Tällaista koodia pukkaa tällä kertaa:
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 03G 906 018 HB HW: 03G 906 018 HB
Component and/or Version: R4 2.0l PPD1.2 G 2148
Software Coding: 0000072
Work Shop Code: WSC 73430 790 00000
VCID: 6CDC414636E3
1 Fault Found:
008215 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1): Short to Plus
P2017 - 006 - Short to Plus
Freeze Frame:
Fault Status: 11010001
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 113029 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 18:24:20
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str
Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str
Lambda: 0.0 %
Text: Kein Messwert verfuegbar
Readiness: N/A
Ajossa siis syttyi hehkun valo vilkkumaan ja auto meni Limp Mode:en. Ajoittaista nykimistä oli myös havittavissa, kun nilkutin auton talliin.
Revin läpän irti autosta ja tilasin uuden läpän marmoritiskiltä (Saksasta olisi saanut puolet halvemmalla, mutta merkkiliikkeen toimitusnopeus seuraavaksi työpäiväksi voitti rahansäästön tällä kertaa).
Uusi läppä kun on tilattu, niin huvikseni avasin vanhan ja näky oli seuraava:
Ei varmaan mikään ihme että näitä hajoaa, kun läpän akselin tiivisteet päästävät kaiken EGR:n kierrättämän kuran läpi elektroniikan puolelle?
Samat osat pikaisesti putsattuna:
Puhdistus ei tosin auttanut, kun laitoin osan takaisin autoon kiinni, niin samaa koodia pukkaa. Täytyy nyt toivoa että tuon anturi on todellakin hajonnut ja uusi osa korjaa ongelman. Muuten menee vian metsästys johtosarjan tutkimiseksi...