throttle valve actuator module (j338) Motor circuit singnal high
p2103-000 intermitten
Tämmönen koodi tänään mittaristoon, hehkunvalo alko vilkkumaan ja sit moottorinvikavalo päälle.
Mitä toi niinku tarkottaa, paljonko maksaa korjaus ja kyseessä tdi cr kone
Niin ja koodi tuli kun vedin korkeeta kuomullista peräkärryä perässä.
Lähtikö koodi kuitenkin kuittaamalla pois?
Näissä Diesel -vehkeissä ei tuollaista throttle valvea ole, vaan viittaisiko koodi kuitenkin ASV eli Anti Shudder Valve ts. sammutusläppään? Ainakin PD:n puolella tuo osa imaisee jossain vaiheessa EGR:n kautta kierrätettävästä töhnästä osan sisäänsä ja lopputuloksena se läppä on vaihtovalmis... Esimerkki vastaavan tapauksen korjaamisesta konsernin
tuotteesta...
Lähti kuittaamalla pois ja tuli takas kun laiton kärryn takas kiinni ja lähdin vetämään. Egr venttiili pois käytöstä, jos sillä jotain merkitystä on. Otettu noin 2000km sitten ja autolla ajettu nyt 145tkm eli ehtiny toi egr jo saamaan paskaa itseensä.
Ihme homma vaan että vikaa en saa päälle ilman peräkärryjä, vaikka kuinka koettais rasittaa konetta kunnolla.
Marmorilta kun kysyin että onko tolla vetokoukulla jotain merkitystä asiaan (juuri asennettu) niin vastaus oli että ei ole, onko muuten merkki koukku, johon vastasin että koukkupajassa espoossa asennettu, eli tod näkösesti ei merkki koukku, niin siihen setät sitten että ei tiedetä noista koukuista mitään.
Kivaa palvelua muutenkin lohjan marmorilla, ei kukaan ehtiny tulla katsomaan koodeja, käskivät vaan ajamaan, kun on kerran ajoturva voimassa.