran kerralla vaihdettu kaikkia. Puhumattakaan siitä että jos Skoda:n ajoturva ei ole voimassa, niin kaksi kertaa saa vielä omaan piikkiin kiikuttaa auton merkkiliikkeen pihaan, kun loput suuttimet hajoaa auton ollessa jossain jumalan selän takana...  :-\

Vai voiko kuitenkin olla niin että ne kaksi muuta on jo vaihdettu uudempiin, mutta siitä ei ole vain merkintää missään?


Poissa joonanton

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 27
  • Octavia RS 2.0T FL Combi DSG -11
    • Profiili
Itsellä edellisessä räsässä ensin tarkistivat onko kaikki suuttimet viallista erää sen jälkeen totesivat että kaikki vaihdetaan. Voi siis olla että autossasi on jo tehtaalta lähtiessä ollut kahta erilaista suutinta, hämärää mutta näin minulle kerrottiin. Mistä johtosarjasta te puhutte mikä maksaa 150e, itellä ei maksanut mitään kyseinen operaatio :o


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Näkeekö sen silmällä onko uudet vai vanhanmalliset suuttimet?  Metroauton kone ei tiedä onko mulle vaihdettu, veho taas sanoo että on
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa mixa76

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 128
  • Octavia vRS 2.0 TDI -07 farkku
    • Profiili
Näkeekö sen silmällä onko uudet vai vanhanmalliset suuttimet?  Metroauton kone ei tiedä onko mulle vaihdettu, veho taas sanoo että on
Näkee silmillä, jos poistaa ensin venakopan näkökenttää sumentamasta. Röntgenkatseen omaavat on sitten eri kategoriassa...  ;D
Eli suuttimen rungossa olevan osanron perusteella määritetään vaihtotarve. Omasta tsekattiin suuttimien osanrot huollon yhteydessä ja itse vaihtokampanja toteutettiin myöhemmin, kun oli osat hyllyssä. Kaikki 4 vaihtui kerralla... (Kop Kop!)  8)

Luultavasti Metron ja Vehon tietokannat ei ole samat.  ;)


Poissa hautami

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 19
    • Profiili
vain yksi suutin oli aiemmin vaihdettu. sanoivat merkkihuollossa että vain yksi oli rikki tai viallinen ja loput vaihdetaan yksi kerrallaan jos ja kun menevät rikki.
Tätä kovasti ihmettelin siellä ja vetosivat että on niin suuri kustannus jos kaikki kerrallaan vaihdetaan?!
Tätä logiikkaa en kyllä allekirjoita,koska eihän se huollolta pois ole.
Pitää varmaan käydä maanantaina vielä paikanpäällä varmistamassa että loput kaksi suutinta on vanhanmallin osanumeroilla.

Tämä merkkihuolto siis Hyvinkäällä, lähiseudulla kokemuksia jossa kaikki vaihdettu kerralla?


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili

Näkee silmillä, jos poistaa ensin venakopan näkökenttää sumentamasta. Röntgenkatseen omaavat on sitten eri kategoriassa...  ;D


äh, niin tietenkin... tyhmänä oletin että ne ois siinä "sytytystulppien paikalla" kuten suuttimet yleensä  ;D
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela