vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1264481

Poissa kt4v6

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 342
    • Profiili
Tänään kyselin skodalta kaasuläpän hintaan niin antoivat 420e hinnan osalle ja ennakkomaksu pitäisi ennen tilausta maksaa vähäsen menevyyden vuoksi :D. Hyviä hintoja.
Skoda octavia rs 06- TFSI.


Poissa xell

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 3
    • Profiili
Sori jos täällä jo on kysytty tätä mutta vikakoodia antoi nokan asentoanturista. Joten missä moinen sijaitsee ja onnistuuko ihan kotikonstein vaihto? Kyseessä siis 2.0tdi RS VM 2007.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 27, 2014, 11:33:42 ap kirjoittanut xell »


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Sori jos täällä jo on kysytty tätä mutta vikakoodia antoi nokan asentoanturista. Joten missä moinen sijaitsee ja onnistuuko ihan kotikonstein vaihto? Kyseessä siis 2.0tdi RS VM 2007.

Tuolla osanumero 15, jollen nyt ihan väärin tuota tulkitse. Löytyy siis jakopään puolelta ja sen pitäisi tulla näkyviin kun ottaa sen muovikotelon auki, joka suojaa jakopään hihnaa.


Poissa Kiisseli

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 17
  • Ocu vRS combi -07, Kawasaki Z 750
    • Profiili
Pakki, ykkös ja kakkosvaihe ei mene silmään. Ajossa kun olin niin auto tien sivuun ja ja vaihteiden reklausta, ykkös ja kakkosvaihe alkoi pelittämään mutta pakkia en saa päälle.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Pakki, ykkös ja kakkosvaihe ei mene silmään. Ajossa kun olin niin auto tien sivuun ja ja vaihteiden reklausta, ykkös ja kakkosvaihe alkoi pelittämään mutta pakkia en saa päälle.

Ilmeisesti mitään aikaisempaa oireilua ei ole ollut havaittavissa? Tarkistaisin ehkä ensin laatikon päällä olevat vaihteensiirtovivut, toimivatko ne normaalisti ja toimiiko pakkilukko...? Eli pää konepellin alle ja kaveri ronklaamaan vaihteita, jotta näkee jos siellä jokin kahnaa vastaan. Muuten saattaa olla edessä kalliimpaa remonttia...


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Vakionopeussäädin ei suostunut toimimaan. Ei tapahtunut mitään viiksen päästä. Nostelin varpailla kytkin- sekä jarrupoljinta ylöspäin, kun arvelin niiden tunnistin kytkinten reistaavan. Auton sammutus ja uudestaan startti auttoi. Vika koodeja en vielä lukenut, mutta onko yleinenkin oire tommoinen?
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa Civer

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 9
    • Profiili
Vakionopeussäädin ei suostunut toimimaan. Ei tapahtunut mitään viiksen päästä. Nostelin varpailla kytkin- sekä jarrupoljinta ylöspäin, kun arvelin niiden tunnistin kytkinten reistaavan. Auton sammutus ja uudestaan startti auttoi. Vika koodeja en vielä lukenut, mutta onko yleinenkin oire tommoinen?
Jos on alkuperänen viiksi niin on yleinen oire


Poissa Intruder 1400

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 416
    • Profiili
Vakionopeussäädin ei suostunut toimimaan. Ei tapahtunut mitään viiksen päästä. Nostelin varpailla kytkin- sekä jarrupoljinta ylöspäin, kun arvelin niiden tunnistin kytkinten reistaavan. Auton sammutus ja uudestaan startti auttoi. Vika koodeja en vielä lukenut, mutta onko yleinenkin oire tommoinen?
Jos on alkuperänen viiksi niin on yleinen oire

Viiksi kuitenkin toiminut ennen 100% ja sammutuksen jälkeen ei taas mitään ongelmaa. Eikö noista viiksistä murru johdot juuresta ja temppuaa sit koko ajan.
Skoda Octavia Combi -08 TFSI, Seat Cordoba 1.9TDI, Suzuki Intruder 1400


Poissa mixa76

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 128
  • Octavia vRS 2.0 TDI -07 farkku
    • Profiili
Vakionopeussäädin ei suostunut toimimaan.
Sama vika korjaantui putsaamalla säätimen liuku/vipukytkimen pinnat (joku eletroniikkaputsausspray tms.) ja hiukan taivuttamalla niitä "lirpakkeita" paremman kontaktin saavuttamiseksi.  :thup:


Poissa Eismou

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
    • Profiili
Moi,

Skoda on nyt ollut kuukauden päivät omistuksessani. Kallantien Laakkoselta Kuopiosta löytyi tämä yksilö.

Otin vuoden Laakkosturvan joten pitää selvittää kaikki häiritsevät asiat nyt kun ne vielä häiritsee.
Luin tämän ketjun ja bensa vrs taitaa olla melko luotettava tähän mennessä huomanut että

- joku resonoi korvinkuultavasti 4-5 vaihteella kiihdyttäessä hitaasta esim 60km/h vauhdista 2000 - 2400 rpm.
- käsijarrun takana olevan boksin kansi natisee ajossa jos ei "venytä" sitä etuasentoon (onko korjauskikkoja?)
- konepellissä pari nuppineulanpään kokoista maalin irtoamista. (luin että maalivikoja on ollut ja voisin laittaa kuvat näistä jollekin asiantuntijalle, mielestäni nuo ei ole ihan pelkästään kiveniskuja)
- rengaskulmat oli pielessä ja vasen eturengas syöpyy sisäreunasta (kulmat säädetty, mutta Miettisen mukaan rengas kuluu edelleen siitä huolimatta)

Nämä kun saisi kuntoon niin auto olisi täydellinen!!

Oisko teillä näihin häiriöihin jotain kokemuksen syvää rintaääntä. Kiitoksia jo etukäteen
Skoda Octavia TSI vRS (2009)


Poissa janit

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 2
    • Profiili
- joku resonoi korvinkuultavasti 4-5 vaihteella kiihdyttäessä hitaasta esim 60km/h vauhdista 2000 - 2400 rpm.

terve,

omassani (2012 RS TSI) tuo ärsyttävä "rätinä" 2000-3000 välillä johtui bypass-venttiilistä ja korjaantui yksinkertaisella klipsillä takuuseen kun esitin tuon ao. brittifoorumeilta löytämäni TPI-numeron Metroauton tiskillä. Tuo rätinä tosin kuului kaikilla vaihteilla, pahiten erottui ehkä pienillä.

TPI 2028098/2, klipsun p/n 06J 145 220 A
« Viimeksi muokattu: Elokuu 06, 2014, 02:25:24 ip kirjoittanut janit »
Octavia RS Combi TSI DSG -12


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
- konepellissä pari nuppineulanpään kokoista maalin irtoamista. (luin että maalivikoja on ollut ja voisin laittaa kuvat näistä jollekin asiantuntijalle, mielestäni nuo ei ole ihan pelkästään kiveniskuja)
- rengaskulmat oli pielessä ja vasen eturengas syöpyy sisäreunasta (kulmat säädetty, mutta Miettisen mukaan rengas kuluu edelleen siitä huolimatta)

Itsellä oman auton konepelti on myös täynnä nuppineulanpään kokoisia maalittomia kohtia, jotka on tulleet hyvin todennäköisesti kiveniskeymistä. En ole kuullut että näissä olisi tyyppivikana ollut konepellin maalin lohkeamista? Oviaukkojen maalit ovatkin sitten surullisen kuuluisat...

Onko eturenkaat vaihdettu uusiin kulmien säädön jälkeen? Jos ei, niin on aika todennäköistä, että jatkavat epätasaista kulumistaan, kun ovat kerran sille tielle joutuneet.


Poissa Eismou

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 5
    • Profiili
Kiitokset vastauksista

Käyn tuon bypass-venttiilin numeron kanssa keskustelemassa huollossa.

Renkaita ei ole vielä vaihdettu joten soittelen rengasliikkeet läpi jos sattuisi löytymään sopiva eturengaspari vähän ajettuna. Täysin uutta settiä en mielellään tässä vaiheessa ostaisi, koska vain tuo yksi rengas on vaihtokunnossa.

Maalijutuistakin pitää yrittää reklamoida, mielestäni tässä kuukauden aikana ei ole napsuja tullut joten ne ovat olleet jo kaupantekohetkellä.

Perhana kun olisi tajunnut nämä hommat ajoissa niin olisi saanut sovittua kauppiaan kanssa kunnostuksista. Nyt taitaa olla myöhäistä tinkiä renkaita ja maalauksia..
Skoda Octavia TSI vRS (2009)


Poissa mixa76

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 128
  • Octavia vRS 2.0 TDI -07 farkku
    • Profiili
Renkaita ei ole vielä vaihdettu joten soittelen rengasliikkeet läpi jos sattuisi löytymään sopiva eturengaspari vähän ajettuna.

Rengasliikkeistä parempi vaihtoehto on Nettivaraosa, Tori, autofoorumit, jne...  ;)  Paljon on myynnissä halpoja rengaspareja kohtuu kulutuspinnalla.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Maalijutuistakin pitää yrittää reklamoida, mielestäni tässä kuukauden aikana ei ole napsuja tullut joten ne ovat olleet jo kaupantekohetkellä.

Perhana kun olisi tajunnut nämä hommat ajoissa niin olisi saanut sovittua kauppiaan kanssa kunnostuksista. Nyt taitaa olla myöhäistä tinkiä renkaita ja maalauksia..

Juurikin niin. Kaupantekohetkellä olet hyväksynyt auton kunnon, joten jälkikäteen et varmaankaan hyödy mitään reklamoimisesta maalipinnan osalta, koska kyseessä on käytetty auto. Uuden kohdalla asia olisi tietty aivan toinen, tai jos kyse olisi tyyppiviasta, niin silloin valmistajan tai maahantuojan pitäisi tulla vastaan korjauskuluissa, kuten niiden ovien tiivisteiden kohdalta lähtevien maalien kanssa.