vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1264551

Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Väittivät merkkihuollossa uuden kaasuläpän vaativan sopeutuksen koneella,pitääkö paikkansa?

Riippuu mitä ilmeisimminkin läpän tyypistä. Vanhemmissa (ennen 2007?) diesel malleissa ja bensa koneissa se läppä (läpät) sijaitsevat imusarjan sisällä, jolloin kalibraatio vaaditaan. Tuo erillinen läppä, joka minunkin autossani on, ei ilmeisesti vaadi erikseen kalibrointia. Tai ainakaan en sellaista tehnyt ja mitään vikakoodeja tai omituista käytöstä ei ole autolta havaittavissa. Mitä tuota sopeutusta ennen vaihtoa netistä etsiskelin, niin en löytänyt siitä mainintaa muuta kuin bensa-koneiden yhteydessä...


Poissa Artturi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 89
    • Profiili
Väittivät merkkihuollossa uuden kaasuläpän vaativan sopeutuksen koneella,pitääkö paikkansa?

Riippuu mitä ilmeisimminkin läpän tyypistä. Vanhemmissa (ennen 2007?) diesel malleissa ja bensa koneissa se läppä (läpät) sijaitsevat imusarjan sisällä, jolloin kalibraatio vaaditaan. Tuo erillinen läppä, joka minunkin autossani on, ei ilmeisesti vaadi erikseen kalibrointia. Tai ainakaan en sellaista tehnyt ja mitään vikakoodeja tai omituista käytöstä ei ole autolta havaittavissa. Mitä tuota sopeutusta ennen vaihtoa netistä etsiskelin, niin en löytänyt siitä mainintaa muuta kuin bensa-koneiden yhteydessä...

Edelliseen tdi rs cr -08 vaihtoivat Rinta-Joupilla ja sanos et pitää opettaa täys-tyhjäkäynti uudelleen..


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Edelliseen tdi rs cr -08 vaihtoivat Rinta-Joupilla ja sanos et pitää opettaa täys-tyhjäkäynti uudelleen..

Täys-tyhjäkäynti? Avaatko vähän, mitä tuo tarkoittaa?


Poissa Artturi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 89
    • Profiili

Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Ääriasennot,tyhjäkäynti ja täysikaasu ns. :P

Ko. läppähän ei varsinaisesti ole mikään kaasuläppä, kun ei Diesel koneissa ole sellaista... Enemmänkin sammutukseen ja DPF:n toimintaan sillä on kai tietääkseni vaikutusta. Viisaammat korjatkoon, jos olen väärässä?


Poissa Vesku_1

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 48
    • Profiili
Näyttäs vuotavan vettä sisälle vänkärinpuolen ovitiivisteistä edessä ja takana.Onko vaihtaneet takuuseen kun taitaa olla tyyppivika?Auto 2010 RS.


Poissa Volvotdi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
  • Tampere - Pori
    • Profiili
    • Lisää tehoa
Ääriasennot,tyhjäkäynti ja täysikaasu ns. :P

Ko. läppähän ei varsinaisesti ole mikään kaasuläppä, kun ei Diesel koneissa ole sellaista... Enemmänkin sammutukseen ja DPF:n toimintaan sillä on kai tietääkseni vaikutusta. Viisaammat korjatkoon, jos olen väärässä?

Juurikin näin ja lisäksi alavääntöä kaivattaessa läpällä kuristetaan, jotta turbo herää nopeammin.


Poissa Artturi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 89
    • Profiili
No hyvä tietää ni voi ihan ite vaihtaa,se kuitenkin hajoo mun aikana..


Poissa Mag

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 20
    • Profiili
Nyt tuli sitten diagnoosi että 130tkm ajetusta bensa ocusta on ahtimessa päittäisvälystä. Kannattaakohan tuolta Saksan ebaystä kattella uutta, vai hommaako uuden suosiolla Suomesta ja voi luottaa takuuasioihin? Asentaja myös ehdotti että lähettäisi vaan huoltoon johonkin turbopajalle, onkohan tuolle helposti jotain tehtävissä?


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Nyt tuli sitten diagnoosi että 130tkm ajetusta bensa ocusta on ahtimessa päittäisvälystä. Kannattaakohan tuolta Saksan ebaystä kattella uutta, vai hommaako uuden suosiolla Suomesta ja voi luottaa takuuasioihin? Asentaja myös ehdotti että lähettäisi vaan huoltoon johonkin turbopajalle, onkohan tuolle helposti jotain tehtävissä?

Kysy ensin muutamasta turbopajasta tarjous ahtimen huollolle, ennenkuin alat uutta metsästämään?


Poissa Mag

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 20
    • Profiili
Joo ehdottomasti sen huollatan jos se suinkin on mahdollista. Mitähän niille yleensä niissä huolloissa tehdään ja onko tuollainen päittäisvälys helppo korjata? Kannattaako siis tehdä mitään jos esimerkiksi ahtopuolen siivet on ottaneet jo kiinni kotelon seinämiin?


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Joo ehdottomasti sen huollatan jos se suinkin on mahdollista. Mitähän niille yleensä niissä huolloissa tehdään ja onko tuollainen päittäisvälys helppo korjata? Kannattaako siis tehdä mitään jos esimerkiksi ahtopuolen siivet on ottaneet jo kiinni kotelon seinämiin?

Tuolta kannattaa varmaan aloittaa lukeminen -> Turbotohtori. Näyttäisi olevan aika selkeästi asiat selostettu ja löytyy hinnastokin.


Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Samalla vaivalla muokkaa siitä hybridin kun kerta irti otetaan?
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line


Poissa Mag

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 20
    • Profiili

Poissa Spoonie

  • Administrator
  • Kisakuski
  • *****
    • Viestejä: 869
    • Profiili
Mitäs tuo hybridiksi muokkaaminen käytännössä tarkoittaa?

Periaatteessa, että ulkokuori pysyy samana, mutta sisuskalut vaihtuu. Toki sekin tarvitsee uuden softan (ja ehkä muutaman muun osan), jotta saadaan paras tuotto siitä irti...  ;D
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic
Ford S-Max 2,0 TDCi EcoBlue 190hv A8 AWD ST-Line