vRS Club of Finland Ry

Optimoiautosi.fi  Racinglinefinland.net

Ocu Räsän vikalistaus..vaikka tämän aiheen alle...

Vieras · 1867 · 1264253

Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Hinkkaakos muillakin takaoven tiivisteet oven yläreunan kohdalta katosta maalit pois...?
http://aijaa.com/4cCPSe
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 05, 2015, 11:04:18 ip kirjoittanut jaska74 »
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela



Poissa LonGero

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 33
    • Profiili
Hinkkaakos muillakin takaoven tiivisteet oven yläreunan kohdalta katosta maalit pois...?
http://aijaa.com/4cCPSe

Ei, mutta parista muusta kohtaa kylläkin eli varmaan joskus säädetty niinpäin tai sitten ovet muuten vaan roikkuvat hiukan alempana... :)



Poissa jonze

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 57
    • Profiili
Hinkkaakos muillakin takaoven tiivisteet oven yläreunan kohdalta katosta maalit pois...?
http://aijaa.com/4cCPSe
ei katosta mutta siitä lukon ympäriltä koko korkeus matkalta.
Skoda Octavia RS 2006 *black*


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Että tämmöstä taas!!
Eilen hesasta kotiin ajaessa kohti turun motaria, ramppia alas ja hitusen pedaalia syvemmälle, auto nykäs kun vaihtoi vitosesta kutoselle (dsg)
Hehkun valo mittaristoon vilkkumaan ja tehot katsos.
Siinä sit ajeltiin hitusen vajaatehoisella autolla noin 60km kotiin.
Kotona autosta virrat pois ja auto takas käymään.
Tehot takas koneessa ja eiku ajamaan.
Pieni ajo ja moottorinvika valo täyteen loistoon.
Auto pätkii tyhjäkäynnillä pirusti, dsg ei tiiä että pitääkö lähteä liikkeelle vaiko ei. Jos vaihde on D, R tai S asennossa ja jalka jarrulla auto sammuu.
Vetopäällä ajaessa nykii ja hyppii ja pätkii helvetisti.
Osaako joku arvailla mikä olis vikana näistä kuvauksista??
Siis kävin jo luettamassa vikakoodit paikallisella volkkarilla....Mutta onko tuttua vikaa muille tyypeille.
Mun auto on varmaan joku maanantai kappale :D

P0183 polttoaineen lämpötila-anturi katkos/oikosulku plussaan (tbd satunnainen)
p0088 polttonesteen putken/jär. paine liian korkea (tbd satunnainen)

Eli anturi vaihdettiin ja samat helvetin koodit löi heti autoon.
Onko jollain kokemusta tai tietoa mistä tämmönen johtuu??
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 17, 2015, 09:22:18 ap kirjoittanut hajoje »


Poissa Volvotdi

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 146
  • Tampere - Pori
    • Profiili
    • Lisää tehoa
Millä moottorilla ja vuosimalli ja kumpi koodeista tuli takaisin uudestaan?


Poissa rasanmik

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 11
    • Profiili
Yritin etsiskellä foorumilta, mutta en löytänyt äkkiseltään vastaavaa... Elikkä sellanen ongelma ilmenny RS ocu TDI:ssä vm. 2008, että lämpimäksi ajettuna kone hörähtää käyntiin, mutta sammuu samantien. Tämä toistunut useita kertoja niin, että parilla yrittämällä jää käyntiin, mutta eilen sattui sellainen että joutui n. 20 kertaa yrittää ja sitten jäi viimeisellä käyntiin. Mistähän moinen voi johtua. Ei ainakaan vilkuttanut avamen valoa mittaristossa eli avaimen pitäisi kuitenkin tunnistaa. Apuja kiitos!  :-X


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Millä moottorilla ja vuosimalli ja kumpi koodeista tuli takaisin uudestaan?

Tdi moottori ja cr kone, vm -11
Ja molemmat noista koodeista tulee takas.
Ekana oleva koodi on se joka antaa sit ton toisenkin koodin, eli tossa anturissa edelleen vikaa, tai johdoissa.
Tai näin arvuuteltiin huollossa, torstaina tutkivat lisää. Vai onko sulla jokin aavistus asiasta?


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Että tämmöstä taas!!
Eilen hesasta kotiin ajaessa kohti turun motaria, ramppia alas ja hitusen pedaalia syvemmälle, auto nykäs kun vaihtoi vitosesta kutoselle (dsg)
Hehkun valo mittaristoon vilkkumaan ja tehot katsos.
Siinä sit ajeltiin hitusen vajaatehoisella autolla noin 60km kotiin.
Kotona autosta virrat pois ja auto takas käymään.
Tehot takas koneessa ja eiku ajamaan.
Pieni ajo ja moottorinvika valo täyteen loistoon.
Auto pätkii tyhjäkäynnillä pirusti, dsg ei tiiä että pitääkö lähteä liikkeelle vaiko ei. Jos vaihde on D, R tai S asennossa ja jalka jarrulla auto sammuu.
Vetopäällä ajaessa nykii ja hyppii ja pätkii helvetisti.
Osaako joku arvailla mikä olis vikana näistä kuvauksista??
Siis kävin jo luettamassa vikakoodit paikallisella volkkarilla....Mutta onko tuttua vikaa muille tyypeille.
Mun auto on varmaan joku maanantai kappale :D

Moottorin ohjausyksiköltä tuleva johtosarja, 4 johtoa paskana, yks kokonaan poikki. Ihme että vähän pätki ja antoin vikakoodia.
Jälkiasennus lohkolämppäri laitettu hienosti, niin että pääsi nirhaamaan tuota johtonippua. Mutta nyt toimii ku enkeli taas.

P0183 polttoaineen lämpötila-anturi katkos/oikosulku plussaan (tbd satunnainen)
p0088 polttonesteen putken/jär. paine liian korkea (tbd satunnainen)

Eli anturi vaihdettiin ja samat helvetin koodit löi heti autoon.
Onko jollain kokemusta tai tietoa mistä tämmönen johtuu??


Poissa jaska74

  • Kisakuski
  • ****
    • Viestejä: 739
    • Profiili
Että tämmöstä taas!!
Eilen hesasta kotiin ajaessa kohti turun motaria, ramppia alas ja hitusen pedaalia syvemmälle, auto nykäs kun vaihtoi vitosesta kutoselle (dsg)
Hehkun valo mittaristoon vilkkumaan ja tehot katsos.
Siinä sit ajeltiin hitusen vajaatehoisella autolla noin 60km kotiin.
Kotona autosta virrat pois ja auto takas käymään.
Tehot takas koneessa ja eiku ajamaan.
Pieni ajo ja moottorinvika valo täyteen loistoon.
Auto pätkii tyhjäkäynnillä pirusti, dsg ei tiiä että pitääkö lähteä liikkeelle vaiko ei. Jos vaihde on D, R tai S asennossa ja jalka jarrulla auto sammuu.
Vetopäällä ajaessa nykii ja hyppii ja pätkii helvetisti.
Osaako joku arvailla mikä olis vikana näistä kuvauksista??
Siis kävin jo luettamassa vikakoodit paikallisella volkkarilla....Mutta onko tuttua vikaa muille tyypeille.
Mun auto on varmaan joku maanantai kappale :D

Moottorin ohjausyksiköltä tuleva johtosarja, 4 johtoa paskana, yks kokonaan poikki. Ihme että vähän pätki ja antoin vikakoodia.
Jälkiasennus lohkolämppäri laitettu hienosti, niin että pääsi nirhaamaan tuota johtonippua. Mutta nyt toimii ku enkeli taas.

P0183 polttoaineen lämpötila-anturi katkos/oikosulku plussaan (tbd satunnainen)
p0088 polttonesteen putken/jär. paine liian korkea (tbd satunnainen)

Eli anturi vaihdettiin ja samat helvetin koodit löi heti autoon.
Onko jollain kokemusta tai tietoa mistä tämmönen johtuu??

Ettei ois polttoaineen paineensäädin, tai jopa itse pumppu skeidana.. Pumppu kuuluu käsittääkseni sarjaan "tyyppiviat"

Onko lastutettu vai vakio peli?
Audi A3 2.0 tfsi quattro
Vcds @ nummela


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Että tämmöstä taas!!
Eilen hesasta kotiin ajaessa kohti turun motaria, ramppia alas ja hitusen pedaalia syvemmälle, auto nykäs kun vaihtoi vitosesta kutoselle (dsg)
Hehkun valo mittaristoon vilkkumaan ja tehot katsos.
Siinä sit ajeltiin hitusen vajaatehoisella autolla noin 60km kotiin.
Kotona autosta virrat pois ja auto takas käymään.
Tehot takas koneessa ja eiku ajamaan.
Pieni ajo ja moottorinvika valo täyteen loistoon.
Auto pätkii tyhjäkäynnillä pirusti, dsg ei tiiä että pitääkö lähteä liikkeelle vaiko ei. Jos vaihde on D, R tai S asennossa ja jalka jarrulla auto sammuu.
Vetopäällä ajaessa nykii ja hyppii ja pätkii helvetisti.
Osaako joku arvailla mikä olis vikana näistä kuvauksista??
Siis kävin jo luettamassa vikakoodit paikallisella volkkarilla....Mutta onko tuttua vikaa muille tyypeille.
Mun auto on varmaan joku maanantai kappale :D

Moottorin ohjausyksiköltä tuleva johtosarja, 4 johtoa paskana, yks kokonaan poikki. Ihme että vähän pätki ja antoin vikakoodia.
Jälkiasennus lohkolämppäri laitettu hienosti, niin että pääsi nirhaamaan tuota johtonippua. Mutta nyt toimii ku enkeli taas.

P0183 polttoaineen lämpötila-anturi katkos/oikosulku plussaan (tbd satunnainen)
p0088 polttonesteen putken/jär. paine liian korkea (tbd satunnainen)

Eli anturi vaihdettiin ja samat helvetin koodit löi heti autoon.
Onko jollain kokemusta tai tietoa mistä tämmönen johtuu??

Ettei ois polttoaineen paineensäädin, tai jopa itse pumppu skeidana.. Pumppu kuuluu käsittääkseni sarjaan "tyyppiviat"

Onko lastutettu vai vakio peli?

Lastutettu on. Ei ollu pumppu skeidana vaan neljä johtoa paskana ohjausyksiköltä. Polttoaineen paineanturi vaihdettiin samalla, kun sitä herjas toi vikakoodi. Mutta nyt auto käy ja kukkuu taas täydellisesti. Lohkolämppäri kun oli asennettu jälkikäteen, niin asentaja ei ole viitsinyt katsoa että vieressä kulkee ohjausyksikön johdot ja lämppärin johdot on saanu vapaasti hinkata yksikön johtoja 4vuotta.


Poissa santonen

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 30
    • Profiili
Lastutettu on. Ei ollu pumppu skeidana vaan neljä johtoa paskana ohjausyksiköltä. Polttoaineen paineanturi vaihdettiin samalla, kun sitä herjas toi vikakoodi. Mutta nyt auto käy ja kukkuu taas täydellisesti. Lohkolämppäri kun oli asennettu jälkikäteen, niin asentaja ei ole viitsinyt katsoa että vieressä kulkee ohjausyksikön johdot ja lämppärin johdot on saanu vapaasti hinkata yksikön johtoja 4vuotta.

Ei saamari!

Mulla kiukutteli auto eri tavalla, täysin samasta asennusvirheestä johtuen. Korjattiin just viikko sitten (uusi johtosarja). Mulle tuli paljon vikakoodeja voimalinjaan liittyen, ja lisäksi kurjin oire oli se, kun kesken ajon putosi vaihde pois päältä lennossa!! Auto sivuun ja startin jälkeen taas toimi, minuutista...kuukauteen.

Vajaan tonnin kustannukset kaiken kaikkiaan tosta asennusvirheestä. No, taas menään.


Octavia combi vRS TDI DSG '15
Octavia combi vRS TDi DSG '10


Poissa hajoje

  • Apukuski
  • ***
    • Viestejä: 344
    • Profiili
Lastutettu on. Ei ollu pumppu skeidana vaan neljä johtoa paskana ohjausyksiköltä. Polttoaineen paineanturi vaihdettiin samalla, kun sitä herjas toi vikakoodi. Mutta nyt auto käy ja kukkuu taas täydellisesti. Lohkolämppäri kun oli asennettu jälkikäteen, niin asentaja ei ole viitsinyt katsoa että vieressä kulkee ohjausyksikön johdot ja lämppärin johdot on saanu vapaasti hinkata yksikön johtoja 4vuotta.

Ei saamari!

Mulla kiukutteli auto eri tavalla, täysin samasta asennusvirheestä johtuen. Korjattiin just viikko sitten (uusi johtosarja). Mulle tuli paljon vikakoodeja voimalinjaan liittyen, ja lisäksi kurjin oire oli se, kun kesken ajon putosi vaihde pois päältä lennossa!! Auto sivuun ja startin jälkeen taas toimi, minuutista...kuukauteen.

Vajaan tonnin kustannukset kaiken kaikkiaan tosta asennusvirheestä. No, taas menään.



Joo siis mullakin pysy vika välillä poissa muutamasta minuutista ööh 10minuuttiin, pystyin kyllä kokoajan ajamaan, mitä nyt kaikki tehot oli hukassa.
Taitaa olla ammattimiehiä noi lämppärin asentajat.
Osat makso mulla huimat 4,8e mutta työ sitten pikkusen enemmän. Mutta kyllähän kun alkaa laskemaan kaikki, niin lähellä tonnia ollaan täälläkin.
Mutta kuten sanoit, taas mennään ja lujaa.


Poissa rasanmik

  • Varikkotyttö
  • *
    • Viestejä: 11
    • Profiili
Kyselinkin jo aikaisemmin täällä eli vikana lämpimäksi ajetulla koneella käynnistäessä auto hörähtää ja sammuu samantien. Tämä toistuu 1-20 krt ennen kun jää käyntiin. Harvoin jää ensimmäisellä yrittämällä käyntiin. Mistä voisi vikaa lähteä etsimään? Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia? Kylmällä koneella ei mitään käynnistysongelmia. Auto Octavia 2.0 TDI RS CR DPF manuaalilaatikolla.  :-\


Poissa mehtäkonekuski

  • Mekaanikko
  • **
    • Viestejä: 130
    • Profiili
Kyselinkin jo aikaisemmin täällä eli vikana lämpimäksi ajetulla koneella käynnistäessä auto hörähtää ja sammuu samantien. Tämä toistuu 1-20 krt ennen kun jää käyntiin. Harvoin jää ensimmäisellä yrittämällä käyntiin. Mistä voisi vikaa lähteä etsimään? Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia? Kylmällä koneella ei mitään käynnistysongelmia. Auto Octavia 2.0 TDI RS CR DPF manuaalilaatikolla.  :-\

Itellä tulis mieleen polttoaineen lämpötila anturi. Jos kone luulee et on jonkun toisen lämpöstä ainetta niin kone ei käynisty ollenkaan taikka sitten käynistyy vähäksi aikaa
Skoda Octavia RS 2.0 TSI, FL Combi -2010