vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1264585

Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
04C1. Kuskin penkin alta poistettu liitin. Taitaa tinaukset olla vähän heikot

Todennäköisesti vika on siellä. Siihen tuo koodi viittasi muutamalla saksalaisella forumillakin.


A||a

  • Vieras
-06 bensa räsä antaa n. kerran viikossa moottorivalon ja 'running too lean' faultin. Autossa on pcv:n tulppauslevy ja bsr:n intake, jossa maffin sijainti on todella typerästi alaspäin osoittaen. Syyksi voi myös epäillä lambdaa. Valo syttyy mielestäni aina tyhjäkäynnillä.
Onko kokemuksia voiko tuo venttiilin poisto tai kuumenevä maffi aiheuttaa tällaisia ongelmia?


Poissa hautami

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 19
    • Profiili
Muutaman kerran ajossa huomannut että xenonit välähtänyt/räpsähtänyt pois päältä ja heti päälle.
Kenelläkään ollut vastaavaa? Nyt kun on niin valosaa niin ei edes huomaa onko tätä tapahtunut useimminkin.

Voikohan ballasteissa olla jotain häikkää, sikäli olisi outoa että molemmissa yhtäaikaa?



Poissa Bazeeba

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 129
    • Profiili
Muutaman kerran ajossa huomannut että xenonit välähtänyt/räpsähtänyt pois päältä ja heti päälle.
Kenelläkään ollut vastaavaa? Nyt kun on niin valosaa niin ei edes huomaa onko tätä tapahtunut useimminkin.

Voikohan ballasteissa olla jotain häikkää, sikäli olisi outoa että molemmissa yhtäaikaa?



Polttimot uusiks, taitaa löytyä haullakin juttua.


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Muutaman kerran ajossa huomannut että xenonit välähtänyt/räpsähtänyt pois päältä ja heti päälle.
Kenelläkään ollut vastaavaa? Nyt kun on niin valosaa niin ei edes huomaa onko tätä tapahtunut useimminkin.

Voikohan ballasteissa olla jotain häikkää, sikäli olisi outoa että molemmissa yhtäaikaa?



mulla oli toisessa valossa pitkään samaa vikaa, ja polttimon hinnan takia en niitä viitsinyt vielä uusia, joten otin lampun kouraan ja putsailin liittimiä sun muuta, ja nyt taas jo viikon palanut välkkymättä
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 21, 2014, 11:29:52 ap kirjoittanut jaska74 »
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Musta auto kun paahtuu päivän auringossa, niin kuskin ikkunaa avatessa lasi kitisee niin että pikkulinnut tippuu puista... ideoita?
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa mixa76

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 128
  • Octavia vRS 2.0 TDI -07 farkku
    • Profiili
Musta auto kun paahtuu päivän auringossa, niin kuskin ikkunaa avatessa lasi kitisee niin että pikkulinnut tippuu puista... ideoita?
Kumpaan ongelmaan? Kitinään vai sen seuraukseen? (Voi lintuparat...)  ;D
Wurth:n kumi + muovihoito saattaisi auttaa...  (kitinään siis) 8)


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Ovien tiivisteisiin tarkoitettua silikonia jo ikkunan ympärille kokeilin.. ei apua
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa mixa76

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 128
  • Octavia vRS 2.0 TDI -07 farkku
    • Profiili

Poissa sirwo

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 4
    • Profiili
Onko kokemuksia jarru ongelmista? Tässä noin ½-1v tuntunut että jarrut laahaa ja ilmeisesti joku levy on saanut lämpöä kun alkanut vinkumaan. Ongelma kyllä häviää hetkellisesti kun oikeen runttaa jarrun pohjaan ja päästää nopeasti. Itse herkistelin lumien sulettua ja kun ei muutosta tapahtunut vein liikkeeseen etu ja takapuolen jarru huoltoon. Mutta vika ei ole poistunut. Käsijarruakin mietin mutta nyt en ole pitänyt käsijarrua ollenkaan päällä hetkeen ja sama meno jatkuu. Onko ideoita?

Sain nyt paikallistettua vian käsijarru vaijereihin, mutta nyt tuli uusi ongelma. Sain revittyä vanhat vaijerit irti, mutta en saa uusia ujitettua paikalleen. Vaijerit tulee hienosti keskikonsolin alle, mutta keskikonsolissa on 2 pientä reikää josta ei millään meinaa tulla läpi. Pitääkö alkaa purkamaan keskikonsolia vai onko jollakulla jotain kikka kolmosta millä saa vaijerin tulemaan viimeisestä esteestään?


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Tällaista koodia pukkaa tällä kertaa:

Koodia: [Valitse]
                Address 01: Engine       Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 03G 906 018 HB    HW: 03G 906 018 HB
  Component and/or Version: R4 2.0l PPD1.2 G    2148
           Software Coding: 0000072
            Work Shop Code: WSC 73430 790 00000
                      VCID: 6CDC414636E3
1 Fault Found:

008215 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1): Short to Plus
               P2017 - 006 - Short to Plus
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11010001
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 40
                    Mileage: 113029 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 18:24:20

             Freeze Frame:
                    RPM: 0 /min
                    Torque: 0.0 Nm
                    Speed: 0.0 km/h
                    Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str
                    Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str
                    Lambda: 0.0 %
                    Text: Kein Messwert verfuegbar


Readiness: N/A

Ajossa siis syttyi hehkun valo vilkkumaan ja auto meni Limp Mode:en. Ajoittaista nykimistä oli myös havittavissa, kun nilkutin auton talliin.

Revin läpän irti autosta ja tilasin uuden läpän marmoritiskiltä (Saksasta olisi saanut puolet halvemmalla, mutta merkkiliikkeen toimitusnopeus seuraavaksi työpäiväksi voitti rahansäästön tällä kertaa).

Uusi läppä kun on tilattu, niin huvikseni avasin vanhan ja näky oli seuraava:



Ei varmaan mikään ihme että näitä hajoaa, kun läpän akselin tiivisteet päästävät kaiken EGR:n kierrättämän kuran läpi elektroniikan puolelle?

Samat osat pikaisesti putsattuna:



Puhdistus ei tosin auttanut, kun laitoin osan takaisin autoon kiinni, niin samaa koodia pukkaa. Täytyy nyt toivoa että tuon anturi on todellakin hajonnut ja uusi osa korjaa ongelman. Muuten menee vian metsästys johtosarjan tutkimiseksi...  :-\


Poissa Ale

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 28
    • Profiili
Musta auto kun paahtuu päivän auringossa, niin kuskin ikkunaa avatessa lasi kitisee niin että pikkulinnut tippuu puista... ideoita?

Itsellä oli juurikin sama vika, pikkulinnut tippui puusta kun ikkunan aukaisi. Vika korjaantui kun irroitti verhoilun ovesta ja sitten sisempi ikkunan tiiviste irti siitä mistä lasi menee oven sisälle. Tästä raosta kurkkaamalla näkyy sellainen kääntöpyörä missä vaijeri kulkee, itsellä tämä äänteli. Siihen suihkautin jotain vaseliinia, silikoni ei auttanut mitään. Ovipellissä on myös sellaiset pyöreät tulpat mitkä kun nyppii irti niin voi suihkutella lisää luistoa.. Muistahan suojata lasia kun rasvailet ettei käy kuten allekirjoittaneella että koko lasi rasvattuna ..ttumainen hinkata puhtaaksi..  ;D
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 26, 2014, 09:03:42 ip kirjoittanut Ale »


Poissa Mag

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 20
    • Profiili
Kokeillaas täälläkin. Mitenkäs auton kuuluu reagoida kun nyppäsee MAF :fin liittimen käydessä irti? Omassa Ocussa on vikakoodien mukaan tuota ahtovajautta, ja ainakaan bypassin vaihto ei auttanut mitään.

Omasta kun siis nyppäisee tuon piuhan irti niin ei tapahdu mitään, ja samoin kun sen tökkää takaisin kiinni. Luulis että jotenkin hörähtäis, kun eikös koneen pitäis piuha irti mennä vikatilaan? Myöskin kulku on yhtä tahmeaa, oli piuha paikoillaan tai irti. Voisiko tästä päätellä MAF :fin olevan kaput?


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Puhdistus ei tosin auttanut, kun laitoin osan takaisin autoon kiinni, niin samaa koodia pukkaa. Täytyy nyt toivoa että tuon anturi on todellakin hajonnut ja uusi osa korjaa ongelman. Muuten menee vian metsästys johtosarjan tutkimiseksi...  :-\

Uusi läppä kiinni autoon ja taas toimii. Helppo, mutta ei järin halpa korjaus. 313 € marmoritiskiltä osa, kun Saksasta sen saisi puoleen hintaan toimituskuluineen...  :-X


Poissa Artturi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 89
    • Profiili
Puhdistus ei tosin auttanut, kun laitoin osan takaisin autoon kiinni, niin samaa koodia pukkaa. Täytyy nyt toivoa että tuon anturi on todellakin hajonnut ja uusi osa korjaa ongelman. Muuten menee vian metsästys johtosarjan tutkimiseksi...  :-\

Uusi läppä kiinni autoon ja taas toimii. Helppo, mutta ei järin halpa korjaus. 313 € marmoritiskiltä osa, kun Saksasta sen saisi puoleen hintaan toimituskuluineen...  :-X

Väittivät merkkihuollossa uuden kaasuläpän vaativan sopeutuksen koneella,pitääkö paikkansa?