vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1264283

Poissa Ilkka1980

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 38
    • Profiili

Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
12/2010 tuttu kysy sitä ku on töissä autosähköfirmassa

Tuo linkkaamasi osa on muuten alkupään Pre-FL mallien läppien säätömoottori / tunnistin. Tuossa sinun CEGA -koneisessa pitäisi olla tällaisella koodilla oleva osa: 03L128063AF ja tuo sijaitsee moottorin edessä EGR:n läpän alapuolella. Sen osan näkee purkamatta mitään konehuoneesta... Laitat tuon osanumeron googlen kuvahakuun, niin näet millaisesta osasta on kyse ja osaat etsiä sitä konehuoneen puolelta.  ;)


Poissa Ilkka1980

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 38
    • Profiili
Kiitos :) jos saks toimimaan. Ei se varmaan hyvää tee jos osa on paskana.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Kiitos :) jos saks toimimaan. Ei se varmaan hyvää tee jos osa on paskana.

Omassa autossa tuo läpän hajoaminen aiheutti ainakin niin pahat käyntihäiriöt, että ei sillä ajaa voinut, joten oli pakko ostaa uusi osa.

Marmoritiskillä tuo osa on noin 300€ ja Saksan ebay:stä noita voi löytää uutena 150€ hintaisina...

Edit: kurkkaa nyt vielä sinne konehuoneen puolelle, löytyykö sieltä tuota linkkaamaani osaa... Löysin netistä vielä tällaisen linkin, mutta ETKA:n mukaan siellä ei tuollaista läppähässäkkää pitäisi olla...
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 10, 2015, 09:51:46 ip kirjoittanut JaVa^ »


Poissa Ilkka1980

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 38
    • Profiili
Mie katon sieltä huomenna. Googlella löytyy vdo osia 166e ohjainläppä, ilman kierto.












Poissa Ilkka1980

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 38
    • Profiili
kattelin konepellin alle jos se heti on tossa edessä öljytikun  vieressä niin tuon osan ne vaihto marraskuussa..päivemmällä kattoa vielä vaihtoivatko väärän mallisen siis srn mun aikasemmin laittamilla osatiedoilla eli vanhemman mallisrn faceliftin alle 2009


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
kattelin konepellin alle jos se heti on tossa edessä öljytikun  vieressä niin tuon osan ne vaihto marraskuussa..päivemmällä kattoa vielä vaihtoivatko väärän mallisen siis srn mun aikasemmin laittamilla osatiedoilla eli vanhemman mallisrn faceliftin alle 2009

Siinä on sitten peräkkäin kaksi samantyyppistä osaa... EGR ja se sammutusläppä, johon tuo vikakoodi viittaa. EGR on muistaakseni ylempänä ja siihen tulee sellainen kaksi senttiä halkaisijaltaan oleva metalliputki kiinni.

Jos tosiaan ovat tuon osan jo kerran vaihtaneet, niin voi olla johdoissakin häikkää... Mutta jos varmaksi tiedät että siihen on Pre-FL:n osa vaihdettu, niin kyllä niiden sitten pitäisi mielestäni oikea osa siihen ns. takuutyönä vaihtaa...


Poissa Ilkka1980

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 38
    • Profiili
noi yhet koodit löytyy osasta joka on oikealla puolella moottoria. vdo siis.jotka viittas vanhempaan malliin..ei ota selvää mitkä osat vaihettu.  etuosassa.oleva osa oikeanpuoleinen alemoana vasempi ylempänä. öljytikku.vieressä. eli


Poissa Ilkka1980

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 38
    • Profiili
Imusarja vaihtoon..siellä sisällä joku moottori paskana..ei voi pelkästään vaihtaa..meni ohi paljon ku vitutti..se vika että piirilevy on rikki ei näissä uusissa ole. Vanhemmissa malleissa pääsi öljyä sinne. Johtovikaaki mietti...kuuluhan  uuteen johotki?


Poissa Sante55

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 6
    • Profiili
Taas tuli käytettyä räsää pajalla josko saisivat jotain selkoa miksi koneen ääni muuttuu lämpimänä niin radikaalisti. Stetoskoopilla olivat kuunnelleet ja ääni kuuluu kuulemma jarrujen alipainepumpusta, itse veikkasin sitä nokkaketjua mutta katsotaan nyt muuttuuko mihinkään pumpun vaihdolla..


Poissa Sante55

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 6
    • Profiili
Alkaa usko mennä heti alkuunsa näihin vehkeisiin.. Vesiletku räjähti pajalla ollessa ja ajaessani kotiin korjaamolta tippui oikea sivupeili yhtäkkiä hevonkuuseen.. Siis mitä helvettiä oikeesti!?


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
Alkaa usko mennä heti alkuunsa näihin vehkeisiin.. Vesiletku räjähti pajalla ollessa ja ajaessani kotiin korjaamolta tippui oikea sivupeili yhtäkkiä hevonkuuseen.. Siis mitä helvettiä oikeesti!?

Peilin laseja näistä on kyllä kuulemma irronnut. Vagarenan puolella on kokonaan oma topic asiasta.


Poissa Nantti75

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 49
    • Profiili
Juu,no katotaan mitä löytyy kun purkuun menee tai sit vaan tuli tunnit täyteen sokotan pannulle...
?-ljyjä vaihdeltu aikatarkkaan 15Tkm välein.

Onko sun autoon tehty kampanja koodilla 15D7? Linkki BriSkodaan.

Pitäneeki kysellä tänään...ei ainakaan itelle ole asiasta mainittu vaikka merkkihuolloissa käynytkin...kiitti vinkistä!


Eivät osanneet sanoa tuosta mitään...mutta se on selvinnyt että kone tarvii vaihtaa,on vissiin vanha sen verran hillona ettei kantsi korjata...ihanan kallista!! No jos ens viikolla tulis asiaan ratkaisu ni sais vaikka välillä ajoonkin ton...

No niin,nyt on auto taas ajossa 20000km ajettu GTI Golfin moottori uudella jakopäällä nokalla...toivottavasti kestäis nyt parivuotta...


Poissa Newbie

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Tervehdys

Nyt iski tenkkapoo. Räsän hehkuvalo alkoi vilkkua ja auto meni vikasietotilaan. Auto hinurilla (Skoda ajoturva) lähimpään merkkihuoltoon (Teho-Auto). Soittelivat tänään sitten ja sanoivat että auto antaa kahta vikakoodia. Imusarjan läppä on sökönä ja se pitää vaihtaa.

Mutta toinen isompi ongelma on se, että polttoainesuodattimesta löytyi metallia. Kysyivät heti alkuun että onko polttoaine loppunut. Auto on ollut minulla 4,5kk ja sinä aikana ei varmasti ole loppunut. Ilmoittivat sitten että jos imusarjan läpän vaihto ei poista pakokaasujärjestelmän vikakoodia niin koko polttoainejärjestelmä on vaihdettava... En kyllä voi ymmärtää miten se imusarjan läpän vaihto voisi sen metallin sieltä poistaa.

Jos/kun polttoainejärjestelmä on vaihdettava, niin mitä luulette, voinko vedota virhevastuuseen kun auto on ollut minulla vasta 4,5kk ja ostin sen autoliikkeestä. Auto on Saksasta tuotu viime kesänä ja huollettu aina Skoda-liikkeessä.

Auto on Skoda Octavia RS TDI combi 2010


Poissa mixa76

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 128
  • Octavia vRS 2.0 TDI -07 farkku
    • Profiili
voinko vedota virhevastuuseen kun auto on ollut minulla vasta 4,5kk ja ostin sen autoliikkeestä. Auto on Saksasta tuotu viime kesänä ja huollettu aina Skoda-liikkeessä.
Totta kai voit, ja pitääkin. Nyt vaan ensitilassa yhteyttä auton myyneeseen liikkeeseen. Pyydä diagnoosista dokumenttia sieltä merkkikorjaamolta, missä nyt on ja lähetät ne myös sinne myyjäliikkeeseen.