vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1264161

Poissa mehtäkonekuski

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 130
    • Profiili
Täällä meinaa 2.0 bensa RS nykiä kylmällä koneella alle 2000 kierroksilla.Oisko puolat menossa?Mitään koodeja ei löydy vcds:llä.
Täällä samaa vikaa. Ei vielä selvinnyt kun en ole kerennyt huoltoon viemään. Mutta sanoivat suoraan että puolissa ei ole vikaa, muuten antaisi koodin.
Skoda Octavia RS 2.0 TSI, FL Combi -2010


Poissa Volvotdi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
  • Tampere - Pori
    • Profiili
    • Lisää tehoa
Nyt hieman ongelmia tdi räsän kanssa, elikkä ongelmana on terävä nykäisy 2000 ja 2500rpm kohdilla. Mielenkiintoisen tästä sen tekee ettei välttämättä tee tätä kylmällä koneella aina ja eikä myöskään aina jos on ajellu hieman isommilla kieroksilla pidempään.. Ahtopaineet pysyy kurissa ne katottu, map-anturi vaihdettu, suurinosa alipaine letkuista vaihdettu ja maf varmuudeksi putsattu. Maf näyttää omasta mielestä ihan kohtuu arvoja (tyhjäkäynnilllä pyörii 400-550 ja kassupohjassa melkein 1000).
Auto on ohjelmoitu ja egr + dpf poistettu käytöstä. Samainen ongelma esiintyi aika-ajoin myös vakio ohjelmalla. Vcds ei näytä mitään vikakoodeja ja missään vaiheessa ei syty mitkään merkkivalot palamaan. Osaisiko joku ehdottaa että mistämoinen vika voisi johtua?

Niin autohan on vuosmallia 2007 Octavia Rs Tdi  :)

Ilmamäärä pitää olla 500-550mg tyhjäkäynnillä jos kerran EGR on varmasti suljettu. Täyskaasulla noin 1300mg. Nykäisy eli hyytyminen vai tehopiikkimäinen? Livedatasta katoppa pakokaasun lämpötila-antureita onko yhtään loogisen oloisia arvoja sekä imuilman lämpö on tärkeä.


Poissa Volvotdi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
  • Tampere - Pori
    • Profiili
    • Lisää tehoa
Maf arvo tyhjäkäynnillä oli 440-480mg/str ja täyskaasulla n.1200-1300, sitten nykäisyn kohdalla tipahti n.1100 ja palasi sitten takas tuonne 12-1300.. Sitten pitempään kun vedätti niin kävi tuo arvo tippumaan alaspäin. Intake air oli normaalissa ajossa semmonen alle 30 astetta. Noita pakokaasun lämpötila-antureita en löytänä omasta mielestä mistään, mikäs näille on nimitys tuolla vcds? Tämmösen löysin Lamba/oxygen control ( temperature pyöri normaalissa matka-ajossa 150-250 asteen paikkeilla ja kaasupohjassa se nousi siintä aina jonnein 500 asteeseen 4000rpm:llä

Maf on kunnossa, mutta soutaa sen ei kuulu noin paljoa, joten onko oikeasti EGR kiinni... Tasaantuuko lähelle 500mg kun käy tyhjäkäyntiä 3min? Jos näin tapahtuu niin EGR elää sittenkin. Koita vielä löytää ne pakolämmöt jostain. En muista millä nimellä ovat. Mitäs ahdot näyttää juuri ennen nyykähtämistä?
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 14, 2015, 01:40:58 ip kirjoittanut Volvotdi »


Poissa Volvotdi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
  • Tampere - Pori
    • Profiili
    • Lisää tehoa
Maf arvo tyhjäkäynnillä oli 440-480mg/str ja täyskaasulla n.1200-1300, sitten nykäisyn kohdalla tipahti n.1100 ja palasi sitten takas tuonne 12-1300.. Sitten pitempään kun vedätti niin kävi tuo arvo tippumaan alaspäin. Intake air oli normaalissa ajossa semmonen alle 30 astetta. Noita pakokaasun lämpötila-antureita en löytänä omasta mielestä mistään, mikäs näille on nimitys tuolla vcds? Tämmösen löysin Lamba/oxygen control ( temperature pyöri normaalissa matka-ajossa 150-250 asteen paikkeilla ja kaasupohjassa se nousi siintä aina jonnein 500 asteeseen 4000rpm:llä

Maf on kunnossa, mutta soutaa sen ei kuulu noin paljoa, joten onko oikeasti EGR kiinni... Tasaantuuko lähelle 500mg kun käy tyhjäkäyntiä 3min? Jos näin tapahtuu niin EGR elää sittenkin. Koita vielä löytää ne pakolämmöt jostain. En muista millä nimellä ovat. Mitäs ahdot näyttää juuri ennen nyykähtämistä?

Egr on ohjelmallisesti poistettu ja vielä laitettu sokea laippa siihen putken väliin niin kyllä sen tiivis pitäisi olla, ei tasaannu tuo maffin arvo vaikka käy jonkin aikaa tyhjäkäyntiä se seilailee siinä 440-480mg. Ahtopaineet käyttäytyy normaalisti ainakin mittarin mukaan mutta ne voin vielä katsoa samalla koneelta ku yritän ettiä ne pakolämmöt. Mutta onko normaalia että tuo maf arvo käy tippumaan isommilla kierroksilla(4000rpm jälkeen) tuosta 1300mg?

On normaalia kun ilmamäärä tippuu kun ahdotkin alkaa laskea siinä ~3500rpm jälkeen. Tuohon ilmamäärän heilumiseen tietty voi vaikuttaa monikin asia, kuten ilmastoinnin kompura, suuttimien livekorjaukset jne.


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
throttle valve actuator module (j338) Motor circuit singnal high
p2103-000 intermitten

Tämmönen koodi tänään mittaristoon, hehkunvalo alko vilkkumaan ja sit moottorinvikavalo päälle.

Mitä toi niinku tarkottaa, paljonko maksaa korjaus ja kyseessä tdi cr kone
Niin ja koodi tuli kun vedin korkeeta kuomullista peräkärryä perässä.


Poissa JaVa^

  • Administrator
  • Tallipäällikkö
  • *****
    • Viestejä: 2429
    • Profiili
throttle valve actuator module (j338) Motor circuit singnal high
p2103-000 intermitten

Tämmönen koodi tänään mittaristoon, hehkunvalo alko vilkkumaan ja sit moottorinvikavalo päälle.

Mitä toi niinku tarkottaa, paljonko maksaa korjaus ja kyseessä tdi cr kone
Niin ja koodi tuli kun vedin korkeeta kuomullista peräkärryä perässä.

Lähtikö koodi kuitenkin kuittaamalla pois?

Näissä Diesel -vehkeissä ei tuollaista throttle valvea ole, vaan viittaisiko koodi kuitenkin ASV eli Anti Shudder Valve ts. sammutusläppään? Ainakin PD:n puolella tuo osa imaisee jossain vaiheessa EGR:n kautta kierrätettävästä töhnästä osan sisäänsä ja lopputuloksena se läppä on vaihtovalmis... Esimerkki vastaavan tapauksen korjaamisesta konsernin tuotteesta...


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
throttle valve actuator module (j338) Motor circuit singnal high
p2103-000 intermitten

Tämmönen koodi tänään mittaristoon, hehkunvalo alko vilkkumaan ja sit moottorinvikavalo päälle.

Mitä toi niinku tarkottaa, paljonko maksaa korjaus ja kyseessä tdi cr kone
Niin ja koodi tuli kun vedin korkeeta kuomullista peräkärryä perässä.

Lähtikö koodi kuitenkin kuittaamalla pois?

Näissä Diesel -vehkeissä ei tuollaista throttle valvea ole, vaan viittaisiko koodi kuitenkin ASV eli Anti Shudder Valve ts. sammutusläppään? Ainakin PD:n puolella tuo osa imaisee jossain vaiheessa EGR:n kautta kierrätettävästä töhnästä osan sisäänsä ja lopputuloksena se läppä on vaihtovalmis... Esimerkki vastaavan tapauksen korjaamisesta konsernin
tuotteesta...

Lähti kuittaamalla pois ja tuli takas kun laiton kärryn takas kiinni ja lähdin vetämään. Egr venttiili pois käytöstä, jos sillä jotain merkitystä on. Otettu noin 2000km sitten ja autolla ajettu nyt 145tkm eli ehtiny toi egr jo saamaan paskaa itseensä.
Ihme homma vaan että vikaa en saa päälle ilman peräkärryjä, vaikka kuinka koettais rasittaa konetta kunnolla.
Marmorilta kun kysyin että onko tolla vetokoukulla jotain merkitystä asiaan (juuri asennettu) niin vastaus oli että ei ole, onko muuten merkki koukku, johon vastasin että koukkupajassa espoossa asennettu, eli tod näkösesti ei merkki koukku, niin siihen setät sitten että ei tiedetä noista koukuista mitään.
Kivaa palvelua muutenkin lohjan marmorilla, ei kukaan ehtiny tulla katsomaan koodeja, käskivät vaan ajamaan, kun on kerran ajoturva voimassa.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 23, 2015, 09:19:03 ip kirjoittanut hajoje »


Poissa Volvotdi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
  • Tampere - Pori
    • Profiili
    • Lisää tehoa
Kyllä se kärryn sähköistä tai auton peräkoukun sähköistä kiinni on. Useasti tullut vastaan sama tilanne. Kumpikin kannattaa tsekata.


Poissa M.R

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 13
    • Profiili
Omassa CR koneisessa Ocussa anto muistaakseni samaa koodia joskus vaikka kaasuläppää ei olekaan. Muistaakseni itsekin tuota koodia aikanaan ihmettelin . Tuo koodi viittasi loppupeleissä kuitenkin sammutusläppään mikä on moottorin etupuolella. Ei mee puolta tuntia enempää vaihtaa. Osan vaihtamalla tuli itellä aikanaan kuntoon.


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
vika löyty, jumissa oleva läppä, siis joku ns kaasuläppä tai vastaava. reilu 200 maksaa uus mötikkä ja perjantaina vaihtoon.


Poissa erttu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 25
    • Profiili
Mistähän johtuisi pieni rahina/klonkutus kylmänä kun käynnistää CR TDI DSG RS:ää. Äänen erottaa helposti, kun pistää ilmastoinnin pois päältä, vaikka olisi ovet kiinni. Ei vaikutusta ääneen missä asennossa DSG on. Läppärin kanssa katsottu ohjelmoinnin yhteydessä kaikki mahdolliset arvot eikä niissä vikaa eikä mitään vikakoodeja eikä muutenkaan tunnu olevan auton käyttäytymisessä ongelmia. Ohjelmoijakaan ei huomannut testilenkeillä tai pajalla vikaa autossa, mutta hiukan häiritsee jos vauhtipyörä siellä kolisee. Ajettu jo hiukan päälle 170tkm. Huoltokirjassa ei mainintaa että olisi vauhtipyörää vaihdettu vielä.. ilmeisesti eivät kovin kestäviä ole näissä? Kannattaako pistää jämäkämpi jos joutuu uusimaan seuraavassa huollossa?
Tänään kun olin ajanut töihin 50km ei tuota ääntä kuulunut mitä parkkihallissa kuuntelin, eli lämpö tuntuu vaikuttavan..?

Edellinenkin auto piti samantyylistä kolinaa/rahinaa kylmänä mutta oli 1.6 FSI moottorilla joten hiukan eri palikat siellä.. ei selvinnyt mistä tuossa johtui äänet.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 29, 2015, 02:03:20 ip kirjoittanut erttu »


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Mistähän johtuisi pieni rahina/klonkutus kylmänä kun käynnistää CR TDI DSG RS:ää.

Täällä rahisi ihan vaan laturi.
Naama konehuoneeseen vaan ja kuuntelemaan tarkka paikka
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
vika löyty, jumissa oleva läppä, siis joku ns kaasuläppä tai vastaava. reilu 200 maksaa uus mötikkä ja perjantaina vaihtoon.

Hieno homma, autoon vaihdettiin toi "sammutus läppä kotelo" ja seuraavana päivänä sama koodi mittarissa.
Eiku takas pajalle ja pienen titkiskelun jälkeen löyty hieno "abiko" liitos johdosta joka tulee tohon koteloon.
Johdot vaihdettu hienosti siihen, ei oltu laitettu mihinkään sukkaan vaan erkkaria vaan ympärille ja kosteutta täynnä johto.
ylihuomenna sit vaihdattamaan johtoa, mihinhän asti toi johto mahtaa mennä, jennekkin koneen alle se menee tossa hienossa erkkanauha patentissa.


Poissa Artturi

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 89
    • Profiili
Kaksoimassa noilla metreillä kolisee ja kolisee taas vaikka ois kerran vaihdettukkin.Mulla hiljenee kun hiukan nostaa kierroksia,ei kolise aina.Kyllä noilla noin 230-250tkm pääsee ja sitten on pakko ruveta tekeen jotain kun ajaessakin väljä tuntuu.Kiinteääkin kuulemma saa,mutta dsg.n kanssa en laittais.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 03, 2015, 12:41:27 ap kirjoittanut Artturi »


Poissa erttu

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 25
    • Profiili
Täytyy kuunnella tota ääntä tänään kun lähtee kotiinpäin..

Toinen ongelma: aktiivihiiliraitisilmasuodattimen vaihdon jälkeen hanskalokeron suunnalta kuuluu välillä -vain- tietyllä kierros/vääntöalueella kummallista muovisen kuuloista tärinää, ennen suodattimen vaihtoa ei kuulunut mitään ääniä. Joku mutteri löysällä, suodatin, suojamuovi tms. huonosti kiinni? Pitää availla jos onnistuu ilman mitään kummempia työkaluja ja katella jos joku on löysällä. Muutenkin tuntuu et auto pölyyntyy/tuulilasi likaantuu sisältä nopeammin ton uuden suodattimen kanssa.. Pesussakin palo takavasemmalta 2 reunimmaista valoa, ilmeisesti pitää umpio repiä irti että saa vaihdettua, ohjekirjassa surkeat ohjeet tuon suhteen. Sisemmät valot helppo vaihtaa kun ovat kiinni siinä muovipalikassa, mutta nuo siellä takana piilossa... huoh